Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pompa paliwa nie działa - wina elektroniki czy pompy, czy inaczej Diesel 1,7CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pompa paliwa nie działa - wina elektroniki czy pompy, czy inaczej Diesel 1,7CTDi

    Witam

    Civic VII 2005 ctdi 1.7

    Auto po postoju przez 4 miesiące nie odpala.
    Kręci rozrusznik doskonale - odpalił raz na 2 sek i zgasł.

    Dotarłem najpierw do pompy paliwa - z odpiętych przewodów nie poleciała ani kropla. Czyli brak ciśnienia.

    Po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompy (a podobno powinno). Pompa wyjęta, filtr paliwa wciąż użytkownie drożny. Żółto-zielony kabel we wtyczce nie podaje prądu (prawdopodobnie odpowiedzialny za pompkę, ponieważ pływak przekazuje informacje poprawnie). Jest napięcie pomiędzy masą auta i pomiędzy drugim żółto-czarnym kablem, oraz pomiędzy czarnymi kablami i żółto-czarnym.

    Zastanawiam się, czy można podmienić żółte kable we wtyczce, aby pływak odłączyć, a dać zasilanie pompie? Bez komentarzy o fuszerke - auto idzie na złom za dwa miesiące, ale chcę się jeszcze nim pobawić.

    Proszę o poradę, co może być nie tak, bo rozumiem, że na pewno coś jest nie w porządku z pracą pompy. Martwi mnie też nie działający kabelek.
    Bezpiecznik nr 17 pod kierownicą sprawny.

  • #2
    Nie przepinaj pływaka - moim zdaniem on nie ma nic wspólnego z układem zasilania pompy paliwa a tylko ze wskazaniem na licznikach.

    Jeśli chcesz, to wyjmij pompę na warsztat i zasil z zewnątrz akumulatorem (sprawdzisz czy działa) ewentualnie możesz podać zasilanie w wiązkę do pompy paliwa, aczkolwiek trzeba najpierw wiedzieć jakim przewodem to zasilanie idzie. Oczywiście jest jeszcze kwestia sterowania pracą pompy, bo jak na krótko połączysz, to będzie pracowała nawet jak wyłączysz silnik i wyjmiesz kluczyki a to prosta droga do pięknego pożaru...

    Comment


    • #3
      Faktycznie pompa nie działa. Podłączona pod zasilacz laboratoryjny, nie pracuje. Dziękuję za pomoc

      Comment


      • #4
        Służę.. .......

        Comment


        • #5
          maxiyou, czytam ale nic nie kapuję, w tym aucie to jest pompa CR i pompa ręczna.
          Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
          Żółto-zielony kabel we wtyczce nie podaje prądu (prawdopodobnie odpowiedzialny za pompkę, ponieważ pływak przekazuje informacje poprawnie).
          czekaj, czekaj,...... widzę że zupełnie się nie orientujesz co jest czym? i co jest gdzie, ale spokojnie reaguj bo masz prawo nie wiedzieć, skro pytasz.
          W tym aucie wyjąc pompę to jest karkołomne zadanie, i tego w garażu nie zrobisz ni, hu hu. Nie wiem co wyjąłeś, ale to z tym kablem to nie pompa
          O tym aucie 1,7CTDi jest napisana encyklopedia na tym forum i mogłeś wcześniej poczytać , to byś wiedział co jest gdzie.
          dobra od początku:
          Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
          Dotarłem najpierw do pompy paliwa
          nooo, taaa chciałbym to zobaczyć . Uwierz mi że nie dotarłeś do pompy paliwa, bo z opisu który podałeś to nie wynika.
          pracę pompki to będzie słychać w benzyniaku ale nie w dieslu.
          Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
          Pompa wyjęta,
          nie wyjąłeś pompy paliwa, na pewno nie . To co wyjąłeś to nie pompa.
          Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
          Jeśli chcesz, to wyjmij pompę na warsztat i zasil z zewnątrz akumulatorem
          chcieć to i może ale tego nie zrobi sam , a sprawdzić to pompę Common Rail to można, ale na stole testowym ale nie w garażu podpinając do aku .

