Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

woda w paliwie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • woda w paliwie

    W piątek zatankowałem na bp i pojechałem na weekendowy wyjazd. Samochód praktycznie nie używany stał pod gołym niebem 2 noce. W niedzielę odpaliłem samochód i dojeżdzając po 100km do Warszawy pojawił mi się komunikat z ikoną wody w paliwie. W tym momencie już go nie ma. Zniknął po jakiś 2 godzinach. Samochód na codzień stoi w podziemnym garażu czy ten komunikat może być powodem tego że spędził 2 dni na dworzu ?
    W książce serwisowej przeczytałem że trzeba jak najszybciej udać się z tym do ASO w celu odessania tej wody z paliwa. Drugi powód to że samochód stał na zewnątrz i woda skropliła się do paliwa. Z 2 miesiące temu przy okazji ASO wymieniło czujnik wody w paliwie na gwarancji. Sami zaproponowali bo wykryli że jest uszkodzony

    Miał ktoś już takie komunikaty i czy robił coś z tym ?

    W skrócie:
    Pojawił się komunikat wody w paliwie i po 2 godzinach znikł

    Honda civic 5d 1.6 idtec

  • #2
    auto masz na gwarancji? jeśli tak to możesz pojechać do ASO z tym że za usługę spuszczania H2O z filtra zapłacisz, tak mi sie wydaje. Natomiast do sytuacji podchodź bez paniki . Twój filtr posiada grzałkę paliwa, zatem woda w filtrze nie zamarznie. Czujnik podaje informację że w odstojniku filtra (na dnie) znalazła się woda którą łatwo spuścić, wystarczy odkręcić kranik na dnie filtra i spuścić nieco wody i paliwa (coś podstawić pod filtr by nie napaprać. Po uruchomieniu silnika (nieco dłuższym zakręceniu rozrusznikiem) paliwo wypełni filtr. Robota aso dokładnie na tym polega.
    W obecnych warunkach +3 / -3stC kondensacja H2O w powietrzu to naturalna sytuacja. Dlatego by tego uniknąć jak najczęściej utrzymuj pełny bak lub prawie pełny w okresie od późnej jesienie do połowy wiosny to okres sprzyjający kondensacjo H2O w powietrzu.
    Generalnie Nie robimy tak: auto bujało się "wokół komina" przez 2-3 tyg. z bakiem wypełnionym w 1/3 lub mniej ...w piątek tankujemy do pełna i jedziemy ... to błąd!
    Bak utrzymujemy co najmniej 1/2 lub najlepiej 3/4 całą zimę!!! .. przed wyjazdem dolewamy 10-15L do pełna i jedziemy = zero kłopotów!
    Po prostu po tygodniu czy więcej jeżdżenia na pusto zebrało sie trochę H2O zalałeś do pełna ...woda siedzi na dnie baku ..pompa zaczerpnęła do filtra i czujnik to wyczuł ...
    Ogranicz do minimum jazdę z pustą przestrzenią w baku, im mniej przestrzeni powietrznej w baku tym mniej H2O w baku.
    W tej chwili prawdopodobnie pompa to popchała dalej i silnik to przepalił i komunikat już się nie pokaże ale miej świadomość że takie dawkowanie H2O do układu zasilania powoduje jego korozję i przyspieszone zużycie.
    Nie zalecam dawkowania żadnego świństwa do baku, po prostu ogranicz do minimum sytuację gdy auto stoi nie jeździ a w baku powietrze. Jeśli zostawiasz auto na parę dni na podwórku koniecznie z pełnym lub prawie pełnym bakiem.
    Jak się jedzie to oczywiście możesz do pustego ...byle jak masz gdzieś tam stać kolejne 2-4 dni lub poruszać siętylko w okolicy i tankować dopiero przed potworem ..to nie bujamy się tam z pustym bakiem !!
    Last edited by rambo7; 09-02-2015, 08:21.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Generalnie Nie robimy tak: auto bujało się "wokół komina" przez 2-3 tyg. z bakiem wypełnionym w 1/3 lub mniej ...w piątek tankujemy do pełna i jedziemy ... to błąd!
      Normalnie jakbyś czytał w mojej pamięci super dziękuję za rady ! Będę stosował się do Twoich zalezceń a póki co nie ma tej kontrolki to do ASO nie będę się już pchał a gwarancję jak najbardziej mam i nawet zastanawiam się żeby przedłużyć o rok za 1800 zł

