Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 CTDi Zawór recylkulacji spalin EGR - usterki, zaślepianie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 CTDi Zawór recylkulacji spalin EGR - usterki, zaślepianie

    Witajcie.
    Czy wycięcie katalizatora oraz zaślepienie EGR nie zmieni za mocno parametrów pracy silnika. Pytam dlatego,że jak się takie operacje przeprowadzi to silnik jak i turbina jest odciążona. Myślę nad wycięciem kata i wspawaniu rury przelotowej.
    Jednak nie wiem co z EGR. Mianowicie jak spoglądam na inne silniki diesla w innych hondach to widzę że EGR sterowany jest elektronicznie. ja u siebie mam akurat sterowany podciśnieniem. (odłączałem z ciekawości rurkę podciśnienia, auto muł jak diabli ale żadnych błędów ECU).
    Jak to u Was jest rozwiązane?
    Jeśli ktoś z Was przeprowadzał już taką operację to prosiłbym o informację jak zachowuje się teraz auto, czy nic niepokojącego się nie dzieje, jak z głośnością?
    Nie liczę na żaden przyrost mocy bo i takie opinie słyszałem tylko chciałem dać trochę luzu silnikowi.

  • #2
    co do wycięcia katalizatora to sam się zastanawiam, kolega w Audi 1,9tdi tak zrobił i na moje odczucia nie jest wiele mocniejszy zato bardziej śmierdzi mu z d...y jak za nim jade - ewidentnie - dlatego jak jade to wole przed nim bo poprostu śmierdzi, a kupiłem H też dla tego że prawie nie kopci i wogóle nie śmierdzi. Jednak gdy skoroduje mi układ na amen to oczywiście pewne jest że KATa nie wsadze bo za drogo i wtedy bankowo wstawie rure.

    Co do EGRa to chyba masz racje układ podciśnienia steruje otwieraniem EGRa (mowa o 1,7CTDi) natomiast nie wiem czy tu się poróżnimy....
    Turbina to jest odciążona teraz... (kiedy nie zaślepiony EGR) lecisz wolno, bujamy sie,...to spaliny popuszczane są przez EGR w dolot - (turbo odciążone). Wciskamy gaz EGR zamyka się ...spaliny nie lecą na turbo - turbo dociąża się powietrzem wraz z wciśnięciem gazu i obciążeniem silnika.
    Na wykresie VAGa leci to tak:
    bujam się, 3 bieg, 50km/h - 40% spalin EGR puszcza w rure,
    dodaje gazu jest 70 km/h 18% w rure
    pedał w podłoge 100km/h 0% w rure - wszsytkie spaliny w wydech, na turbo powietrze, EGR zamknięty 100% mocy.

    kolega mi mówił że w Reanault megane 2,2 zatkał EGRa bo nie zamykał do końca i mimo że gaz w podłodze 20% przepuszczał do rury dolotu i nie było mocy jak powinna być.
    zaślepił - komputer nie wykazuje błędów ale pali więcej że czuć.
    w tym wypadku masz dociążoną powietrzem turbinę non stop - trzeba czy nie trzeba.

    dlatego w tej części zdania o odciążeniu, się z Tobą nie zgodzę, odciążoną to my mamy.
    jak EGR by nawalał to H cię łaskawie powiadomi o tym zółtą "Check Engin"
    Last edited by rambo7; 05-03-2014, 10:18. Powód: literówki
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      ...EGR wpuszczając spaliny do dolotu...(jako gaz obojętny) obniża temp. spalania...i tak naprawdę nie wpływa na moc max....chyba że jest niesprawny...

      Comment


      • #4
        ja u ciebie erg zaslepiłem choc mam inny silnik to wiem jaki był syf w kolektorze ssacym gdy erg działał
        sigpiccivic 5D 2.0iTD 110KM http://www.youtube.com/watch?v=18K4cr5NWNc

        Comment


        • #5
          ..to tak naprawdę jedyny powód dla którego warto zaślepić...bo na hamowni efektów brak
          Last edited by Gość; 12-07-2010, 17:18.