          Mniej grzebana więcej czytana na tym etapie zalecam , bo na razie jesteś w lesie i narobiłeś się i jeszcze więcej będzie zagwozdek czy to teraz dobrze poskładałeś.

          Jak poskładałeś to nie ruszaj na razie niczego, twierdzisz że silnik odpalił i zgasł, ok, to zrobiłeś akcję aby dopompować ręczną pompą paliwa przewody aż twarda? i wtedy kręcić silnikiem ?
          ...na spokojnie, nie rozpędzaj się z grzebaniem bo to nie wieśwagen, albo zadziała bo sprawa banalna alb gruba i niepotrzebnie jeszcze coś napisujesz.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            chcieć to i może ale tego nie zrobi sam
            Kurcze, myślałem, że o benzyniaku mowa, jak czytałem o pływaku to przed oczami miałem swój wkład w zbiorniku (pływak+pompa) .
            Te nocki w robocie, to człowieka wykończą..

            A czasami nie ma ON pompy wstępnej - elektrycznej a dopiero dalej wtryskowa wysokiego ciśnienia?

            Tak w zasadzie, to może auto już odpala?
            Last edited by zadra; 02-12-2024, 20:36.

            Comment


            • #7
              fakt dawno pisane, ale jest i nic się nie zmieniło:
              Obieg Paliwa - zasilanie paliwem - układ Common Raill w Hondzie Civic 1.7 CTDi

              z opisu wynika - że są 2 pompy paliwa, ale tak naprawdę to są 3 pompy:
              1. pompa ręczna przy filtrze paliwa (ta gumowa gruszka) , i 2. pompa Common Rail ale ta, składa się z 2 sekcji: Sekcja niskiego ciśnienia - i to jest mechaniczna pompa ssąca i Sekcja wysokiego ciśnienia podająca ciśnienie 16Bar na wtryski.
              Ta sekcja niskiego ciśnienia ssie paliwo z baku , stąd ani ciśnienia i sikać nie będzie jak w benzyniaku, będzie dokładnie odwrotnie, wręcz jest podciśnienie i gdy ona ssie to nawet pompa ręczna robi sie wklęsła. Cała trasa (przewody paliwowe) zasilania pompy CR to jest ssanie od baku aż do pompy CR.
              Na schemacie jest i opisach nie zaznaczono jeszcze modyfikacji jaką zrobiono dla roczników 2004 i 5 to na trasie od filtra paliwa do pompy CR jest jeszcze podgrzewacz paliwa (na schematach nie namalowano).


              i inne tez podobne:
              Gdzie jest pompa paliwa w silniku 1.7 CTDI ?

              z różnymi fotkami opisami itd.

              Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
              auto idzie na złom za dwa miesiące
              szkoda, fajny diesel dużo lepszy niż VW.
              Daj znać czy będziesz się dalej bawił...
              Last edited by rambo7; 03-12-2024, 08:01.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                No tak, chciałbym tego złomka mieć przez te w miesiąc na na podwórku i poprobować uruchomić.
                Jeśli jest jak piszesz, to trzeba zacząć od wyjęcia wtryskiwaczy, żeby spojrzeć czy w ogóle coś rozpylają albo wkręcić się z manometrem i wakuometrem w układ paliwowy.
                Może są nieszczelności do pierwszej pompy a przecież powietr,e jest mniej gęste od ropy, to ta druga nie poleci do góry..

                Po drodze albo w samej pompie (raczej przed) szukałbym zaworu oceniającego. Może on zawinił.

                Comment


                • #9
                  Hej, odpisuję.

                  Pompa, o której mowa, to odpowiednik do tej ze zdjęcia na dole postu.
                  Mówię o niej pompa, bo tak nazywał ją sprzedawca + na angielskim forum ktoś polecił mi sprawdzić napięcie na kablach "in the fuel pump under back seat).

