Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UOKiK akcja serwisowa silników i-dtec styczeń 2020r.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • UOKiK akcja serwisowa silników i-dtec styczeń 2020r.

    Cześć,

    Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele: Civic, rok modelowy 2015-2016, Civic Tourer, rok modelowy  2016-2017, CR-V, rok modelowy 2015-2018, HR-V, rok modelowy 2016-2018, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Meksyku, stwierdzono występującą w pewnych warunkach niewystarczającą efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika wysokoprężnego w sterowniku silnika (ECU). Podczas powtarzającego się przyspieszania i hamowania silnikiem, system nie jest w stanie zapobiec nadmiernemu osadzaniu się siarki wewnątrz katalizatora. Powoduje to obniżenie wydajności redukcji tlenków azotu (NOx), co nie spełnia wymogów dotyczących poziomu emisji.


    czy któryś z Formowiczów został przez Hondę wezwany na akcję serwisową, związaną z niewystarczającą efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika wysokoprężnego w sterowniku silnika (ECU). Na czym ma polegać naprawa?

  • #2
    Cześć,

    Na czym polegała owa naprawa? Właśnie też otrzymałem wezwanie do serwisu w zw z tym problemem.

    Pozdrawiam.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez norbert8888 Zobacz posta
      niewystarczającą efektywność oprogramowania systemu kontroli emisji silnika
      Zamieszczone przez Piotr_Zygi Zobacz posta
      Na czym polegała owa naprawa?
      System kontroli emisji silnika... super .
      pewnie na obniżeniu mocy. Jeśli coś emituje za dużo, co robimy? obniżamy dawkę paliwa. Co za tym idzie obniżamy moc.
      Tak że jak ktoś ma strojony silnik nie w ASO a u tunera, to ja bym nie pojechał na taką akcję.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Na infolinii Hondy odsyłają do ASO, nie udzielają informacji o szczegółach naprawy.

        Comment


        • #5
          niech ktoś podrzuci vin auta, które się łapie na to może być na PW. Zobaczę czy są jakieś informacje.

          Edit:
          Nieaktualne- vin już dostałem.



          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          System kontroli emisji silnika... super .
          pewnie na obniżeniu mocy. Jeśli coś emituje za dużo, co robimy? obniżamy dawkę paliwa. Co za tym idzie obniżamy moc.
          Tak że jak ktoś ma strojony silnik nie w ASO a u tunera, to ja bym nie pojechał na taką akcję.
          W tym przypadku akurat czarna wizja się nie sprawdza. Nie masz racji.

          Jednak honda to nie VAG, że obniży wszystkim moc silnika i zadowoleni....



          Oto dane oficjalne:

          Objaw

          Klient nie odczuje żadnego objawu. Emisja NOx
          (tlenków azotu) w spalinach przekracza przepisy ISC
          UE.

          Przyczyna

          W katalizatorze nagromadził się nadmiar siarki. Wynika
          to z faktu, że temperatury katalizatora spalin są zbyt
          niskie, aby silnik mógł przeprowadzić oczyszczanie z
          siarki podczas regeneracji DPF.

          Środki zaradcze

          Aby usprawnić proces oczyszczania z siarki
          wprowadzono modyfikacje oprogramowania PCM.
          Powoduje to, że katalizator osiagnie wymagana
          temperaturę podczas regeneracji DPF

          Metoda postępowania

          Przeprowadzić aktualizację PCM dla wszystkich
          pojazdów, których to dotyczy.





          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Paluch; 08-09-2020, 18:09.

          Comment


          • #6
            Dzwoniłem do ASO i nie otrzymałem tak wyczerpującej odpowiedzi jak to wyłożył Paluch. Dzięki. Jutro napisze maila do serwisu.

            Comment


            • #7
              @Piotr_Zygi Proszę przy okazji nadrobić regulamin. Konkretnie pkt 2.

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #8
                po pierwsze nie chodzi o moją rację , w takich "akcjach" zawsze węszę podstęp, a tym bardziej że jest to tłumaczenie mocno pokrętne. No i proszę bardzo...
                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Oto dane oficjalne:
                tzn. skąd te dane? kto się pod tym podpisał?

                To pisał ktoś "od nich" ?
                ... to czysty bełkot.



                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Emisja NOx
                (tlenków azotu) w spalinach przekracza przepisy ISC
                UE.
                czyli mowa o tlenkach azotu, tak?
                Skoro tak to...


                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Przyczyna
                W katalizatorze nagromadził się nadmiar siarki.
                .... no to byczo .. ciekawe jakim cudem?
                to gadka jak do idiotów .

