Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

dlaczego powyżej -13stC mamy problemy z odpalaniem Honda Civic 1,7 CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dlaczego powyżej -13stC mamy problemy z odpalaniem Honda Civic 1,7 CTDi

    Klimat Umiarkowany - czyli nasz nie dla Hondy 1,7 CTDi ! jedynie afrykański mu służy - hallooo projektańci z UK do szkoły !!!
    Chyba że nie sprzedawano go na PL rynek bo Polacy są za biedni i klientami gorszej kategorii???

    do rzeczy:
    Moim zdaniem wiem gdzie tkwi problem !
    nie może być tak by inni jeździli w zimę dieslami a ja nie daje rady ...

    Problem występuje jak juz mamy z - 13stc jak -18stC to prawie pewne że bedzie dławił szarpał palił za 17tym razem, jak -21 to proaktycznie mie mamy szans!

    Przeczytałem instrukcję ASO i nie ma tam mowy o ŻADNYCH podgrzewaczach paliwa ! (natomiast są 3 świece podgrzewające "wodę" w ukłądzie chłodzenia - po co ?! nie wiem - by trzabyło tego fachowca spytać, ...no niech im bedzie.

    Dlaczego "mesie", "bumy", i inne w naszym mniemaniu zakapiory w zime jeżdżą ??? a no bo mają elektryczny lub wymiennikowy podgrzewacz PALIWA !

    nooo i tu jest problem ! w Hondzie tego nie ma ! więcej ten "tu: popularne polskie słowo" co to projektował - filtrek paliwa umieścił go za silnikiem tak - niby dobrze ale zaraz przy kole gdzie nie ma kompletnie żadnych osłon nawet od błota wody i wiatru - wszystko tam wieje i jak jest -18stC to musi tam podczas jazdy być w porywach nawet z -30.

    no nie ma sznas by to autko poproawnie się zachowywało w zime.

    niestety moim zdaniem trzeba poprawiać fabrykę i doinwestować auto - niestety made in UK i made in china robi swoje - w zimę tym jeździc się nie da !!!

    Szczególnie w taka zimę!
    tak że kochani, nie ma co dręczyć Hanki jakimiś specyfikami benzyną czy innymi wynalazkami - bezwzględnie potrzebny jest podgrzewacz ON.

    takie jest moje zdanie ! zgodzicie się czy nie ? bo po wpisach widze że jedziemy na tym samy wózku !

    jestem przekonany, zdecydowany i bedę zakładał podgrzewacz paliwa (jakiś uniwersalny oczywiście).

    pozdrawiam !

    wpiszcie na allegro sobie szukaj: podgrzewacz paliwa i zobaczcie ile samochodów posiada fabryczne układy podgrzewania!
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    Bardzo ciekawy post myślę że zamontowanie podgrzewacza ułatwiło by jak i nie rozwiązało problem porannego rozruchu.
    Znalazłem na allegro uniwersalny podgrzewacz posiada certyfikat iso odstrasza jedynie cena mogła by być troszkę niższa oto link:
    https://www.allegro.pl/_podgrzewacz_paliwa_do_diesla_stanadyne.html - Link do aukcji nie istnieje.
    Urządzenie o którym mowa to: https://podgrzewacz.prv.pl/
    Last edited by rambo7; 19-10-2012, 13:03. Powód: uzupełnienie r7.

    Comment


    • #3
      tak - moim zdaniem kto ma kase to najlepsze rozwiązanie. bardzo mała ingerencja w układ, w zasadzie to trzeba dokupic 15cm przewodu paliwowego zbrojonego i 1 szt cybant w Agromie.
      Dzwoniłem przed chwilą do ASO w Opolu - Mistrz-Mechanik powiedział że jeśli na filtrze nie ma fabrycznie układu podgrzewania - to NIE MA ! czyli koledzy - "odkryliśmy ameryke" a tak naprawde poważne zaniedbanie projektanta.
      Stawiam ze żaden z Was w Hance 1,7 CTDi nie posiada układu podgrzewania paliwa - już wiemy że modele 2004-2005 posiadają oraz często jest Webasto.
      taniej - znalazłem cos takiego: urządzenie przeznaczone do pogdrzewania jak bojlerze ale na to trzeba czasu aż sięsilnik zagrzeje (przecież nie bede grzał motora godzine pod domem).
      generalnie chłopaki coś z tym rzeba zrobić !!! i to jeszcze tej zimy !!! za tydzień witamy się ponownie z dziadkiem mrozem.