                  Zakumałem, czyli niekoniecznie musi to być wina tego co wyjąłem. Zastanawia mnie mimo wszystko brak napięcia na kablu, który opisałem. Część, którą wyjąłem (z baku paliwa, pod tylnią kanapą) ma filtr paliwa, więc z pewnością pobiera paliwo, są też rurki. Po wyjęciu nie ma ani kropelki w przewodach, co więcej, są suche. Więc nic leci, co najwyżej się teleportuje heh. Macie może jakiś skrót do schematu elektrycznego do tego modelu? Chciałbym wyśledzić przyczynę braku prądu. Albo jakiekolwiek pomocne materiały

                  Chyba, że paliwo wychodzi z baku w inny sposób, to w takim razie może przerosnąć moje możliwości naprawy :/ Szukam łopatologicznych rozwiązań do łopatologicznych dojść.

                  Chciałbym mieć takiego wujka jak ty zadra, przy którym bym się pobawił z tym cholerstwem

                  https://a.allegroimg.com/original/11...5KM-01-05-BAKU
                  Last edited by maxiyou; 03-12-2024, 17:53.

                  Comment


                  • #10
                    Nie mam ani wujka, ani podwórka ale pobawiłbym się dla własnej satysfakcji.
                    Wnioskując po wpisie kol @rambo7
                    U Ciebie można spróbować dostarczyć ON przed "gruszkę" ręcznego pompowania i wpiąć się wężykiem w przyłącze gruszki a wężyk do butelki po pepsi zalanej ON trzymanej nad silnikiem. Oczywiście zachowując szczególną ostrożność, żeby się coś nie wylało.

                    Teraz tak, jeśli w takim przypadku odpali, to znak, że masz problem w układzie paliwowym na odcinku od zbiornika paliwa do gruszki a jeśli nie odpali, to znaczy,
                    że albo pompa CR albo wtryski nawaliły.
                    Oczywiście mogą być też inne przyczyny (nieszczelna głowica, rozrząd, zawory itp) .
                    Na zdjęciu jest tylko sekcja pływaka z puszką filtra.
                    Widzę najwyżej 4 przewody a samo wskazanie poziomu to nie mniej niż 2 przewody i kolejny od wskazania rezerwy .

                    Gdzie mieszkasz ? Może blisko gdzieś..
                    Dlaczego auto przeznaczone na złom?
                    Last edited by zadra; 03-12-2024, 22:26.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                      Zastanawia mnie mimo wszystko brak napięcia na kablu, który opisałem
                      nie drąż tematu z tym kablem bo to drążenie zaprowadza Cię w "ciemny las"... czyli kompletnie do nikąd. Ten prąd jest do niczego nie potrzebny, nie szukaj go bo go tam nie będzie. Tzn on tylko przekazuje informacje poziomu paliwa.
                      Poskładaj to wszystko zapnij jak było i tego nie dotykaj. Tak będzie najlepiej dla tej sytuacji . To nie ten obszar. Czy to jasne ? Żadnego schematu nie potrzebujesz... czy jest to zrozumiałe?
                      Tam prądy są wielkości prądów pomiarowych do wskaźnika o wartościach 0,0 do 5V ..czy jesteś psychicznie się od tego odciąć ? ...do czego ci ten prąd? ... zostaw to.
                      Zajmij się obszarem który odpowiada za paliwo.


                      Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                      Część, którą wyjąłem (z baku paliwa, pod tylnią kanapą) ma filtr paliwa, więc z pewnością pobiera paliwo, są też rurki.
                      nooo już lepiej... nic nie pobiera. to jedynie element filtrujący z pomiarem poziomu. Czy jesteś w stanie to zostawić? w spokoju? ... odetnij się od tego.. zapomnij że istnieje. ok. .

