Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Częste wypalanie się DPF po wymianie oleju?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Zamieszczone przez Andrzejhonda1 Zobacz posta
    Grzechu, ale pamiętaj, że problem pojawił się znikąd. Zawsze tankowałem paliwa "premium" i nie miałem problemu. Nagle się coś takiego pojawiło.
    ale to jest jak z papierosami, wypalisz jednego nic sie nie stanie ale palisz 20 lat no to juz masz problem.

    Nie tylko Grzechu o tym pisał: https://www.civicforum.pl/showthread...338#post529338
    4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

    If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
    Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


    Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

    Comment


    • #62
      Ja tylko jeszcze dodam, nie zachwalając marek, bo może i inne też ok, ale odkąd leję zwykłego ON efecta z Orlenu, mój dpf zaczął sie wypalać przy ponad 450km.. wcześniej lałem ON na innej stacji i ciągle wypalał się coś po 200km...
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #63
        Kolejny status ode mnie, leję normalnego diesla i problem z częstym wypalaniem nie występuje xD 400-500km teraz. Nooo ładnie

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez Andrzejhonda1 Zobacz posta
          Ciekawostka Panowie, błąd od tamtego czasu się nie pojawił a DPF zaczął się wypalać co 400km. Nic nie robiłem. Chociaż może na chwilę przestałem tankować paliwa "premium", może to wpłynęło?
          Tu paliwa premium nie aż tak wpłynęły, akurat premium dla diesla jest ok. Wracam do tego wpisu z początku kwietnia. Samo to tak nie przechodzi . Czyli widać, że zakończono z paliwami zimowymi, zanim się zbiorniki na stacjach przepłukały w marcu to wszystko wraca do prawidłowości. (pewnie co niektóre stacje to w połowie marca jeszcze miały zimową breję).
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #65
            To tylko jak wytłumaczyć, że w zeszłym roku nie było problemów?

            Comment


            • #66
              Sprawność DPF spada w czasie a sadzy przybywa z każdym przejechanym km. Nie można wykluczyć że w przyszłym roku to będzie konieczna jakaś operacja np. płukania DPF. Silnik ten akurat co masz jest dość "czystym" dieslem tzn. ma bardzo dobrą sprawność jak jest właściwie eksploatowany, czyli ma regularne interwały przeglądowe oleju, świec żarowych, filtrów itd. wtedy dłużej jest w sprawności roboczej i mniej kopci. Jest on czyściejszy w spalinach bez DPF niż nowy TDi z 2ma DPFami . No i ON Premium na pewno pomaga niż szkodzi.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Niestety z tym paliwem to i ja miałem dosadny przykład.. na jednym wypalał mi się co 200km, a na drugim, zaczął wypalać się co 400km... nie premium, tylko zwykłe ON z Orlenu.. i bądź tu mądrym... widać skład paliwa nie jest wszędzie taki sam. Rozumiem, że za nowości wypala się co 600, potem po latach co 500, po kolejnym roku 400 itd.. to jest ok, ale na odwrót ?
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #68
                  niestety, paliwo a szczególnie diesel nie jest zawsze taki sam w składzie. Mimo, że każda dostawa powinna na każdej stacji wywiesić w widocznym publicznie miejscu parametry paliwa na tzw. "Świadectwie jakości" (możecie spytać, będzie popłoch na stacji - gdzie jest ostatnia specyfikacja paliwa z dostawy? jest to obowiązek prawny zagrożony karami) na niej będzie podobnie jak w każdej dostawie, natomiast tak naprawdę może się ono nieznacznie różnić. Oczywiście cetany w ON (będzie pewnie 51), oktany w PB będą się zgadzać z wymaganiami, bo jakże inaczej... ale nie zawsze to co na papierze jest w zbiornikach.
                  Weźcie tabelę i porównajcie parametry:
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #69
                    Tylko ja czyściłem DPF na maszynie w zeszłym roku jak zaczęły się problemy, ale to nic nie dało. Teraz ewidentnie widzę korelacja między laniem zwykłego diesla a zwiększeniem interwału wypalania dpf.
                    Też zauważyłem taką ciekawostkę jadąc samochodem z komputerkiem - tak jak wam pisałem PM paradoksalnie najbardziej rosło przy jeździe tzw. prędkością autostradową tylko to wygląda teraz tak, że np. od 0 do 8 rośnie bardzo szybko a potem już o 8 do 13 (mniej więcej przy 13 się wypala) leci już wolno.

                    Comment


                    • #70
                      Popróbujcie sobie jak macie w okolicy ON B0 (zero) które jest bez dodatków. Ciszej silnik chodzi i jakby tak elastyczniej, przyjemniej.
                      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                        Popróbujcie sobie jak macie w okolicy ON B0 (zero) które jest bez dodatków. Ciszej silnik chodzi i jakby tak elastyczniej, przyjemniej.
                        Kiedyś pamiętam na wsi, mój sąsiad, to samo mi powiedział, że leje ON B0 do ciągnika i zupełnie inaczej pracuje niż na tym E10... ciekawa sprawa.. tyle, że nie bardzo to paliwo jest znaleźć na stacjach..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #72
                          W mojej hondzie wczoraj zatankowałem etylinę e10 a dzisiaj przy odpaleniu check się zaświecił.
                          Może zbieg okoliczności, może nie..
                          Stacja markowa, zazwyczaj tankuję "lepszejsze" paliwo, ale ze względu na promocję w aplikacji to wlałem zwyklaka.
                          Przepalę jeszcze ze 4 litry i doleję premiuma, może zgaśnie lampka..

                          Tu mowa o motocyklu honda nc750, ale cos w tych paliwach widzi mi się popsuli..

                          Comment

                          Working...
                          X