Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7CTDi - Wtyrskiwacze, wylana ropa na obrębach rowów.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7CTDi - Wtyrskiwacze, wylana ropa na obrębach rowów.

    Wymieniłem czujnik walu z chińskiego na oryginalny bosha i działa perfekcyjnie. Problem pojawia się znów przy odpalaniu na ciepłym lecz tym razem przy lekko brawurowej jeździe. Zrobiłem sobie test jeżdżąc w miarę dynamicznie nie zrywając się mocno i nie piłując go - wyszło na to, że po 2 min postoju odpalił. Przy brawurowej jeździe - nie odpalił po czasie. Przypomniałem sobie w tej chwili, że podobną usterkę miał mój poprzednik Hyundai Getz też na Common Railu. Tam jednak lało się ropą, ale z... pompy wys. ciśnienia. Wystarczyło tam wymienić oringi oraz zimmeringi w pompie i czujnik wału - nic się nie pociło i odpalał na strzała. Chwyciła mnie myśl, żebym sprawdził gdzie się znajduje pompa lecąc wężykami od wtrysków. Zdjąłem atrapę silnika (górny plastik) i moim oczom ukazały się wtryski, ale zaniepokoiło mnie jedno - coś się świeciło w rowkach tam gdzie są one umiejscowione. Biorę papier, jadę palcem, wącham... ropa. Już się modlę by to nie była uszczelka pod głowicą. Nigdzie indziej nie widziałem żadnego źródła ze zeschniętej ropy/ubytków więc stawiałbym na nieszczelność wtryskiwaczy - uszczelki pod wtryskami, nie wiem ile tam siedzi ta ropa. Dodatkowo raz odcięło mi paliwo na autostradzie przy 4k obrotów jak go kupiłem i wskoczył mi na awaryjny i blokada do 2.3k obrotów (błąd nie chciał mi zniknąć do momentu usunięcia błędu DTC P1236, ale to to ja już przeglądam już na forum).

    Pytania są następujące:
    1. Czy moje obawy są słuszne, że trzeba wymienić podkładki by zniwelować nie odpalanie na ciepłym oraz lekki wyciek spod wtrysków?
    2. Czy jest może pośrednik powodujący nie odpalanie na ciepłym i jest też winowajcą wtrysków (pompa w-c/cofające paliwo)?
    3. Czy wymieniając podkładki muszę wymienić wtryski razem z nimi?

  • #2
    To tak, masz sporo informacji na tym forum o tym dieslu, ale będzie Ci ciężko czasem złapać właściwy temat z uwagi, że możesz nie wiedzieć jeszcze, co z czym należy wiązać jeśli chodzi o przyczyny i skutki danej usterki. Z czasem wiedzę poszerzysz.
    Generalnie to tak, jeśli wyskakuje ci jakiś Kod jak teraz P1236 albo P1237 (dot. tego samego obszaru / raz przeładowania raz niedoładowanie) to sporo się dowiesz czemu to się dzieje? jest o tym kilka tematów.
    Jeśli zdarzy się sytuacja że odetnie moc, to nie jeździj, natychmiast szukaj miejsca na poboczu, zgaś silnik, wyjmij kluczyk, albo daj na OFF tak by zgasły całkiem zegary! odczekaj 40 sek i możesz uruchamiać - moc wróci ale CE będzie świecić. Ten CE sam zgaśnie po którymś odpaleniu silnika, jak OBD uzna że ustaka się nie powtórzy kilka razy. Można też skasować kod "sposobem" przekręcając kluczyk w stacyjce tak by się zaświeciły zegary i zagasły 17 razy. OBD uznaje tak samo, skoro "17 razy" uruchamiałeś silnik to sam wyczyści CE. Nie warto to robić bo zalecam zawsze odczytać kod przed skasowaniem, to bardzo ważne.

    Korzystaj z wyszukiwarki bo niektóre tematy trafisz na pewno:
    Uszczelki wtryskiwaczy 1.7ctdi

    Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
    1. Czy moje obawy są słuszne, że trzeba wymienić podkładki by zniwelować nie odpalanie na ciepłym oraz lekki wyciek spod wtrysków?
    pocenie się spod wtrysków - tak wymiana pomoże. Natomiast odpalanie na ciepłym może mieć inne przyczyny.

    Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
    . Czy jest może pośrednik powodujący nie odpalanie na ciepłym i jest też winowajcą wtrysków (pompa w-c/cofające paliwo)?
    tak, pośrednikiem może być nawet słabe świece zapłonowe. Za mało napisałeś o okolicznościach słabego odpalania na ciepłym. Czy to oznacza że w ogóle nie chce się uruchomić? .. jak długo? 2,3,6 godzin? ile czasu?
    - Czy w takiej sytuacji "nie chce gadać" - podniosłeś maskę i czarną gruszę pompkę paliwową dopompowałeś kilkanaście razy aż stwardniała ?? NIe? ...to następnym razem spróbuj.
    - czy paliwo masz z markowej stacji?
    - czy masz zawsze wciśnięte sprzęgło przy uruchamianiu? i czy dodajesz 1/2 skoku pedał gazu?
    - czy filtr paliwa był wymieniany nie dłużej niz 2 lata? czy jest właściwe skręcony obejmami wężyków paliwowych?
    - czy wężyki paliwowe do filtra przy króćcach są nie sparciałe?
    - czy twój model ma zamontowaną dodatkową grzałkę paliwa STSNADYNE? - fabryczną grzałkę miały tylko po lifcie. Przedlift było dokładane wielu to zrobiło. Poszukaj tematu o Stanadyne pooglądaj foto, jeśli to masz sprawdź czy wszystko jest szczelne?

    Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
    3. Czy wymieniając podkładki muszę wymienić wtryski razem z nimi?
    absolutnie nie, wtryski zostają.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Za mało napisałeś o okolicznościach słabego odpalania na ciepłym. Czy to oznacza że w ogóle nie chce się uruchomić? .. jak długo? 2,3,6 godzin? ile czasu?
      - Czekałem po tej brawurowej jeździe jakąś godzinę/ półtorej by w ogóle na strzała mi zapalił.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      tak, pośrednikiem może być nawet słabe świece zapłonowe.
      - Akurat miałem świece żarowe wymienić w przyszłości (za jakieś 2 tyg może), ponieważ wolę nie ufać w pełnym stopniu ludziom którzy mi sprzedają auto.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - Czy w takiej sytuacji "nie chce gadać" - podniosłeś maskę i czarną gruszę pompkę paliwową dopompowałeś kilkanaście razy aż stwardniała ?? NIe? ...to następnym razem spróbuj.
      - Próba była wykonywana na ciepłym, nadal nie odpalał. Pompowałem akurat te 8-11 razy, tak jak przeczytałem na którymś z twoich wątków. A na zimnym trzeba akurat troszkę dłużej pokręcić i odpali (i to akurat wina świec żarowych, bo mi dobrze nie grzeją z tego co zauważyłem).

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - czy paliwo masz z markowej stacji?
      - To akurat mnie przy tym aucie zadziwiło. Zalałem Vervę z Orlenu i nagle jakby ożył. Później dla testu zalałem zwykłego diesela z Orlenu a potem na pusto z Lotosu - na tym lotosowym zwykłym akurat mi odpalił (?) nie wiem czym to było spowodowane. Ładowałem po 6-7L

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - czy filtr paliwa był wymieniany nie dłużej niz 2 lata? czy jest właściwe skręcony obejmami wężyków paliwowych?
      - Dobre pytanie, ale wątpię by było wymieniane przez ostatnie dwa lata. W sumie musiałbym wymienić wszystkie filtry w tym aucie wraz z olejem silnikowym.


      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - czy masz zawsze wciśnięte sprzęgło przy uruchamianiu? i czy dodajesz 1/2 skoku pedał gazu?
      - Sprzęgło oczywiście, zawsze wciskam by silnik łatwiej miał. Z tym gazem to przy przekręceniu kluczyka już drugi/trzeci raz jak za pierwszym nie wystartuje.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - czy wężyki paliwowe do filtra przy króćcach są nie sparciałe?
      - No właśnie nie.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      - czy twój model ma zamontowaną dodatkową grzałkę paliwa STSNADYNE? - fabryczną grzałkę miały tylko po lifcie. Przedlift było dokładane wielu to zrobiło. Poszukaj tematu o Stanadyne pooglądaj foto, jeśli to masz sprawdź czy wszystko jest szczelne?
      - Nie, grzałki nie posiadam, to jest przedlift. Musiałbym wjechać na podnośnik, bo innej opcji chyba nie mam żeby go sprawdzić od tyłu ten silnik oraz cały układ paliwowy.