                      Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                      Po wyjęciu nie ma ani kropelki w przewodach, co więcej, są suche
                      no i dobrze ..spokojnie napomujesz tam zaraz sam paliwa. ok?


                      Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                      Chyba, że paliwo wychodzi z baku w inny sposób,
                      nooo cały czas próbuję Ci powiedzieć to, że wychodzi w inny sposób... jaki ? ano taki że albo... ręcznie dusisz czarną gruchę tak długo (tak długo będzie ona ssała z baku) aż się przeleje do filtra paliwa - czy to jasne? ...albo tak długo kręcisz rozrusznikiem krecisz i tak długo będzie mechaniczna pompa ssawna niskiego ciśnienia ssała ..aż się przeleje w filtrze paliwa ..
                      masz 2 metody... pierwsze bez prądu. druga z pomoca rozrusznika w sensie on jak się kręci to i pompa mechanicza ssie tak długo az się przeleje w filtrze .
                      prąd ... wszelki na tym etapie zostaw w spokoju. Zapomnij o prądzie ... ok? Pąd jedyny jaki ci potrzebny to w akumulatorze. czy to jasne ?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Ciekawe znalezisko - w przewodzie nad gruszką paliwa było przecięcie, którym uciekało paliwo. Wymieniłem przewód i auto śmiga. Ale ulga Wszystko dzięki sugestii zadry - dziękuję ci i wszystkim innym użytkownikom za pomoc.

                        Rambo jeśli podasz adres, wyślę ci pocztą order pedagoga i tatusia roku

                        Temat zamknięty

                        Comment


                        • #13
                          Cieszę się, że udało się zaprowadzić i znaleźć przyczynę problemu.

                          Mój błąd, że "szukałem" pompy elektrycznej w zbiorniku przy aucie które tej pompy nie posiada , ale nawet chyba myślałem na poczatku że piszemy o benzynowcu. .

                          Jak widzisz, zamiast "organoleptycznie" przejrzeć to co było pod ręką i na wierzchu zacząłeś kopać zbyt głęboko i mało brakowało a byś jeszcze coś uszkodził albo na wyzsze koszta się naraził.

                          Ile lat ma to auto i dlaczego złomujesz?
                          Może bym odkupił?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            Cieszę się, że udało się zaprowadzić i znaleźć przyczynę problemu.

                            Mój błąd, że "szukałem" pompy elektrycznej w zbiorniku przy aucie które tej pompy nie posiada , ale nawet chyba myślałem na poczatku że piszemy o benzynowcu. .

                            Jak widzisz, zamiast "organoleptycznie" przejrzeć to co było pod ręką i na wierzchu zacząłeś kopać zbyt głęboko i mało brakowało a byś jeszcze coś uszkodził albo na wyzsze koszta się naraził.

                            Ile lat ma to auto i dlaczego złomujesz?
                            Może bym odkupił?
                            Dokładnie, muszę przyznać, że bardzo szybko potrzebowałem tego samochodu w stanie sprawnym, dlatego poszedłem ryzykownie I z tym co mam pod ręką.

                            Co do auta, to możemy popisać na priv
                            Whats app 660121211

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                              Wszystko dzięki sugestii zadry
                              noo, całe szczęście że zadra, potrafi przeczytać i przełożyć mój skomplikowany wywód bo i inaczej byś leżał .
                              Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                              dzięki sugestii zadry - dziękuję ci i wszystkim innym użytkownikom za pomoc.
                              nooo była ich tu naprawdę cała masa podpowiadaczy... aż dwóch. Wszyscy oni odebrali podziękowania.
                              Zamieszczone przez maxiyou Zobacz posta
                              Rambo jeśli podasz adres, wyślę ci pocztą order pedagoga i tatusia roku
                              Otrzymałem już bardzo wiele orderów w tym skrzynek piw że Tira bym zapakował , ale dzięki . Co by dzieci bez tatusia zrobiły ? .... nadal by tkwiły w czarnej ...d.....e
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X