Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdzie jest pompa paliwa w silniku 1.7 CTDI ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gdzie jest pompa paliwa w silniku 1.7 CTDI ?

    Witam
    Niestety 24 grudnia mój civic VII odmówił posłuszeństwa na środku torów. Po zaholowaniu do serwisu i profilaktycznej wymianie filtra paliwa, okazało się, że uszkodzona jest najprawdopodobniej pompa paliwa, ponieważ gdy paliwo było podawane ręcznie silnik pracował. Mechanik twierdzi, że pompa paliwa jest koło silnika ja twierdze, że jest gdzieś w okolicach baku albo w samym baku, kto ma racje ? Gdzie mogę kupić nową pompę, bo jakoś ciężko mi idzie wyszukanie czegoś sensownego w google. Oznaczenie silnika to 4EE2, rocznik auta 2004.
    Pozdrawiam

  • #2
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    okazało się, że uszkodzona jest najprawdopodobniej pompa paliwa, ponieważ gdy paliwo było podawane ręcznie silnik pracował.
    ...uuuuułłuuu ... niezła diagnoza sami fachowcy widzę ..co ten mechanik naprawiał prócz VW może wozy drabiniaste?
    powiem tak... zacznij czytać forum a nauczysz mechanika roboty, na razie omijaj go z daleka taka jest moja rada. Zostaw kupowanie jakichkolwiek pomp ... druga rada to poczytaj forum!
    Wiem, wiem ..."poczytaj" to nie podpowiedź ...ale od czegoś trzeba zacząć... po pierwsze nie psuć auta! nie grzebać w rzeczach które nie przyniosą efektów! zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu! poczytać o problemach i pracy silnika w warunkach zimowych 50% tematów jest o tym.
    Jedno co mogę jako "jasnowidz" powiedzieć na pewno... pompa paliwa jest na pewno sprawna! (pompa paliwa i pompa CR) ... w ramach relaksu pooglądaj program "Będzie pan zadowolony" ... tego pokroju to mechanik kolego.
    Na forum zapodałem elaborat techniczny o układzie paliwowym silnika CTDi (a nie CDTi błąd w temacie).

    edit:
    Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
    Niestety 24 grudnia mój civic VII odmówił posłuszeństwa na środku torów.
    to jest kluczowa sprawa wynika z niej że zgasł silnik i nie dało się go uruchomić.
    Musisz wiedzieć co się robi w takich przypadkach?! w przypadku tego diesla?
    czy wiesz co trzeba zrobić? ..oczywiście prócz zapchanie z torowiska ? ... kluczowe pytanie czy wiesz co robić? (podpowiedzi: nie mechanik, nie laweta, nie filtr, nie serwis).
    Odpowiedź jest w pierwszych czterech wątkach działu diesla - System Kontroli DTC.
    Last edited by rambo7; 31-12-2014, 08:50.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tylko problem w tym, że samochód był podpinany pod "komputer" i żadnego błędu podobno nie było. Jak się zaczęły mrozy to mi komputer wyświetlił P1236, spadek mocy i tak dalej. Poczytałem temat na forum jak sobie z tym poradzić, i od tamtego czasu z samochodem był spokój, w sumie aż do teraz. Co do tematu forum rzeczywiście wkradła mi się literówka, zaraz postaram się to naprawić

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez bastik Zobacz posta
        problem w tym, że samochód był podpinany pod "komputer"
        czy podpięto go w momencie gdy zgasł silnik? ..czy w warsztacie po dopompowaniu paliwa i wymianie filtra? jeśli później niż natychmiast po zgaśnięciu to usterki nie pokaże, "zatarte zostały ślady" ECU uznał że wszystko gra.
        Natomiast Ty nadal nie masz prawdziwej wiedzy co się stało!? Ja się domyślam jakie mogły być przyczyny, ale na podstawie powyższego zakładam z dużą pewnością że pompę (pompy) masz sprawną .
        Jak się teraz ma silnik? czy pracuje ? czy nadal nie idzie go uruchomić?
        Co do postawionej diagnozy to ona jest oczywiście na podstawie domysłu mechanika , a to nie ma nic wspólnego z rzeczywistą usterką ...czarno to widzę i w zasadzie pewny jestem że żadna wymiana jakiejkolwiek pompy sensu nie ma ... bo nie pompa winna mówiąc krótko.
        Last edited by rambo7; 31-12-2014, 10:48.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Nie wiem czy podpinali auto przed wymianą filtra paliwa czy po, byłem w warsztacie i warsztat dzisiaj zamknięty, jutro też. Jedyny plus jest taki, że auto stoi w cieple Przeczytałem temat "Diesel nie odpalił na tęgim mrozie, co robić?", temat z opisem błędów DTC, polecicie jeszcze jakieś tematy, z którymi musze się tak na teraz zapoznać. Bo widzę, że moja niewiedza zaowocuje tym, że mi mechanik pół auta wymieni

