Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII 1.7 CDTi 3D nie odpala, brak prądu przy pąpie paliwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII 1.7 CDTi 3D nie odpala, brak prądu przy pąpie paliwa

    Cześć,

    Sprawa dotyczy Civic VII 1.7 CTDi 3D 2004.
    Auto podczas jazdy przez chwilę straciło moc z kilometr dalej dojechało na miejsce i już nie odpaliło.

    Sprawdziłem bezpiecznik 17 pod kierownicą, znalazłem niebieską kostkę po stornie pasażera z jednym brązowym przekaźnikiem, innego nie mogłem namierzyć. Zakładam że jest to przekaźnik pompy paliwowej. Bo tak jak diagramy pokazują przekaźniki przy zawiasie pod odchyleniu schowka pasażera jest sterownik (silnika?).

    Prąd jest na bezpieczniku 17 pod kierownicą, ale na kostce przy pompie paliwowej już nie ma.

    Czy macie pomysł co mogę jeszcze sprawdzić?
    Last edited by Makarol; 27-05-2022, 17:20.

  • #2
    jak byś wpisywał w wyszukiwarkę "CDTi" to sporo informacji o silniku "CTDi" jest pomijana, ta mała pomyłka w symbolu ma znaczenie.

    silnik może zgasnąć z wielu powodów, tym bardziej że auto ma swoje lata i na pewno jakaś historię.
    Skoro tu jesteś to spróbuje pomóc, więc po pierwsze diagnostyka, czyli absolutnie niczego nie wymieniaj nie naprawiaj, najlepiej nic nie rób, bo jak zaczniesz grzebać jak mechanik od wieśwagena to tylko pogorszysz sprawę i dopiero nie będzie waidomo co jest grane.
    Auto twoje posiada całkiem dobry system diagnostyki pokładowej. Całe forum dział diesla oparte jest na pomaganiu na podstawie informacji z diagnostyki pokładowej samochodu która jest w 100% skuteczna ! Na tym forum nie ma tajemnic dla tego bolidu, po prostu musisz podać kod błędu.
    I tyle, lub aż tyle.
    nie podawaj żadnych informacji typu że mechanik podawał informację " to i tamto". Nie, podaj suchy kod błędu, tylko to. Potem skierujesz się do odpowiedniego tematu i już będziesz wiedział co dalej zrobić. Czyli dopiero od tego momentu będziesz pchać łapki do silnika .
    Tak że spokojnie ... nie dotykaj żadnej pompy, nie grzeb w przekaźnikach, najlepiej nic nie ruszaj... najpierw samodiagnostyka.:
    Skaner Diagnostyczny - Diagnostic Code Reader (dla amatora) Czy warto kupić?
    Last edited by rambo7; 27-05-2022, 14:17.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Na klapie mam CTDI, czyli to jest błąd i posługujemy się CDTI?

      Co do skanowania to w tym problem, że nie ma żadnego błędu, check się nie świeci.
      Widziałem dział z kodami usterek, więc pewnie w takiej sytuacji, bym nawet głowy Wam nie zawracał.

      Dlatego miałem nadzieje, że ktoś miał taki przypadek.

      Comment


      • #4
        jak poprawiłeś,.. to teraz jest ok . (w tytule tematu jest nadal CDTi, ale poprawię to).
        Mało piszesz o pracy silnika i w zasadzie nic więcej o sytuacji, to za mało by coś podpowiedzieć więcej.

        Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
        Auto podczas jazdy przez chwilę straciło moc z kilometr dalej dojechało na miejsce i już nie odpaliło.
        to jest wszystko na temat tego co się stało. (Pozostałe treści nie wnoszą nic więcej. )

        Takich sytuacji było bardzo wiele, natomiast przyczyn takiego stanu rzeczy jest również bardzo wiele, nie sposób je tu wypisać.
        Nie wiadomo czy nadal te auto stoi i nie odpala? co robiłeś by je uruchomić?
        Na teraz jest wiadomo że:
        - silnik nie odpala,
        - nie ma żadnego kodu błędu.

