Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 diesel. Dławienie silnika, szarpanie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 diesel. Dławienie silnika, szarpanie.

    Witam,
    pojawił mi się problem z przygasaniem i dławieniem w czasie jazdy. Auto to Civic 1,7 Ctdi 2004. Jechałem w dłuższą trasę, w połowie dystansu auto zaczęło tracić moc i się dusić, szarpać, obroty spadały. Po chwili dławienia wszystko wróciło do normy, choć miałem wrażenie lekkiego zamulenia. Po około 100km kilometrach objawy powróciły ze wzmożoną siłą, auto zaczęło się dławić, zjechałem na pobocze. Przy wciskaniu gazu obroty maksymalnie dochodziły do 1500 i na tym się zatrzymywały, zaczynało szarpać i dusić, ale nie wyskoczył CE. Byłem blisko domu więc jakoś dojechałem. Po zgaszeniu i dłuższym odczekaniu obroty wróciły od normy.

    Dziś pojechałem przetestować zachowanie auta i na początku było ok, lecz po 20km zaczął wolniej wchodzić na obroty, przymulać. Nie szarpał jak poprzednio, ale brakowało mocy, bardzo wolno reagował na gaz. Auto nie zgasło ani razu, ani nie pojawił się CE. Przed trasą tankowałem ON, może jakaś trefna ropa? Dziś dolewałem na Shelu Vpower więc zobaczę czy coś pomoże.
    Miał może ktoś podobny problem?

  • #2
    Na moje oko to zawór EGR . Może być brudny lub uszkodzony i się zacina , najgorsze jest to że nie zawsze wywali błędu na kompie , więc tylko rozebrać i zobaczyć :P

    Comment


    • #3
      Zgodzio Regulamin bo od 2013 nie przywitałeś się


      Dziwne że nie wywaliło CE. Takie zgadywanie. Co do EGR to nie jestem pewien czy dawałoby takie objawy. Po zaślepieniu też powinno coś takiego się dziać a nikt nie zgłaszał takich objawów jedynie CE. Pojeździj na tej innej ropie. Może faktycznie paliwo.


      Jakie odcinki robisz zazwyczaj (ile km) ?
      W jakim przedziale obrotów najczęściej użytkujesz diesla?
      Miałeś już kiedyś diesla?
      Wymieniałeś filtry i olej? (Które i jaki olej)
      Sprawdź czy jak zaczniesz zaraz po objawach odpowietrzać gruszką ukł. paliwowego to ile razy musisz nacisnąć aby była twarda?
      Last edited by Bogus; 15-09-2015, 23:48.

      Comment


      • #4
        fakt wypunktowano:
        Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
        Zgodzio Regulamin bo od 2013 nie przywitałeś się
        no tak, jak trwoga to do... forum . W sumie właściwy adres .

        Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
        Byłem u 4 innych szukając rozwiązania, miał bym najpierw wymieniony egr, potem przepływkę, wyczyszczoną turbinę i na koniec zregenerowaną i wszystko na podstawie błędów z kompa . Tak na marginesie to zastanawiam się czy któryś by mi oddał kasę za chybioną diagnozę, bo nie jest sztuką wymienić pół auta.

        zgadza się, diagnoza to podstawa...
        od kolejnego posta proszę już udowodnić zapoznanie się z Regulaminem forum
        r7.
        Więc nieco wiemy że już coś wcześniej było, ale co zostało już nagrzebane to [?]
        ok, zatem pytania kontrolne:
        - czy kontrolka CE jest sprawna: świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po jego uruchomieniu?
        - czy kontrolka SPIRALA świec żarowych jest sprawna: świeci po przekręceniu kluczyka w pozycję ON II i gaśnie po 0,5 sek (zanim uruchomisz silnik) ?
        - jaki przebieg obecnie?
        - czy wymieniony był już czujnik położenia wału głównego (przy jakim przebiegu i kiedy rok) ?
        - kiedy wymieniany był filtr paliwa?
        - czy sprawdziłeś połączenia elektryczne wtyczek: MAP, MAF, klem akumulatora?
        - czy były dokonywane jakieś inne naprawy okołosilnikowe w ostatnich 2 latach?

        Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
        Byłem blisko domu więc jakoś dojechałem
        coś więcej na temat tej jazdy? jak to wyglądało? to ważne, jak kręcił się na obrotach do ilu przy zmianie biegu?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Jakie odcinki robisz zazwyczaj (ile km) ?
          W jakim przedziale obrotów najczęściej użytkujesz diesla?
          Miałeś już kiedyś diesla?
          Wymieniałeś filtry i olej? (Które i jaki olej)
          Sprawdź czy jak zaczniesz zaraz po objawach odpowietrzać gruszką ukł. paliwowego to ile razy musisz nacisnąć aby była twarda?
          -Od 2 lat autem jeżdżę przeważnie tylko w weekendy plus czasami w tygodniu. Jednorazowo do 30km. Plus dłuższe wypady za miasto.
          -Różnie ale lubię docisnąć.
          -Tylko ten ale jeżdżę nim od ponad 7lat.
          -Wymieniałem w maju olej motul 5w40 - filtr paliwa + filtr oleju.
          -Jak pojawią się objawy to spróbuję.

          - czy kontrolka CE jest sprawna: świeci przed uruchomieniem silnika i gaśnie po jego uruchomieniu?
          - czy kontrolka SPIRALA świec żarowych jest sprawna: świeci po przekręceniu kluczyka w pozycję ON II i gaśnie po 0,5 sek (zanim uruchomisz silnik) ?
          - jaki przebieg obecnie?
          - czy wymieniony był już czujnik położenia wału głównego (przy jakim przebiegu i kiedy rok) ?
          - kiedy wymieniany był filtr paliwa?
          - czy sprawdziłeś połączenia elektryczne wtyczek: MAP, MAF, klem akumulatora?
          - czy były dokonywane jakieś inne naprawy okołosilnikowe w ostatnich 2 latach?
          - tak
          - tak
          - 205000
          - tak w 2010 (był CE + auto gasło, błąd wskazywał na czujnik)
          - filtr wymieniałem w maju, Knecht
          - tego nie sprawdzałem
          - jedynie miałem 1,5 roku temu CE od rozwalonego pierburga sterującego gruszką turbiny po wymianie było ok, nic więcej nie było dotykane i 1,5 miesiąca temu regenerowałem alternator.



          coś więcej na temat tej jazdy? jak to wyglądało? to ważne, jak kręcił się na obrotach do ilu przy zmianie biegu?
          W kulminacyjnym punkcie wyglądało to tak że go zdusiło do 1500, zjechałem na pobocze, jak chciałem go przygazować to max dochodziło do 1500 obrotów i zaczynało szarpać. Zgasiłem odpaliłem i było tak samo, musiałem jakoś wrócić więc ruszałem po kolei zmieniając biegi ale max obroty do 1500. Jakoś dojechałem, zgasiłem samochód na dłużej i obroty wróciły od normy. Wczoraj auto odpaliło, ogólnie zachowywało się normalnie obroty wzrastały, po 20km jadąc stałą prędkością samochód nagle stracił moc i spadły obroty, po chwili wróciły ale przy dodawaniu gazu wzrastały bardzo powoli, i po paru próbach wróciły w normalnym zakresie. Jutro jadę do mechanika, zobaczymy co powie.

          znalazłem taki post na forum ep https://www.ep-klub-forum.pl/viewtopic.php?t=7502, objawy zbliżone, okazało się że to potencjometr pedału gazu. Co sądzicie?

