Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekaźniki i bezpieczniki. Kontrolka świec żarowych 1.7 ctdi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekaźniki i bezpieczniki. Kontrolka świec żarowych 1.7 ctdi

    witam, jest to mój pierwszy post na tym forum.
    Od czasu jak kupiłem honde świeci mi się kontrolka świec żarowych. Podgrzewam świece (kontrolka po chwili gaśnie), odpalam silnik i po chwili zapala się kontrolka i już nie gaśnie.
    Gdy silnik jest rozgrzany i odpalę ponownie to przez 5 min potrafi się nie palić (czasami od razu się zapala). Byłem z tym u elektryka , niestety nic nie znalazł. Twierdzi, że wszystko działa poprawnie. Zaproponował rozłączenia kontrolki - co moim zdaniem jest żadnym rozwiązaniem. Dodam, że komputer też nie wykazał błędów. Świece przy okazji zostały wymienione, ale też to nic nie dało. Tak samo wymieniłem czujnik położenia wału. Może ma ktoś pomysł co to może być?

  • #2
    kilka pytań uzupełniających:
    -który rok civica?
    -nie masz kompletnie żadnych objawów podczas jazdy?
    - jakie odległości /km/ robisz podczas świecenia "spiralki" ? (chodzi mi o najdłuższą trasę kiedy ona świeciła, lub typową odległość pokonywaną regularnie?)
    -moim zdaniem Kod błędu musi być zdiagnozowany (gdy świeci się kontrolka) czy Skaner/komputwer był z interfejsem ISO 9141-2? jeśli skan nic nie wykazał uważam że urządzenie diagnostyczne było niekompatybilne.

    Mechanika który sugerował wypiąć kontrolkę omijaj z daleka.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      - koniec 2004r. po liftcie
      - nie ma objawow podczas jazdy...tylko kontrolka swieci.
      - na razie najdluzsza trasa to 200km. regularnie codziennie srednio 25km. Niedlugo jade w dluzsza tzn 800km (mam nadzieje, ze nic sie zlego nie wydarzy)
      - nie wiem jaki skaner był podłączony. Pierwszy raz bylem w aso na komputerze i nic nie wykazal, pozniej u mechanika i na koncu u elektryka.
      Nigdy nie wyskoczyl tez przy tym check engine.

      Comment


      • #4
        pytałem o rocznik z uwagi na fabryczny układ podgrzewania paliwa (Twój końcówka 2004 właśnie powinien to mieć).
        sugeruję sprawdzenie przekaźników podgrzewacza - znajdują się pod maską tuż obok filtra oleju (czarna długa prostokątna skrzyneczka).
        dlaczego?
        czytając uważnie co napisałeś to nie masz żadnych uwag co do pracy silnika - pracuje bez problemów w całym zakresie obrotów i nie masz uwag generalnie żadnych.
        Paliwo z uwagi na temp otoczenia nie przymarza podawane jest w układ o ciśnieniu jak trzeba i nie ma problemów z jego obiegiem, natomiast system "widzi" np. że coś z grzałką - która w obecnych warunkach nie ma znaczenia - może TU indukowany jest sygnał awarii? - nie wiem?! strzelam.
        dlatego tak uważam "po omacku" bo bez diagnostyki tzn ustalenia Kodu błędu - nie dojdziemy łatwo, dlatego moim zdaniem powinieneś poszukać kogoś ze skanerem OBD II i interfejsem ISO 9141-2 i niech jeszcze raz zeskanuje sterownik silnika.
        Ponad to dla prowokacji zrób np. tak (ustaw się z kimś na disgnozę wcześniej) ale zanim pojedziesz to na zimnym silniku no powiedzmy po przejechaniu 1-2km by olej się rozszedł po motorze (ale motor zimny) podkręć go na 2-3-4 (jak sie da) biegu do 4500 obr....jak wyskoczy jakikolwiek Check Engin - odrazu goń na diagnostykę.
        Przy tej okazji mozliwe i być może system OBD ujawni Te błędy których nie widać teraz.
        Na tym etapie nie potrafie wymyśleć nic innego - diagnostyka i odczytany kod DTC pomógłby bardzo.

