Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podgrzewacz stanadyna ,czy dobry zamontowałem sta2800

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Podgrzewacz stanadyna ,czy dobry zamontowałem sta2800

    Czołem
    Dziś wyszło ,że zamontowałem podgrzewacz ,o nr sta 28800 .Wcześniej nie miałem pojęcia ,że są różne rodzaje
    Zakupiłem na alledrogo i zamontowałem .Na razie jest ok
    Pisze gdyż w Zakopanem spotkałem gościa także z hondą ,który miał zamontowany też stanadyne ,tylko że taki malutki ok 15 cm
    Mój ma 29 cm hi hi
    Teraz pytanie ,czy to nie będzie miało wpływu na pracę jednostki ,jest zapewne większy przepływ ,bardziej wydajny .Kombinować ze zwrotem ,czy zostawić
    Last edited by Hondaniel; 07-10-2016, 17:05. Powód: popra

  • #2
    To nie ma znaczenia,bo w podgrzewaczu jest termostat,więc jesli wo wolniej płynie to cykli też będzie mniej.
    Co do rozmiaru,to też jest bez znaczenia dla silnika,bo ilość paliwa we wnetrzu jest constans,nawet jak będzie miał dwa litry pojemności to i tak niczego nie zmieni.
    Pytanie tylko,czy jest Ci to potrzebne przy dzisiejszych paliwach? Ja bym założył to

    ale nie mam prądu pod domem
    Kiedyś miałem własnoróbkę i dodatkowe zasilanie nawiewu,wsiadałem rano jak lord

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Pytanie tylko,czy jest Ci to potrzebne przy dzisiejszych paliwach?
      Tak przydaje się w solidne minusowe temp.Jakie by nie było paliwo to przy -10 juz mogą być kłopoty
      zwłaszcza w tym silniku ,i wyposażeniu na słoneczną Italię
      Urządzenie które linkujesz ,ciekawe ,jednak potrzebne zewnętrzne źródło zasilania .Ja wystarczy ,że grzejniki w garażu podkręcę
      Zamontowałem grzałkę pionowo ,tak było w instrukcji .Rambo7 poziomo ,co sądzisz o takim montażu ?
      Last edited by Hondaniel; 07-10-2016, 18:30.

      Comment


      • #4
        Ważne żeby się odpowietrzał,bo inaczej się spali,albo zagotuje paliwo.
        Poziomo lepiej nie montować,bo kiedyś stanie bańka z powietrzem ,a nie daj p.b. jeszcze na samym termostacie i będzie grzał do oporu

        Comment


        • #5
          Dzięki Hannibal wszystko zatem jasne .
          Teraz Rambo to przeczyta i będzie instalacje znów przerabiał w pośpiechu ,przed zimą
          Pozdro
          P.S Rambo7 czy mógłbyś zmierzyć swój podgrzewacz ,mój ma 29 cm mierząc na końcach wyprowadzeń
          Jeszcze jak byś znalazł nr tej grzałki ,to by było wszystko jasne .
          Na moim jest nr STA 28800
          Last edited by Hondaniel; 08-10-2016, 07:37.