          Comment


          • #6
            okres zimowy to trudny okres dla diesli - tego szczególnie. Sprawdź czy masz podgrzewacz paliwa? - to jest kluczowe jeśli chodzi o przyczyny nagłego zgaśnięcia silnika na torach. Sporo napisane i pokazane gdzie i jak zamontować podgrzewacz paliwa oraz gdzie był montowany fabryczny w wersjach po lifcie. Jednak podstawową rzeczą by mechanik nie wkładał łap gdzie nie trzeba to konieczność właściwej diagnozy, do tego służy skaner diagnostyczny - bez niego to mechanik wymieni pół auta i będzie jak w programie "będzie pan zadowolony" ..ale pojęcia pan nie będziesz mieć o tym, że cię w 90% wycyckał z kasy! a i problemu nie rozwiąże.
            Silnik zgasł na torach i na 100% pojawiły się kontrolki: olej, ładowanie, Check Engine, panika! i przerażenie - wystarczyło zepchać z torów, natychmiast podłączyć skaner i odczytać kody błędów - zapisać na kartce!!!, dopompować paliwa, pojechać do domu, sie nie stresować, otworzyć forum, przeczytać Definicję Kodu, zrobić tak jak zaleca się w działaniach naprawczych ... jak zauważyłeś nie ma mowy o "pojechać do mechanika" ani "wezwać lawete", takich wpisów w dziale diesla nie ma .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Historii część kolejna, byłem u mechanika niby wykręcili pompę przeczyścili ją i pompa działała, potem ją wkręcili i nie działa(błędów wyświetlanych przez komputer nie ma). Z rozmowy wynika, że trzeba by wymienić pompę wysokiego ciśnienia, a żeby się do niej dobrać to najpierw trzeba rozebrać rozrząd, tylko, jeżeli wcześniej nie rozbierali rozrządu to, jaką oni pompę wykręcili? Mam civica VII z 2004 roku po lifcie (tak wiem nie dodałem jeszcze zdjęć na forum), ale nie widziałem tam podgrzewacza pod maską. Póki co auto wyjedzie z warsztatu tak jak do niego wjechało, czyli na holu, i postoi pod blokiem do czasu aż skończę sesję i będę miał chwile czasu żeby znaleźć jakiś dobry warsztat.

              Comment


              • #8
                ale widzę psychicznie trzymasz sie dzielnie .
                Powiem szczerze wszystko to co tam sie dzieje wokoło tego auta brzmi enigmatycznie, "czeski film".
                Wyjęli pompę wstępną https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi
                i nie pomogło... to teraz pompę CR ... zabawię sie w proroka i .... zakładam że też nie pomoże . Aby wyjąc pompę CR trzeba rozebrać rozrząd bowiem pompa jest napędzana paskiem rozrządu. Kto za to wszystko płaci domniemam że nie Ci co robić będą?
                Fabryczny podgrzewacz jest tu gdzie Wpis #4. #5. #7. https://www.civicforum.pl/showthread...l-zrób-to-sam
                montowany jest od wersji po lifcie ale od którego m-ca nie wiem. Sprawdź czy tam nie ma jakiś śladów wykręcania czegoś w tej okolicy.
                Rozumiem że auta nie da się uruchomić?
                ECU żadnych kodów nie generuje? tu powiem tak, spróbuj jeszcze raz dokonać diagnostyki urządzeniem o protokole ISO 9141-2 - jeśli takie urządzenie nie wykaże błędu będzie to bliższe wiarygodnej informacji. Mozę spróbuj inny warsztat albo sam kup sobie Skaner któryś z polecanych w Dziale diesla. https://www.civicforum.pl/showthread...%28i-innymi%29
                Sprawdź czy ten przycisk tzw czujnik uderzeniowy jest wciśnięty - działa jak bezpiecznik - musi być wciśnięty do środka! Foto nr 2: https://www.civicforum.pl/showthread...konsoli+manual
                Rozumiem że dopompowanie ręcznej pompy paliwa "na kamień" i próba odpalenia nie uruchamia silnika?
                Sprawdź cy czujnik wału głównego jest prawidłowo zapięty: Wpis #4: https://www.civicforum.pl/showthread...ik+wału+P1331

                Jeśli już ... to z wszystkiego czego bym się czepił ...to na pewno nie pompy CR.

