ja kupiłem ten: https://podgrzewacz.prv.pl/ jak będę montował to zrobie fotki. Generalnie ten STANDYNE jest optymalny czyli najlepszy. Prosty w dudowie, termostat, szybki montaż bezinwazyjne, ale drogi montowanie banalne.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
dlaczego powyżej -13stC mamy problemy z odpalaniem Honda Civic 1,7 CTDi
Collapse
X
-
ja mam stanadyne,
co do fotek to jest ciezko bo sami wiecie jak malo miejsca jest pod maska, ale opisze co nalezy zrobic aby zamontowac podgrzewacz (nie mam wykształcenia mechanicznego wiec nazwy podzespołów mogą być nieprofesjonalne)
1. wymontowujemy zbiornik wyrównawczy do plynu chlodniczego (najlepiej całkowicie)
2. odłączamy przewód gumowy paliwowy od "gruszki" i od drugiej strony tzn metalowego doprowadzenia paliwa.
3. odwracamy ten przewód o 180 stopni tzn koniec który był przymocowany do gruszki łączymy z metalową rurką od paliwa. (da to lepsze umiejscowienie podgrzewacza, przewód paliwa nie będzie się newralgicznie zaginał)
4. podłączamy stanadyne pod przewód paliwa z punkt 3.
5. drugi koniec łączymy za pomocą zakupionego kawałka nowego przewodu paliwowego (okolo 8cm) z gruszką.
(punkt 3,4,5) lekko trzeba sie pogimnastykować aby ustawić podgrzewacz w optymalnym miejscy ale nie jest to trudne i zajmuje max 10 minut dla ludzi ze zmysłem przestrzennym :P
6. robimy instalacje el. z przekaznikiem i włącznikiem.
7. ja owinąłem podgrzewacz specjalną "otuliną" odporną na wysokie temp. do kupienia w sklepie dla instlatorów C.O. (taka szara gąbka) a zarazem zaizolowałem cieplnie podgrzewacz (daje to pewność ze z będącym bardzo blisko podgrzewacza zbiornikiem nic sie nie stanie)
8. montujemy ponownie zbiornik do płynu chłoniczego.
Cała zabawa trwała u mnie 2-3h ale dlatego ze nie miałem takiego opisu jak wam dałem
Do dberk:
Na parafine w baku nic nie poradzisz ale, jezeli samochód odpala i masz włączony podgrzewacz to ciepłe paliwo rozgrzeje gruszke i filtr (moim zdaniem 1 miejsce gdzie dochodzi do zatoru), natomiast ciepłe paliwo częściowo wraca do zbiornika czy tez cos go tam podgrzeje nie za duzo ale zawsze cos, np jadac do pracy jak ja50 km to widze jak wskaźnik paliwa zwiększa podczas jazdy ilosc paliwa (majac wlaczony podgrzewacz) co dla mnie oznacza ze paliwo w baku sie rozgrało (choc troche)
Do nietoperek:
Ja mam i zdaje egzamin ale nie ominie cie wymiana filtra paliwa przed zimą i tankownie "lepszych" ON na stacjach w okresie zimowym
"Lepsze"ON moze dac gwarancje właśnie ze w baku nie wytrąci się parafina.
Po zamontowaniu podgrzewacza przy ok. -8 kiedy gruszka odczuwalnie była twarda, po odpaleniu i przejechaniu pare km zrobiła się miekka znacznie wcześniej niz bez podgrzewacza.
Na pytania chetnie odpowiem ale nie siedze caly czas na forum wiec najlepiej PW
Comment
-
Gratuluję "civic03" - tak to ma wyglądać ! dodam że podgrzewacz dobrze jest umocować opaskami zaciskowymi do kształtowników w okolicach filtra paliwa ale ... tak by dało się wymontować obejme filtra paliwa w przypadku jego wymiany. Zbiornik Wyrównawczy płynu chłodniczego - nie napisałeś jak go wyjąłeś ?! - ja go wyjąłem w ten sposób: auto było rozgrzane ciepły płyn zmiękczył przewody - odkręciłem zbiornik oraz wspornik go trzymający (bo inaczej zbiornika nie wyjmiesz) naciągnąłem węż chwytając go najgłębiej jak dało się złapać i rozciągałem go udało mi się jakieś 20cm rozciągnąć - miałem dostęp do cybanta którego zsunąłem kombinerkami i zdjąłem zbiornik z węża w tym czasie płyn zleciał niżej i nie wyciekł wogóle - zabezpieczyłem go by mi nie spadł na dół i wtedy przystąpiłem do montazu podgrzewacza. Spowrotem dokładnie odwrotnie.
