Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem z odpalaniem na zimnym 2.2 icdti, film.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem z odpalaniem na zimnym 2.2 icdti, film.

    Hej.

    Jakbyście mogli naprowadzić mnie na właściwe tory... Problem pojawia się w okolicach zera stopni. Im zimniej, tym gorzej.

    Auto odpala z wyraźnym szarpnięciem, z rury wydechowej obłok niespalonej ropy. Żadnych błędów ECU. Dym jest tylko podczas odpalania. Później nie dymi. Pracuje w porządku, moc nie spadła. Po prostu sam rozruch...

    1. W sierpniu była kontrola wtryskiwaczy, czyszczenie plus sprawdzanie dawek. Wszystko w porządku.
    2. Pompa CR miała wymieniane uszczelnienia w zeszłym roku. Pociła się lekko.
    3. Filtry wymienione.
    4. Świece wymienione w lecie na nowe.

    Ogólnie problem pojawił się zapewne w zeszłym roku i dał o sobie znać, gdy zrobili się zimno. Ale nie wiem od czego zacząć... Auto odpalało w przeszłości przy - 30. Obecnie jestem pewien, że przy - 15 bym już nie odpalił.

    Filmy jak to wygląda:





    Sugestie? Myślałem jeszcze nad jakimś czujnikiem temperatury... Albo, że padł któryś wtrysk :/


    Edit:
    dla porządku wspomnę że to silnik i-CTDi, to jest ważne bo wyszukiwarka przy wpisaniu jak napisałeś, nie pokazuje wielu rekordów.
    Last edited by rambo7; 14-02-2022, 10:35. Powód: edit r7.

  • #2
    ...trudne, posłuchałem on nie protestuje tylko musi "odkaszlnąć" i odpala . Kolejnym razem jak będziesz uruchamiał, i będziesz wiedział że są to warunki w których to zachodzi, to najpierw, otwórz maskę i zrób tak:
    dopompuj ręczną pompką kilka razi na twardo i szybko do auta i uruchom. Czy jest poprawa?
    To odpalenie wygląda tak, jakby mu do rozruchu paliwa brakowało, a gdy zrobi już ten 1 obrót wału to sobie pompa dobija ciśnienie i odpala.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Czujnik ciśnienia na pompie cr oraz czujnik ciśnienia i temperatury na listwie cr do sprawdzenia / podmiany

      Piszesz że filtr paliwa wymieniany, na jakiej firmy?? Bo ma być bosch/ denso czyli OEM( zależne od rocznika) . Knecht mann itp tak filtrują że się silnik dławi i nie jest to odosobniony przypadek (zapraszam na hakp do zliczenia wszystkich takich problemów)

      Oraz czy filtr został zamontowany poprawnie zgodnie ze strzałkami / przepływem??

      Warto też się przyjrzeć sitku w zbiorniku paliwa.


      To takie najczęściej powielane przypadłości n22a1/n22a2.

      Przydałby by się byle elm + torque do sprawdzenia jakie ciśnienie nabijane jest do rozruchu.
      Last edited by slepak; 14-02-2022, 12:13.

      Comment


      • #4
        Dziękuję za sugestie. Nie mam jak teraz sprawdzić, czy są jakieś zmiany. Odpala całkowicie normalnie powyżej tych 5-7 stopni.

        Filtr paliwa wykluczyłem... Na starym problemu nie było, ale powstał w czasie gdy jeszcze filtr był w aucie. Na nowym problem nie ustąpił. Raczej dość kategorycznie można to wykreślić.

        Raczej stawiam na któryś czujnik. Będę próbował.

        Comment

        Working...
        X