Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka świec żarowych, falowanie na wolnych, zapowietrzanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka świec żarowych, falowanie na wolnych, zapowietrzanie

    Witam,
    Civic polift 2005, przebieg 430k km, u mnie zrobił 260k km.

    Od kilku lat mam problem z falowaniem obrotów na postoju. Poczytałem, poszukałem i stanęło wg mojej opinii regulatorze ciśnienia, który jest na pompie, co chodzi na rozrządzie. Po zalewaniu na obcych stacjach czasem nawet potrafił gasnąc, ale zawsze odpalał i chodził. W jeździe nigdy żadnych problemów. Jakoś nauczyłem się z tym funkcjonować i nawet przyzwyczaiłem. Czasami przy manewrowaniu na klimie podczas spadku obrotów gasnął.

    No i teraz dochodzimy do teraźniejszości. Ostatnio w czasie jazdy z prędkością około 80km/h przerwał i zgasł. Pojawiła się kontrolka świec żarowych, która nie gaśnie. Tzn czasami zgaśnie na włączonym zapłonie, ale po chwili znów się zapala, jeszcze przed odpaleniem auta. Generalnie świeci się cały czas. Filtr paliwa wymienany corocznie, także nie to. Jedynie mogę spuścić syf tą dolną nakrętką, jednak wątpię, że pomoże.
    Nadal faluje na obrotach, czasami gaśnie w czasie normalnej jazdy. Wtedy już nie da się go odpalić. Koniecznie trzeba wyłączyć kluczyk na '0', podpompować gruszką i odpali. Co ciekawe, nie wiem czemu, na włączonym zapłonie - jak zgaśnie - podpompuje gruchą i nie pali, tylko kręci. Wtedy wyłączone zapłon, podpomuje znowu i odpala. Nie wiem czy coś odcina rozruch ? Blędów jeszcze niczym nie czytałem, ale czy po samej spirali czymkolwiek cokolwiek odczytam ? Zauwyażyłem, że filtr sie zapowietrza, bo po odkręceniu odpowietrznika jak pompuje to ucieka powietrze. Po odpowieetrzeniu jeździ falując, ale jeździ do czasu i za jakiś czas znwowu się zapowietrza. Wymieniłem przewód między filtrem a gruchą, bo trochę spękany był. Nigdzie indziej nic nie widzę. Teraz pytanie.
    To może być ten regulator ? Kosztuje kupe kasy nowy, a to trochę loteria go wymieniać... Może drugą pompę używkę z drugim regulatorem wsadzić ? W zasadzie i tak rozrząd pasowałoby zrobić.
    Auto służy teraz typowo jako drugie, ale fajnie gdyby było sprawne.
    W poniższym linku wrzucam filmik jak pracuje na wolnych obrotach
    Visit this link to download: 361873562_6511028838965893_2252713720671150150_n.mp4

  • #2
    Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
    Zauwyażyłem, że filtr sie zapowietrza, bo po odkręceniu odpowietrznika jak pompuje to ucieka powietrze
    Moim zdaniem ani regulator ani pompma CR nie ma tu nic do rzeczy. To nie ten trop.
    Kluczowe jest to co zacytowałem. Taka sytuacja nie ma prawa mieć miejsca. Prawidłowa sytuacja, to jak się odkręci odpowietrznik i wystarczy lekko nacisnąć gruchę albo już po tylko popuszczeniu odpowietrznika filtra paliwa od razu powinno się pojawić paliwo.
    Twierdzisz że musisz dopompować!?
    Nie, nie to nie może tak być. tu regulator niczego nie wyreguluje jak nie ma paliwa. Po prostu pompa ssąca (co jest w pompie CR) ciągnie paliwo z powietrzem i faluje. Nie może być inaczej. To banalna sprawa. Masz nieszczelny układ paliwowy.
    Normalnie w jakimkolwiek dieslu jak cokolwiek ruszysz / popuścisz śrubkę obejmy, opaskę czy odpowietrznik ma natychmiast być mokro od paliwa ... a nie jakieś tam pompowanie i czekanie aż się ON pojawi.
    Twój silnik dostaje paliwo tak jak byś słomka ciągnął resztki napoju z szklanki z dna. No i tak pracuje.
    Przyjrzałbym się całości przewodów od wejścia do pompy CR aż do przewodu który wchodzi do filtra (ten co idzie z baku).
    Dla próby możesz zrobić test, (nie wiem jak masz?) te alu rurkę od efektu "ryczącej krowy" trzeba zastąpić przewodem paliwowym. Czyli od króćca ssawnego pompy CR przewód nowy paliwowy aż do końcówki (rurki) co idzie z baku.
    Po prostu pomiń wszystko zrób baypas - oczywiście pomiędzy gdzieś wsadź jakiś filtr choćby od simsona byle by pasował do FI gumowego przewodu. Pojeździj tak i zobaczysz.
    Oczywiście jak ten przewód będzie pusty to trochę zajmie kręcenie rozrusznikiem, (kilka razy) ale w końcu się wypełni i za którymś razem motor odpali.

    a no i oczywista sprawa to przy kontrolce świec żarowych mogą się pojawić Kody błędów mimo że nie świeci Check Engine! polift czyli ten twój 2004-5
    ten temat oraz inne w min linki powinny też coś wnieść do tematu:
    1.7 CTDI kontrolka świec żarowych

    Last edited by rambo7; 27-07-2023, 08:43.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Oczywiście wielkie dzięki z góry za pomoc jak zwykle, rambo7 !

