Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

typowy problem EGR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • typowy problem EGR

    Witam.
    Wiem że poruszam temat po raz kolejny ale chciałbym uzyskać jedną odpowiedz która mnie uspokoi.
    Czytam ciągle posty na ten temat szczególnie przemawiaja do mnie słowa rambo7.Mój problem wygląda tak...
    ok 2 tyg temu wyskoczył mi błąd a u znajomego pod kompem wyszło że EGR ale uspokoił mnie usunął i powiedział że będzie do czyszczenia ewentualnie.
    Jakiś czas spokój i ponownie błąd. Następnego dnia rano wstałem odpaliłem błąd jest...zrobiłem mały przystanek po czym po ponownym odpaleniu błędu nie było...natomiast moja HONIA 1.7 CTDi wgl nie miała mocy.Kręciła do 2500 i na tym był koniec. Zostawiłem auto na parkingu a po powrocie z pracy błąd znów się pojawił.Pojezdziłem trochę żeby ją zagrzać ale ku mojemu zdziwieniu było czym depnąć.Auto stało do dziś rana z tym że błąd zniknął.
    Zrobiłem sporą rundkę żeby zobaczyć czy nadal coś jej dolega natomiast wszystko jest ok.Nie ma błędu a moc jest.
    Co mam począć?
    Czy brać się za czyszczenie EGR?
    Czy może najpierw posprawdzać ciśnienie na przewodach EVRV i EGR?
    A może wystarczy nie żałować mu gazu i kręcić na wysokich obrotach?
    Nie chce wymieniać EGR bo to spory koszt a nie jest powiedziane że pomoże.
    Z góry dziękuje za odpowiedz i przepraszam że znów poruszam ten temat. Pozdrawiam. Damian

  • #2
    Podaj nam kod błędu ! TO JEST PODSTAWA ŻEBY TEMAT RUSZYĆ.Resztą jak zawsze zajmie się rambo7

    Comment


    • #3
      i to jest mój błąd że go nie zapisałem a teraz go nie pokazuje

      dzwoniłem do swojego mechanika i mówi że to był błąd P1401 więc już mamy wszystkolicze na odpowiedz i pomoc z waszej strony...apropo błąd znów wyskoczył
      Last edited by rambo7; 16-12-2014, 14:01. Powód: edit

      Comment


      • #4
        nie ma co gadać .... wszystko napisane:
        Pierwsze primo odnajdujemy czy taki kod już był opisywany (baza kodów) jeśli był?! jeśli jest na liście?... - tzn że w zasobach forum był taki wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...i-CIVIC-OBD-II - jest ?
        Więc, drugie primo... szukamy tematu po kodzie: wpisujemy w wyszukiwarce klucz hasło "P1401" https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=P1401
        Po trzecie primo, przeglądamy tematy zbieżne: https://www.civicforum.pl/showthread...ighlight=P1401
        Po czwarte primo ... rozważamy prezent na Mikołaja pod choinkę by spokojnie przeżywać Święta: https://www.civicforum.pl/showthread...%28i-innymi%29

        na problem składają się dodatkowe sprawy, styl jazdy, stan turbiny, przebieg, olej silnikowy, (w jakich warunkach auto było użytkowane w ostatnim 1/2 roku? miasto czy trasa?) stan EVRV czyli zaworów Pierburg to w kontekście incydentalnego braku mocy, czyli Pierburga odpowiedzialnego za pracę EGR - ale wynika z powyższego że on zareagował w afekcie nieprawidłowej pracy Pierburga odpowiedzialnego za przełączanie podciśnienia (tego z 2 króćcami) oraz Pierburga odpowiedzialnego za prace turbiny. (o tym mowa w tematach o Pierburgach fotki, komentarze wpisy).
        Miedzy tymi urządzeniami zaszła złożona historia zdarzeń w pewnym momencie i jednym czasie. System samodiagnostyki silnika po jakimś czasie uznał że "jest ok" i moc wróciła, jednak pozostał w pamięci ECU jeden błąd P1401 i ten został odczytany. Natomiast spodziewałbym się z tego co przeczytałem co najmniej kilku kodów, prócz P1401, to jeszcze P1236, P1237, P1499, szczególnie jednak tych wyjustowanych.
        Zatem wszystkie wątki w których o nich mowa dotyczą twojego "przypadku" ... znaleźć i zapoznać się z nimi należy tak samo jak podałem to wyżej.
        Last edited by rambo7; 16-12-2014, 14:04. Powód: edit
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X