Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Częste wypalanie się DPF po wymianie oleju?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Częste wypalanie się DPF po wymianie oleju?

    Cześć, mam civica ix 1,6 240k nalatane - większość trasy.

    Od jakiś dwóch tygodniu zauważyłem, że dpf zaczął mi się wypalać (Poznaję po tym, że wskaźnik spalania trzyma się na 3 kreskach bez dodawania gazu) co ok. 200km - wcześniej to było średnio 700-800km. Wydaję mi się, że to już 3 raz w przeciągu jednego tankowania i trochę nie wiem co z tym zrobić. Generalnie nie czuję, żeby coś było nie tak z autem, jeździ mimo wszystko tak samo.
    Miesiąc temu zrobiłem 5 tys. kilometrów i po powrocie od razu wymieniłem olej i przy okazji zbliżał się czas na filtr paliwa. Rok temu miałem zalewany valvoline c2 5w30, w tym roku kupiłem motul 5w30 c2/c3 - czy myślicie, że doszukiwać się w tym przyczyny częstszego wypalania? Motula kupiłem z motostacji, więc raczej sprawdzony sklep.

  • #2
    Zamieszczone przez Andrzejhonda1 Zobacz posta
    czy myślicie, że doszukiwać się w tym przyczyny częstszego wypalania?
    Niestety wraz z przebiegiem filtr dpf coraz bardziej się zapycha (popiołem, którego nie da się wypalić), skutkiem czego jest potem częstsze wypalanie. Jedyny sposób na to, to wymiana dpf na nowy, bądź jego "pranie".
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Nie należy wiązać wypalania się DPF bezpośrednio z olejem silnikowym. Zdecydowanie większe (dla DPF) znaczenie ma paliwo jakie stosujesz, lub jakie stosowałeś w przeszłości robiąc te 240tys km. Teoretycznie im gorsze tym szybszy koniec DPF.
      Co do oleju silnikowego, do dziś nikt nie przedstawił dowodów na to, (w publikacji naukowej) aby olej silnikowi komuś zaczopował DPF. Olej silnikowy może mieć znaczenie jeśli jest duży pobór tego oleju przez silnik, wtedy tak. Zatem musisz się zastanowić ile tego oleju "bierze" silnik na 1000km? Jeśli pobór oleju jest w granicach normy przewidzianej dla tego silnika to nie ma znaczenia jaką masz specyfikację ACEA.
      DPF przewidziano dla redukcji NOx z paliwa, i z tego powodu on się zapycha, a nie z powodu oleju silnikowego. Ubocznym produktem spalania jest w dieslu sadza i to ona ma kluczowe znaczenie dla DPF.
      Zastanów się więc nad poborem oleju, dodam tylko, że aby wyodrębnić 0,0235kg frakcji spalonych z oleju silnikowego trzeba by przepalić z jakieś 2 tony takiego oleju.
      Last edited by rambo7; 12-09-2024, 14:11.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dzięki za odpowiedź, ostatnio tankowałem tego lepszego diesla na bp,.

        Comment


        • #5
          Nie tankuj lepszych diesli. Ja tez zauważyłem jak miałem jeszcze 9gen że przy "verva'ch" miałem częstsze wypalanie. Teraz przy 10gen tankuje normalne i nie zamierzam tego zmieniać.
          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

          Comment


          • #6
            Tylko przed tym praktycznie cały czas lałem paliwa premium w czwartki na BP

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Andrzejhonda1 Zobacz posta
              Tylko przed tym praktycznie cały czas lałem paliwa premium w czwartki na BP
              Paliwo nie ma tutaj nic do rzeczy.. byś na prawdę musiał lać jakiś "shit", żeby odbiło to się na dpfie.. obserwuj to wypalanie i tyle.. nic tutaj sam nie zdziałasz bez ingerencji mechanicznej w dpf... są jeszcze specjalne płyny, chyba LM coś ma dobrego, którego możesz wlać na jedno tankowanie, może coś pomoże.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Właśnie kupiłem jeden z ciekawość - zobaczymy czy coś da...

                Diabeł stworzył DPF

                Comment


                • #9
                  Eh, wlałem dzisiaj ten środek liquid moly, zatankowałem na BP zwykłego diesla zrobiłem 30km - samochód jakoś lepiej chodził. Miałem postój 1,5h i chciałem wracać do domu - znowu 30km. 5km zaczął się wypalać dpf..., czyli wydaję mi się, że interwał się teraz zmniejszył do ok. 120km.
                  Panowie co robić? Błędów mi żadnych nie sypie, na obd2 nic nie ma, samochód chodzi ok nie licząc wypalania.
                  Jechać do hondy, żeby mi maszynką sprawdzili czy nie ma sensu? Wiem, że mój mechanik na pewno nie ma tego interfejsu hondowskiego.
                  Czy może od razu jechać na czyszczenie dfp?

                  Comment


                  • #10
                    Wypaliłeś do końca tego dpfa ? Całkowite wypalenie dpf trwa ze 30-40min, trzeba w trasie przejechać ze 40km..
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Tak, u mnie zazwyczaj wypala się ok. 20 min - przynajmniej wtedy przestaje utrzymywać się spalanie na 3 kreskach

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Andrzejhonda1 Zobacz posta
                        Tak, u mnie zazwyczaj wypala się ok. 20 min - przynajmniej wtedy przestaje utrzymywać się spalanie na 3 kreskach
                        No i git, jak zalałeś ten płyn, to teraz musisz wypalić cały bak paliwa na tym dpfie, potem dopiero może zobaczysz różnicę, prawdopodobnie przez ten płyn będzie teraz częstsze wypalanie, a co tam wlałeś?
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Dodatek do ochrony filtra DPF zapobiega powstawaniu sadzy, wydłuża żywotność filtra cząstek stałych. Nadaje się tylko do suchych filtrów DPF.

                          Comment


                          • #14
                            Coś kiedyś słyszałem, że przyczyną częstego wypalania DPF-a może być lejący wtryskiwacz.
                            Na YT filmiki z Rommiren.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Paliwo nie ma tutaj nic do rzeczy.. byś na prawdę musiał lać jakiś "shit", żeby odbiło to się na dpfie..
                              Grzechu, nie wiem co miałeś konkretnie na myśli pisząc to zdanie, może chodziło o kontekst zwykły ON a premium ON? ... bo oczywiście wprost biorąc to zdanie to paliwa ma znaczenie, bo z paliwa powstają sadze, cząstki PM, no tak czy nie? No jak by nie powstawały, to nie potrzebne by było coś takiego jak DPF.
                              Weźmy tu po uwagę przebieg tego konkretnego auta, stan ogólny techniczny, warunki użytkowania jakie miał wcześniej.
                              Paliwo ma znaczenie jak najbardziej, do tego stan techniczny silnika, myślimy o wtryskiwaczach, świecach żarowych w tym o warunkach użytkowania egr, ładuje sadzę non stop, i innych elementach mający wpływ na właściwe spalanie paliwa.
                              Mój diesel jeździł cały czas 10 lat na ON premium, (auto ojca wcześniej i mało jeździł) gdy go przejąłem sam się przekonałem, że "to działa" w sensie nie ma żadnych problemów z niczym kompletnie, a że jest stare to już zalewam zwykły ON, jednak jak się zdarzy dobra cena to leje premium. Zwykły ON tylko na markowych stacjach. W premium masz mniej siarki, pakiet dodatków w tym przeciwkorozyjne, większy cetan. To ma wpływ na ilość odkładanej sadzy i trwałość końcówek wtryskiwaczy szczególnie idzie o to by nie korodowały.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X