Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podgrzewacz Paliwa w 1,7 CTDi - sprawdź u siebie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Janek7 - nie miałeś problemu, bo garażujesz? odnośnie słuchania muzyki głośniej jak coś stuka - to nie chciał bym nigdy trafić na samochód po tobie

    rambo7 - na stronie podgrzewacze.prv.pl doczytałem, że przewód paliwowy za podgrzewaczem nie może być plastikowy, jak jest u ciebie?

    U mnie nie ma spadków mocy, szarpani i innych zjawisk, które opisujecie. Mam problem tylko z odpalaniem po nocy, jak już zapali to wszystko gra
    Last edited by Gość; 01-12-2010, 14:48.

    Comment


    • #17
      no jak na razie u mnie również pali po nocy jednak musimy cierpliwie czekać aż zgasną świece które strasznie długo pracują po pierwszym przekręceniu kluczyka, dzisiaj wyjechałem przed godziną 7 myślę że było -10 odpalił za pierwszym razem ale musiał zakręcić 2-3 razy potwierdzam reakcja na gaz na pierwszym odcinku prostej czarny asfalt była "marna" obroty bardzo powolutku w górę, dzisiaj zalałem ropke i napełniając zbiornik za 50 zł czekałem strasznie długo. Rambo jak myślisz jaka jest górna granica w której samochód odpali w przybliżeniu podczas mrozu (chodzi mi o temp) ? Samochód stawiam pod dziurawą wiatą otwartą z 1 strony całkiem.

      Comment


      • #18
        Przewód paliwowy za podgrzewaczem jest oryginalny i gumowy - tak jak to pokazałem na zdjęciach ! starałem się tak zrobić by go wykorzystać więc wyjąłem go z gruszki i włożyłem w podgrzewacz - wszystko. Tak to wygląda: https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20078 zdjęcie nr 5. z gruszki do podgrzewacza również wąż gumowy zbrojony. Logicznie - plastik nie da takiej szczelności jak guma z opaską zaciskową.

        Problem z odpalaniem po założeniu podgrzewacza - wydaje mi się że coś takiego nastąpiło tzn. musze kręcić dłużej nawet do 5 obr wału, czasem 2 -3 razy, zdecydowanie lepiej jak wcisne gaz do połowy, wtedy nawet za 1 razem. Dlaczego tak sie dzieje - słaby akumulator (dobry przy mrozach ma skuteczność tak jak rozładowany w 40%) pobór prądu przez podgrzewacz 150W (czyli tak jak 3 zarówki H4) sporo prądu jest "rozkradane" przed uryuchomieniem, dlatego tak tłumaczę słabsze odpalanie niż bez podłączonego podgrzewacza. Natomiast jak już odpali to jedzie i to jedzie b/db dobrze sie rozpędza (400m po dróżkach osiedlowych na 2-ce) jak wyjade na główną to jedzie bez problemu odrazu reaguje na gaz i wkręca się z ochotą.

        co do długo palących się świec żarowych u mnie jest tak: tamp. +10stC> ułamek sek- mrugnięcie / 0stC> 0,5 sek. / -5stC> do 1sek. / -15stC> 2-3 sek. / -27stC> 2-3 sek. niżej nie było u mnie.
        określ Janeks89 ile sek świeci kontrolka świec - spiralka, ile?
        tak że moja H diesel odpalała przy -27stC w zeszłym roku (po miesiącu stania utrzymywały sie mrozy -18stC non stop w szczerym polu odpaliła za 17stym razem ale co z tego jak nie zrobiłem 200m bo bez podgrzewacza co dotknąłem gaz to gasł). Nie pomagało: wymiana filtra, denaturat, benzyna, depresatory, NIC! próbowałem wszystkiego, zadziałała tylko 1 rzecz - ciepły garaż na noc. NIC to nie dało na dłuższą metę bo po 1 dniu musiałem zwolnić garaż i za 16godz stania znowu na mrozie -20stC ta sama sytuacja po 50-200m auto gasło - więc sprawa jasna dla mnie była wyłącznie podgrzewacz mnie uratuje - dlatego założyłem. Tej jesieni/zimy było najniżej -11stC nie pali na strzała / no czasem jak -6stC zapali, ale jazda juuuupeeeełnie inna.
        Last edited by rambo7; 02-12-2010, 08:43.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          moja H diesel odpalała przy -27stC w zeszłym roku (po miesiącu stania utrzymywały sie mrozy -18stC non stop w szczerym polu odpaliła za 17stym razem


