Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kiedy samoistne wypalanie DPF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kiedy samoistne wypalanie DPF

    Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów wie kiedy występuje samoistne wypalanie DPF w Hondzie? czy jest to jakoś sygnalizowane? Czy można to jakoś rozpoznać? Inspiruję się tym filmem https://www.youtube.com/watch?v=T4evLtzMtFY
    Jestem ciekaw czy Honda też uruchamia jakieś urządzenie elektryczne… może ktoś coś wie na ten temat?
    Czy ktoś się podejmie zrobić jakaś sygnalizacje lub już zrobił?
    Nie mam żadnych problemów z DPF ale chciałbym wiedzieć kiedy wypala by nie gasić wtedy samochodu a nawet jeśli to możliwe pomóc dynamicznie jechać

  • #2
    DPF się wypala, kiedy jeździmy autem. Nie jak emeryt, po bułki lub do kościoła, ale podczas długich tras. Nie zamulaj auta, to problemów nie będzie. Nie ma tutaj żadnych wspomagaczy, to nie busy czy inne dostawczaki. Musi zaistnieć odpowiednio wysoka temperatura w środku. A to tylko możemy zrobić, poprzez spaliny, czyli auto musi się dobrze rozgrzać i trochę bardziej żywiołowo jeździć.
    Last edited by marcin19883; 06-01-2020, 12:46.

    Comment


    • #3
      Jeżdżę często dynamicznie a 1.6 i-DTEC doskonale się do tego nadaje bo jak dla mnie jest to świetny silnik niezwykle oszczędny i dynamiczny który daje mi nawet frajdę z jazdy i pewnie dlatego nie mam problemów z DPF chciałem tylko wiedzieć kiedy występuje wypalanie ale chyba znalazłem odpowiedź w innych tematach na forum czyli może to nastąpić gdy chodzi wentylator chłodnicy, słychać takie jak by bulgotanie gdyby się wsłuchać na prace silnika na postoju lub zwiększone spalanie chwilowe również na postoju i bardziej intensywny zapach spalin niż zwykle.

      Czy ktoś może to potwierdzić?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez lukadulach Zobacz posta
        Jeżdżę często dynamicznie a 1.6 i-DTEC doskonale się do tego nadaje bo jak dla mnie jest to świetny silnik niezwykle oszczędny i dynamiczny który daje mi nawet frajdę z jazdy i pewnie dlatego nie mam problemów z DPF chciałem tylko wiedzieć kiedy występuje wypalanie ale chyba znalazłem odpowiedź w innych tematach na forum czyli może to nastąpić gdy chodzi wentylator chłodnicy, słychać takie jak by bulgotanie gdyby się wsłuchać na prace silnika na postoju lub zwiększone spalanie chwilowe również na postoju i bardziej intensywny zapach spalin niż zwykle.

        Czy ktoś może to potwierdzić?
        Potwierdzam, tak to działa i takie sa objawy.
        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
          Potwierdzam, tak to działa i takie sa objawy.
          Dołączę się i potwierdzę, cyklicznie na postoju załącza się wentylator chłodnicy.
          Również zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem do CR-V jak z filmiku z Fordem (miałem ale benzynę ) niestety sterownik nie załącza innych elementów chyba że o czymś nie wiem.

          A teraz uwaga, sprawdzona informacja z instrukcji CR-V strona 534, gdy miga kontrolka DPF należy umożliwić jazdę powyżej 60km/h przez około 15minut aby umożliwić proces oczyszczania DPFa.

          W mojej CR-V nie migała, od razu zaświeciła się na stałe, musiałem podjechać do mechanika na serwisowe wypalenie i wymianę oleju (podwyższony stan).
          5 groszy do całości na pewno dorzucił lejący wtrysk który oczywiście zregenerowałem.

          Naszła mnie myśl aby domontować czujnik temperatury na wydechu przed DPFem - nie mylić z EGT, bo ciężko na bieżąco go odczytać bez HDSa.
          Przykładem może być moduł z termoparą AVT1960 - co o tym sądzie?

          Comment


          • #6
            Szukam też takiego rozwiązania, które informowałoby kierowcę o procedurze wypalania. Tym bardziej, że po 55 tys. zapaliła mi się najpierw zwykła kontrolka o regeneracji, a gdy procedury z instrukcji nie pomogły, doszedł wykrzyknik. Wypalanie serwisowe nie pomogło, po demontażu i diagnozie, nie wchodziła w rachubę nawet regeneracja bo wszystko, łącznie z katalizatorem było spalone. Wymieniłem puszkę na nową, jakże drogą. Nadmienię jeszcze, że mam inna mapę, niespecjalnie wyśrubowaną i nie korzystam przesadnie z tego dobrodziejstwa.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez wikube Zobacz posta
              Nadmienię jeszcze, że mam inna mapę, niespecjalnie wyśrubowaną i nie korzystam przesadnie z tego dobrodziejstwa.
              To pewnie jest przyczyna tego że wszystko sie zjarało.
              Wiedz że zasilanie nie kończy sie na jednym wtrysku jak w starych dieslach.Teraz jest wiele wtrysków poprzedzających wtrysk główny w celu przygotowania warunków do spalania warstwy i tak samo później kiedy trzeba wszystko do końca dopalić.
              Jak ktoś źle popisał dawki czasy i kąty to będziesz znowu kupował "puszki jakże drogie" (oby nie)

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez wikube Zobacz posta
                Tym bardziej, że po 55 tys. zapaliła mi się najpierw zwykła kontrolka o regeneracji, a gdy procedury z instrukcji nie pomogły, doszedł wykrzyknik.
                Jak sie juz zapali kontrolka DPFa to znaczy ze zamulałeś silnik i to baaaaardzo

                Zamieszczone przez wikube Zobacz posta
                nie korzystam przesadnie z tego dobrodziejstwa.
                i tu jest przyczyna, nie korzystasz wiec sie zapchało.