          Comment


          • #6
            OK. w czasach kiedy modne stało się oczyszczanie spalin inż. uszczęśliwili nas zaworem EGR.
            Z systemem tym jest jednak taki kłopot, że zawór EGR (Exhaust Gas Recirculation), zwany też AGR (po niemiecku) , ma ograniczoną trwałość i od czasu do czasu trzeba go niestety wymienić. W krajach, w których sprzedaje się paliwo dobrej jakości operacja ta jest wykonywana (jak mówią fachowcy) średnio co 2,5 roku, lub co 50000 km przebiegu ale to nie jest reguła! ja mam przwie 120tys i jest OK.
            W benzyniakach objawy są takie że najczęściej na wolnych obrotach silnik pracuje niestabilnie, czasem szarpie świeci kontrolka check engine, niejednokrotnie gaśnie.
            W dieslu z EGRem, nawet gdy zawór szwankuje nie idzie od razu rozpoznać co sie dzieje, jedynym widocznym, objawem jest dymienie z rury wydechowej, szczególnie podczas intensywnego przyspieszania. Jest też często że, jeśli zawór EGR w dieslu nie zatnie się całkiem, to Check Engin nie wyskoczy a za nami bedzie tylko czarno-siwa zadyma.
            Wiadomo zawór EGR przepuszcza trochę spalin do dolotu - co go zanieczyszcza ale i obniża temp spalin. (szczególnie jak tankujemy rzepak! jak słyszę ze "mój WV przepali wszystko to śmiać mi sie chce)
            tak że są plusy i minusy w benzyniakach może doprowadzić zatkanie EGRa do przegrzewania turbiny szybszego zużycia układu wydechowego, w dieslu to przeważnie rozchodzi się o szkodliwe związki NOx.
            Tak że generalnie EGR w dieslu można zaślepić bez konsekwencji... ale po co ? przynajmniej w 1,7 CTDi po co ? mój silnik nie puszcza w ogóle dymu nawet w momencie nagłego wciśnięcia gazu w pierwszym momencie jest trochę dymku - ale to jest ułamek sek. a potem już tylko nieco siwo ledwo zauważalne - dopóki to pracuje OK - nie ruszam.
            Czyszczenie to sposób "na jakiś czas" metoda ta daje jednak zwykle tylko krótkotrwałą poprawę, gdyż czyszczenie nie poprawia zniszczonych w wyniku działania spalin współpracujących powierzchni zaworu. Smarowidła - preparaty stosowane do " wtryśnięcia posmarowania i uruchomienia" wypalają się natychmiast, gdy tylko spaliny nagrzeją zawór do jego normalnej temperatury pracy, po jakimś czasie problemy powracają.
            Zatkanie EGR całkiem w dieslu może nieco podwyższyć spalanie, jeśli komp nie wykaże błędów Check Engin (ja nie próbowałem) to zapewne można jeździć bez problemu no chyba że jeszcze na przeglądzie jakiś nadgorliwy magik wsadzi sondę spalin i coś wyjdzie w spalinach że zanieczyszcza za dużo ale w Hondzie nawet po zatkaniu to mało prawdopodobne.
            Podsumowując - nie masz problemów z kopceniem - zostaw EGRa w spokoju.

            Edit:
            Posty w temacie Check Engine DTC:P1401 tu: https://www.civicforum.pl/showthread...k-engine/page2
            Last edited by rambo7; 27-06-2012, 13:12. Powód: Edit
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zanoszę się do zrobienia przelotu, bez tłumików... jak zrobię to dam znać jaki efekt
              Kiedyś DelSlow, teraz Klekocina EP4
              http://www.facebook.com/DiupsDelSol

              Comment


              • #8
                Pacjent to mój N22A2 a więc 2.2 I-CTDi
                Plan - wydech na 2,75", nowe tłumiki, usunięcie kata, zaślepienie EGR.
                Czy są na wydechu jakieś sondy lambda które mogą zaskoczyć swoją obecnością? Jak tak, to co z nimi zrobić (gdzie umieścić)
                Zaślepienie EGR to kwestia wyłączenia go przez komputer, mechanicznego zatkania, czy jedno i drugie?
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                  (N22A2)(...)Czy są na wydechu jakieś sondy lambda które mogą zaskoczyć swoją obecnością?
                  nic mi o takich sondach nie wiadomo w silniku diesla.

                  Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                  Zaślepienie EGR to kwestia wyłączenia go przez komputer, mechanicznego zatkania, czy jedno i drugie?
                  W silniku N22A należy się spodziewać i wziąć za pewne że wyskoczy Check Engine.
                  Z pewnością pojawi się CE o przykładowej treści: "Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ", wykryje to przepływomierz a nie żadna "sonda lambda" bo takowej w silniku diesla nie ma, a nie mam wiedzy by technicznie ją coś zastępowało.
                  Wymagane jest zmiana softu w ECU. Na forum nikt nie przedstawił jeszcze tej operacji w silniku N22A.
                  Nie wiem czy ASo się na to zgodzi tzn. na na wykodowanie go z oprogramowania ECU gdyż jest istotną ingerencją w pracę silnika i emisji spalin, chyba że masz kogoś znajomego. nie robi się też takich rzeczy z pozycji ECU bo jak coś padnie to nie chcą mieć z klientem problemu wiec dla zasady w aso tego nie zrobisz.
                  Taką sprawę ogarnie Ci ewentualnie jakiś "tuner" ale będzie chciał mieć na piśmie że takie coś zleciłeś na własną odpowiedzialność.

