Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

DPF do wymiany po 30 tysiącach kilometrów?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • DPF do wymiany po 30 tysiącach kilometrów?

    Cześć wszystkim,
    W grudniu 2022 stałem się posiadaczem Hondy Civic X 1,6 i-dtec HB, produkcja 2018. Po wyjeździe od sprzedającego po kilkunastu kilometrach siadły wszystkie systemy wspomagania kierowcy. Byłem z tym w aso i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, usuneli błędy i po dosłownie chwili problem znowu wrócił. Jakiś czas później zaświecił się również check engine a dtc pokazuje kod P2002 czyli filtr cząstek stałych. Byłem w dwóch serwisach ASO (Szczecin i Poznań), w których filtr został rzekomo przepalony - oczywiście bez skutków. W Poznaniu powiedziano mi ,że systemy wspomagania są zintegrowane z układem filtra i ,że to przez niego ta cała choinka na desce i najprawdopodobniej filtr musi zostać wymieniony co osobiście wydaje mi się lekkim skokiem na kase a nie prawdziwym źródłem problemu. Czy ktoś z was spotkał się z takim czymś? Czy może to być wina oprogramowania czy może przyczyna siedzi gdzieś głębiej? Dodam, że auto ma przejechane na ten moment 35k, kupiony został mając 31k.

    Dodam, że dodatkowo wraz z błedem P2002 znajdował się również U0401-68 z opisem (PCM - Usterka systemu PGM-FI).
    Last edited by rambo7; 01-03-2023, 07:19.

  • #2
    Przez prawie 5 lat 31k ? W dieslu? Masz wszystkie papiery , dostałeś dokumentację?

    Comment


    • #3
      Porządna diagnostyka, sprawdzenie czy grzałki podają prawidłowe temperatury, bez tego procedura wypalania będzie nieprawidłowa lub w ogóle nie możliwa. Znam przypadki zapchanego całkiem filtra przez takie nieudolne próby wypalenia.

      Przebiegu nie będę negował, ale patrząc na postawę sprzedawcy który sprzedał auto z ukrytymi wadami warto go dokładnie sprawdzić. Próbowałeś sprawę polubownie załatwić ze sprzedawcą?

      Możesz podać Vin tutaj lub poprzez PW.

      Błąd p2002 jest właśnie od dpf.

      Dtc 68 to moduł esp/VSA, obstawiam podłączenie innego komputera niż OEM lub awarię samego modułu.
      Próbowałeś błędy odczytać spinaczem sam (w X chyba też się da) Może sam reset błędów i kalibracja vsa załatwi sprawę ale to optymistyczna wersja na poprawę humoru.
      Chodź przypadki z cyklu podłączyłem XX komputerów i choinka, a wystarczyło zrobić ręcznie reset i kalibracje nie są mi obce.

      Jak na taki przebieg wygląda to mocno średnio.

      Pozdrawiam.
      Last edited by slepak; 28-02-2023, 19:37.

      Comment


      • #4
        Co do przebiegu to jest on jak najbardziej autentyczny. Wraz z samochodem otrzymałem cyfrowy paszport pojazdu a sprzedawca to dosyć renomowany salon mający kilka oddziałów w całej Polsce. Co do załatwienia sprawy polubownie to jak najbardziej koszty naprawy będą po stronie sprzedającego. Szukam jakiegoś punktu zaczepienia odnośnie opisywanego problemu bo nie ma co liczyć na ASO. Z góry dzięki bardzo za twoje wskazówki i pozdrawiam.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez kvcpertypiee Zobacz posta
          Co do załatwienia sprawy polubownie to jak najbardziej koszty naprawy będą po stronie sprzedającego.
          Tego się trzymaj. Ja kiedyś w innej marce walczyłem z DPF i niestety tylko wymiana na nowy wchodziła w grę. Natomiast po przebiegu, który podajesz absolutnie takie rzeczy jak zapchanie DPF i brak możliwości jego wypalenia w mojej opinii nie wchodzą w grę. Niestety dość często spotykana jest praktyka cofania przebiegu przed wizytą w ASO. Stąd masa aut kilkuletnich z przebiegami mówiąc delikatnie "śmiesznymi". Nie jest to oczywiście wyrocznia ale jak kolega @slepak pisze ja bym mocno się tym zainteresował. Swoją drogą co to takiego "cyfrowy" paszport ??? Książka gwarancyjna z wpisami z przeglądów istnieje również w twoim posiadaniu?

          Comment


          • #6
            6 letni diesel z przebiegiem 31tys km z usterkami jakie wyszły jest to po prostu niemożliwe, mówiąc wprost, to się nie trzyma kupy.
            Auto jest z Pl salonu czy przyjechało z EU? Jest wiele pytań co do poprzedniego użytkownika, to jest czy tankował na markowych stacjach itd. czy jeździł na krótkich dystansach i korzystał z mocy? takich rzeczy się nie dowiesz, a to również ma wpływ na stan układu emisji spalin. Sam tez musisz przemyśleć gdzie tankowałeś przez te 4 tys km. i jakie miał warunki użytkowania silnik? przez 2,5 mca zrobiłeś 4 tys, to już jeździ.
            Mimo wszystko, to byłby skrajny przypadek kupować diesla na krótkie odcinki, bo innego wytłumaczenia nie ma dla tego przebiegu.
            Coś mi się wydaje że my tutaj Ci nie poradzimy technicznie co zrobić, bo tematy DPF sam w swoim garażu nie ruszysz.
            Do ASo nie jeździj bo oni nie potrafią ani diagnozować ani naprawiać diesli, to jest miejsce "wymieniania" tzw. wymienialnia, tam się nie naprawia. Musisz poszukać w okolicy warsztat stricte od pracz DPF.
            Te wszystkie kody są powiązane z sytuacją DPF: U0401 - nieprawidłowe dane od sterownika silnika (ECM). PGM-F1 może oznaczać wiele rzeczy to jest ogólna informacja w obszarze elektronicznego systemu sterowania pracą silnika.
            Kod DTC P2002: DPF poniżej progu efektywności. Oznacza że "skończył się".
            Generalnie DPFy nie kończą się po przebiegu 30 tys km. raczej po 130tys km. w sensie są do czyszczenia.
            Z całości obrazu który opisałeś problem jest bardziej złożony. Moim zdaniem pomoże tu tylko warsztat biegły z dużym doświadczeniem od układów DPF. (ASO omijaj, wszelkie ASO).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Cześć, czy udało się rozwiązać problem?

              Comment


              • #8
                bardzo dobre pytanie. Napisz proszę do autora tematu niech się tu wypowie w temacie.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X