          Comment


          • #6
            r7, melduje się,
            Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
            zamontowałem podgrzewacz ,o nr sta 28800
            czy możesz pokazać foto tego podgrzewacza? i ewentualnie jak go zamontowałeś? jak to jest u ciebie zamontowane? (wiem jak bo opisałeś, ale foto - zobaczyć chciałbym).
            Wielkość nie ma znaczenia, ale niektórzy twierdzą że ma . Kwestia ile Wat ma twoja grzałka?? i jaki zakres pracy termostatu?
            Zamieszczone przez Hondaniel Zobacz posta
            pytanie ,czy to nie będzie miało wpływu na pracę jednostki ,jest zapewne większy przepływ ,bardziej wydajny
            nie odlatujemy z wyobraźnią , przepływ determinuje pompa CR i tylko ona, grzałka może mieć przekrój wiadra, tylko po co?
            Zatem nie może i nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, przepływ jest taki sam w każdym silniku bez względu na przekrój i wielkość przewodów, grzałki itd.
            Przepływ jest identyczny za pompą CR w każdym 1,7 ctdi, a o tym mowa. Przepływ przed pompą jest wprost proporcjonalny do wydatku mechanicznej pompy zębatej zintegrowaną z pompa CR.
            Czyli pompa ssąca ma wydajność "x" która zmienia się proporcjonalnie do obrotów silnika (napędzana jest paskiem rozrządu) czyli, przed pompą masz rurki, grzałki o średnicy 6mm, 8mm, 0,5m to nie kompletnie żadnego znaczenia dla pracy silnika. Pompa pobierze zawsze tyle samo.
            Grubość przewodów fi przed pompą CR określać może jedynie prędkość ssania przepływu paliwa, czyli im większe fi tym wolniejszy przepływ. Czyli tak jak pisze m26 we wpisie #2.
            Czy to jest jasne? .
            Dalej,
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Ja bym założył to
            Nie trzeba grzałki 230V civic ma własne podgrzewanie układu chłodzenia.
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            pytanie tylko,czy jest Ci to potrzebne przy dzisiejszych paliwach?
            ...ja bym powiedział że jeszcze bardziej niż kiedyś! dzisiejsze paliwa to coraz większy syf, syfem nazywam wszystko to co jest w paliwie a nie jest paliwem czyli udział roślin i udział substancji do neutralizacji tych soków z roślin.
            Kabaret co...? , no niestety tak jest, kiedyś (niedawno jeszcze) było na stacjach ON i BIO-ON, obecnie mamy BIO-ON i Super BIO -ON. Nasze silniki nie są do tego przystosowane, nowsze diesle trochę bardziej.
            Co to oznacza?
            Oznacza to że, dajmy na to, obrazowo 70% ON, 15% soku z roślin i 15% substancji neutralizujących ten sok z roślin tłustych (rzepak ma na myśli).
            Czyli mamy jak by nie patrzeć zaoszczędzone 30% paliwa ON. W globalnym rachunku to potężne ilości. Hurra ekologia.
            Czyli mamy taki syf a nie diesla dzisiaj że ta mieszanka ON + rośliny + substancje neutralizujące rośliny, by ten silnik był w stanie to przepalić. Jednak i tu dochodzi technologia do granic, bo jeśli to paliwo jest użytkowane w zimę to nie tylko wytrąca się parafina ale i zaczyna się krystalizacja soku* np. na wtryskiwaczach co prowadzi do ich uszkodzenia. Więc grzałki wszelkiego typu dzisiaj to konieczność i już chyba nie ma diesla (nowego) bez układu podgrzewania paliwa. Dobry artykuł o paliwach - https://www.civicforum.pl/showthread...%BCenia/page12

            Tu dotknięto 2 osobnych rzeczy, pierwsze - podgrzewacz paliwa ON, i podgrzewacz silnika czyli układu chłodzenia.
            To są odrębne 2 kwestie! i nie mające ze sobą powiązania, dlaczego?
            No dlatego że przy -25stC nawet jak byśmy zagotowali obieg chłodzenia to silnik Hondy 1,7CTDi bez grzałki nie odpali a jak odpali to zgaśnie, generalnie zajmie mu tyle samo czasu dojście do równej pracy co bez grzania układu chłodzenia.
            Kluczowe jest podgrzewanie filtra paliwowego. W przedliftach nie było grzałek w poliftach grzałki paliwa były a także webasto.
            W Audi czy BMW czy ogólnie mówiąc w niemcach filtr paliwa ma grzałkę zanurzoną w filtrze paliwa oraz zamknięty obieg filtra paliwa, czyli mały obieg paliwa grzany i nadmiar przelewem naddatku usuwany do baku, czyli zapewnione grzanie paliwa w filtrze oraz pośrednio w baku.
            W hondzie 1,7CTDi tego nie ma, a cała zasada obiegu paliwa jest jak w Polonezie z 1986r. lub Żuku z 1973r. wtedy przy mrozach pewnie niektórzy nie wiedzą rozpalano ogniska by mieć to co dziś z grzałki 230v ale paliwo i tak zamarznięte.

            Montaż grzałki, w STANADYNE nie ma znaczenia ułożenie grzałki, nie ma takiego wymogu w instrukcji montażu. Grzałka ma wbudowany termostat co zabezpiecza ją przed przepaleniem. Grzałka jak i cały układ paliwowy na ssaniu w 1,7ctdi musi byc odpowietrzony i non stop w stanie pełnego wypełnienia, inaczej nie uruchomimy silnika. Nie ma możliwości by grzałka Stanadyne była pusta, ona jest zawsze wypełniona paliwem. Odpowietrzony układ pozwala na uruchomienie silnika od tzw "strzała" nawet przy -25stC 1,5 obrotu wału i powinien zaskoczyć.
            Gdy są siarczyste mrozy to nie uruchamiam silnika od razu, najpierw kluczyk w pozycję ONII po to by nagrzały komorę spalania świece żarowe, nagrzały układ chłodzenia świece podgrzewacza chłodziwa, grzałka by podgrzała układ paliwowy tuż przed wejściem paliwa do filtra paliwa, tak ze 3 razy w czasie około 1 min i dopiero odpalam, nie zdarzyło się by nie uruchomił się na strzał.

