Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 Ctdi. Czyszczenie egr, warto zrobić ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 Ctdi. Czyszczenie egr, warto zrobić ?

    Witam !

    19 zostawiam auto u mechanika na wymianę urwanej poduszki i zastanawiam się czy nie powiedzieć żeby przeczyścił zawór egr skoro już zostawiam go na jeden dzień. Czyścił ktoś taki zawór ? Jak wyglądał i po jakim przebiegu ? Dało coś czyszczenie ? Mój ma nakulane prawie 180tyś i podejrzewam że jak w każdym dieslu czyszczenie powinno dać lepsze przyspieszenie z dołu No ale czekam na opinie

  • #2
    Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
    podejrzewam że jak w każdym dieslu czyszczenie powinno dać lepsze przyspieszenie z dołu No ale czekam na opinie
    Nie czyściłem, bo nie miałem takiej potrzeby. Natomiast jeśli chodzi o opinie, zamiast niej (z braku doświedczenia) odniosę się do pewnej zasady której przestrzegam:
    "Jeśli coś działa dobrze i nie zamierzam tego usprawniać, to nie pcham w to rąk i narzędzi". Sprawdza się od kilkudziesięciu lat eksploatacji pojazdów mechanicznych.

    Comment


    • #3
      Niby ja też uznaje taką zasadę, ale wydaje mi się że mógłby jednak lepiej zbierać się z dołu Mam delikatne odczucie jakby zawór zamykał i otwierał z minimalnym opóźnieniem a może tylko szukam problemu na siłę Nie wiem. Dlatego ciekawi mnie opinia kogoś kto już to zrobił.

      Jeżeli jest ktoś kto czyścił przepłwykę to też chętnie przeczytam opinie

      Comment


      • #4
        oczywiście że robili, prócz czyszczenia EGR czyszczono wiele innych rzeczy, tu koledzy czyścili: https://www.civicforum.pl/showthread...ht=turbodziura być może te osoby teraz nie są aktywne na forum wiec od ręki nie napiszą....ale zadając pytanie... chodziło nie o same czyszczenie pytanie w domyśle - czy czyszczenie EGR da więcej mocy?
        ... o tym pisaliśmy już chyba kilkanaście razy - nie, absolutnie nie podniesie mocy ani z dołu ani z góry ani w środku .
        Pytanie jest źle postawione, wynikać może z braku wiedzy , ale po to jest forum ... więc pytanie na pytanie: do czego służy zawór EGR?
        podpowiedź: nie do podnoszenia mocy, nie do obniżania mocy , nie ma wpływu na ten parametr.
        Pytanie dodatkowe ... dlaczego ten "dół" jest taki ...jaki jest? .

        Robota jest z gatunku, może założę magnesy na filtr paliwa? ... będzie mniej palić ...
        nie będzie się lepiej zbierał z dołu... na pewno nie po wyczyszczeniu EGR.

        ..a masz rentgena w oczach ... mówisz że masz odczucie...spokojnie to tylko odczucie...gdyby się nie domykał łaskawie nam panujący system OBDII kontrolką Check Engine by Cię poinformował, że na daje się do np. czyszczenia .
        Last edited by rambo7; 09-05-2014, 13:47.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Może za kilka lat wynajdą coś w stylu "sportowy zawór EGR " tutaj masz kolego dość zrozumiale wytłumaczone
          https://motoryzacja.kustosz.net/motoporady/zawor-egr/

          Administrator dobrze powiedział... Nie ruszaj tego, jeśli działa. Co do wzrostu mocy poprzez wyczyszczenie zaworu będzie ona niezauważalna, jeżeli w ogóle jakakolwiek by nastąpiła, a i to nie ze względu na to, że zawór wpływa na moc, tylko na charakterystykę pracy silnika ( jeśli się zepsuje ). To coś w stylu....- Czy samochód lepiej zapali mi w zimie, jeżeli użyję "wyczynowych kabli do ładowania aku" A takowe widziałem na Allegro, widziałem

          Comment


          • #6
            Chodziło mi cały czas właśnie o charakterystykę pracy silnika w dolnej partii obrotów a nie dodanie km [KM] bo przecież to oczywiste.....
            Last edited by rambo7; 11-05-2014, 10:02. Powód: prawidłowa jednostka.

            Comment


            • #7
              Dolna partia obrotów jest wypadkową tej konstrukcji. W latach 90tych tak konstruowano takie silniki i tak ustawiano charakterystykę, nie ma sensu tego zmieniać. Dla uniknięcia tego typu przypadłości i poprawienia charakterystyki "dołu" powstawały konstrukcje Bi-turbo i Twin-turbo. Twin-turbo jako zdublowane turbo działało podobnie jak nasz civic 2 turbiny o takiej samej charakterystykę w parze dawały jeszcze większą turbodziure ale spory i gwałtowny przyrost zaraz po minięciu turbodziury. Bi-turbo ...to 2 turbiny mała do podniesienia "dołu" duża do trzymania mocy roboczej, w takiej konstrukcji "dół" był mocny a cała charakterystyka mocy liniowa.
              Pomysł na poprawienie dołu, nie czyszczenie EGR a wstawienie małej turbinki która by pracowała w zakresie 1000-2200 obr. możesz spróbować zmierzyć sie z tematem innego sensownego rozwiązania nie widzę.
              Last edited by rambo7; 12-05-2014, 09:19. Powód: literówka
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Widzę że podeszliście bardzo poważnie do tematu a mi po prostu chodzilo o to że nie mam porównania z innym takim ctdi i może warto by było go przeczyścic żeby wrócił do swojego pierwotnego stanu czyli jak wyjechał z fabryki ahh o to chodziło od początku a nie jakieś podnoszenie mocy ) Taki temat jest chyba na każdym forum diesla. Tak czy inaczej, brawa dla wszystkich za podejście pro do tematu

