Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

silnik gaśnie nagle jak by nie dostawał paliwa. (czujnik wału)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • silnik gaśnie nagle jak by nie dostawał paliwa. (czujnik wału)

    witam, mam problem z moją honda civic VII, 1,7 ctdi, samochód gaśnie po jakimś czasie jazdy, później nie chce odpalić przez jakiś czas. Na 99% jest to pompa paliwa (filtr paliwa już wymieniłem), na allegro wynajduje mnóstwo wyników, wszystkie praktycznie wyglądają pompy tak jak na tej aukcji:



    po wymianie tej pompy (pompa chyba to jednak nie jest a sam pływak) problem występuje nadal.

    W sklepach internetowych po wyszukaniu pompy paliwa dla tego modelu znajduje coś takiego jako pompa paliwa:



    Pytanie czy to właśnie tę część mam wymienić i gdzie się znajduje i czy wymienię ją samodzielnie bez kanału i jakiś specjalistycznych narzędzi?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • #2
    Napisze krótko - zacznij od regulaminu forum,następnie proponuje dział diesla .Coś mi się zdaje , że to nie będzie pompa. Czy świeci się check engine (kontrolka silnika) ? itd.

    Comment


    • #3
      1. nie pomijamy Regulaminu.
      2. zapoznaj się z budową forum - mamy Dział diesla - temat w złym dziale.
      3. skorzystaj z wyszukiwarki - poszukaj podobnych opisów niedomagań
      4. przywitanie - jest na to odpowiednie miejsce - pierwszy post nie w tym miejscu.
      Trzymaj porządek a będzie łatwiej dla Ciebie i dla nas.
      konieczna poprawa i trzeba to nadrobić!

      Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
      Na 99% jest to pompa paliwa
      kto Ci to powiedział? to ja Ci powiem że na 1500% nie jest to pompa paliwa , i filtr paliwa też nie ma związku, ale wymienić nie szkodzi.
      Nigdy przenigdy nie grzebie się w tym silniku ani nie wymienia pompy gdy system diagnostyki Cie o tym nie informuje. Wydajesz kase a błądzisz i brniesz w czarną dziurę.
      Last edited by rambo7; 10-11-2015, 21:53.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Przepraszam za zły dobór tematu, już nadrabiam błędy.

        Tak kontrolka silnika i świec żarowych, które jednak gasną po pewnym czasie, ale później gaśnie też silnik. Dzisiaj po wymianie tej pompy (pływaka?) zgasł mi podczas jazdy pod górkę (większe zapotrzebowanie na paliwo?) później standardowo nie chciał odpalić, po dłuższym czasie odpalił przejechałem znowu kilka kilometrów i znowu przy jeździe pod górkę zgasł.

        Rozumiem, że wizyta u mechanika konieczna? A jakieś typy co to może być?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
          Rozumiem, że wizyta u mechanika konieczna?
          ... nie, nie jest konieczna! Konieczne jest opanowanie się, wyjęcie zimnego piwa i poczytanie forum w tym nadrobienie Regulaminu .
          Jak dobrze poczytasz to się zorientujesz co jest grane , jeśli nie, to przygotuj 2 gie piwo i dalej czytaj ...jak nie doczytasz to podpowiem jutro , bo dzisiaj "kara" za takie wejście na forum. Jednak kara warta jest zachodu ... dlatego jak się sprawisz i nadrobisz zaległości - będzie nagroda .
          Jutro i tak mamy święto więc do mechanika nie polecisz .
          Smacznego piwa .. .
          Na razie to:
          - wymieniłeś sprawny filtr paliwa na sprawny
          - wymieniłeś sprawną pompę (ze spawanym pływaniem) na sprawną pompę (ale tego teraz nie jesteśmy pewni bo pewnie pompę dałeś używaną, za to wprowadziłeś kolejną niewiadomą i niepewną co jeszcze bardziej może skomplikować problem)
          - zamierzasz wymieniać sprawny pływak na sprawny pływak. (na 1500% to nie jest pływak ).
          ojjj nie dobrze ... katastrofa.

          Podpowiedzi na wieczór:
          co robimy jak silnik komunikuje informację dla użytkownika w postaci Check Engine ..co robimy? - o tym doczytasz na forum ...a dalej to już banalne .
          Last edited by rambo7; 10-11-2015, 23:00.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Nie nie, ja nie zamierzam wymieniać pływaka, chcę się dowiedzieć, czy w tym pływaku jest filtr paliwa czy jest on gdzies przy silniku.