      Więc konkurs ogłaszam - kto ma jakiś poważny inżynierski pomysł to PISAĆ ! ( oczywiście wg kryteriów: cena, jakość-(skuteczność), ingerencja-(prostota montażu).

      dodam jeszcze 2 słowa ze strony: https://www.sciaga.pl/tekst/48799-49...k_wysokoprezny
      przeczytajcie cytuję:
      "Z chwilą pojawienia się pomp rotacyjnych filtry zaczęto wyposażać w odstojnik wody a ponieważ gromadzi się ona u dołu, w filtrach instalowane są kurki spustowe, dzięki którym bez trudu można ją usunąć. Filtry nie sprawiają na ogół użytkownikom kłopotów. Niekiedy jednak w okresie zimowym stają się przeszkodą uniemożliwiającą przepływ paliwa, bowiem gdy temperatura spada poniżej minus 12C z oleju napędowego wydziela się parafina zatykająca pory materiału filtrującego. Gdy wystąpi takie zjawisko, silnik daje się co prawda uruchomić, ale już po kilku minutach gaśnie na skutek braku dopływu paliwa do pompy. Zjawisku temu możemy przeciwdziałać różnymi sposobami. Pierwszy, najprostszy, ale niezbyt skuteczny, polega na

      dolewaniu etyliny niskooktanowej do oleju napędowego (proporcje podaje każdy producent w instrukcji obsługi samochodu). Drugi, równie mało kłopotliwy, dający znacznie lepsze efekty to używanie specjalnych dodatków do paliwa. Jednym z nich jest Stopogel firmy Elf który dodaje się do paliwa w stosunku 1:1000. A wówczas nawet przy letnim oleju napędowym zahamowany zostaje proces wydzielania parafiny do temperatury -15C. Pamiętać należy jednak, że dodanie Stopogelu, gdy już wytrąciła się parafina, nie przyniesie spodziewanych skutków. Trzeci zaś sposób utrzymania oleju napędowego w stanie płynnym wymaga stosowania podgrzewacza paliwa do filtra. Najbardziej popularne stały się podgrzewacze wbudowane w pokrywę filtra (fot. 7). Można je dokupić niemal do każdego samochodu. Działają niezawodnie a ponadto bez trudu dają się montować do instalacji paliwowej i elektrycznej.
      Wtryskiwacze stanowią końcowe ogniwo w układzie zasilania silnika wysokoprężnego. Niezależnie od konstrukcji pompy (rzędowa bądź rozdzielcza), oraz rodzaju wtrysku (bezpośredni lub do komory wstępnej), budowa i zasada działania wtryskiwaczy jest bardzo podobna. Są one połączone z pompą przewodami wytrzymującymi wysokie ciśnienie. Przewodami tymi impulsywnie tłoczony jest olej napędowy, który po przekroczeniu ciśnienia rzędu 1830 MPa powoduje cofnięcie iglicy wtryskiwacza i wtrysk paliwa do komory spalania. Iglica powraca samoczynnie do pozycji wyjściowej dzięki silnej sprężynie. Konstrukcja ta uniemożliwia niepożądane sączenie się paliwa - oczywiście do czasu zużycia iglicy i gniazda w końcówce wtryskiwacza lub osłabienia sprężyny. Te dwa objawy zużycia są najczęściej występującą przyczyną niewłaściwej pracy silnika wysokoprężnego. Uszkodzenie tych bardzo precyzyjnych elementów rozpoznamy po wzroście zużycia paliwa, czarnym dymieniu z rury wydechowej, a zimą przede wszystkim po utrudnionym porannym uruchamianiu i bardzo nierównomiernej pracy silnika, której towarzyszy typowy głośny, metaliczny stukot, pozbawiony regularnego rytmu.".

