Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przyczyna wycieku oleju z uszczelnienia pompy wysokiego ciśnienia diesel 2,2i-CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przyczyna wycieku oleju z uszczelnienia pompy wysokiego ciśnienia diesel 2,2i-CTDi

    Witajcie!
    Na przeglądzie zostałem poinformowany, że zbiera się olej na dole na osłonie silnika. Ale nie potrafi stwierdzić skąd dokładnie może uciekać olej. Gdy parkuje to nie widać nic aby coś zostawało w miejscu parkowania. Olej był wymieniany 6 dni wcześniej wraz z filtrem oleju, filtrem paliwa, powietrza, kabinowym i płynem od chłodnicy. 2 dni po przeglądzie po wstawieniu samochodu do mechanika diagnoza - wyciek oleju z okolic uszczelnienia pompy wysokiego ciśnienia i tam należy szukać przecieku, a olej sączy się dłuższy czas (słowa mechanika). Co prawda gdy sprawdzałem olej nawet przed wymianą oleju to był na poziomie minimalnym podobnie jak teraz po wymianie i nie miałem żadnego komunikatu o niskim poziomie oleju, więc może jest to prawda, że sączyło się od dłuższego czasu. Czy jednak te uszkodzenie mogło wyniknąć podczas wymiany oleju, po wymianie nic mi nikt nie powiedział, że jest jakiś wyciek ? W związku z wyjazdem na 1000 km mechanik stwierdził, że nie jest to duży wyciek tylko sączenie się od dłuższego czasu to można jechać w taką podróż tylko aby po tych 1000 km sprawdzić poziom oleju. Można zaufać słowom mechanika, że jeśli jest potrzeba to można wyjechać w taką trasę i ta naprawę zrobić dopiero za miesiąc po powrocie?

    Pierwszy wpis dział powitań, oraz zaglądaj do Działu Diesla. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Last edited by rambo7; 22-09-2021, 10:58. Powód: Regulamin forum.

  • #2
    Jeśli to jest jedynie upocone ,to możesz to mieć nawet już kilka lat.
    Takie rzeczy są na porządku dziennym,to żadna nowość że coś jest gdzieś lekko upaprane.Niektóre jednostki mają to nawet od nowości,jako "gratis" od firmy
    Oczywiście nigdy nie ma pewności że coś nie padnie od razu,ale nowe prosto z fabryki też potrafi i wyciek nie ma z tym nic wspólnego.

    Comment


    • #3
      Rok temu przegląd przeszedł normalnie w tym samym warsztacie. Więc pewnie przez ten okres musiało się coś wydarzyć. No nic w takim razie nalejemy oleju i sprawdzimy po 2 dniach ile ubyło.

      Comment


      • #4
        Nic nie ubędzie z tego powodu.Wyciek to jest wtedy jak zostawiasz plamy,skoro ich nie zauważasz to żaden to wyciek.
        Jadna kropla oleju dziennie to po kilku dniach spora plama bo oliwa się bardzo mocno rozłazi.Gdyby z tego powodu w sposób zauważalny malał stan oleju to jeździł byś już po parkingu na butach
        Zamieszczone przez rafal93 Zobacz posta
        Rok temu przegląd przeszedł normalnie w tym samym warsztacie
        Może po prostu nie powiedzieli i tyle,bo zanim nie kapie to nikt alarmu nie wszczyna.
        Jak trafisz jeszcze na starego mechaniora ,który nie z jednego starego silnika olej spuszczał to jest to jeszcze bardziej prawdopodobne że się tym wcześniej nie przejął zbytnio.Tacy ludzie pamiętaja czasy kiedy pod nie jednym samochodem wisiała wanna,albo pampers a Jelcza nie wpuszczali do Niemiec.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rafal93 Zobacz posta
          zbiera się olej na dole na osłonie silnika. Ale nie potrafi stwierdzić skąd dokładnie może uciekać olej.
          Możliwe że uszczelniacz pompy CR jest do wymiany. To ta czarny o-ring: https://www.pieces-okaz.com/62199-th...4445010141.jpg

          tak od strony niskiego ciśnienia wygląda: https://www.pieces-okaz.com/62198-th...4445010141.jpg
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X