                Pierwszej rzeczy której bym się czepił to czujnik położenia wału głównego. Jest kilka watków dot. czujnika wału ... poszukaj je i poczytaj ... tam sa opisane sytuacji i okoliczności w jakich taka usterka sie przytrafia ... w skrajnych przypadkach może to unieruchomić całkowicie silnik. Możliwe że twój przypadek jest tym "skrajnym" ... od tego bym zaczął.

                Poczytaj przy jakim przebiegu i jakim czasookresie psuje sie ten czujnik i sprawdź czy był już wymieniany.
                Dogadaj się ze sprzedawcami w sklepie by nie generować kosztów - elektronikę ciężko oddać dlatego uzgodnij czy w razie czego mozna go oddać, zalecam wyłącznie oryginał.
                powodzenia!
                ..daj znać na czym stanie.
                Sugeruję dać spokój pompie CR i innym sprawom zasilania.
                Last edited by rambo7; 07-01-2015, 17:37.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jak gruchą się dopompuje to auto odpali, ale chodzi inaczej niż zawsze(nierówno), pochodzi chwile i gaśnie. Musze w sobotę posiedzieć przeczytać cały temat o skanerach i jakiś kupić, bo bez tego się nie obejdzie.

                  Comment


                  • #10
                    no to stary jeśli udaje się uruchomić silnik po tak prostym działaniu jak dopompowanie gruchy - to daj se luz z mechanikami!
                    Oznacza to że wszelkie pompy są sprawne!
                    Problem tkwi w przepływie paliwa, po prostu "coś" ogranicza przepływ.
                    Zadanie jest bardzo proste bo wystarczy po kolei wykluczyć konkretny odcinek.

                    Twoje KODY DTC P1087: / DTC P1095: / błędów jakie na 100% pojawiły się gdy auto zgasło na torach przeczytasz w Wątku: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
                    Zatem nasuwa się "zestaw pytań kontrolnych":
                    1. co Ty masz w baku ??? - czy paliwo jest na 100% z pewnego źródła?
                    2. co było zalewane (jaki ON i skąd) w ostatnim czasie? (ostatnie 2 miesiące?),
                    3. czy rurki paliwowe biegnące pod podwoziem są skorodowane? / drożne/ szczelne ?
                    4. czy filtr paliwa jest odpowietrzony zgodnie z procedurą, czy filtr jest odpowiednio zamontowany?
                    5. czy silnik ma podgrzewacz paliwa?
                    6. czy obecna temperatura jest nie mniejsza niż -10stC.
                    7. czy ręczna pompa paliwa jest sprawna i trzyma ciśnienie -= ona pracuje jak zawór zwrotny - czy nie cofa się paliwo?
                    8. czy rozważałeś czyszczenie baku i zalanie paliwa z pewnej w jakość stacji?
                    9. w jakim stanie są świece żarowe? czy mają więcej niż 3 lata i 60tys przebiegu?
                    10. czy świeci się kontrolka Check Engine i (spirala świec na moment) przed uruchomieniem silnika i gaśnie po jego uruchomieniu?
                    11. skoro wersja po lifcie - dlaczego nie ma fabrycznego podgrzewacza paliwa?! ..czy są ślady jakiej ingerencji w układ zasilania paliwem na trasie Filtr Paliwa - Pompa Common Rail?
                    12. czy rurka sztywna aluminiowa łącząca Filtr paliwa a pompą CR jest szczelnie połączona gumowymi elastycznymi przewodami ?
                    13. czy układ na trasie Filtr paliwa - pompa CR jest drożny?

                    to jest robota która musi być sprawdzona ... żadnej pompy Common Rali czy wstępnej w baku nie ruszaj ! co najwyżej ręczna pompa do sprawdzenia.

                    Dla próby:
                    - odnajdź króciec zasilania z baku - sztywna rurka aluminiowa w kolorze khaki - ZASILANIE - podłącz bezpośrednio do króćca pompy Common Rail Wejście - uruchom silnik.
                    Wykorzystaj do tego celu jakiś wąż o profilu Fi8 np. z Agromy i go zalej paliwem i dopiero podłącz do Pompy CR. - uruchom silnik.
                    Jak odpali i będzie pracował równo - to masz odpowiedź co sie dzieje.
                    Jeśli będzie pracował nadal nierówno to możliwe że masz wypalone niedziałające świece.
                    Jeśli silnik uda się uruchomić pozostaw go na 15 min ciągłej pracy / chwilami możesz podgazować by szybciej go zagrzać / jeśli po 15 min pracował będzie równo ... to masz świece do wymiany na 100%.
                    Zajmuj się przyczyną dlaczego instalacja zasilania na trasie Filtr paliwa - Pompa CR tak dławi przepływ.

