Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Procedura pomiaru spalin - jak powinna wygladać?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Procedura pomiaru spalin - jak powinna wygladać?

    Cześć

    W mieście Krakowie rozpoczął się akcja walki ze smogiem i ze złymi kierowcami, niestety miałem tą nieprzyjemność trafić swoim Civicem na pomiar. Problem był taki że rano było dosyć chłodno (ok 4 stopni), zatrzymali mnie do kontroli jakieś 5 minut po tym jak odpaliłem silnik (zagrzać się nie zdążył), dodatkowo Panowie od pomiarów mocno się ze mną wykłócali że wyciąłem z auta DPF-a (Civic VII z 2004). I teraz takie pytanie macie może dostęp do dokumentacji opisującej jak taki pomiar powinien wyglądać? Znalazłem w necie coś takiego: http://www.sunrise-phu.com.pl/forum/projekt/4.pdf
    Tylko nie jestem w 100% pewien czy to jest opis procedury która obecnie obowiązuje, niestety ale w tym kraju nawet podczas kontroli trzeba wiedzieć w jaki sposób owa kontrola ma być przeprowadzona.

    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    akcja walki ze (...) ze złymi kierowcami,
    ze złymi to i ja popieram, nie ma nic gorszego jak zły kierowca
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    rano było dosyć chłodno (ok 4 stopni), zatrzymali mnie do kontroli jakieś 5 minut po tym jak odpaliłem silnik
    to jest kluczowa sprawa, nie mają prawa badać spalin na zimnym silniku w żadnym samochodzie.
    Badanie wykonuje się gdy silnik jest w normalnym trybie pracy, ja nie miałem tej przyjemności, ale spytaj na stacji diagnostycznej, żaden diagnosta nie bada spalin na zimnym silniku.
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    dodatkowo Panowie od pomiarów mocno się ze mną wykłócali że wyciąłem z auta DPF-a (Civic VII z 2004).
    pan z którym rozmawiałeś musiał być skrajnym debilem, albo robił to z premedytacją. Kto jak kto ale on i Ty też powinniście wiedzieć że diesle z Euro 3 nie posiadają DPF żaden na świecie nie posiada.
    DPF wprowadzono w Polsce dopiero w listopadzie 2011 roku, w EU np. w niemczech od 2006 roku. Więc kwestia gdzie było sprzedane auto.
    Civic 1,7CTDi nie były sprzedawane w PL czyli żaden absolutnie żaden nie ma DPF.
    Pytanie inne jak on to stwierdził że nie ma DPF? rentgena miał w oczach? - jak tego dokonał?
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    teraz takie pytanie macie może dostęp do dokumentacji opisującej jak taki pomiar powinien wyglądać?
    Podejdź do jakiejkolwiek stacji diagnostycznej a najlepiej ze 3 stacji i poproś o wytyczne i niech Ci klepnie pod tym pieczątkę.
    ... no ale na czym stanęło? dostałeś mandat czy zabrali dowód?


    Edit:
    po takiej akcji, pierwsze co bym zrobił to pojechał na policję i poprosił o jednostki które posiadają urządzenie pomiarowe.
    Zagrzał silnik by był na pewno w stanie zagrzany (instrukcja mówi: że ten konkretny model Civicc 1,7 CTDi uznaje się za rozgrzany dopiero po przejechaniu 16km)
    TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

    jak nie masz instrukcji obsługi to wydrukuj sobie to, to z mojej Instrukcji.
    Więc mówiąc krótko ...wkręcał Ciebie a nie miał prawa.
    Oficjalny portal m.st. Warszawy. Aktualności: edukacja, zdrowie, wsparcie społeczne, architektura, sport, biznes. Kalendarz wydarzeń. Serwisy dzielnicowe. Sprawdź i bądź na bieżąco.


    Po zagrzaniu dokonał pomiaru na policji i porównał wyniki z tymi z poranka na zimnym silniku. Na 100% będą się różnić.

    Analizator spalin jako urządzenie obowiązkowo stosowane na każdej stacji kontroli pojazdów wymaga dodatkowo wykonywania okresowych przeglądów, kalibracji i legalizacji w akredytowanym laboratorium. Zachęcamy do powierzenia opieki nad analizatorem doświadczonemu Serwisowi WSOP, który dołoży należytej staranności na każdym etapie wykonania zleconej mu usługi. Ile to jest 6 miesięcy? Legalizacja analizatora spalin powinna być wykonywana co 6 […]



    zerknij tu:
    określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury (str. 54).
    Last edited by rambo7; 22-10-2019, 08:54.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dzięki rambo7 Niestety w Krakowie takie kontrole stały się teraz modne a jak wiadomo właściciela samochodów to ucieleśnienie samego diabła i odpowiadają za 101% smogu :P Wiem, że to auto fabrycznie nie posiada DPF-a. Co do samej kontroli to też jakiś cyrk, bo nie było żadnego przedmuchania układu wydechowego przed rozpoczęciem pomiaru (w sumie dla mnie lepiej, bo nie chciałbym katować zimnego silnika na wysokich obrotach) potem zmagania z umieszczeniem sondy w wydechu. Sam wydech jest zagięty do ziemi, jakimś cudem ramie sondy pomiarowej było bardzo mało elastyczne i wchodziło na może jakieś 7cm do tłumika, ogólnie jakaś porażka totalna ta kontrola. Skończyło się na sprawdzeniu trzeźwości i papierów. Dodatkowo sama kontrola nie była wykonywana przez ITD czy kogoś z policji (tak myślę) tylko jakąś chyba prywatną firmę, ale co do tego mogę się mylić.

      Comment

      Working...
      X