            Nie zmierzę teraz podgrzewacza bo mam to upakowane jak widziałeś za zb. wyrównawczym i musiałbym odkręcać elementy. Najlepiej napisać do pana Tytusa z Manuala opisującego montaż Stanadyne, on ma to w pudełkach to pomierzy.
            Jak mówię, rozmiar tu nie ma takiego znaczenia jak moc Wat, Stanadyne ma 150W co jest jak uruchomienie 3 żarówek H4 - to w zupełności wystarczy, do tego 4 świece żarowe oraz 3 świece podgrzewacza wody 2x200W i 1x300W - to jest bardzo duży rozbiór prądu na dzień dobry przy -20stC dlatgo mocniejsza grzałka paliwa ok, ale nie ma takiej potrzeby.
            Last edited by rambo7; 08-10-2016, 13:55.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Nie trzeba grzałki 230V civic ma własne podgrzewanie układu chłodzenia.
              Ale nie jest programowalne,działa dopiero po odpaleniu i na pewno nie wystarczy do tego żeby odmrozić sobe szybki zamiast dbijac lód i odpalić cieplutki silniczek.
              Co do montażu podgrzewacza,to ok. zagadzam sie ze przez caly czas płynie przez niego paliwo,ale spróbuj kiedyś zaobserwować w autach gdzie przewody są przeźroczyste,co się z nim dzieje w przypadku choćby częściowo niedrożnego filtra.Paliwo leci z pęcherzami,a pomimo tego silnik pracuje normalnie ,a jak go zatrzymasz,to wszystkie bańki koncentrują się w miejscach poziomych.

              Comment


              • #8
                ale po co komukolwiek szybka odmrożona gdy silnika nie idzie uruchomić? .
                W przewodach silnika isuzu nie ma żadnych pęcherzyków powietrza, ani jednego być nie ma prawa, jest klar i non stop wypełnienie, sprawdziłem osobiście jak widać na foto.
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                spróbuj kiedyś zaobserwować w autach gdzie przewody są przeźroczyste,co się z nim dzieje w przypadku choćby częściowo niedrożnego filtra.
                jak jest niedrożny to nie uruchomisz silnika albo zgaśnie zaraz po odpaleniu, albo zgaśnie po pierwszym naciśnięciu pedału gazu, i do tego dostajesz gratis Zestaw kodów DTC tzw "zimowych".
                Jeśli filtr będzie nieszczelny, albo odpowietrznik niedokręcony to dokładnie to samo.
                Tu na foto test dla Ciebie, przewody przeźroczyste ssanie i powrót do baku, bak zastąpiła butelka 5L ON Shell V-power + Flusch Liqui Moly do czyszczenia wtrysków. Przy okazji jest dowód na to że w baku nie ma pompy paliwa! a jedynie czujnik poziomu paliwa.
                W przewodach nie ma ani śladu pęcherzyków powietrza, całkowicie klarowne ssanie.
                Załączone pliki
                Last edited by rambo7; 08-10-2016, 14:44.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  czy możesz pokazać foto tego podgrzewacza? i ewentualnie jak go zamontowałeś? jak to jest u ciebie zamontowane? (wiem jak bo opisałeś, ale foto - zobaczyć chciałbym).
                  Wielkość nie ma znaczenia, ale niektórzy twierdzą że ma . Kwestia ile Wat ma twoja grzałka?? i jaki zakres pracy termostatu?
                  Mam fotę zrobiłem ,przed montażem ,i na moje oko różni się od tego co Ty zakładałeś, zgrzane złącze uziemienia ,brak gumki na wierzchołku grzałki ,i teraz zastanawia mnie
                  jego długość ,blisko 30 cm
                  Czy twoje urządzenie ma także tyle ???
                  Parametry wydają się takie same czyli 12v i 150 W na cylindrze jest także nr 28186 pod napisem made in Obama
                  Zastanowiło mnie ,to wszystko ,jak zobaczyłem u gości zamontowaną grzałkę , o połowę krótszą .
                  Ja z montażem miałem kłopot ,właśnie poprzez jego gabaryty ,musiałem skrócić wyprowadzenia ,gdyż za cholerę mi się to nie mieściło w pionie ,a w poziomie nie chciałem tego zakładać ,
                  z wiadomych już powodów
                  DSC03713.jpgDSC03714.jpg
                  Generalnie grzałka przymocowana jest za fabryczne ucho do obejmy filtra paliwa
                  W tygodniu postaram się wrzucić kilka fotek ,jak to u mnie siedzi
                  Przy takiej mniejszej grzałce z montażem nie było by żadnego problemu ,i konieczności przeróbek .