                    Powodzenia.

                    (pomocą jest schemat wpis #1 https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-7-CTDi
                    Chodzi o to by na próbę pominąć ten czerwony odcinek. Czyli odnaleźć rurkę głównego zasilania z baku - to rurka z której wężyk leci do Filtra paliwa. Filtr paliwa też pomijamy - pomijamy cały odcinek!. Do tej rurki podepnij innego węża FI8 zanurkuj do Pompy Common Rail i wepnij tego zastępczego węża bezpośrednio do Pompy CR).

                    ZÓŁtym kółkiem zaznaczyłem gdzie należy podpiąć węża paliwowego.
                    Rysunek pokazuje elementy które należy pominąć "bajpasem" przy tej próbie.
                    Załączone pliki
                    Last edited by rambo7; 08-01-2015, 11:57.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Wieści z frontu ciąg dalszy, mechanik nr. 2 sprawdził pompę i jest ok, odpowietrzył filtr i sprawdził przewody paliwowe. Po podłączeniu pod komputer twierdzi, że błędów nie ma, w poniedziałek ma sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa. Co do paliwa to od sierpnia, kiedy kupiłem auto tankuje na tej samej stacji a czy mam podgrzewacz sprawdzę dopiero jak będę miał dostęp do swojego auta, puki, co zawsze jak przyjadę stoi na boku i odpoczywa, o tyle dobrze, że chociaż pod dachem .

                      Comment


                      • #12
                        Niestety nie mam możliwości edycji wcześniejszego posta, więc pisze nowy. Po telefonie do mechanika okazało się, że jednak wypatroszyli mi auto i wysłali pompę wtryskową do sprawdzenia i podobno jest uszkodzona. Nasuwa mi się w związku z tym parę pytań:
                        1. Jeżeli pompa siadła to czy komputer nie powinien im jakichś błędów wyświetlić?
                        2. Co jest lepsze regeneracja pompy czy kupno używanej?, osobiście sądzę, że lepiej chyba ją naprawić, bo nie wiadomo, na jaką używaną mogę trafić i czy za miesiąc nie okaże się, że "nowa" stara pompa też jest do wymiany
                        3. Polecicie mi jakiś serwis regenerujący pompy na podkarpciu, mechanik mówi, że ten gość, który sprawdzał pompę za regenerację chce 1500 zł
                        Kurde kupiłem auto 4 miesiące temu i myślałem nad wymianą rozrządu teraz pewnie przy okazji i to zrobię, bo pewnie żeby wyciągnąć pompę musieli też rozmontować rozrząd.

                        Comment


                        • #13
                          napisałem się w poście #10 sugerując wykonać pewne próby - nie ma odpowiedzi. Sprawdzenie przewodów ok, czy robiona byłą próba z pominięciem elementów które podałem - nie wiem.
                          Oczywiście że "łatwiej" wybebeszyć pompę ... niż znaleźć kawałek przewodu dla wykonania próby...
                          Dlatego nie będę oceniał pracy mechaników bo auto mają przed sobą i grzebią, kwestia tego czy we właściwym obszarze grzebią - nie wiem... ale jestem sceptyczny.
                          Brak odpowiedzi na zadane pytania generują Twoje nowe pytania .... mamy coraz więcej pytań a co raz mniej informacji o faktach, za jakiś czas już się nie dowiesz niczego.
                          Odpowiadając na pytania:
                          Ad 1 - tak oczywiście powinien.
                          Ad 2 - na forum (od 6 lat) będzie to 2gi przypadek defektu pompy CR - jeśli się to potwierdzi! bo na tym etapie jeszcze tego nie wiadomo. Czyli na 100 000 egzemplarzy to 2gi przypadek. Jak dla mnie pompa CR to element niepsujący się. Na podstawie takich faktów nigdy bym nie regenerował pompy CR, używka za 300zł graniczy z pewnością że będzie w 100% sprawna. W zasadzie to mam dziwne odczucie że jeśli wydasz na regenerację 1500zł to się okaże że problem jest nadal , po-regeneracyjne pompy wytrzymują jak sie okazuje 20tys. km. Pompy CR do 1,7ctdi są tanie jak barszcz ..bo się nie psują ...nikt tego nie kupuje poza incydentalnymi jednostkami .
                          Ad 3 - nie polecam . to nie VW by regenerować co jakiś czas pompę. Jeśli już wyjęli pompę CR to na bank wymieniłbym rozrząd.