      A M E N.
      Last edited by rambo7; 31-01-2012, 09:49.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Tutaj mam ciekwy art. ogólnie wejdzcie na www.elektroda.pl można coś wyszperać,tutaj podgrzewanie filtra paliwa.

        https://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...cz+paliwa&sid=

        Comment


        • #5
          panowie zakupilem 2 podgrzewacze i jutro bede zakladał, zakupilem taki:

          i taki

          ten drugi ciężko jest wpakować gdziekolwiek pod maske a ten pierwszy jutro powinien byc u mnie wiec zdam relacje czy znajdzie sie na niego miejsce.
          ogólnie to grzeje dosc ładnie ale jak podłączyłem przed "gruche" to po mocnym gazowaniu 3k obrotów to przy schodzeniu prawie gasł.

          Comment


          • #6
            może głupie pytanie ale gdzie jest filtr paliwa ??
            poza tym czy to autko projektowali w UK czy go tylko tam składali ?? wydawało mi się że to Japoniec jest, a silnik to też tam składali czy z Turcji go ściągali ??

            Comment


            • #7
              zaraz obok filtra paliwa tzn za, mozna powiedzec ze nawet pod zbiornikiem wyrównawczym do chlodnicy (taki przeźroczysty baniak zaraz obok numeru nadwozia)

              Comment


              • #8
                ok dzięki, choć początek wypowiedzi był naprawdę fajny że filtr paliwa jest koło... filtra paliwa dzięki

                Comment


                • #9
                  auto projektowane przez biuro konstrukcyjne UK, Silnik - to zlepek wszystkiego Block - Isuzu, Osprzęt - Opel akoncernu GM ten współpracuje ze wszstkimi dlatego mamy Bosch, czujniki, pompe wtryskową wentylatory - no wszystko w zasadzie, abs inne elementy madi in germany paski made in poland bo silnik składany w Tychach !!! generalnie japońskeigo nic w tym samochodzi nie ma - chyba że znaczek H przywieźli !!
                  Gdyby to była H made in japan - to byśmy o takich mękach tu na forum nie pisali.
                  ... a propos najlepiej nie wiedzieć gdzie co jest - np. filtr paliwa - auto ma jechać i tyle ... ale niestety trzeba go odwadniać co 15 tys więc trzab sie zainteresować, a umieścić go gorzej nie mogli i to bez ogrzewania - granda !!!
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    sorki mialo byc obok filtra powietrza a nie paliwa, dobrze myslalem zle napisalem
                    Ale jestem juz po montazu podgrzewacza paliwa z mojego pierwszego linku powyzejm bylo duzo roboty bo jak pewnie sami zauważyliście pod maska nie ma za duzo miejsca.
                    Ogólnie dzisiaj po przejechaniu 2-3 km "gruszka" filtra była letnia wiec możliwe ze cos to da w zimniejsze dni.
                    Podobno od poniedziałku kolejne mrozy wiec nie omieszkam napisac czy pomogło

                    Comment


                    • #11
                      2 lata temu kupiłem civic 1,7 i wymieniłem m.in. filtr paliwa i do tej pory pali na mrozie i nie gaśnie. Może to nie najlepszy sposób, ale na razie działa.

                      Comment


                      • #12
                        a jak ten problem wyglada w oplu?? wie ktos?
                        maja lepiej umiejscowiony filtr? podgrzewacz?

                        Comment


                        • #13
                          ja po tygodniu uzywania podgrzewacza odpalam bez problemu i jade oczywiscie przy -11 (bardziej zimno jeszcze nie bylo w tym tyg).
                          ogolnie to auto lepiej sie zachowuje mozna by rzec ze od odpalenia zachowuje sie jakby silnik był nagrzany,

                          Comment


                          • #14
                            a daj jakies zdjecia jak to wyglada zamontowane

                            Comment


                            • #15
                              Czy ktoś instalował w Hondzie taki podgrzewwacz paliwa https://www.allegro.pl/item901898572_...stanadyne.html . Czy zdaje egzamin??
                              Pytam po wkrótce sciągam honde z silnikiem 1.7 cdti i poważnie sie zastanawiam nad zainstalowaniem tqakiego urządzenia.

                              Comment

                              Working...
                              X