        "Spiralka" - informacja jest ważna ale nie ma rangi Check Engin i może być np:
        - zwarcie/usterka w owodzie podgrzewania płynu chłodzącego
        - zwarcie przekaźnika np podgrzeawnia paliwa lub obiegu chłodzenia
        - np. w niektórych WV wyskakuje "spiralka" w przypadku spalenia się żarówek w 3-cim świetle stop,
        itd.
        dlatego coś niedomaga pośrednio i dlatego nie ma wyraźnie odczuwalnych skutków, co przyznam jest dość dziwne - wczesniej o takim przypadku nie słyszałem? by nie było żadnych zdiagnozowanych błędów?!
        Dla pewności jeszcze raz bym poszukał kogoś kto ma skaner z odpowiednią komunikacją i dokonał skanowania ECM.
        Last edited by rambo7; 28-03-2011, 18:29.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          jako iż odgrzewam kotleta z palącą się spiralą na dzień dzisiejszy stwierdzono:

          - brak błędów w kompie :shock: komp hondy
          - komp nie widzi palącej się kontrolki świec
          - podczas załączania zapłonu komp widzi zapalenie się kontrolki na 3s. - potem nic
          - świecę wstępnie sprawdzone chyba są OK było już ciemno...
          - ładowanie alternatora w granicach 14V ...
          - żarówki i układ hamulcowy OK...
          - komp nie widzi załączania przekaźnika od podgrzewania świec :roll:

          więc problem tkwi gdzieś na linii świece - kable - przekaźnik lub jego sterowanie

          teraz tylko kwestia w jakich temperaturach świece powinny się załączać (podgrzewać)? czy także na ciepłym silniku?
          czy jest jakiś termostat czy coś?
          wiem gdzie jest przekaźnik od świec ale np. jak go sprawdzić?
          chcę sprawdzić prąd w kablach od świec ale pytanie kiedy on tam się znajduję, to zależy chyba od temp. przy jakiej świece grzeją...

          wiem też gdzie znajduje się ten przekaźnik od podgrzewacza paliwa, tylko niech mi ktoś powie gdzie znajdę ten przekaźnik od tylnej szyby żeby je podmienić na sztukę.

          macie jeszcze jakieś sugestie?

          szkoda że nie ma odpowiedzi w żadnym z wątków na ten temat jak wy sobie poradziliście z tą spiralą bo uważam to forum jako najlepsze pod względem ogarnięcia naszych diesli.

          liczę na pomoc z waszej strony ponieważ dręczy mnie ta spiralka...


          Pozdrawiam serdecznie

          będę wdzięczny za sugestie

          Comment


          • #6
            Witaj,
            mój problem jest nadal nierozwiązany. Komputer nadal nic nie wykazuje. Przekaźnik podgrzewacza wymieniony na nowy z aso (tak nawiasem mówiąc to był zalany. Rozebrałem go na części pierwsze i wyleciała woda. W tej chwili nowy zainstalowany przy aku), ale nic to nie dało. Spiralka nadal świeci.
            Świece sprawdzone. Hamulce ok.
            Świece podobno mają działać poniżej 5 stopni Celsjusza.
            W grudniu będę szukać jakiegoś dobrego elektryka.

            Comment


            • #7
              posiadacie roczniki poliftowe czyli powyżej 2004 jak u Was - tu mamy do czynienia z dwoma układami:
              - podgrzewania świec żarowych
              - podgrzewacza paliwa (to nie dot. prezdliftów 2002-3 gdyż te nie posiadały fabrycznego podgrzewacza paliwa).

              o tyle wiemy z forum że gdy występują przerwy w zasilaniu podgrzewacza paliwa generowane są błędy DTC - a takich u Was nie ma więc 99% obstawić można podgrzewanie świec żarowych - same świece mogą być ok.
              (Kody błędów w obszarze podgrzewacza paliwa to: DTC P1377 i DTC P1378 jak podaję tu:https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II

              Teraz tak, czemu nie ma Błędów silnika?
              - bo błędy te nie wynikają z nieprawidłowego działania silnika a z problemów w układach wspomagających (przekaźniki, podgrzewacza oraz świec żarowych sa poza układem Powertrain czyli kodami związanymi z Kodami zaczynającymi się na P, np P1234. czyli jest OK! Skaner diagnostyczny ich nie wykryje - bo ich po prostu nie ma.