Uwaga:
z tyłu przy ściance za zbiorniczkiem wystają 2 metalowe przewody szytwne 1-den w lewo 2-gi w prawo.
Ten w prawo idzie od BAKU >> (tu ma być podgrzewacz) do gruszki >> filtr paliwa >> Pompa wysokiego ciśnienia.
Ten w lewo to jest powrót z pompy paliwa !!!
dobrze jest również włożyć w piankę izolacyjną przewód metalowy który leci od Filtra paliwa górą nad zbiorniczkiem - bo co z tego podgrzewacz ogrzeje wleci paliwo do filtra tam sie troche wychłodzi i potem jeszcze metalową rurka do pompy znowu sie wychłodzi. żeby nie kombinować z opaskami zaciskowymi można przewód paliwa puścic gumowy FI 8 od Filtra Paliwa aż do pompy górą przymocowując go opaskami do górnych uchwytów i dotego pianka bardzo dobrze się naciaga i do tego mamy tylko 2 opaski a nie 4.
Elektryka jest banalna ale najlepiej przepchać się przewodami do kabiny pod kierownicę:
tam trzeba odnależć ( + ) ale ten który sie pojawia po przekręceniu kluczyka - po to by grzałka nie grzała jak wyłączamy silnik - nie rozładuje to Aku.
( - ) montujemy do czegokolwiek do karoserii np na śrubkę.
Pzekaźnik i obowiążkowo bezpiecznik zdaje egz 10mA na przewodzie ( + ).
tyle chciałem dodać.
pozdrawiam wytrwałych.Last edited by syriuszteam; 25-01-2014, 10:37.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Do dberk:
gruszka pełni jakby takiego rodzaju zawór zwrotny wiec jak cokolwiek wstawisz pomiedzy filtr a gruszke to przy schodzeniu z obrotów auto bedzie sie dławilo (sam to sprawdzilem i tak jest) przy zejsciu z 3-4k obrotów do ok. 1k
Układ wyglada tak: podgrzewacz ->gruszka -> filtr paliwa
Układ elektryczny to banał, z podgrzewaczem dostajesz przekaźnik do ktorego podłączasz aku i np włącznik lub pod + po stacyjce (ja mam włacznik w kabinie i na + po stacyjce) oraz podłączasz minus na obudowe podgrzewacza
Do rambo7:
Dzieki za uzupełnienie opisu. Z zbiornikiem plynu tak własnie zrobiłem ale okolo 1l plynu wypompowałem do butelki i poźniej po pracy go wlalem spowrotem.
Uwaga też słuszna, zrobilem to jakos intuicyjnie i nawet na to nie zwrocilem uwagi.
Ja tak usadowilem podgrzewacz, ze przewód paliwowy pomiedzy podgrzewaczem a gruszka to okolo 6-8cm.
Oczywiscie nalezy pamietac o opaskach na przewodach. Nie dałem tylko bezpiecznika na przewodzie, bo nie mam zadnej obudowy na małe bezpieczniki.
Comment
-
Warto zrobić bezpiecznik do tego układu - bo wkońcu jest to jakaś ingerencja w miejscu newralgicznym + do 12V stacyjniki lub radia. Taki bezpiecznik a w zasadzie Kostka z 2-ma kabelkami da się kupić w każdym sklepiku typu MULTIELEKTRONIK lub u fachowców od motażu Caraudio lub w Media-M na ściance z gadżetami do car-audio wygląda to jak mufka plastikowa w której siedzi bezpiecznik - rozcinamy kabelek i łączymy szeregowo.Last edited by rambo7; 22-12-2010, 12:05.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
no nie musi mi tez palil bez problemu i nie musialem grzac swiec 3 razy, tyle tylko ze co z tego jak podczas jazdy auto potrafilo mi zgasic silnik (przed wymiana filtra paliwa) i dupa z jazdy. Po wymianie filtra tego rodzaju problemow juz nie mialem, oczywiscie turbo co jakis czas odcinalo na mrozach. ( odkad cieplo probplem ustal turbo smiga)
Comment
-
panowie jestem laikiem w tych spawach o których mowa powyżej, a chciał bym zamontować podgrzewacz u siebie, możecie polecić jakiegoś fachowca co mógł by mi to zrobić.
odnośnie filtru paliwa, to w ASO dowiedziałem się, że wymienia się go co 45tys i to czy jest on nowy czy stary nie uchroni to mnie przed zamarzaniem. Czy jest ktoś w stanie to zweryfikować?
Comment
Comment