        Akumulator jest sprawny? jakie na napięcie? i jakie na napięcie przy teście obciążenia akumulatora ?
        Czy jest paliwo w baku i czy jest z markowej stacji?
        Czy rozrusznik kręci?
        Czy przed uruchomieniem silnika dopompowałeś ręczną pompką paliwo i kręciłeś rozrusznikiem?
        Co było robione w silniku w ostatnim czasie np ostatnie 2 lata. ?
        Last edited by rambo7; 31-05-2022, 11:57.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Akumulator naładowałem, rozrusznik kręcił cały czas, paliwo jest powyżej rezerwy( to jeszcze doleję, auto tankowane na orlenie), ale czy to tłumaczy dlaczego nie dochodzi prąd do pompy paliwa?

          Jeśli chodzi o pompkę ręczną to próbowałem raz napompować do oporu na pompce, ale nie wiedząc jak wygląda taka procedura dałem sobie spokój.

          W ostatni okresie nie było żadnych napraw, jedyne co się wydarzyło to stłuczka, auto dostało w lewy przedni róg/błotnika, a uszkodzenie uległo samo poszycie, ale może jakiś czujnik się uwalił przy tym ( np. od ciśnienia paliwa)?
          I po tym auto stało pewnie ze 3 tygodnie bez odpalania, ale póżniej odpalił " od strzała".

          Podpinałem na próbę drugą pompę paliwa w tyczkę przed wejściem do zbiornika, inne moduły paliwa, ale to nic nie zmieniło, prąd nie dochodzi do pompy.
          Czy zapchany filrt ( nabite ciśnienie) może spowodować wyłączenie pompy? ale z drugiej strony, czy gruszka nie powinna być wtedy cały czas twarda?

          czy ręcznie jestem w stanie nabić wystarczającą ilość paliwa do odpalenia?
          I jak to napompować, bo znalazłem info żeby gruszkę nacisnąć 30 razy.


          Dzięki za zainteresowanie

          Comment


          • #6
            ale kto postawił taką diagnozę że nie dochodzi prąd do pompy? ...konkretnie do którego miejsca w pompie nie dochodzi? bo pompa w tym aucie nie jest zasilana prądem, dlatego zastanawiam się kto stawia takie diagnozy?
            Jak silnik zgaśnie i nie wiadomo co się stało, to zawsze w przypadku diesla trzeba spróbować dopompować ręczną pompką, a nawet więcej, jeśli są 2 osoby to 1 pompuje cały czas, drugi kręci rozrusznikiem, sprawdzamy czy choćby raz silnik wykazał chęć do rozruchu?
            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            auto dostało w lewy przedni róg/błotnika,
            w lewym przednim błotniku znajduje się przekaźnik podgrzewacza paliwa, jeśli on nie działa lub działa wadliwie może być problem z uruchomieniem silnika.

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            po tym auto stało pewnie ze 3 tygodnie bez odpalania
            nie można wykluczyć że pompa sirbnęła H2O z baku tym bardziej że

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            paliwo jest powyżej rezerwy
            tak było kiedy stał 3 tygodnie ?
            niedobrze, w dieslu nie należy trzymać rezerwy a szczególnie kiedy będzie dłużej stało. Zachodzi kondensacja pary wodnej z powietrza. Jak diesel jest dłużej nieruszany lepiej jak ma co najmniej 3/4 baku.

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            Podpinałem na próbę drugą pompę paliwa w tyczkę przed wejściem do zbiornika
            ..o kurde... ... chciałbym to zobaczyć . to musi być jakiś spec... kto Ci to podpowiada ?

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            nne moduły paliwa, ale to nic nie zmieniło, prąd nie dochodzi do pompy.
            próbujesz sam dojść co jest grane, ok, ...ale widzę że nie orientujesz się gdzie jest pompa, ile jest pomp (bo nie jest jedna) gdzie ona jest i że ona nie ma podłączonego prądu.