              Widzę panowie że temat odpuściliście w lato bo ...wiadomo to w lato nie przeszkadza a wręcz czasem nawet nie jest komunikowane kontrolka spirali bo jest za ciepło temat wraca zimową pora.

              OK, czemu świeci kontrolka - spirala świec żarowych?
              Systemy wspomagania "zimowego" działają kiedy dostaną takie polecenie z uwagi na prę roku jaka sie zaczyna i temperatury zewnętrzne szczególnie rano jest tak:
              (6:00 rano na podwórku około +2 / +9stC)
              - ICM (komputer-sterownik sterujący zapłonem) zbiera informację z czujnika temp. powietrza (powietrza dolotowego IAT który jest w przepływce i ECT czujnika cieczy chodzącej) = na podstawie tej informacji wie, jaka jest temp zewnętrzna, załącza podgrzewanie świec żarowych (około +5stC oraz wtedy - podczas pracy silnika - kiedy uzna że mieszanka jest niewłaściwie spalana, nie ma odpowiedniej temp spalin) jeśli temp jest jeszcze niżej (0-5stC) załącza podgrzewacz paliwa.
              Więc jeśli w tych układach coś nie działa tzn nie ma właściwego zasilania tych urządzeń generowana jest KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH, wtedy wiadomo że coś nie przewodzi prądu.
              Najczęściej na podstawie statystyk problem jest po stronie przekaźników.

              Jeśli problem jest po stronie np. świec żarowych to system zarządzania zasilaniem nie pokarze nam ŻADNEGO komunikatu ani spiralki ani check engine.
              To że świece nie grzeją właściwie zorientuje się kierowca kiedy przy -13stC nie odpali na strzała (a normalnie powinien), odpalanie za 3-5 razem itd, dla ECM nie ma problemu bo układy są sprawne prąd podawany a to ze świece są wypalone tego nie widzi.

              Więc panowie problem tkwi na 99% tylko w układzie zasilania energią: podgrzewacza paliwa albo układzie podgrzewania świec żarowych.
              Do sprawdzenia są 2 przekaźniki
              - przekaźnik podgrzewania świec żarowych
              - przekaźnik podgrzewacza paliwa (tylko w modelach 2004-5 [modele 2002-3 tego nie mają, chyba że ktoś ma Stanadyne ale to zupełnie inna sprawa]).
              (pomijam na tym etapie sprawność MODUŁU podgrzewacza paliwa - zakładam że jest OK).

              leszek83 pisałeś tu o sprawie : https://www.civicforum.pl/showthread...kach-2004-2005 rozumiem że do tej pory nie kupiłeś i nie wymieniłeś tego przekaźnika ?

              prawdopodobnie ten sam problem ma ZaBsI

              podrzucę info gdzie znajdują się omawiane przekaźniki, dodam że jeśli po zainstalowaniu dobrego przekaźnika (a sa 2 rodzaje typ A i Typ B - pisałem o tym w podanym wątku) dalej nie będzie poprawy i kontrolka świec żarowych dalej będzie świecić to fizycznie probówką 12V trzeba sprawdzić - czy jest 12V na wtyczkach:
              - wtyczce zasilania podgrzewacza paliwa ?
              - wtyczce świecy żarowej ? (najlepiej wsadzić jakąś świecę trzymając kombinerkami oprzeć o masę i sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka na ON żarzy się elektroda - na podwórku musi być wtedy koło zera. lub jeśli jest zimno a uruchomisz silnika świece powinny dostać prąd i się żarzyć podczas pracy silnika.

              Gdzie jest przekaźnik podgrzewacza paliwa - pokazane jest w poście który podałem wyżej - są fotki itd.