                          Oczywiście jasnowidzem nie jestem, sugestie i porady są na podstawie doświadczeń i statystyk forum.
                          Przeczytaj problem piatro https://www.civicforum.pl/showthread...e-odpala/page9
                          to o tym przypadku piszę - to jedyny przypadek opisywany na forum na temat defektu pompy CR.
                          Przeczytaj od początku wątek (pierwszy wpis 2012r)... lub od momentu problemu z pompą po regeneracji wpis #81 niedawno w 2015r. (może napisz do niego, poradź się w sprawie pompy jeszcze nie odpisał na forum ale jest na etapie walczenia z pompą CR).
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            No tak próba, o której pisałeś pewnie nie została wykonana, ogólnie zdziwił mnie sam fakt, że już pompę wydarli, mieli sprawdzić tylko jakiś czujnik od paliwa, no, ale tak to jest ja jestem w akademiku auto parędziesiąt kilometrów dalej w warsztacie i tak się kończy telefoniczna współpraca. Miałem ok 2 miesięcy temu błąd P1236 i znajomy mechanik mi go po prostu wykasował, ja poczytałem tematy na forum z tym związane i jest ok. Czy jest możliwe żeby on jakimś cudem wyłączył mi przez przypadek system, który informuje mnie o błędach (od tamtego czasu nie zaświeciła mi się ani razu kontrolka silnika, lampka działa, bo zapala się po włączeniu stacyjki). Czyli teraz musze podjechać do domu zabrać pompę do jakiegoś zakładu żeby ją przetestowali i dopiero się okaże.

                            Comment


                            • #15
                              wielu mechaników lubi od razu pchać łapy, wszystko jedno gdzie ...byle by pchać. Żadna diagnostyka a po co... system nie generuje informacji Check Engine ..ale se pompe wyjmiemy ..pogrzebiemy.... bo nuda a zarobić trzeba ..."panie nie mamy pewności co jest grane" ...ale sztuką jest zarobić a nie - nic nie robić...starczy, dobra ok, ...
                              Nie jest możliwe pozbawienie silnika nadzoru nad samo-diagnostyką OBD. Jeśli kontrolka CE przed uruchomieniem silnika świeci i gaśnie po uruchomieniu - to system jest aktywny i czuwa.
                              Obym się mylił, ale skoro system samo-diagnostyki (jak słusznie zauważyłeś) nie generuje żadnych usterek po stronie zasilania paliwem to "po kiego grzyba" ruszać pompę CR???? ...wg mechaników ... "ano dlatego panie - że tak się w WV robi".
                              Na co Ty: - panie ale na forum ludzie piszą że to nie pompa CR!
                              na co on: - panie jak ja bym na forach polegał to bym z torbami poszedł ...

                              ...co racja to racja ... bynajmniej, ... jeśli chodzi o dział diesla to fakt 95% musiało by zmienić profesje .
                              Powiem tak, oni dojdą do tego co jest grane, ale Ty zapłacisz za wszystkie ich działania, dlaczego? ...a no np. dlatego że to poniżające jest podpiąć węża i sprawdzić czy jest drożny układ, ambitny mechanik to taki co musi pół silnika rozebrać z czego 3/4 niepotrzebnie ...by potem na koniec powiedzieć ... te japońskie małe rączki takie dziady robią że nie idzie tego naprawić i dlatego żę to nie WV musisz panie płakać i płacić! ... i na przyszłość nie kupować takich samochodów! .... Oczywiście gówno prawda!W taki sposób buduje się opinie o samochodach .

                              Coraz bardziej ta sytuacja jest mglista, wziąć trzeba pod uwagę fakt że te auta się starzeją, takie sytuację widzę zaczynają się powielać. Wiele egzemplarzy już przeszło nie jedną "grzebaczkę" coraz ciężej podpowiadać z uwagi na to że najczęściej już było wiele rzeczy grzebanych i nadal nie działa ... co potwierdza powielaną nieprawdziwą opinię że te auta są do dupy, co oczywiście jest nieprawdą i teraz cała akcja by to odkręcać - naprawiać po "mechanikach".
                              Nasi mechanicy są najlepsi ..nie ma co gadać! ..czy ktoś słyszał od jakiegokolwiek polskiego mechanika "panie tego nie potrafię naprawić" ...ja nie słyszałem jak żyję ... o czym to świadczy...? tak! dokładnie ... są miszczami!
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X