            Doskonale wiem, co oznacza check engine, ale nie mam czym odczytać kodu błędu.
            Co do mechanika, to właśnie chciałem zadzwonić do znajomego czy mógłbym mu dzisiaj jedynie podstawić samochód bo z pracy wracam różnie a jutro już mógłby coś zrobić.

            I przede wszystkim jestem opanowany, piwa nie pijam, poczytam przy kawie

            dobra dotarłem do opisu całego układu paliwowego:
            Jako że o paliwie w dieslach zimą mówi się więcej przygotowałem forumowiczom MANUALA - wątek informacyjny, jak to jest w naszej Hondzie Civic 1,7CTDi Ogólne informacje dotyczące układu paliwowego Ogólny opis układu Układ paliwowy spełnia również następujące funkcje: •Funkcja samodiagnozy i alarmu, wykorzystująca komputer do diagnozowania stanu głównych podzespołów układu i alarmowania kierowcy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki. •Funkcja bezpieczeństwa, powodująca zatrzymanie


            oraz do ciut podobnej sytuacji innego użytkownika:

            Witam Niestety 24 grudnia mój civic VII odmówił posłuszeństwa na środku torów. Po zaholowaniu do serwisu i profilaktycznej wymianie filtra paliwa, okazało się, że uszkodzona jest najprawdopodobniej pompa paliwa, ponieważ gdy paliwo było podawane ręcznie silnik pracował. Mechanik twierdzi, że pompa paliwa jest koło silnika ja twierdze, że jest gdzieś w okolicach baku albo w samym baku, kto ma racje ? :D Gdzie mogę kupić nową pompę, bo jakoś ciężko mi idzie wyszukanie czegoś sensownego w google.


            nadal jednak nie odnajduję rozwiązania mojego problemu :S kopię dalej

            Z istotnych informacji (tak mi się wydaje) jest to, że ta pompka ręczna (gruszka) po tym jak zgaśnie jest pusta, jak podpompuję ręcznie i próbuję odpalić to znowu się opróżnia, co też sądziłem, że może wskazywać na problem z pompą, ale mogę się oczywiście mylić
            Last edited by rambo7; 11-11-2015, 12:06. Powód: po sobie stosuj Edycję!!

            Comment


            • #7
              Poczytać możesz ,ale podstawowa rzecz to informacja jaki kod błędu - a tej informacji nie mamy(może sąsiad ma skaner) Inaczej pozostaje nam dybanie może to może tamto.

              Comment


              • #8
                dokopałem się na forum do możliwości samodiagnostyki poprzez spięcie pinów, myślałem, że dopiero w ufo jest taka opcja, być może u mnie jest, idę sprawdzić.

                dobra, o ile dobrze to zrobiłem to na drugiej pozycji miga mi nie check engine a kontrolka EPS nadając 2 długie i 3 krótkie. Staram się znaleźć co to może być

                tyle, że ze wspomaganiem wszystko w najlepszym porządku i podczas jazdy ta kontrolka nigdy mi się nie świeciła.. chyba jednak robię coś nie tak

                ktoś ma jakiś pomysł? Ze wspomaganiem zawsze było wszystko ok. Samochód po przejechaniu kilku km gaśnie. Nie da się odpalić od razu dopiero po dłuższym czasie, jak po 15tu minutach odpaliłem to przejechałem 300m i znowu zgasł. Po kilku godzinach można przejechać znowu kilka km. Świeci się kontrolka check engine i świec żarowych. Po zwarciu pinów miga kontrolka EPS 2x długi 3x krótki czyli kod 023? jeszcze się nie dokopałem do niczego na ten temat, a od rana ryję, więc braku chęci mi nikt chyba nie powinien zarzucić :P
                Last edited by rambo7; 11-11-2015, 12:08. Powód: po sobie koniecznie stosuj Edit

                Comment


                • #9
                  Widzę zadanie odrobione... ale nadal jesteśmy w lesie . Proszę gdy wpisy następują po sobie stosuj edycje. Edycja jest aktywna 12godz. od ostatniego wpisu.