                  Sprawa nie jest prosta ot tak.
                  W starych klekotach było to do zrobienia pod garażem.
                  W nowych dieslach (a takim jest jeszcze N22A) rządzi elektronika i pomiary. Zaślepienie EGR z pewnością da większy (pomiar masy O2) przepływomierza na wolnych obrotach. (jak w każdym dieslu), ale ...
                  dodano zapis w ECU że przepływ powietrza na biegu jałowym powyżej "X" (NOx) jest odnotowywane przez ECU jako usterka układu recyrlukacji spalin.
                  Dla tego nie tylko wykodowanie EGR z mapy ECU, ale i "tuning" Softu by widział dawkę "sadzy" przy wolnych obrotach ... "wyższa szkoła jazdy tunerskiej".

                  Nakłady na taką operację są niewspółmierne do efektów, nieopłacalne tym bardziej sensu brak.
                  Last edited by rambo7; 20-03-2014, 12:39.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Znalazłem na Allegro takie coś...
                    Sonda Lambda w 2.2 I-CTDi https://allegro.pl/civic-viii-ufo-2-...051229358.html

                    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                    Comment


                    • #11
                      Więc ci co sprzedają na tych aukcjach nie wiedzą co piszą - mówiąc krótko pacan.
                      Nie ma czegoś takiego jak "sonda lambda" w dieslu, nazywać to sobie mogą jak chcą wprowadzając tylko zamęt.

                      Jeśli posiadasz w swoim egzemplarzu takie coś jak FAP to nie jest to Sonda lambda.
                      Jest to czujnik FAP element składowy układu diagnostyki spalin (NOx) filtra cząstek stałych DPF i wygląda zupełnie inaczej.

                      To co przedstawia foto jest to sonda lambda, ale nie jest ona z silnika N22A .

                      Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                      Plan - wydech na 2,75", nowe tłumiki, usunięcie kata, zaślepienie EGR.
                      ... jest Plan ok, a jaki jest Cel?
                      Moim zdaniem, właściwie to najpierw powinien być Cel a potem Plan .
                      Last edited by rambo7; 30-09-2020, 14:50. Powód: edit.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        DPF był. Już nie ma, program jest poprawnie zmodyfikowany (w problemami w tempomatem na początku) i jest ok.
                        Z tego co kojarzę,filtr został "wyczyszczony" od środka więc przewody do niego jakieś są doprowadzone, ale pewnie już są nieaktywne.
                        Cel... W tej chwili mając niemal 220KM pod maską i prawie 500Nm to jedynym wyjściem na więcej to wydech oraz większe turbo.
                        Kto się nie rozwija, ten się cofa. Celem jest więcej, mocniej, szybciej... Bez napinki na konkretne cyferki.
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #13
                          ślepiąc EGR mocy nie poniesiesz, egr działa tylko w niskim zakresie obrotów, jadąc jak pisałem powyżej 2tys obr/min jest juz 100% zamknięty. Przy pełnej mocy nie ma to kompletnie żadnego znaczenia - bo jest cały czas non stop zamknięty, ta robota sensu nie ma moim zdaniem
                          Ingerencja w wydech trzeba do tego podejść z głową, może się okazać że większe profile obniżą moc, to często spotykane. Masz w tej chwili wirusa i sporo mocy wiec może większe profile wydechu są pożądane, mimo wszystko są duże i fabrycznie przewymiarowane, warto by zrobić rekonesans czy jest sens ta robota gdy można zyskać np 5KM więcej.
                          Co do Porgramu DPF deaktywowano pewnie FAP i wtrysk paliwa do dpf, wiec efektem musi byc poprawa w sensie że nie przybywa ci oleju w silniku, a tak naprawdę ropy. Możesz potwierdzić że poziom oleju wraz z przebiegiem się nie podnosi ?
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Co do EGR to nie byłem i nie jestem w pełni przekonany by go zaślepić. Wiele razy dostałem jednak takie sugestie ze względu na bezkompromisowość mojego Civica. Przemyślę temat, rozważę wszelkie za i przeciw.
                            Większe profile często sprawiają problem w jednostkach niedoładowanych gdzie faktycznie można rozprężyć układ i sprawność jednostki spada.
                            W uturbionych jednostkach to z reguły wychodzi na (+). Rekonesans po podobnych przeróbkach z angielskiego Civinfo pozwala mi szacować że przyrost wyniesie w granicach 10-15KM. Niby niewiele, ale znacząco rozszerzy się zakres optymalnego momentu obrotowego i o to tak na prawdę gra warta jest świeczki.
                            Przed usunięciem DPF zużycie oleju 0. Poziom po 10000KM identyczny.
                            Po usunięciu DPF zużycie oleju 0,5l/10000KM.
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • #15
                              Witam

                              Jeśli nie masz seryjnie DPF to zadnej sondy w n22a2 nie ma

                              Comment

                              Working...
                              X