                Jakim cudem skoro jest przekroczony azot, to przyczyną tego jest siarka? ...niech mi ktoś to wytłumaczy.


                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Wynika
                to z faktu, że temperatury katalizatora spalin są zbyt
                niskie, aby silnik mógł przeprowadzić oczyszczanie z
                siarki podczas regeneracji DPF.
                bzdura na kwadratowych kołach.
                Dwutlenek siarki i trójtlenek siarki powstają głównie w przemyśle energetycznym. Udział motoryzacji jest niewielki i za ledwie wynosi 3%. Dwutlenek siarki jest również składnikiem kwaśnego deszczu.

                Jak czytam takie rzeczy to mnie trzepie ... napiszą jakieś bzdury nie mające ani składu ani ładu.... ale co ciekawe 90% społeczeństwa łyka takie bzdury.

                Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                Środki zaradcze
                Aby usprawnić proces oczyszczania z siarki
                że co...? ...nie wiem, siąść i śmiać się czy płakać z tego tekstu, toż to imbecylizm.

                To jak traktowany jest klient to jest żenada.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Panie... to biuletyn serwisowy od Honda Poland. Podpisała się pod tym Honda Polska i dała nowe oprogramowanie z wyszczególnieniem gdzie są zmiany w nim. Podpowiem Ci- dawki paliwa, ciśnienie doładowania nie zmieniło się w mapie.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #10
                    niech powiedzą lepiej, w jaki sposób spowodowali obniżenie siarki w paliwie, (to będzie hit informacyjny!) które tankujemy na stacjach paliwie a nie pisali takich durnot.
                    Traktują klientów jak baranów bez szkoły, a nawet bardziej, bez umiejętności czytania. To mi się nie podoba.
                    Stosunek AFR musi być dopasowany oczywiście do wymogów Unii Europejskiej, wiec na pewno w mapie z ilością paliwa coś pozmieniali.
                    Niech ktoś mi opisze jak spowodować podniesienie temperatury katalizatora zachowując taką samą dawkę paliwa (ciśnienie musi zawsze zostać b/z).
                    Jest ktoś kto się podejmie tego wyjaśnienia? Jak podnieść temperaturę katalizatora zachowując dawkę paliwa bz? i zachowując moc bz? .. chętnie posłucham .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      niech powiedzą lepiej, w jaki sposób spowodowali obniżenie siarki w paliwie, (to będzie hit informacyjny!) które tankujemy na stacjach paliwie a nie pisali takich durnot.
                      Traktują klientów jak baranów bez szkoły, a nawet bardziej, bez umiejętności czytania. To mi się nie podoba.
                      Stosunek AFR musi być dopasowany oczywiście do wymogów Unii Europejskiej, wiec na pewno w mapie z ilością paliwa coś pozmieniali.
                      Niech ktoś mi opisze jak spowodować podniesienie temperatury katalizatora zachowując taką samą dawkę paliwa (ciśnienie musi zawsze zostać b/z).
                      Jest ktoś kto się podejmie tego wyjaśnienia? Jak podnieść temperaturę katalizatora zachowując dawkę paliwa bz? i zachowując moc bz? .. chętnie posłucham .
                      Podczas wypalania DPF jest zwiększona dawka aby osiągnął większą temperaturę. Kolega od chipów porywnawal mapy, przesłałem mu tą zmienioną. Dawki paliwa podczas normalnego użytkowania nie zostały zmniejszone tak jak podejrzewałeś.

                      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        Emisja NOx
                        (tlenków azotu) w spalinach przekracza przepisy ISC
                        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        W katalizatorze nagromadził się nadmiar siarki.
                        to się kupy nie trzyma.

                        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        temperatury katalizatora spalin są zbyt
                        niskie, aby silnik mógł przeprowadzić oczyszczanie z
                        siarki
                        o matko , mnie opadają ręce od takich treści.

                        Potrzebuję wiedzy, czegoś nowego się dowiem . Jak oczyścić kata z siarki????, nooo... to jest hit nad Hity, mega fachowiec to pisał. Jak on będzie wypalał siarkę z wydechu , tego to chciałbym posłuchać.
                        Albo ten co to pisze nie wie co pisze, albo z nas się próbuje robić baranów takimi tekstami.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          to się kupy nie trzyma.


                          o matko , mnie opadają ręce od takich treści.