                  Od kiedy masz to auto? jaki ma przebieg?
                  Teraz tak, autko masz fajne i przyjazne, kluczowa kwestią jest właściwa diagnostyka, bez tego generujesz wyłącznie koszty, nie ma mowy o prawidłowej naprawie. Dodatkowo jak pisałem działanie "po omacku" wymienianie "na zgaduj zgadule" albo "na wróżkę" generuje dodatkowe problemy które bardzo zaczerniają obraz, psują dodatkowo silnik i utrudnia diagnostykę.
                  To tak jak pójść do fryzjera poprosić o ścięcie długich włosów i twierdzić ze fatalnie pójść do innego fryzjera i z prawie łysa głowa oprosić o warkoczyki ... dupa nie robota.
                  Nie wiem czym jeździłeś wcześniej ..ale musisz wiedzieć że to auto Honda Civic 1,7ctdi posiada bogatą samodiagnostykę z której należy korzystać.
                  Czyli nigdy w życiu nie pchamy łap tak długo dopóki nie dokonamy diagnostyki - koniec kropka.
                  Chciałbyś tak być leczony przez lekarza...najpierw operacja nogi... a potem stwierdzono że masz przeziębienie... trzeba się naprawdę zastanowić nad działaniami wyssanymi z palca.
                  Czyli dostałeś informację z systemu "silnik do Ciebie przemówił" - Check Engine i dodatkowo kontrolka świec żarowych.
                  Co robimy? nigdy w życiu nie pchamy łap na zasadzie bo mi się wydaje że pompa na 99% . Na generujesz (napsujesz) tyle usterek dodatkowo że żaden mechanik nawet kumaty nie dojdzie o co chodzi.
                  Zatem, pierwszą sprawą przy jakiejkolwiek informacji dla kierowcy w postaci CE lub kontrolki świec, najszybciej jak to tylko możliwe najlepiej w tym momencie kiedy wygenerował się CE podłączyć takie coś:
                  Pytania użytkowników: - jak sprawdzić, czy moje auto podiada złącze diagnostyczne ISO OBDII i gdzie ono się znajduje ? - czy kupić Interfejs pod Laptopa czy Skaner Diagnostyczny ? - jestem laikiem, czy obsługa jest skomplikowana ? - jaki skaner kupić MARKA? i (czy za 90zł czy za 300zł) ? - jaki skaner będzie działał z moją hondą ? - czy mogę go wykorzystać do innej marki samochodu ? - czy skaner działa z silnikiem benzynowym czy diesla ? - do jakich samochodów mogę go podłączyć ? -

                  W dziale Diesla - System Kontroli DTC- koniecznie zapoznaj się z 4-rema przyklejonymi watkami.

                  Dopiero mając konkretną precyzyjną i w 100% pewną informację w postaci Kodu(ów) DTC trzeba na forum zapoznać się z Wątkami czy taki kod u kogoś nie wystąpił i czy nie jest opisany.
                  Wtedy czerpiesz wiedzę co się stało i jak sobie poradzić i działasz. Jak masz warunki to robisz sam jak nie masz to jedziesz do mechanika nie po wiedzę, nie po robotę a po użyczenie kanału, jak mechanik będzie potrzebował wiedzy od Ciebie to możesz mu ją sprzedać... lub wymienić się on Ci kanał ty mu wiedzę, i masz kanał za darmo .

                  Ja oczywiście bawię się w jasnowidza i wielu na forum doskonale wie co się dzieje z Twoim autem, ale musisz nauczyć się z tym autem współpracować a nie psuć dodatkowo auta.
                  Zatem Twoje zadanie jest:
                  - wygenerować taką sytuację gdzie pojawi się opisywana sytuacja silnik gaśnie i świeci się CE i spirala,
                  - podłączyć Skaner - odczytać KODY (kody są zapisywane w trybie "Pxxxx" gdzie P- Powertrain - silnik "xxxx" numer kodu błędu.
                  - wrócić na forum i przeczytać o kodzie - jakiego obszaru dotyczy, z czego wynika i jak to naprawić,
                  - pójść do sklepu kupić co trzeba,
                  - wypożyczyć kanał dla wygody naprawy,
                  - zdać relację na forum z sukcesu .

                  Pisze to z punktu "jasnowidza" Ty masz zadanie potwierdzić to co tu napiszę ...chyba że w ciemno wierzysz jasnowidzom forumowym .
                  Zatem Twój kod to P1331.
                  Teraz wracasz do Działu Diesla do Pod-forum System Kontroli DTC i szukasz wszystkich wątków w których jest mowa o "P1331" lub o "czujniku położenia wału głównego" począwszy od tego:
                  witam, posiadam honde civic 2004 1,7 cdti niestety...gdyż od samego początku mam z nią problem...pojawia sie kontrolka swiec zarowych po czym auto gasnie.Potrzebuje 5-10 min by zapalić i znow gasnie. ! mechanik stwierdzil ze to swiece, drugi że to jakis czujnik. Na kompie wyszedł błąd 1331. Szukam na forum ale jestem nowy i nie do konca sobie radzę a jutro mam przejechac tym autem 500 km ...proszę o pomoc


                  Forum jest poukładane a Dział Diesla to kompendium wiedzy, postaraj się nauczyć z niego korzystać jak z Książki Serwisowej, staraj się o porządek. (zdaję sobie sprawę że to początek, ale posiadając takie auto będziesz nie raz tu wracał, warto dbać o porządek bo to porządne forum a nie jakaś popierdułka ).