          Comment


          • #6
            wątka na ep nie poczytam bo nie mam tam konta .
            Na podstawie powyższych informacji wnioskuję że tankujesz rzadko, postawiłbym diagnozę że masz wodę w baku (filtrze (mimo jego wymiany, ale i tu by CE wyskoczył)).
            Generalnie zastanawia mnie fakt że nie piszesz nic o pojawiających się komunikatach CE w krytycznych monnetach pracy silnika. Jeśli faktycznie ich nie ma, to jestem nieco zaskoczony.
            Patrząc na czujniki: https://www.civicforum.pl/showthread...encjometr+gazu
            To potencjometr położenia pedału przyspieszania podlega diagnostyce OBD II i tym bardziej dziwię się że system OBD nic nie wygenerował.
            Nie można wykluczyć że to potencjometr APP.
            Spróbuj (gdy się pojawi ten efekt ponownie) popracować gwałtownie prawą stopą dynamicznie , do dechy i odpust - kilka razy. W taki sposób jak byś chciał rozruszać ten potencjometr, może zareaguje na takie traktowanie i się coś tam w nim rozrusza?
            Z pewnością w momencie kiedy dojdzie do takiej sytuacji - zatrzymałbym się i od razu podłączył Skaner diagnostyczny.
            Skoro APP został zasugerowany jako potencjalny sprawca problemu to bym sprawdził wtyczkę od tego potencjometru i połączenia elektryczne.
            Napięcie zasilania jest w okolicach 5V jak większość czujników. Natomiast, gdy byś mierzył napięcie lub rezystancję zmieniając położenie przepustnicy, przyrost pomiędzy 0,5-5V powinien być liniowy - wtedy informacje [v] płyną do ECU płynnie i nie powinno szarpać - a szarpie. Ważne jest więc aby wartości zmieniały się liniowo i proporcjonalnie do wychylenia czujnika. Nagłe przeskoki wartości oznaczają, że być może oporowa warstwa potencjometru jest zużyta, czyli po prostu wytarta. Czujnik należy w tym przypadku wymienić. Nie znam budowy tego czujnika bo jeszcze nie było mi dane tam grzebać, i na forum jest mało informacji - to się jeszcze nie psuło, ale nie można wykluczyć takiej usterki.
            Może on po prostu dogorywa? nie wiem, ale normalnie powinno być CE i tryb awaryjny oraz lekko wyżej niż normalnie podniesione obroty biegu jałowego - jeździć się da, ale jak ECM wykryje jego uszkodzenie to przestaje na niego reagować - możesz go deptać do podłogi a silnik i tak będzie miał obroty w granicach właśnie 1500 obr/min. Jak mu się coś "przetrze" no to reaguje dość przypadkowo i wtedy ciężko wyczuć i wskazać na czujnik bo to wygląda jak by coś się z silnikiem działo np. z paliwem - (trudno się domyśleć (bez Check Engine) że to APP).
            Zatem najlepsza w tym momencie (po omacku bo nie ma CE) była by opcja podmienić ten potencjometr APP na inny i polatać tak ze 2 dni.
            Na forum jest w sumie niewiele informacji o potencjometrze APP tu chyba najwiecej: https://www.civicforum.pl/showthread...813#post179813
            a wcześniej też tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...przyspieszania
            koniecznie daj znać na czym stanie.
            Last edited by rambo7; 17-09-2015, 08:53.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Byłem u mechanika, okazało się coś banalnego, mało płynu chłodniczego, podwyższona temperatura silnika. Po dolaniu płynu objawy ustąpiły. Dziwna sprawa bo temperatura na wskaźniku była lekko podniesiona nawet tego nie odnotowałem. Zastanawiam się tylko czy podwyższona temperatura nie obnażyła czegoś co siedzi głębiej. Raz w trasie rozszczelniła mi się chłodnica i szybko wyciekał płyn, temperatura wtedy podskoczyła bardziej niż teraz ale takich objawów nie było. No cóż zobaczę co będzie się działo dalej.