      Comment


      • #4
        Jak jest mokro od diesla to nie jest wina podkładek po wtryskami. Jakby padły podkładki to byłby przedmuchy i byłby czarny syf. Niemniej podkładki dobrze wymienić profilaktycznie i podfrezować gniazda. Uszczelniacze wtrysków i przewodów to inna bajka. en temat chyba dobrze to opisuje:
        Witam. Od pewnego czasu zauważyłem w okolicy sprężarki klimatyzacji wyciek spod kapy zaworów. Mechanik stwierdził, że uszczelka do wymiany (koszt w ASO ok 60 zł). Po zdjęciu plastikowej osłony, okazało się, że "pocą się" 3 z 4-ch wtryskiwaczy, więc należałoby wymienić ich uszczelnienia. Ale żeby się dobrać do uszczelki pod kapą, trzeba jeszcze zdemontować (tak orzekł mechanik) 4 rurki zasilające, które też mają uszczelki. Czyli razem zrobiło się 7 uszczelek. Łączny koszt w ASO, ok. 700 zł!
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
          Uszczelniacze wtrysków i przewodów to inna bajka. en temat chyba dobrze to opisuje:
          https://www.civicforum.pl/showthread...iwaczy-1-7ctdi
          Tak, ten temat z wątkiem #8 jest podobny, tylko tam są jeszcze jakieś opiłki głównie na drugim, trzecim i czwartym wtrysku. Nie mogę dokładnie powiedzieć czy to metal czy jak, ale na oko metal.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
            Pytania są następujące:
            1. Czy moje obawy są słuszne, że trzeba wymienić podkładki by zniwelować nie odpalanie na ciepłym oraz lekki wyciek spod wtrysków?
            2. Czy jest może pośrednik powodujący nie odpalanie na ciepłym i jest też winowajcą wtrysków (pompa w-c/cofające paliwo)?
            3. Czy wymieniając podkładki muszę wymienić wtryski razem z nimi?
            Pytanie, czy jak silnik pracuje to słyszysz głośne strzelanie w okolicy tego zaropiałego wtryskiwacza ? Jeśli tak to wyciągaj czym prędzej te wtryski, bo Ci się za koksują i nie dasz rady, albo coś się urwie potem.. Czyścisz gniazda, dajesz nowe podkładki, uszczelki jeśli są tutaj na wtryskach, składasz i powinno być cacy.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Pytanie, czy jak silnik pracuje to słyszysz głośne strzelanie w okolicy tego zaropiałego wtryskiwacza ?
              Jeżeli chodzi o taki dźwięk jak przy pracy 1.9 tdi to jest on wywoływany w okolicach drugiego, trzeciego, czwartego wtrysku.