              Przekaźnik podgrzewania świec żarowych jest w skrzynce przekaźników pod maska obok filtra oleju.
              tutaj wpis #4 jest Foto i schemat: sterownik świec żarowych - civic 2004 1.7 cdti https://www.civicforum.pl/showthread...-2004-1-7-cdti
              Last edited by rambo7; 25-10-2012, 12:02. Powód: edit
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Informacje dot przekaźników 1.7CTDi

                Przekaźnik Test
                ...............Typ A normalnie otwarty posiadają:
                Przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C
                Przekaźnik wentylatora skraplacza
                Przekaźnik przednich świateł przeciwmgielnych
                Przekaźnik pogrzewacza paliwa
                1. przekaźnik reflektorów
                2. przekaźnik reflektorów
                Przekaźnik sygnału dźwiękowego
                Przekaźnik aktywacji lewego kierunkowskazu
                Przekaźnik szyb sterowanych elektrycznie
                Przekaźnik wentylatora chłodnicy
                Przekaźnik aktywacji prawego kierunkowskazu
                Przekaźnik główny ogrzewania siedzeń
                Przekaźnik sygnału dźwiękowego alarmu
                Przekaźnik świateł tylnych

                ...............Typ B normalnie otwarty posiadają
                Przekaźnik silnika dmuchawy
                Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej



                Wynika z tego że nie możesz zastosować przekaźnika podgrzewania tylnej szyby w miejsce przekaźnika podgrzewacza paliwa !!! ponieważ inaczej wystają z niego PINY różnica polega na ich umiejscowieniu są w różnych miejscach.

                ale sprawdź to, może fabryka zastosowała taki sam ? .

                Foto poniżej przedstawia różnice w Typ A i Typ B.
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 25-10-2012, 11:53.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  No też uważam że problem tkwi gdzieś właśnie na tej linii czyli grzanie świec żarowych lub podgrzewacz paliwa. Komp tego nie pokazuję więc zakładam że żaden z czujników odpowiedzialnych właśnie za podawanie tych temperatur otoczenia do załączania obwodów nie jest uwalony, tak na chłopski rozum.

                  Czyli reasumując do sprawdzenia są 2 przekaźniki :
                  1. od podgrzewania świec żarowych znajdujący się w skrzyneczce obok filtra oleju ( pierwszy od lewej)
                  2. od podgrzewacza paliwa znajdujący się w lewym nadkolu

                  z racji tego iż temperatury nie spadły jeszcze tak nisko a autko mam garażowane obstawiam iż podgrzewacz paliwa jeszcze się nie uruchamia, ale warto sprawdzić.
                  autkiem jeżdżę już prawie 2 lata, a zeszłej zimy nie było jakichkolwiek problemów...

                  teraz pytanie jak sprawdzić czy te przekaźniki funkcjonują??
                  trzeba je jakoś podpiąć na krótko i słuchać czy coś "pyka" ?? pewnie głupie pytanie ale nie znam się tak bardzo na tym, ale z drugiej strony lewych rączek nie mam
                  czyli wynika z tego iż obydwa przekaźniki są typu "B"??

                  rambo7 napisałeś też o sprawdzeniu czy na wtyczkach jest 12V, tylko teraz powiedz mi skoro temperatura otoczenia nie spada poniżej tych marginalnych +5 st. to w jaki sposób sprawdzić czy na kablach od świec jest prąd? bo nie mam pojęcia jak inaczej?
                  A druga sprawa o której wtyczce od podgrzewacza paliwa mówimy? tej w którą wpięty jest przekaźnik? bo nie wiem gdzie sprawdzić to 12V...

                  A czy w skrzynkach bezpiecznikowych jeszcze są jakieś odpowiedzialne bezpieczniki za to żeby np. był prąd 12v na kablach od świec lub tej kostce od podgrzewacza?


                  Ja chcę rozwiązać ten problem bo drażni mnie świecenie kontrolki a poza tym lubię jak mi wszystko działa bez zarzutu w samochodzie


                  Pozdrawiam
                  Last edited by ZaBsI; 25-10-2012, 17:52.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez ZaBsI Zobacz posta
                    (...) w jaki sposób sprawdzić czy na kablach od świec jest prąd? bo nie mam pojęcia jak inaczej?
                    (...) powiedz mi skoro temperatura otoczenia nie spada poniżej tych marginalnych +5 st. to w jaki sposób sprawdzić czy na kablach od świec jest prąd?
                    dobrze kombinujesz,
                    dobre pytanie, sam nie wiem - bo ja jeszcze nie sprawdziłem tego? , zdjąłbym fajkę z jednej świecy probówka 12V i ...+sonde do fajki -sonde do masy - ktoś przekręca kluczyk na ON II = albo zaświeci albo nie.
                    tak samo w przypadku podgrzewacza paliwa - mówiąc o wtyczkach mam na myśli wtyczki przy ostatnim elemencie czyli:
                    - fajka przy świecy
                    - wtyczka grzałki od strony zasilania rzecz jasna tu wtyczka: https://www.civicforum.pl/showthread...z+sprawd%C5%BA