              Comment


              • #8
                Nie powino być CE jeśli jest mało płynu? Ja to co tydzień sprawdzam płyn bo naczytałem się na forum o przepuszczaniu na wyjściu z bloku

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
                  Dziwna sprawa bo temperatura na wskaźniku była lekko podniesiona nawet tego nie odnotowałem.
                  każde najmniejsze odstępstwo od "normy" - jest istotne i warte uwagi. W tym przypadku i tak by to nic nie zmieniło bo temat bez Informacji CE - jest zawsze zgadywanką. Kwestia tego co pisze użytkownik... i co widzi ? tu mechanik zauważył że brakuje płynu. Nie mamy takiej możliwości bo opieramy się na informacji użytkownika, czyli nie pisze na temat płynu - zakładam że płynu jest tyle co trzeba .
                  (Podobnie z innym sprawami np. silnik nie ma kompresji, ale jeśli nie wiemy tego ze świeca jest wykręcona i zapomniano ją wkręcić - (my zakładamy że jest) to możemy się zesrać a rozwiązania nie znajdziemy.)
                  Może ktoś natrafi na właściwy wątek (nie mogę teraz go znaleźć) - ale jest na forum gdzieś w treści (ktoś pisał) podobnie, że był na wycieczce w Chorwacji (gdzieś po górach) i silnik nie maił chłodzenia z powodu niskiego stanu cieczy chłodzącej i słabł.

                  Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
                  okazało się coś banalnego, mało płynu chłodniczego, podwyższona temperatura silnika
                  trudno zaakceptować status quo, ale jeśli to jest rozwiązanie i nic więcej takiego się nie powtórzy to będzie to jakiś incydent - bo takiego przypadku nie pamiętam z opisywanych na forum, poza wzmianką kolegi j/w co mu płynu ubyło.

                  jednak pytałem o szczegóły:
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  - czy były dokonywane jakieś inne naprawy okołosilnikowe w ostatnich 2 latach?
                  to jest właśnie taka naprawa...
                  Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
                  Raz w trasie rozszczelniła mi się chłodnica i szybko wyciekał płyn, temperatura wtedy podskoczyła bardziej niż teraz ale takich objawów nie było
                  to jest jak "bomba z opóźnionym zapłonem" niektóre skutki objawiają się dopiero po jakimś czasie.

                  To co podkreślam już jakiś czas na forum, większość tych silników była już w jakiś sposób większym czy mniejszym grzebana, naprawiana itd. to jest normalne bo większość ma już ponad 10 lat więc to jest normalne że już trudno podpowiadać.
                  Obserwuję na podstawie opisywanych problemów że dużo łatwiej było kiedyś podpowiadać gdy pojawił się problem ale silnik nie był przez nikogo dotykany, teraz trudniej podpowiadać bo jak widać się okazuje że zawsze już coś tam gdzieś tam było robione ...tylko użytkownik pomija te fakty (zapomina itd nie ważne).

                  Przypadek był trudny bo gdyby nie obserwacja mechanika - niski stan płynu i przypomnienie użytkownika że była "akcja" z wyciekiem płynu - to obawiam się że nie doszlibyśmy do rozwiązania.

                  Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                  Nie powino być CE jeśli jest mało płynu?
                  z tego wynika że nie i mogę potwierdzić fakt że kiedyś gdy mi brakowało to też nie wyskakiwał żaden komunikat CE. Objęty diagnostyką jest czujnik temp. cieczy chłodzącej ale nie brak płynu.
                  Zastanawiający jest jedynie fakt, czemu tak się zachowywał silnik? słabł i kręcił się max 1500obr/min ja przekładam to na sprzeczne informacje wysyłana z czujnika temp. cieczy do ECU. Ten na podstawie informacji z wielu innych czujników miał w sprzeczności z mapą parametry pracy silnika - nie wiedział bidula jak się zachować i co zakomunikować? (czujniki miał/ma dobre) - wiec ograniczał moc w momencie gdy płyn się przelewał lub nie przelewał przez układ.

                  Zamieszczone przez zgodzio Zobacz posta
                  No cóż zobaczę co będzie się działo dalej
                  warto się przyjrzeć układowi chłodzenia/grzania nawet teraz po czasie. Proponuje przejrzeć wątki dot. odpowietrzania układu i obiegu cieczy w dieslu.
                  Przez 2 dni proponuję zostawić pokrętło ogrzewania otwarte na max i obserwować szczególnie rano przed jazdą poziom płynu.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X