Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic viii - z dpf czy bez?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic viii - z dpf czy bez?

    WItam,
    Wczoraj kupiłem civica TypeS 2.2, właściciel zapewniał że auto fabrycznie nie ma DPF, Auto sprowadzone z Francji, czy jest to możliwe ?

    pierwszy wpis dział powitań, nie witamy się w dziale technicznym, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji. Korzystamy z wyszukiwarki tematów.
    Last edited by rambo7; 18-06-2020, 08:02. Powód: Regulamin forum pkt 2 i 3.

  • #2
    Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
    właściciel zapewniał że auto fabrycznie nie ma DPF
    nie ma takiej opcji, kłamie.
    Chyba że auto kupił w Polsce i je zawiózł do Francji i potem kupiłeś Ty.
    Samochody diesla z EU np z Niemiec miały już DPF z nawet w 2006 roku, w PL fabrycznie do 2009 roku sprzedawano bez DPF. Można powiedzieć że poliftowe miały, a przedliftowe nie.
    np od 2007 z Holandii, Niemiec, Włoch mają DPF. Więc czemu by z Francji mieć nie miały.
    W PL dla wszystkich aut klasy średniej i małej obowiązuje od od 1.11.2011r.

    Czy masz czy nie, to powinieneś zauważyć, co jakiś czas pojawia się kontrolka wypalania DPF i przybywa oleju napędowego w oleju silnikowym.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Ja mam 2,2 ictdi z 2006r i fabrycznie nie miał DPF. Niech Ci sprawdzą w serwisie po vin.

      Comment


      • #4
        ja mam z 2008 z Polski i też nie ma.
        Zamieszczone przez MARCIN38 Zobacz posta
        Ja mam 2,2 ictdi z 2006r i fabrycznie nie miał DPF
        sprzedany był gdzie w PL czy EU?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          A skąd pochodzi auto ?

          Właśnie gdzieś na forum szukając znalazłem że na Francje, Niemcy itp. Był dpf. Podobno ktoś mu powiedział na przeglądzie ze ona nie ma dpf. Robie trasy, ale informacja jest na tyle istotna ze chce zmienić olej i nie wiem jaki pod dpf czy nie .

          Dzwonilem do Aso, dobrze rozegrałem sytuacjie i mi sprawił po vinie , niechętnie ale sprawdził i wynika z tego ze nie ma bo cały osprzęt związany z dpf nie występuje, także powiedział mi że raczej nie ma dpf.
          Last edited by rambo7; 18-06-2020, 12:31.

          Comment


          • #6
            proszę jeśli piszesz po sobie pisz w trybie edycji, masz na to 12 godzin.

            Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
            Podobno ktoś mu powiedział na przeglądzie ze ona nie ma dpf.
            nie każdy się zna, a w takie informacje nie należy od razu wierzyć.
            Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
            Robie trasy, ale informacja jest na tyle istotna ze chce zmienić olej i nie wiem jaki pod dpf czy nie .
            słuszne podejście. Nie wiem jak długo masz to auto, wiec napisałem po czym możesz się zorientować czy go masz.
            Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
            niechętnie ale sprawdził i wynika z tego ze nie ma bo cały osprzęt związany z dpf nie występuje,
            jakieś kulawe to ASO gdzie dzwoniłeś, bo są od tego jak dupa od srania i łaski nie robi, a może na odczepkę to powiedział? bo nie chciało mu się szukać.
            Sam to sprawdź wjedź gdzieś na kanał i obejrzyj katalizator (DPF) czy ma 2 sondy na wejściu i wyjściu? (takie podobne jak sondy lambda w benzynie, tylko że w dieslu będzie jedna przed a druga za katalizatorem. Sprawdź zrob foto).
            albo porównaj z tym tutaj, widzisz 2 rurki ? - jak masz 2 rurki to masz DPF.


            Pytanie nr 2 to czy program DPF jest aktywny czy "wycięty"? może o tym mówił poprzednik. Czyli DPF był, ale go nie ma. W sensie on jest fizycznie ale nie jest aktywny, programowo wyłączony na stałe.
            Wypalanie DPF Honda - część 2 Hondy to japońskie samochody, które cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Co więcej, koncern Hondy może pochw
            Last edited by rambo7; 18-06-2020, 12:44.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              ja mam z 2008 z Polski i też nie ma.

              sprzedany był gdzie w PL czy EU?
              Pierwszy kupiec pochodzi z Belgii więc z tamtąd przyjechał do Polski w 2015r. Ja dzwoniłem do ASO w Toruniu bo mam najbliżej i tam mi gościu tak powiedział że nie miał DPF.

              Comment


              • #8
                Rok 2006 zmienił oblicze motoryzacji, to pewne, a już z pewnością oblicze diesla. Wprowadzona wtedy norma emisji spalin EURO 4
                https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktual...-stalychBelgia - Bruksela to wprowadziła... czyli co?, "pod latarnią najciemniej" ? Sami to zatwierdzili innym kazali to montować a sami sprzedawali auta bez DPF? Trochę ciężko w to uwierzyć, ale nie wykluczone że hipokryzja sięgnęła chmur. Akurat Belgia, Holandia, Luxemburg to jakoś tak zawsze "lajt na przepisy" mieli. Nie zdziwi mnie fakt że auto z Belgii czy Holandii DPF nie miało mimo, że dziwi mnie to że go nie ma.