          rambo a ty nie masz świec padniętych za 17 razem odpalaala w zeszłym roku ?? jak były te ginantyczne mrozy w zeszłym roku to u mnie w te mrozy -18-25 (non stop pod chmurką)
          góra za 5 razem odpalała (akumulatora i rzorusznika zal mi było ale itak próbowałem) a potem okazało się ze mam z 4 świec 1 działajacą poprawnie - typowa oznaka po odpaleniu nie chodziła równo

          Nie pomagało: wymiana filtra, denaturat, benzyna, depresatory,

          lałeś denaturat i benzyne ?? nie obawiałeś sie o silnik ze przy tak słabej jakosci paliwa jeszcze bardziej pogorszysz ??pozatym to itak nie zadziała jesli już zamarzło i się nie wymiesza niestety

          słyszałem od mechanika o jakims prepatracie amerykanckim skierowany do dielsli zwłaszcza na zime zopuszczajacyu dosłownie zamrozone paliwo mówił że to w poznaniu DHL stosowało jak im ropa zamarzła i podobno po 2-3 godzinach rozpuśiło rope i odpalii swoje furmanki
          Last edited by kristo1,7; 03-12-2010, 12:25.

          Comment


          • #20
            świece i układ podgrzewania u mnie działa prawidłowo, odpaliłem za 17-tym razem trylko raz kiedy było -27stC wtedy zaczął szarpać i stawać po20-100m na wolnych pracował tak ze trzepało silnikiem na boki, na dotknięcie gazu gasł (w okresie zimy odpalałem przeaznie za 3-6-tym. razem zależnie od temp.) to nie świece to zamarznięte paliwo na 100%. -do 13stC odpalałem za 1 szym razem poniżej magicznego -13stC od razu problemy o tym wszystkim pisałem w ątku "dlaczego mamy problemy ...odkrycie roku" i nie ma innej opcji wyłącznie paliwo więcej, pewnośc moją potwierdzają błędy silnika "Check Engin" i kody błędów wyłącznie w obszarze paliwa, oraz błędy specyficzne Hondy w obszarze paliwa, dalej identyczne KODY błędów oraz okoliczności ich wywoływania miałem w prywatnej korespondencji z różnych miejsc w Polsce np. z Olsztyna, ciekawe że najpierw dostawałem sygnały o takim zachowniu auta oraz o kodach (mam kolege w Olsztynie forumowicz) a na drugi dzień miałem identyczne problemy ja na sląsku o identycznych Kdoach i identycznych problemach.