              Comment


              • #8
                Czesiek, wszystko ma znaczenie co piszesz,
                Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                - Czekałem po tej brawurowej jeździe jakąś godzinę/ półtorej by w ogóle na strzała mi zapalił.
                tak nie pisz, bo to nic mi nie mówi . Czyli co? jak to rozumieć? ...chciał odpalać? i odpalał ale ciężko? tak? ...nie jest to precyzyjna odpowiedź co napisałeś. Pytanie jest konkretne, po jeździe dynamicznej silnik zagrzany, to odpala? czy nie odpala? nie ważne czy na strzła czy za 17 tym razem. Odpalała czy nie? a jak nie to ile trzeba czekać? by jakkolwiek odpalił?
                Odpowiedzi spodziewam się: rozrusznik kręci a silnik nie odpala w ogóle, nawet nie próbuje załapywać. "Tak jest 1 godzinę, po godzinie uruchamia się bez problemu" To jest konkret. Odpowiedzi pisz przemyślane i "zerojedynkowe", bez opowiadania.
                dalej, świece - odpowiedź powinna być: - "nie mam wiedzy kiedy były wymieniane".
                Gadamy o sytuacji - tu i teraz.
                itd itp. konkret. nie ma znaczenia czy wierzysz ufasz co tam się działo wcześniej, nie ma to znaczenia.
                Paliwo 7L? Ty tankujesz po 6-7L ????
                ... korzystaj tylko wyłącznie markowe stacje i w okresie zimowym nie schodź poniżej 1/3 czyli nie mniej, bo wytrąca się H2O w baku w pustej przestrzeni. Zasada w dieslu w okresie jesienno zimowym - im więcej paliwa w baku tym lepiej.
                Naprawdę piszesz takie odpowiedzi że trudno złapać co robiłeś . Odpalanie w zimę: sprzęgło wciskamy (zawsze), pedał gazu do 1/2 i kręcimy rozrusznikiem. Odpala czy nie? czy załapuje? czy tylko rozrusznik kręci i nic się nie dzieje. Odpowiedź daj konkretną.
                Grzałka była zakładana przez wielu, może i nawet ją masz tylko musisz wiedzieć gdzie ją szukać? zerknij czy tam jest ?
                ~~ Montaż PODGRZEWACZA PALIWA Civic 1,7 CTDI - Manual - zrób to sam ~~


                Jeśli jednak jej nie masz to jak będzie około -11stC przez 2-3 dni to nie uruchomisz silnika w ogóle, chyba że zapchasz go do pomieszczenia gdzie będzie na plusie.
                Zakup podgrzewacza paliwa do diesla
                Last edited by rambo7; 28-11-2023, 08:47.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Wracam po przestudiowaniu trochę autka. Zacznę może odpowiadać na wcześniejszy wpis. Przepraszam, że tak chaotycznie i bez "sensu" pisałem powyższe wpisy i teraz postaram się trochę tutaj jaśniej wypowiedzieć, może da się zrozumieć.

                  Zacznę jednak od tego, że teraz też problem pojawił się też na zimnym jak i ciepłym silniku oraz opiszę wam moje doświadczenie z usterką:
                  Po pierwszej nocy po której odstawiłem go pod wiatę sprawdzając wtryski po ostatnim moim wpisie, zaczął mi kręcić i tylko kręcić, po 4 razach kręcenia po 4-5 sekund zaczął kaszleć 2-3 razy, zapalał i chodził równo. Na ciepłym po wyłączeniu i włączeniu go z powrotem odpalał po jednym przekręceniu wałem. Zgasiłem go na 15 minut i zaczął kręcić i nie reagować do 3 pokręceń wałem i odpalił normalnie. Zgasiłem go do momentu aż nie ostygł (1-1,5h) i zacząłem kręcić bez pompowania gruszki - to samo jak na początku, kręciłem po 4-5 razy przez 5 sekund. No i usłyszałem zgrzyt rozrusznika przed tym jak pojawił się samozapłon, aż poczułem portfel. Pojechałem zalać paliwo teraz było lekko ponad 1/3 baku) i zalałem do kilku litrów diesela środka na usuwanie wody z baku. Przejechałem się i auto odstawiłem pod wiatę.
                  Natępnego ranka spróbowałem sił z gruchą - auto po zimnej nocy więc pompuję 8-10 razy i wsiadam, wciskam sprzęgło, przekręcam kluczyk na 4-5 sekund wcześniej rozgrzewając świece 3 razy i nic. Kolejna próba - sprzęgło, przekręcam kluczyk na 4-5s i odpalił z kaszlnięciem. Na ciepłym tak samo jak wyżej.

                  Dodam też, że nie wyskakują mi żadne kody błędów, wymieniłem jakiś chiński czujnik wału korbowego na używany oryginalny do hondy, a na plaka odpala jakby nigdy nic (tak, wiem czym jest plak, ale go używałem wcześniej jak zakupiłem auto i musiałem się zatrzymywać na przerwę by dotrzeć do punktu B jak najszybciej, czyli używany w ostateczności jak jeszcze miałem baaaardzo małe doświadczenie z isuzu). Z rury przy pierwszym odpaleniu z rana wychodzi lekko niebieska chmurka przez 2-3 minuty, ale to chyba spowodowane tym, że panują ujemne temperatury.