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            Czy zapchany filrt ( nabite ciśnienie) może spowodować wyłączenie pompy? ale z drugiej strony, czy gruszka nie powinna być wtedy cały czas twarda?
            gruszka jest tylko wtedy twarda gdy pompujesz ręcznie, jak ją puścisz po chwili robi się miękka, jak tak jest, to jest prawidłowo. Silnik należy próbować odpalić gdy ktoś pompuje i grucha jest twarda. Oczekiwać należy czy silnik będzie wykazywał chęć do uruchomienia? czy chociaż 1 raz zakaszlnie z chęcią odpalenia.

            Zamieszczone przez Makarol Zobacz posta
            czy ręcznie jestem w stanie nabić wystarczającą ilość paliwa do odpalenia?
            chwilowo, tak, tzn. trzeba szybko mocno ściskać ręczną pompkę jak ktoś będzie w aucie dasz mu sygnał jak stwardnieje "odpalaj", a ty pompujesz szybko i mocno cały czas.
            Ręczna pompka po 3-4 naciśnięciach jest wystarczająco twarda bardziej twarda nie będzie.

            Powodów do nagłego zgaśnięcia silnika w trakcie jazdy jest dużo. Trudność polega na tym żę jak twierdzisz nie ma Check Engine?
            niestety ale nie jest to potwierdzone. Bo rozumiem że silnik nie odpala? jak nie dopala do teraz, to nie wiesz czy jest CE? czy nie? musi byc podłączony Skaner diagnostyczny. To auto ma pamięć EEPROM i jeśli były kody i jeśli sa nadal to je pokaże, a to bardzo ułatwi rozwiązanie problemu.

            Więc powodów jest sporo i to jest za dużo by tu pisać listę 20 sprawdzeń co po kolei robić, by wykluczać po kolei kolejne systemy, które mogą generować problem.
            Wiemy że auto stało długo z niskim stanem paliwa- niski stan to H20 w baku.
            Stał, czyli musisz sprawdzić w jakiej kondycji jest akumulator, ile ma napięcia po podłączeniu pod opornicę, zabierz go do jakiegoś elektryka i niech go obciąży i sprawdzi jego kondycję pod obciążeniem.
            to jest podstawa.
            Czy próbowałeś go na holu nieco pociągnąć tak...by odpalić go z 2-go biegu? ...można spróbować... pod kątem wyciągnięcia z baku H2O. Woda ma to do siebie że w tym aucie jak sie dostanie do układu paliwowego to dokładnie tak się silnik zachowuje jak opisałeś i aby ją wywalić z przewodów, tylko ciąganie może pomóc. Jeśli po przeciągnięciu kilkukrotnym nie będzie chciał odpalić i będzie całkowity brak reakcji nawet nie zakaszlnie z chęcią pracy silnik, to problem jest poważniejszy.
            Ręczną pompką wody z filtra i z baku nie usuniesz choćbyś cały dzień pompował.
            Wiec, ważne jest że naładowałeś aku, ok, ..ale pytanie, do jakiej wartości spada [V] przy próbie rozruchu, jak poniżej 9,0V to aku jest trup.

            Podpowiadam Ci rzeczy których koszty sprawdzeń to 0zł. ale musimy to wiedzieć, inaczej to jest cały czas poszukiwanie "po omacku".

            tytuł brzmi: "Civic VII 1.7 CTDi 3D nie odpala, brak prądu przy pąpie paliwa"

            Przy pompie paliwa nie ma prądu, bo pompa paliwa w tym aucie nie jest zasilana prądem. Prądu tam nie ma i nigdy nie było i nie będzie.
            Last edited by rambo7; 01-06-2022, 11:30.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Dzięki Rambo,

              Sprawa rozwiązana, fura odpaliła, zalałem nowe paliwo, jak poinstruowałeś, pompowałem, druga osoba w tym czasie "kręciła" rozrusznikiem i załapał.


              Wychodzi na to, że była to wilgoć w paliwie, "odpukać" auto odpaliło i jeździ.

              Dziękuje jeszcze raz za tak wnikliwe pochylenie się na wątkiem i pomoc
              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                ...no to się ciesze, dobrze że napisałeś co i jak zadziałałeś, bo to ważne dla innych czytających! generalnie jak samemu się nie popsuje w tym aucie to pojeździ długo.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment

                Working...
                X