                Bruksela. Rue Wiertz 60. Mekka eurourzędników. Kilku czeka na taksówki. Wsiadam do piątej - diesel tak jak pozostałe. Objeżdżamy miasto. Kierowca potwierdza: to kraina diesli. Nigdzie w Europie nie ma ich aż tyle - stanowią aż 62 proc. zarejestrowanych w Belgii aut.



                wracając do kwestii:
                Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
                informacja jest na tyle istotna ze chce zmienić olej i nie wiem jaki pod dpf czy nie .
                ja, też świadomie kupowałem diesle bez DPF czyli przed rokiem 2006 jeśli auto z zachodu jak np.: 1,7CTDI ewentualnie przed 1.11.2011r jeśli chodzi o auto z PL wtedy taki diesel fabrycznie jest bez DPF.
                W związku z powyższym olej z pominięciem grupy ACEA C. Czyli wszystko możesz stosować co jest z Normą ACEA B3/B4/B1=B5.
                Gradacja jest taka że ACEA: B3 (diesel bez DPF) - dużej mocy silnika, B4 (diesel bez DPF) do common rail (czyli Honda), B1=B5 (diesel bez DPF) dla floty lub niskiego spalania.

                Czyli 2,2 i-CTDi bez DPF:

                Last edited by rambo7; 19-06-2020, 08:12.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jutro wejdę na kanał i sprawdzę. A dzwoniłem do Honda Płaza do Warszawy
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  jakieś kulawe to ASO gdzie dzwoniłeś, bo są od tego jak dupa od srania i łaski nie robi, a może na odczepkę to powiedział? bo nie chciało mu się szukać.
                  Sam to sprawdź wjedź gdzieś na kanał i obejrzyj katalizator (DPF) czy ma 2 sondy na wejściu i wyjściu? (takie podobne jak sondy lambda w benzynie, tylko że w dieslu będzie jedna przed a druga za katalizatorem. Sprawdź zrob foto).
                  albo porównaj z tym tutaj, widzisz 2 rurki ? - jak masz 2 rurki to masz DPF.
                  https://www.filtry-dpf-fap.pl/files/...ch-unikac1.jpg
                  właśnie zastanawiam się nad 5w30 albo 5w40 generalnie zawsze jeździłem benzyna, to zawsze wybierałem 5w40 bo zachowuje lepsze właściwość w wyższych temperaturach pracy, ale nie do końca wiem jak to się ma w dieslu
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  ja, też świadomie kupowałem diesle bez DPF czyli przed rokiem 2006 jeśli auto z zachodu jak np.: 1,7CTDI ewentualnie przed 1.11.2011r jeśli chodzi o auto z PL wtedy taki diesel fabrycznie jest bez DPF.
                  W związku z powyższym olej z pominięciem grupy ACEA C. Czyli wszystko możesz stosować co jest z Normą ACEA B3/B4/B1=B5.
                  Gradacja jest taka że ACEA: B3 (diesel bez DPF) - dużej mocy silnika, B4 (diesel bez DPF) do common rail (czyli Honda), B1=B5 (diesel bez DPF) dla floty lub niskiego spalania.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
                    zawsze wybierałem 5w40 bo zachowuje lepsze właściwość w wyższych temperaturach pracy
                    to jest optymalny wybór na warunki polskiego klimatu. SAE 5W to płynność w temp do -35stC. a 40 to gwarancja niezmiennośi lepkości w wys temp. otoczenia lub przy agresywnej jeździe (czyli gwarancja filmu olejowego) do temp +40stC. Czyli SAE o optymalnym zakresie w EU.
                    Zamieszczone przez szajba95 Zobacz posta
                    nie do końca wiem jak to się ma w dieslu
                    Identycznie w 100% identycznie jak w benzynie. Na wykresie widzisz: że dla danego SAE, jest identyczne ACEA. "A" - to benzyna. "B" - to diesel.
                    A3/B3 - A5/B5 - A1/B1. ("C" to tylko dla diesla z DPF). Wybierając SAE 5W-40 i ACEA A3/B4 to oznacza: olej wielosezonowy dla benzyny i diesla bez DPF.
                    Wiedząc co mówi SAE i wybierając właściwą Normę ACEA wiesz co jest do czego. Chyba to proste.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Sprawdziłem, na moje oko jest bez dpf 3F90EEA5-8F99-4BFE-8791-DF42B7031631.jpg70A6CB24-1977-4A05-8FB7-A8CDE4DCDD8C.jpg
                      Załączone pliki
                      Last edited by szajba95; 27-06-2020, 10:02.

                      Comment


                      • #12
                        (nie widać, mieć nadzieję że nie są gdzieś ukryte pod tymi osłonami) na foto żadnych rurek, żadnych czujników, nie widać, super, tylko się cieszyć .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X