      Comment


      • #4
        Cały temat związany z zimą i odpowiednim paliwem mam znany i opanowany, ale...Wczoraj auto z rana odpaliło, pojechało. Po 5-10 minutach postoju (silnik off) silnik kręcił, ale nie palił. Po godzinie postoju odpalił, pojechał. Tym razem po powiedzmy 30-40 minutach postoju też nie odpalał. Wymieniłem filtr paliwa wg Waszych wytycznych, problemy z odpalaniem znikły. I znowu ale: w trakcie jazdy zapalił się check engine i jazda z obrotami max 2000rpm. Miałem już tak w zimie, ale wtedy zapalała się także ikona świec żarowych - i wtedy przyczyną było "złe" paliwo.

        Czy w przypadku takim jak teraz (sam check engine) to też może wskazywać na winne paliwo?


        (Teraz i tak muszę zjechać ten szlam z baku, który zatankowałem bo miałem pusto w baku i były duże różnice temperatur dzień-noc).

        Comment


        • #5
          Zacznijmy od tego że twój to 1,7ctdi a opisywany przypadek w Wątku to 1,6 i-detec czyli najnowszy model i równoważny z 2,2ictdi, tam jest taki sam patent.
          Czyli to co napisano powyżej odnosi się do 1,6i-detec, bo na tablicy 1,7ctdi nie ma informacji (ikonki) o wodzie w odstojniku.
          Więc,
          na podstawie powyższego co napisałeś we wpisie #4 - to nie paliwo, czyli nie ten wątek. Zostaw w spokoju bak paliwo i filtry - niczego nie czyść.
          Warunek konieczny lecz niewystarczający to odczytanie kodów błędów silnika. Jeśli Kody błędów będą zgodne z tym co tu napisano: https://www.civicforum.pl/showthread...-P1104-i-P1331
          oraz tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-%C5%BCarowych to już będziesz wiedział co z tym zrobić. Powodzenia i koniecznie daj znać na czym stanie.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            OK - późno- ale teraz mam więcej szczegółów:
            - tego samego dnia co wystąpiła usterka wymieniłem filtr paliwa według forumowej instrukcji. Efekt: auto zaczęło zapalać (tak jak opisałem powyżej. Czyli następnego dnia znowu przymuliło. Ale po postoju 8 godzin pod pracą, - z checkiem- pojechałem do elektryka odczytać kod (auto jechało normalnie bez ogranicznika). Kod błędu: DTC P1236 (ujemne odchylenie regulacji doładowania). Błąd skasowany. I przez dwa tygodnie jeździło super. Do przedwczoraj gdzie po krótkiej trasie 4km i postoju 15 minut, by odpalić trzeba było kręcić 3 razy i to dłużej. Wczoraj i dziś: bez żadnych problemów.

            Comment


            • #7
              W Tym temacie przeplatają się już 3 wątki:

              1. Odstojnik H2O w silniku 1,6 i-Detec

              2. Czujnik położenia wału głównego w 1,7Ctdi.

              3. Korelacja czujników Pierburg - sterowanie turbiny w 1,7Ctdi.



              Skoro temat dotyczy układu paliwowego w Najnowszym 1,6 Detec - to trzymamy się tego Wątka. Pozostałe 2 tematy są szeroko, bardzo szeroko opisywane w wielu wątkach w dziale diesla. Ponadto żadne z wymienionych usterek nie ma ze sobą związku - wszystkie te tematy są zupełnie osobnymi niezwiązanymi ze sobą niedomaganiami.

              Proszę zatem odszukiwać odpowiedni temat i tam kontynuować - bo się bajzel informacyjny robi.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X