            co do depresatora, benzyny oraz denaturki - to chyba nie sądzisz że nalałem to "na raz" te substancje "badałem" na mojej hance przez okres 2 m/cy łącznie z wymianą filtra paliwa przy -18stC pomogło na 8 godz nowy filtr więcej nie wytrzymał - zatkał się jak postał tylko do rana na podwórku. W końcu w lutym załozyłem takie coś https://allegro.pl/show_item.php?item=1349688008 dopiero mu przeszło - znikły wszelkie problemy, więc dla mie więcej już nie trzeba. załozyłęm we wrześniu STANADYNE (przepływowy wywaliłem) jest również d.db dlatego że grzeje od razu dodatkowo mam filtr paliwa obłożony PIANKĄ izolacyjną do rur (ochrona przed śniegiem i witrem od koła).
            Dodam że od zeszłego roku specjalnie nie wymieniłem żadnego filtra by przetestować to na starym filtrze.
            Co do samych substancji lanych do baku najbezpieczniejsza jest benzyna, deproesator zamarzł mi w aucie -był jak galaretka łyżką wybierać nie szło - podobno to się w kontakcie z ON rozpuszcza ale więcej tego nie wlewałem, denaturatu nigdy nie wlewałem. Poza tym po zadawkowaniu takich rzeczy auto stawiałem w ciepłym (temp +17stC hala) po 2 dniach te środki też nie pomagały, jedynie benzyna dawała sobie rade na 46L dolewałem 2L PB była nieco poprawa - mniej szarpał, PB lałem co 2 baki, tak że spokojnie kolego testy się odbyły z dużą dozą ostrożności.
            Amerykańskie rzeczy są najlepsze na świecie tak jak inne rzeczy ale ja tego nie stosuje.
            Stety - stety podgrzewacz rozwiązał problemy z pracą silnika a paliwo leje wyłącznie podstawowy ON żadnych dodatków typu V-Poweri itd, te paliwa posiadają dodatki zmniejszające wydzielanie siarki i są mniej agresywne ale posiadają identyczny dodatek przeciwzamarzaniu co zwykły ON, przez okres 3 m/cy sprawdziłem również największe stacje paliw Orlen, Schell, BP, i niestety najlepie chodzi mi silnik na stacji w polu Poczty Polskiej - potwierdziły się słowa sprzedawcy [I]"panie, ja pracuje do 17.00 i nie ma mowy by mi jakieś auto w trasie stanęło od chu...ego ON"[/I] tak że propaganda reklamowo televizyjna robi swoje, w kadym razie paliwo na tych stacjach poniżej -13stC nie nadaje sie do niczego bez podgrzewacza.
            Last edited by rambo7; 03-12-2010, 13:02.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              heh nie mówie ze wszystko naraz ale że benzyne lałeś do dielsla to nieźle wszedzie mówią ze to zabujstwo dla dielska bez znaczenia ile sie wleje itak niedobrze

              przypomniałem sobie nazwe tego dodatku amerykanckiego: BG 248 https://www.powerenhancer.co.uk/prod...8---diesel-max
              ogólnie to dodatek na zime usuwa wode czyści silnik i układ paliwowy wtryski i ogólnie wszystko mechanik który mi to polecał mówił ze to naprawde działa on testował tego typu dodatki na swoim auie *(odpowiedzniki dla beznzynowych silników)

              natrafił ktoś na cos takiego i czy stosowaliście u siebiwe taki specyfik

              Comment


              • #22
                mówią no zależy kto mówi, każdy ma swoich "guru" czy autorytety. Ostatnio pisał na priv do mnie forumowicz który sie pomylił i nalał do baku 25L PB i przejechał na tym 100km zanim sie zorientował, panikę maił soprą ale nie wylał tego bo był w trasie, co stacja dolewał ON by rozcieńczyć aż wyjeździł wszytko (jakiś m/c temu) pytał mnie co sie może stać - odpowiedziałem - wszytko. jakoś jeździ nic sie nie stało auto chodzi jak chodzilo - meldował, kazałem mu być "czujnym" i nadstawiać ucho i tyle, cisza, skoro sie nie odezwał tzn. jeździ.
                Z tego co ja wiem i stosowałem i stwierdziłem na sobie i to mi poradzili starsi stażem dieslowcy to tylko PB. z przypadków live do ON wyłącznie PB w odpowiednich proporcjach nie słyszałem by ktoś robiąc tak w okresie "kryzysowych temp" zabił diesla, wręcz odwrotnie.
                Kolega nasz forumowicz (nie bee podawał) zastosował 50% PB/ 50%ON i przetestował Hnake i ona to zniosła.
                Last edited by rambo7; 03-12-2010, 14:44.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Ktoś sie pytał jak się sprawuje podgrzewacz .... ja mam w swoim oryginalny podgrzewacz ( 1.7 CTDi 2005 ). Przy temperaturach -15 do -20 , 3 dni nie ruszany i odpalił bez problemu. Dałem mu chwile pochodzić ( ok 3-5 min ) i normalna jazda - zero szarpania, obroty spokojnie 3500 - 3800.. polecam montaż nawet nie oryginalnego podgrzewacza - kiedyś ojciec mi zamontował w punto dieslu - poprawa zauważalna od razu..
                  pz