                Diesel trzeba przedmuchiwać i nie bac sie kręcic do 4krpm. Kupiłes cały licznik obrotomierza, korzystaj z niego
                4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                Comment


                • #9
                  Napisał że się wszystko spaliło,więc ktoś prawdopodobnie coś sknocił skoro robił po 1000st w filtrze zamiast 600.
                  Takie kwiatki mogą oczywiście wyjść i z innych powodów,np. wielokrotne próby wypalania z klawiatury ,albo wypalanie czystego filtra bo czujnik różnicy ciśnień był uszkodzony, albo miał dziurawy wężyk i ECU lało mu paliwo non stop aż się spaliło.Mechanicy też czasem podejmują pochopne decyzje odnośnie wypalania i zamiast pomóc to niszczą.

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki za zainteresowanie sprawą. Być może cos jest nie tak po tej zmienionj mapie, ponieważ parę razy byłem do tzw. korekty (jak zwał tak zwał), a jej przyczyna było wchodzenie auta w tryb awaryjny po przekroczeniu około 2 tys. obrotów. Ostatecznie wyłączyli EGR (kompletnie), problem zniknął, a po 2 miesiącach pojawił się błąd DPF. Póki co planuję wykonanie audytu komputerowego, a że sie nie znam to pewnie wszytko łyknę

                    Comment


                    • #11
                      Wypalanie DPFa

                      Witam. Jak to jest z tym DPFem w civicu 2.2 i-ctdi? Kiedy on się wypala? Wyskakuje jakiś komunikat? Zauważyłem, że czasem podczas jazdy gdy zdejmę nogę z gazu, to chwilowe spalanie nie spada do zera, a pozostaje na dwóch kreskach.. To wlasnie wtedy wypala się dpf? Czy to jest jakiś objaw innej usterki? To jest mój pierwszy diesel, mam go od 2 miesięcy i dlatego pytam.

                      Wysłane z mojego 2201116SG przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #12
                        W Hondzie jest tak,że nie komunikuje w żaden sposób o wypalaniu DPFa. Ja zauważyłem po podniesionym spalaniu po prostu i tj. wspomniałeś powyżej- chwilowe spalanie nie spada do zera i to tak na prawdę tyle.

                        Comment


                        • #13
                          Ok. Dzięki za odpowiedź.

                          Zamieszczone przez Lucas.FK2 Zobacz posta
                          W Hondzie jest tak,że nie komunikuje w żaden sposób o wypalaniu DPFa. Ja zauważyłem po podniesionym spalaniu po prostu i tj. wspomniałeś powyżej- chwilowe spalanie nie spada do zera i to tak na prawdę tyle.
                          Zauważyłem też drastycznie podniesienie stanu oleju. Po wymianie, czyli jakieś 1400km temu, miałem stan między dwoma kropeczkami na bagnecie, teraz mam na maxa.. Muszę wymieniać ten rozcieńczony olej? Przecież to chore, żeby co chwilę olej wymieniać, ale jeździć na rozcieńczonym to też ryzyko, bo olej chyba traci swoje właściwości smarne. Jest czym się martwić?


                          Wlałem do baku wczoraj ligui moly do dpfu, zobaczymy czy coś pomoże.

                          Rafi trzeba byś łączył swoje wpisy jak piszesz po sobie w trybie edycji, bo jest robota przy twoich wpisach. Więc uczulam by nie dostać bana .
                          Last edited by rambo7; 31-03-2023, 14:32.

                          Comment


                          • #14
                            Jak jest wypalanie dpf to nie można gasić silnika tylko poczekać, aż skończy. Wtedy poziom oleju nie powinien się podnosić. U mnie w renault też nie ma kontrolki, ale podczas wypalania są podniesione wolne obroty i słychać, że wydech bardziej "buczy". No i żaden diesel nie lubi jeżdżenia na krótkich dystansach z małymi obrotami

                            Comment


                            • #15
                              Tak tylko, że w Hondzie tj. napisałem wyżej jeśli ktoś nie zwróci uwagi to nawet sie o tym nie wie, że rozpoczął wypalanie.
                              Zależy jak małe dystanse- ważne, żeby nabrał chociaż temperatury roboczej,a w mieście można jechać na niższym biegu lecz to zależy kto jak ma zestopniowaną skrzynie i jaki dystans pokonuje.
                              Last edited by Lucas.FK2; 31-03-2023, 10:37.

                              Comment

                              Working...
                              X