      Aktualnie jestem poza domem, ale zamawiam przewod paliwowy i ten filterek i będę działał po powrocie do domu.

      Nurtuje mnie tylko to:
      1. Czy serio mogłem jeździć nawet 4 lata z falującymi obrotami, bo gdzieś parcial jakiś przewod paliwowy i teraz on dokończył żywota i dlatego mi się zapowietrza ? Wcześniej nie zauważyłem, aby się zapowietrzał. Było tylko falowanie na niskich obrotach.

      2. Czytałem podlinkowany post, czy przy aktualnej pogodzie uszkodzony przekaźnik podgrzewacza paliwa by dawał spirale ? Chyba w lato problem bylby niezauważalny, prawda? Tak tylko sobie myślę, bo na pewno zapowietrzanie się filtra paliwa jest skutkiem nieszczelnosci i teraz ja trzeba namierzyc

      Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Ad 1. Tak. (Generalnie jak faluje to nie ma odpowiedniego przepływu paliwa - to pierwsze powinno przyjść do głowy. To ta sama sytuacja co czasem w zimę jak ktoś nie ma podgrzewacza paliwa.)
        Ad 2. Tak, to jest częścią samo-diagnostyki układu podgrzewania świec żarowych. Układ mimo że nie uruchamia świec (ogólnie mówiąc w lato), to jednak "badana" jest sprawność układu zawsze przed uruchomieniem silnika.
        Skłaniam się że masz gdzieś nieszczelność której nie znalazłeś. Ja u siebie wielokrotnie odkręcałem górny odpowietrznik i ON leci natychmiast sie mokro robi, nawet jak auto stoi cały dzień nie odpalane, a jak raz nacisnę gruchę no to muszę mieć szmate bo już leci po filtrze.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zrobiłem to obejście - wpiąłem się przed gruszką ominąłem ją, cały filtr i przewody gumowe i te metalowe co idą dalej do pompy CR.
          Jakoś w końcu zagadał i nawet jeździł - po tej próbie jest o niebo lepiej bo jeździ i nie zapowietrza się w trakcie jazdy. Niestety dalej faluje na obrotach - chociaż pierwsze 5min było na prawdę fajnie i myślałem, że będzie prawie pełny sukces. W tym filterku od simsona to sam nie wiem czy to idzie tyle powietrza razem z paliwem? Nawet jak ruszam na zgaszonym silniku, załączam filmiki jak to wygląda.

          Wywaliłem cały filtr paliwa i zbiorniczek płynu chłodzącego, poodpinałem te gumowe węże, wszystko wygląda w miarę ok, żadnych pęknięć itp., nawet jest tam sucho. Nie wiem za co dalej się zabrać. Wymieniać te opaski/cybanty i gumowe węże na chybił trafił ?

          Gruszka też wygląda wizualnie ok. Zatkałem ją z obu stron, ścisnąłem i trzyma wklęśnieta bardzo bardzo delikatnie cofając się.

          Przewody twarde idące ze zbiornika pod autem bez wypinania wyglądają dobrze.

          Podciśnienie w zbiorniku się robi ? Pamiętam, że jeździłem kiedyś z lekko odkręconym korkiem i też falował.

          video1: https://files.fm/u/5g7c78k94
          video2: https://files.fm/u/hmxy8kam9
          video3&4: https://files.fm/u/d2tz46zts

          Comment


          • #6
            wrzucaj filmiki z poziomu menu forum, bo tego ja nie mogę otworzyć.
            Z opisu wynika że jeszcze coś mu dolega, gruszka działa tak, jak opisałeś, nieco paliwo się po chwili cofnie.
            Zastanawiam się co ma wpływ na prace silnika po takim wieku i przebiegu 430 tys km?

            Zamieszczone przez Adzio Zobacz posta
            Ostatnio w czasie jazdy z prędkością około 80km/h przerwał i zgasł.[...]Pojawiła się kontrolka świec żarowych, która nie gaśnie
            jak pisałem:
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            przy kontrolce świec żarowych mogą się pojawić Kody błędów mimo że nie świeci Check Engine!
            czyli musisz w momencie pojawienia się spiralki odczytać kody błędów. To będą bardzo pomocne informacje.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tylko jeden mi się wrzuca normalnie. Do reszty linki do youtube, może będzie łatwiej je otworzyć, sprawdź proszę.







              Comment


              • #8
                filmy ogarnę, ale kluczowa sprawa to podpiąć komputer jak będzie świecić spirala. Pozwoli to radykalnie zawęzić obszar usterki.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X