                  Wiesz co robić zatem ...do boju i melduj o efektach.
                  Last edited by rambo7; 11-11-2015, 12:38.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Wiedziałem że to P1331! Czekamy na odczytanie kodu przez dawlish

                    Comment


                    • #11
                      Jako, że zależy mi na czasie a pracuję od rana do późnego popołudnia i nie mam czym zdiagnozować błędu (a czekanie na jakieś urządzenie z allegro wydłużyłoby wszystko) to oddałem samochód do mechanika. Facet nie bardzo wie, co może być nie tak bo "pokazuje jedynie niewłaściwe ciśnienie paliwa". Taki problem miałem już kiedyś i po wymianie filtra paliwa wszystko było ok, tyle, że samochód tracił moc, nie gasł.

                      Tyle wiem póki co, bo samochód odstawiła żona i ona gadała z mechanikiem, mogła coś źle przekazać, później będę się z nim widzieć.

                      Co do informacji nt. samochodu, mam go 5lat, rocznik 2002, przebiegu niby 150 000, nie koniecznie w 100% prawdziwy, niby książka z pieczątkami była, ale nie wiadomo..

                      Comment


                      • #12
                        Myślę, że mechanik odczytał kod błędów urządzeniem przeznaczonym dla samochodów grupy VAG dla tego usilnie twierdzi, że problem występuje w układzie zasilania. Dla koreańczyków i japończyków urządzenie musi spełniać normę ISO9141.

                        Comment


                        • #13
                          dawlish czy Ty przeczytałeś wpis #10? zależy Ci na tym by auto działało?
                          Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
                          Facet nie bardzo wie, co może być
                          ale facet nie musi wiedzieć jak jest ciemny albo jak pisze Bogus ma niezgodne urządzenia diagnostyczne.
                          Napisałem Ci w ciemno, jak "jasnowidz" co trzeba zrobić. Mechanik nie musi w ogóle myśleć, może być nawet pijany w sztok.
                          Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
                          nie bardzo wie, co może być nie tak bo "pokazuje jedynie niewłaściwe ciśnienie paliwa"
                          to nie jest wiarygodna informacja.
                          Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
                          nie mam czym zdiagnozować błędu (a czekanie na jakieś urządzenie z allegro wydłużyłoby wszystko) to oddałem samochód do mechanika
                          nie naprawicie tej usterki ... przynajmniej nie szybko. Chcesz szybko? ...no to zobaczysz jak to się skończy.
                          Czyli bez diagnostyki która w 100% mówi o tym co się stało - z tego nie korzystacie! i do tego mechanik gada że nie wie co może być?
                          farsa jakaś.....
                          ok róbta co chceta ... po co zatem pytanie w dziale technicznym? ...trza było się zarejestrować na "forum wróżek" ..tam szybciej byś naprawił .
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Wymuś na "mechaniku" kod błędu który mówi mu o niewłaściwym ciśnieniu paliwa. Nawet żądaj od niego takiej informacji. Można odnieść wrażenie że zostaniesz naciągnięty przez "wymieniacza" na wymianę pompy, pózniej regeberację pompy wtryskowej a na końcu wtryskiwaczy. Na koniec tej historii będziesz szczuplejszy o kilka tysięcy polskich złotych a problem będzie nadal.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez dawlish Zobacz posta
                              że zależy mi na czasie
                              i za 2 tygodnie zatoczymy koło bo mechanik spieprzy dodatkowo to co jest dobre bo bawi się we wróżkę a jak sie nie ma czasu to się płaci, a jak się płaci i nic z tego nie będzie a czas i tak się straci bo nie rokuję tu szansy na naprawę to się wróci na forum po 2 tygodniach, biedniejszy o kasę dodatkowo wkurzony auto nie zrobione czas zmarnowany... ale kto komu zabroni ? . Tylko mówię od razu trza było na forum wróżek jeśli konkretna pomoc nie jest brana pod uwagę.
                              Jak można szybciej naprawić usterkę o której się pojęcia nie ma? ja nie pojmuję a dodatkowo pomija się informacje o których komunikuje System diagnostyki. No to jak nazwać taką sytuację? ...idiotyzm? (oczywiście bez obrazy) podejście jest co najmniej nielogiczne i nieracjonalne.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X