                  Comment


                  • #10
                    to jest patent co Stanadyne, to co na fotkach dokładnie w 100% jest u mnie. to może mieć 30 cm dlatego jest trudność montażu w pionie.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wrzucam fotę z instrukcją ,ściągnięta z neta ,ja nie dostałem takiego papierka
                      Są tam podstawowe dane i zasady montażu
                      Ten mój mi się coraz bardziej nie podoba ,z tego co szperałem po necie wychodzi ,że może być do sprzętu rolniczego
                      ewentualnie do pojazdów ciężarowych ,i tutaj właśnie mnie zastanawia problem jego parametrów (nie dostałem instrukcji)
                      napięcie co wiem 12V moc 150W ,ale już parametry otwarcia zamknięcia termostatu ,takiej wiedzy nie mam .

                      da775b564a5ba025f0e0e7215a15.jpg 5211e5205379db7fgen.jpg


                      Tak na marginesie mój znajomy(wariat audiofil) ,wczoraj kupił sobie nową zabawkę i szuka lampy do tego czegoś
                      Z tego co wiem za takie pudełko można kupić całe auto (i to nowe)
                      Więc co tam nasze problemy

                      5853922679_4.jpg
                      Last edited by Hondaniel; 08-10-2016, 17:31.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        W przewodach silnika isuzu nie ma żadnych pęcherzyków powietrza, ani jednego być nie ma prawa, jest klar i non stop wypełnienie, sprawdziłem osobiście jak widać na foto.
                        Przewody silnika jezusu,to tylko zwykłe przewody jak każde inne Jak przyjdzie pora,to i w nich zrobią się bańki.
                        Zrobiłeś test w idealnych warunkach ,ze zbiorniczkiem na jednym poziomie z pompą i na sprawnym aucie,a takie zawsze odpala.
                        Pliwo to taka świnia,że poddane podciśnieniu na sącej stronie pompy generuje bańki,ale po stronie ciśnienia znowu jest klarownym płynem .
                        Nie twierdzę że ma być w pionie,ale że należy unikać poziomu.Nie jestem też wrogiem podgrzewaczy
                        Podtrzymuję jednak że podgrzewacz plynu jest dobrym patentem i pozwala na poprawne odpalenie na mrozie.
                        To jest patent Skandynawów,grzeje silnik i wszystko co jest w komorze,łącznie z filtrem ,przewodami i pompą.
                        Ma jednak korzenie w pojazdach wojskowych,gdzie zamiast prądu była lampa benzynowa.
                        Patent działa też z powodzeniem u sowietów.Tam mrozy to nie przelewki,a jednak całe floty odpalają rano bez problemu.

                        Comment


                        • #13
                          Hondaniel, spokojnie nie wymieniaj tego, będzie działać, ale kurcze nie poznaję komory silnika , 1,7ctdi nie ma tyle miejsca.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Hondaniel, spokojnie nie wymieniaj tego, będzie działać, ale kurcze nie poznaję komory silnika , 1,7ctdi nie ma tyle miejsca.
                            Już sprawa jasna ,to jest jednak inny model .Jednak parametry praktycznie te same (termostat inny ),więc zostawiam

                            Ps. komora silnika na zdjęciu tylko przykład (mazda 626 )
                            Ten gośc w Zakopenem Także miał podobnie zamontowany podgrzewacz

                            Pozdro i dzięki za zainteresowanie

                            Comment


                            • #15
                              Zasięgnąłem informacji u źródła ,czyli u P.Tytusa potwierdził na 100% ,wymiar podgrzewacza czyli ok 29,5 cm
                              Także ,możliwe są inne rodzaje różniące się budową oraz czasami otwarcia termostatu
                              Dla zainteresowanych cena z rabatem na chwilę obecną to 120zł w tym przesyłka
                              Więc bardzo atrakcyjna

                              Comment

                              Working...
                              X