Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

2,2 Diesel gaśnie silnik po dłuższej jeździe na autostradzie P0339 i P0335

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 2,2 Diesel gaśnie silnik po dłuższej jeździe na autostradzie P0339 i P0335

    Cześć,
    Kilka dni temu jadąc normalnie po mieście auto lekko szarpnęło lecz jechało dalej. Po przejechaniu kilku km nagle zgasło i nie dało się go ponownie uruchomić. Po odłączeniu aku dopiero za którymś razem odpalił i zgasł znów zrobiłem ponownie to samo tylko dawałem od razu gazu jak się uruchomił i chodził trzymałem na 2k obrotach i nic się nie działo. Klika minut gazowania go tak i chodził normalnie na wolnych obrotach. Jeździłem tak z tydzień czasu i nic się więcej nie działo. Po tygodniu wyjechałem w trasę i po przejechaniu 150km powtórka auto jadąc na tempomacie szarpnęło a po dojechaniu kilkunastu km zwalniając na bramkach zgasło. Zrobiłem ponownie reanimacje odpięcie aku podłączenie i odpalenie od razu z gazem i pomogła lecz jak za każdym razem na światłach trzymałem na wolnych obrotach to gasł. (Wyglada to jak by w momencie gdy był rozgrzany to gasł na wolnych obrotach). Sprawdziłem błędy przez obd i wychodziły następujące. P0335(01), Р0339(01) oraz auto wywalało check system. Auto po dłuższym postoju. Odpala i jeździ normalnie błędy same się usuwają i auto chodzi jak nowe. Objawy są zbliżone do do kolegi z tego posta https://www.civicforum.pl/showthread...4-Benzyna-90KM

    Moje przypuszczenia to czujnik położenia wału. Bądź filtr paliwa. Co sądzicie ?
    Załączone pliki

  • #2
    Dziś podczas jazdy silnik zaczął przerywać i nastąpiła utrata mocy. Najprostszy skaner pokazuje błędy P0339 i P0335. Udało się błędy skasować, zobaczymy co będzie jutro. Błąd czujnika położenia wału korbowego... Na forum widzę tematy z tymi błędami, jednak dotyczące wcześniejszych generacji. Szukam dalej i jednocześnie proszę o pomoc: czy w R18A2 ktoś przerabiał taki temat? 59549



    Czytałeś to?

    Wiem że to bp, ale błędy jasno pokazują co się dzieje, chyba że masz 300/400 i wyłapuję błędy od rozrządu.

    Później bym myślał o układzie paliwowym (filtrze /wtryskach /listwie CR i czujniku ciśnienia na niej czy pompie wtryskowej)

    Chyba że nie dawno zmieniłeś filtr paliwa na inny niż OEM (denso /bosch) to będą takie cuda jak u Ciebie.

    Trzymaj lekturę :

    Last edited by slepak; 25-09-2022, 13:29.

    Comment


    • #3
      Filtru nie wymieniałem. Post widziałem tylko dziwi mnie ze na zimnym teraz jak odpalę może chodzić godzinami i nic się nie stanie

      Comment


      • #4
        Kody w dieslu i w benzyniaku są takie same.
        Kod dla diesla oznacza dokładnie:
        DTC P0335 - Brak sygnału czujnika CKP.
        Czyli sprawy elektryczne raczej, bo chyba nie mamy przypadku bo sie popsuł czujnik.

        DTC P0339 - Okresowe przerwy w działaniu czujnika CKP.

        Wygląda na to że masz prpblem po stronie elektrycznej, czyli:
        - albo nadłamany przewód np u nasady wtyczki,
        - albo uszkodzone piny we wtyczce,
        - itd.. generalnie komputer silnika nieregularnie dostaje informację "nie widzę czujnika CKPO"... a jak nie widzi tego czujnika to uniemożliwia odpalenie silnika albo nagle gaśnie.
        Silnik gaśnie bo System emisji spalin nie pozwala pracować silnikowi z niesprawnym czujnikiem, bo kopci do atm. za dużo.
        Czy masz oryginalny czujnik?
        czy czujnik był wyjmowany rozbierany?
        czy było tam grzezbane ?
        Uwaga jedna nie kupuj czujnika zamiennika jakiejś nieznanej firmy, czujniki nawet nowe zamienniki potrafią nie działać z hondą. Zanim zdecydujesz na jakiekolwiek zakupy to najpierw dokładnie zbadaj okolicę po stronie połączeń elektrycznych.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Tak czujnik oryginalny. Robione ostatnio było uszczelnienie waliły bo rzygal olejem lecz usterka była już przed robotą

          Comment


          • #6
            Więc tak jak mówię, możliwe że coś nie łączy, sprawdź dokładnie okablowanie i wtyczki, piny spryskaj preparatem do połączeń elektrycznych. Czujniki CKP mają to do siebie że jak jest popsuty to, jest popsuty i nie odpalisz. Natomiast tu się przeplata nieregularnie okresowe przerwy - czyli gubi połączenie i jak za długo gubi to twierdzi że popsuty (tak to widzi komputer).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Miałem to w Espace IV 1,9dci , najoierw zgasł i odpalał od strzała.
              Mechanicy : wtryski opadły, pompa ...
              Potem gasł po 15 min jazdy i nie odpalał, ale po 20 minutach już tak od strzała.
              Pojechałem do szpeca , zaawansowna ekektronika, nawet dla Lublina komputer projektował .
              Po tygodniu ( bo ma tyle roboty) dzwoni i mówi :
              Kiedy gaśnie nie ma sygnału ze sterownika pompy do pompy CR.
              Wymienił sterownik ECU i auto jak nowe. Ciszej pracował, mniej palił....

              Może się przyda jeśli ktos ma blisko

              Łata Dariusz Autoelektronika Mechanik Diagnostyka
              601 164 585


              Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                Wymieniłem dziś czujnik wału jutro filtr paliwa i test.

                Comment

                Working...
                X