                    ale tak jak mówisz, jeśli automat nie puści prądu to tam przy +15stC nic sie nie pojawi, co ciekawe w przypadku świec żarowych 12V może się pokazać i świeca żarzyć po uruchomieniu silnika - to jest normalne nawet przy +15stC.


                    Zadanie: jak sprawdzić czy przekaźniki fungują?
                    Skoro sprawdziłeś i są dokładnie takie same czyli Typ B to zrobił bym taki test:
                    1. Kluczyk na ON II (zapłon) miernik lub probówka i Zał ogrzewanie tylnej szyby - probówką sprawdź czy między Lewym a prawym Pinem tylnej szybie pojawia sie 12V - jeśli tak to na 100% przekaźnik od podgrzewania szyby tylnej w puszcze bezpieczników jest sprawny!

                    2.ten przekaźnik masz 100% sprawny - wykorzystaj go i włóż w miejsce wtyczki w nadkolu - sprawdź co sie dzieje? tzn czy spirala zgasła? - jak tak to jesteś w domu i wiesz co dalej. Jak go wsadzisz w miejsce kostki w nadkolu - w kostkę przekaźnika podgrzewacza paliwa, uruchom auto pojeździj 1 dzień upewnij sie że Spiralka gaśnie lub nie.

                    3. Sprawdź przekaźnik świec żarowych (ten kwadratowy) w wąskiej puszcze obok filtra oleju i sprawdź te obok - czy w oznaczeniach są identyko? - jeśli tak zamień miejscami - zapamiętaj oznacz flamastrem ten który był od świec żarowych byś później wiedział co gdzie siedziało .

                    i kombinuj, 2 dni kombinowania ..i do czegoś dojdziesz .

                    Jak by sie okazało że musisz kupić przekaźnik to popytaj w motoryzacyjnych albo u elektryka samochodowego zawsze walają sie u niego takie rzeczy.
                    Na allegro wpisz "puszka ctdi" znajdziesz dzis sprawdzałem co najmniej 4 puszki całe - ze wszystkim można nawet kupić za 100zł !!
                    Last edited by rambo7; 25-10-2012, 20:22.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      co do przekaźników to jeszcze ich nie obmacywałem i nie wiem czy to typ A czy typ B, ale tak mi się wydaję

                      no to jutro trzeba się zabrać za reanimację, czyli rozumiem że jeśli ogrzewanie tylnej szyby działa to można ten przekaźnik założyć do podgrzewacza, tylko kiedyś coś czytałem tu w dziale diesla że trzeba go założyć odwrotnie pinami ???

                      z tego co się orientuję z użytkowania to szyba mi grzała więc przekaźnik powinien być dobry, tylko pytanie czy znajduje się on w tej dużej skrzynce nad akumulatorem?? bo nie wiem w której jest

                      co do sprawdzenia prądu we fajkach od świec to myślałem tak samo żeby próbówkę do masy i w fajkę, po zapłonie czyli wtedy gdy zaświeca się spiralka powinno coś mrugnąć...

                      dzięki za namiary na allegro

                      Comment


                      • #12
                        aaaaa tak zapomniałem Ci wkleić foto skrzynki z opisem, zamieszczam.
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 26-10-2012, 07:43.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Skrzynka bezpieczników pod pokrywą silnika 1.7CTDi

                          Numer bezpiecznika /.............. Ampery Kolor przewodu /.......... Chronione elementy lub obwody

                          1. 30 A Silnik wentylatora skraplacza

                          2. 15A WHT/GRN Oświetlenie deski rozdzielczej, przednie światła pozycyjne, multipleksowy moduł sterujący, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światła tylne, przekaźnik świateł tylnych.