                          Potrzebuję wiedzy, czegoś nowego się dowiem . Jak oczyścić kata z siarki????, nooo... to jest hit nad Hity, mega fachowiec to pisał. Jak on będzie wypalał siarkę z wydechu , tego to chciałbym posłuchać.
                          Albo ten co to pisze nie wie co pisze, albo z nas się próbuje robić baranów takimi tekstami.
                          Nie wiem, otrzymałem biuletyn serwisowy to się nim podzieliłem. Mam go w wersji oryginalnej pdf i skopiowałem wszystko i wkleiłem tu. Dodatkowo mimo, że nie mam tego silnika dałem do znajomego nową mapę. Otrzymałem prostą odpowiedź. Dawki paliwa ani ciśnienia doładowania nie zmieniły się względem starej mapy podczas normalnego użytkowania pojazdu.

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #14
                            spróbujemy mniej emocjonalnie , takie informacje przedstawione z tej informacji ASO to równie dobre mogliby nic nie napisać, ale napisali co napisali. Wystarczy że się napisze: "My ASO..." i wszystkim odbiera myślenie i wierzą jak w to że w kościele nie ma wirusa.

                            Pisze tu jedna treść która może sugerować to, co zrobili:
                            Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                            wprowadzono modyfikacje oprogramowania PCM.
                            Powoduje to, że katalizator osiagnie wymagana
                            temperaturę podczas regeneracji DPF
                            W zwiążku z tym że nie zmieniono AFR i nie zmieniono doładowania ani dawki dla pracującego silnika, ale ... temperaturę spalin trzeba podnieść paliwem bo inaczej to nie możliwe. (pomijam dodatkowe urządzenia podnoszące temp. spalin) to jedynie co można zrobić czytając wprost tę treść, to "podczas regeneracji DPF".
                            Czyli jak Paluch mówisz, jeśli wszystko z mocą, dawką AFR, doładowaniem jest bz. jedynie mogą zmienić program samego trybu wypalania - no jakimś sposobem podnieść temperaturę spalin trzeba. Czyli w momencie aktywacji procesu wypalania obstawiam że "modzili" dawkowanie ON. Po tej operacji (jeśli ktoś podda bolid temu zabiegowi) zwróciłbym uwagę na to, czy mu nie rośnie poziom oleju silnikowego, a tak naprawdę mieszanki paliwa z olejem. Jak to często bywa, część osób jeździ tak że, nie zakończy procesu alb proces będzie trwał za krótko, albo styl i tryb jazdy spowoduje częste załączenie się trybu wypalania itd. generalnie ja prorokuję w tym więcej problemu niż pożytku dla właściciela a już na pewno nie dla środowiska.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              spróbujemy mniej emocjonalnie , takie informacje przedstawione z tej informacji ASO to równie dobre mogliby nic nie napisać, ale napisali co napisali. Wystarczy że się napisze: "My ASO..." i wszystkim odbiera myślenie i wierzą jak w to że w kościele nie ma wirusa.

                              Pisze tu jedna treść która może sugerować to, co zrobili:

                              W zwiążku z tym że nie zmieniono AFR i nie zmieniono doładowania ani dawki dla pracującego silnika, ale ... temperaturę spalin trzeba podnieść paliwem bo inaczej to nie możliwe. (pomijam dodatkowe urządzenia podnoszące temp. spalin) to jedynie co można zrobić czytając wprost tę treść, to "podczas regeneracji DPF".
                              Czyli jak Paluch mówisz, jeśli wszystko z mocą, dawką AFR, doładowaniem jest bz. jedynie mogą zmienić program samego trybu wypalania - no jakimś sposobem podnieść temperaturę spalin trzeba. Czyli w momencie aktywacji procesu wypalania obstawiam że "modzili" dawkowanie ON. Po tej operacji (jeśli ktoś podda bolid temu zabiegowi) zwróciłbym uwagę na to, czy mu nie rośnie poziom oleju silnikowego, a tak naprawdę mieszanki paliwa z olejem. Jak to często bywa, część osób jeździ tak że, nie zakończy procesu alb proces będzie trwał za krótko, albo styl i tryb jazdy spowoduje częste załączenie się trybu wypalania itd. generalnie ja prorokuję w tym więcej problemu niż pożytku dla właściciela a już na pewno nie dla środowiska.
                              Po pierwsze nie z ASO tylko centrali.

                              Po drugie - to właśnie napisałem, że temperatura jest podniesiona podczas wypalania DPF. W poście nr 11.

                              Ja się nie emocjonuję. Nie mój silnik. Forumowicze zapytali na czym polega naprawa to wkleiłem biuletyn.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                              Last edited by Paluch; 10-09-2020, 13:57.

                              Comment

                              Working...
                              X