                  Międzyczasie nocami przesiadywałem forum związanymi z działem diesela. Sprawdziłem sobie kilka jak nie kilkanaście tematów, tymi tutaj się podzielę:
                  1. https://www.civicforum.pl/showthread...a+ciep%C5%82ym (tutaj przyciągnął uwagę mnie ten przekaźnik działający jeszcze po zgaszeniu auta, który spróbuję potem przetestować werbalnie, bo na początku na zimnym silniku go słychać, ale nie przyglądałem się tej sprawie po zgaszeniu na ciepłym)
                  2. https://www.civicforum.pl/showthread...4%85pie-paliwa (z tym to akurat dziwnie się czuję, bo jak zalałem raz zwykłą ropę na orlenie to odpalał tak jak wyżej wypisywałem, ale teraz zalałem "premium" diesela na orlenie około 10L (oczywiście wymiesza mi się to z pozostałymi 8L tamtej ropy) i czekam na rezultat na następny dzień. I być może mogłaby być to też przyczyna lania przez poprzedniego właściciela jakiegoś leciwego paliwa do hani, bo pracuje przy ciężkich maszynach i mógł zabrudzić się filtr paliwa w komorze silnika i go też muszę jak najszybciej wymienić, no i w baku też) (i w razie pytań tak, sprawdzałem bezpieczniki pod 17 )

                  Tak też jako iż mój ojciec skończył mechanikę pojazdową obchodził się z samochodami i dbał o nie jak o perełki, to dopytałem się go trochę by sobie połączyć kropki. Stawiał na czujnik temperatury cieczy lub na przekaźnik świec żarowych (oparł się na podobnych problemach przy swoich autach prywatnych), ale ja tak też mogę stawiać. I pytanie, czy można się posłuchać się jego rad?

                  Przeszukałem też forum gdzie niestety zgubiłem linki, ale mówiły o rozruszniku, słabym ako, czy też świecach żarowych. Ako oraz świece mogę na dniach pobadać z tatą rezystancję świec oraz zawieźć ako na testy (choć jest zawsze naładowane do 12.8V [sprawdzane co 2 dzień] to nie sprawdzałem go jeszcze przy obciążeniu przy uruchamianiu i na testach obciążeniowych u elektryka)

                  Comment


                  • #10
                    Nie bardzo rozumiem... piszesz znowu o jakichś tam objawach, poszukujesz usterki, może świece żarowe.. może czujnik.. etc.. a to co pisałeś poniżej, już na samym początku, zająłeś się tym ? Już tej ropy w tych rowkach nie ma czy jak ??? Przecież zwyczajnie, możesz mieć nieszczelność w układzie paliwowym, możesz mieć uszkodzone wtryski, a może masz do wymiany podkładki pod nimi..

                    Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                    ale zaniepokoiło mnie jedno - coś się świeciło w rowkach tam gdzie są one umiejscowione. Biorę papier, jadę palcem, wącham... ropa.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                      po 4 razach kręcenia po 4-5 sekund zaczął kaszleć 2-3 razy, zapalał i chodził równo. Na ciepłym po wyłączeniu i włączeniu go z powrotem odpalał po jednym przekręceniu wałem. Zgasiłem go na 15 minut i zaczął kręcić i nie reagować do 3 pokręceń wałem i odpalił normalnie. Zgasiłem go do momentu aż nie ostygł (1-1,5h) i zacząłem kręcić bez pompowania gruszki - to samo jak na początku, kręciłem po 4-5 razy przez 5 sekund.
                      powyższy opis wskazuje że nie działają świece żarowe.
                      Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                      Natępnego ranka spróbowałem sił z gruchą - auto po zimnej nocy więc pompuję 8-10 razy i wsiadam, wciskam sprzęgło, przekręcam kluczyk na 4-5 sekund wcześniej rozgrzewając świece 3 razy i nic. Kolejna próba - sprzęgło, przekręcam kluczyk na 4-5s i odpalił z kaszlnięciem. Na ciepłym tak samo jak wyżej
                      Co znaczy "nic"? czyli rozumiem że jak nic, to padł akumulator? ...z dalszego opisu jednak wynika że rozrusznik kręcił? ... czyli nie "nic" a coś! ...czyli kręcił i kaszlał i odpalił. (jak piszesz, to myśl o tych którzy to czytają, czy zrozumieją z treści co się dzieje? ..oj).
                      Jeśli odpala na plaka, i chodzi później dobrze ( w sensie nie krztusi się) to:
                      - masz niesprawne świece żarowe,
                      - nieniska chmurka dymu w zimę - to masz niesprawne świece żarowe,