                  Comment


                  • #24
                    Witam. Rambo wielkie dzięki za przygotowanie rewelacyjnego manulala-Montaż podgrzewacza paliwa 1,7 CTDI. Zrobiłem wszystko jak w opisie prócz zwrotki którą sam przygotowałeś. I I teraz mam pytanie jak sprawdzić czy podgrzewacz faktycznie działa? Dodam ze po wyłączeniu zapłonu słychać jak podgrzewacz działa jeszcze z 2-3sek. Podczas pracy silnika nie wyczułem ze podgrzewacz jest ciepły ani przewód który idzie od podgrzewacz do filtra też nie wyczułem aby był cieplejszy. Czy to normalne?
                    Ps.. Jestem z Olsztyna coś na forum wspominałeś ze masz znajomego który też jest z Olsztyna i posiada Civic 1,7 CTDI mógłbyś podać mi maila z chęcią bym się z nim spotkał i porozmawiał na temat Hondy. O ile to nie problem.

                    Comment


                    • #25
                      witaj
                      ja także jestem z Olsztyna jak mogę Ci w czymś pomóc to pytaj :-)

                      Comment


                      • #26
                        Jak tam koledzy z podgrzewaczami sprawuje się wam wasze cudo?

                        w Ubiegły czwartek, po raz pierwszy w historii zapaliły mi się kontrolki silnika, świeć, auto gasło powyżej 2000 obrotów i przy każdym muśnięciu pedału gazu dławiło się. Pomógł trzy godzinny postój w ciepłym garażu.

                        Dzisiaj nabyłem podgrzewacz i mam nadzieje, że na dniach będę go miał zamontowany, ciekaw jestem czy zadziała i rozwiąże problem z porannym odpalaniem

                        Comment


                        • #27
                          2 słowa o działaniu podgrzewacza STANADYNE w 1,7 CTDi 2002. Aby sprawdzić w miare dokładnie co sie dzieje załozyłem termometr na kabelku taki jak w zegarko/termometrach elektronicznych do samochodu.
                          Niestety nie załozyłem go na Wylot rurki za Pogdrzewaczem (bo nie chciało mi sie rozbierać by tam sie dostać i załozyłem na Wyjściu po Filtrze (nawt nie na wejście a na króciec Wyjścia) i tak:
                          przychodze rano za oknem -5 na termometrze w aucie na pluskwie króćca -4,2stC (2002 nie ma pomiaru temp!)
                          odpalam auto pochodziło troche oczyszczam szyby 3min minęło na pluskwie mam -1,7stC.
                          po 5 km jazdy (stanąłem na śiwatłach) +2,5stC.
                          po 12km stoje na parkingu temp +4,2stC.
                          postałem troche 3 min ...silnik chodzi ....temp. 6,1stC.

                          ((pomijam że auto rano odpaliło na strzał, po 2km pracował już miękko zero szarpnięć reakcja na gaz natychmiastowa żadnego "ryczeniakrowy" i innych dziwnych dźwięków))
                          Wnioski:
                          - przedziału 7stC nie idzie wyczuć organoleptycznie tzn w ręce.
                          - mocowanie Pluskwy na Króćcu za Filtrem Paliwa na plasteri i zaizolowałem pianką CO by nie fałszowało pomiaru - ciepło silnka.
                          - jeśli za Filterm ON jest po 5km jazdy na (+) to za grzałką musi być znacznie cieplej.
                          - po zatrzymaniu sie na parkingu temp ON rośnie - dlaczego? - wydaje mi sie iż przepływ spada tym samym grzałka ma mniejszą porcję ON do podgrzania,

                          wykonam jeszcze kilka prób w rożnych okolicznościach np. poczekam na duże mrozy (bo ost. maska mi przymarzła i łapy kurczyło nie szło grzebać)
                          na parkingu gdy sie zatrzymam po 12km poczekam aż temp uroście do około6-7stC a potem potrzymam wciśnięty gaz tak z 2-3 min zgodnie z moją teorią wymusze większy przepływ - jesli temp będzie spadać lub spadnie nawet nieco - nabione 100% pewności że grzałka działa.
                          (na 21-grudnia 2010 tyle rano miałem -5stC.)
                          Last edited by rambo7; 21-12-2010, 07:58.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X