                          3. 7,5A WHT/BLU Oświetlenie sufitowe, punktowe, oświetlenie przestrzenie bagażowej

                          4. 10A BLU/BLK Sprzęgło sprężarki A/C

                          5. 15A WHT/BLK Światła awaryjne, moduł sterujący alarmem, przekaźnik kierunkowskazów i świateł awaryjnych

                          6. 20A WHT/BLK Przekaźnik główny, ECM, przekaźnik świec żarowych silnika, 1. przekaźnik podgrzewacza wody, 2. przekaźnik podgrzewacza wody

                          7. 15A WHT/GRN Moduł sterujący-modulator ABS, światła STOP, multipleksowy moduł sterujący, przekaźnik sygnału dźwiękowego alarmu, ECM, sygnał dźwiękowy alarmu

                          8. 20A WHT/GRN Moduł sterujący-modulator ABS

                          9. 10A WHT/RED Moduł audio, złącze DLC, zestaw wskaźników, multipleksowy moduł sterujący, odbiornik immobilizera, moduł odbiornika zdalnego sterowania, moduł alarmu

                          10. 40A WHT/RED Moduł sterujący-modulator ABS

                          11. 30 A BLK/YEL Ogrzewanie szyby tylnej, kondensator przeciwzakłóceniowy

                          12. 40A BLU/WHT Silnik dmuchawy

                          13. 40A WHT/BLK Silniki szyb sterowanych elektrycznie, silnik dachu słonecznego

                          14. 40A WHT/RED Bezpieczniki nr 3, 5, 15 i 16 (w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą)

                          15. 15A RED/YEL Kontrolka świateł drogowych, lewy reflektor

                          16. 20A WHT Multipleksowy moduł sterujący

                          17. 15A RED Prawy reflektor

                          18. 60A WHT/BLU Moduł sterujący EPS

                          19. 100A ——— Akumulator, rozdział mocy

                          20. 50A WHT Wyłącznik zapłonu (BAT)

                          __________________________________________________ ____________

                          Przekaźniki na zielono:

                          1. Przekaźnik sygnału dźwiękowego

                          2. Przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C

                          3. Przekaźnik wentylatora skraplacza

                          4. Przekaźnik ogrzewania szyby tylnej

                          5. Przekaźnik silnika dmuchawy

                          6. przekaźnik reflektorów Nr 1.

                          7. przekaźnik reflektorów Nr 2.



                          __________________________________________________ ___________________

                          Mała skrzynka Bezpieczników - obok filtra powietrza


                          Opis na Foto.

                          ______________________________________________

                          a tutaj trochę informacji o przekaźnikach w samochodach: https://www.castrolprofessionalacade...iagnostyka.pdf
                          Załączone pliki
                          Last edited by rambo7; 29-10-2012, 11:02. Powód: edit
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            rambo7 jesteś wielki! tego mi było trzeba.

                            tak się tylko głośno zastanawiam, jeśli zamienię przekaźnik od świec żarowych z tym od podgrzewacza wody, to gdy uszkodzony jest właśnie ten od świec żarowych to czy kontrolka zgaśnie wogóle? bo w tym momencie nie powinno działać podgrzewanie wody?

                            a tak na marginesie widzę że jeszcze wpadł nam moduł podgrzewacza paliwa heh
                            a do świec żarowych takiego modułu nie ma?

                            Comment


                            • #15
                              trudno powiedzieć na logikę spirala powinna mimo wszystko zgasnąć, tzn zgaśnie jak zrobisz te 15 km jazdy (po zamianie) i zgasisz motor poczekaj 2-3 min i uruchom silnik ponownie, jeśli ciecz chłodząca będzie miała około 80stC to mimo że przekaźnik uszkodzony znajdzie sie w obwodzie podgrzewacza wody to wydaje sie że nie powinna świecić żadna kontrolka, jeśli tak będzie to zostaw tak do rana , a rano uruchom i sprawdź czy sie pojawiła ? .. jak sie pojawi tzn że automat chciał podgrzać ciecz chłodzącą co potwierdzi że faktycznie coś z przekaźnikiem.

                              Moduł do podgrzewacza paliwa jest, natomiast nie pamiętam czy jest jakiś moduł świec? - chyba nie. Sprawdź czy prąd pojawia się na bezpiecznikach Małej puszki.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X