                      Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                      mógł zabrudzić się filtr paliwa w komorze silnika i go też muszę jak najszybciej wymienić, no i w baku też)
                      co w baku też? ... w baku nic nie ma prócz pływaka! nie dotykaj baku! ... jedyny filtr jaki jest to ten w komorze silnika.

                      Co do podpowiedzi ojca, są zawsze cenne, ale my tu gadamy o aucie nie nowym a 21 letnim! W tym dieslu w zimę nie czujnik cieczy a świece żarowe są kluczowe. Wszystko wskazuje że one nie działają. Przekaźnik świec - wymiana przekaźnika świec sprawny na sprawny ...kompletnie niczego nie zmieni, gdy świece żarowe nie działają. Czy to jest jasne? Rady ojca są cenne, ale cenniejsze są rady kolegów którzy znają ten model.
                      Akumulator też ma znaczenie w dieslu, musi być mocny.
                      Obecnie jest sytuacja że jest ciężka zima i temp. spadają blisko -10stC dojdzie do tego jeszcze brak podgrzewacza paliwa, czyli pogłębią się problemy z rozruchem i pracą silnika w tych warunkach, zgasnąć może nawet w trakcie jazdy.
                      Pierwsze co to wymiana świec żarowych. Zalecam dużą ostrożność przy tej robocie poczytaj istniejące tematy:

                      Świece żarowe kopcenie po uruchomieniu silnika. Honda Civic 1.7 CTDi.


                      zapieczona świeca żarowa 1.7 CTDI


                      świece żarowe - jak wymienić świece żarowe Civic 1.7 CTDi


                      biały dym z rury wydechowej - świece?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Witam po dość długiej przerwie. Ku mojemu zaskoczeniu auto nabrało nowego życia po wymianie filtra paliwa (zasyfiały i w ogóle żywotność skończyła się dawno temu), czujnika na listwie paliwowej oraz gruszki, bo cofała paliwo w niewielkiej ilości co prawda, ale wymieniona została na inną. Teraz w sumie auto pali od strzała, nie ważne czy ciepły, czy zimny silnik, ale bym musiał jeszcze jakoś przeczyścić cały układ paliwowy od potencjalnego syfu z tego filtra, bo aż czarno w nim było.

                        Ogólnie co prawda przepraszam i za razem dziękuję za wszelakie wskazówki oraz cierpliwość nade mną.

                        Jeszcze żeby nie tworzyć nowego tematu - jest może jakiś polecany preparat bym mógł go wlać do baku i "usunąć" potencjalny syf który mógł utknąć między filtrem a wtryskiwaczami? Wolę się zabezpieczyć na przyszłość.

                        Pozdrawiam serdecznie!

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
                          est może jakiś polecany preparat bym mógł go wlać do baku i "usunąć" potencjalny syf który mógł utknąć między filtrem a wtryskiwaczami?
                          nic tam nie ma, nie ma takiej opcji by było. Zamiast $ wydawać na dodatki, poluj na tańszy tzw Premium ON na stacjach, to zrobi dla twoich wtrysków dużo więcej niż jednorazowa dawka jakiegoś niewiadomo czego.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Najlepiej by było rozebrać całą szynę z wszystkimi metalowymi rurkami i wrzucić do myjki ultra dźwiękowej. Z drugiej strony ON jest lekkim rozpuszczalnikiem i raczej małe szanse, żeby przy tych przepływach coś się odłożyło za filtrem paliwa. Jak ma moc, nie kopci, odpala od razu to wszystko jest ok, lać paliwo premium i się cieszyć jazdą. Niektórzy dolewają do paliwa olej do dwusuwów, żeby pompa i wtryski mały tłustszą mieszankę

                            Comment

                            Working...
                            X