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
                  Tak czy inaczej, brawa dla wszystkich za podejście pro do tematu
                  Wow. Nie bądź zły.
                  EGR sam w sobie, jak napisano wyżej, to ekoterrorystyczny gadżet majacy na celu "pasienie silnika odpadami procesu spalania". Robi to EGR zarówno czysty jak i nieco zanieczyszczony.
                  Można go przeczyścić, ale efektu który będzie odczuwalny nie osiągniesz. Za kierowanie spalin do dolotu odpowiada sterownik i jedyne co możesz osiągnąć czyszczeniem, to ułatwić elektromagnesowi otwieranie/zamykanie. Można by rozmawiać o zmianie dynamiki silnika ,ale to raczej w drodze "zaśłepienia" EGR. Wtedy zamiast tych zadanych % spalin do silnika w całym zakresie trafiało by "czyste powietrze".
                  Więc nie gniewaj Się, że "przejawiony entuzjazm pro" nie dorównał Twoim oczekiwaniom. Miałeś pomysł, który nie został przyjęty entuzjastycznie, ale też chyba wyjaśniliśmy dlaczego?
                  Pozdrawiam i przepraszam, jeśli poczułeś Się dotknięty nadzbyt racjonalnym podejściem do tematu.

                  Comment


                  • #10
                    Nie no oczywiście że się nie gniewam syriuszteam, tam na końcu jest uśmieszek No wlaęnie chodzi mi o to ułatwienie otwierania i zamykania od początku, czy jego łatwiesza praca zakładając że jest brudny da jakąś odczuwalną różnice Grunt że wreszcie się dogadaliśmy
                    Last edited by sPiDeK; 11-05-2014, 12:56.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
                      chodzi mi o to ułatwienie otwierania i zamykania od początku, czy jego łatwiesza praca zakładając że jest brudny da jakąś odczuwalną różnice
                      ale w czym różnice? tego nie napisałeś? ... teraz wiem że nie pytasz o moc, czyli "czy da jakaś odczuwalną różnicę w przyroście mocy?" - ok wiemy ze nie o moc chodzi?
                      wiec, "czy da jakaś odczuwalną różnicę w jego własnej pracy?" - po prostu czy łatwiej mu będzie pracować? o to chciałeś zapytać? nie nie da! żadnej ! będzie tak samo.
                      sorry ale nie rozumiem jaki Cel przyświeca tej operacji? ... naprawdę nie nadążam .
                      nie wiem do czego to porównać ...weźmy jazdę na Krosowym motocyklu w warunkach "off road" ... jedziesz... prujesz glebę tylnym kołem wylatują pióropusze błota (to analogia go zabrudzonego EGR) ... jedziesz ... to są normalne warunki pracy tego motocykla, wszechobecne błoto wszędzie... naraz (to Twoje podejście)... ehhh może by on lepiej jechał gdybym mu umył opony, wymył karcherem protektor tylnej opony , ... świetny pomysł ! doskonały , przecież wyczyszczony protektor z błota wiadomo ...musi lepiej się wgryzać z błoto to jest oczywiste i logiczne , no i generalnie motor powinien lepiej pracować - no jasne i nie podlega dyskusji że jego pierwsze 2 obroty koła będą odczuwalnie lepiej, 2 przetoczenia się opony znowu będzie upaprana i zapchana błotem.
                      Więc to są normalne warunki pracy takiej opony, nie ważne czy jedziesz 1km, 100km, czy 1000km, ona sama wgryza się nabiera błota i je wyrzuca, czyszczenie jej za 15m karcherem nie ma sensu.
                      W tym trybie najlepiej by było zamontować jakiś kubeł wody np beczkę 200l i do tego agregat który by na bieżąco podawał wodę pod ciśnieniem na protektor ..oo to wtedy ma to sens czyli co by opona błota nabrała, woda pod ciśnieniem usunęła . Pomysł dobry ale jak wielka musiał by być taka instalacja na tym motorze i jaki to całe przedsięwzięcie miało by sens? czy tej oponie było by łatwiej, czy takiemu EGR było by łatwiej?


                      Zatem jaki sens ... jaki Cel ma ta operacja? ? syzyfowa robota głupiego , można owszem dla własnej satysfakcji to zrobić czyścić co 2km taki EGR. Nie podlega dyskusji że taki EGR wyczyszczony działa jakby lepiej, no bo wyczyściliśmy, mimo że dosłownie za chwilę tak samo się zalepi sadzą , nie ważne jest czysty czy brudny, gdy tak naprawdę nie ma to znaczenia bo jego normalne warunki pracy to praca w ciężkich warunkach. Problem stanowi jego korozja, uszczerbek uszczelki gdy nie domyka uszkodzenie mechaniczne ..wtedy wyskakuje Ci CE na desce i wiesz że coś z nim nie tak. Natomiast to że wyczyścisz go i po założeniu za 5 min się zawali z powrotem tak jak było ...sens tu gdzie? noo nie ma to najmniejszego znaczenia dla jego pracy i tak pracuje ufajdany i tak, ani nie ma łatwiej ani nie ma ciężej, ma tak samo.
                      Na ile? (jaki czas) chcesz mu zapewnić łatwiejszą pracę? na 2 min? ... no to po 2 min rozbierz znowu, wyczyść złóż i przejedź się do sklepu, rozbierz i znowu go wyczyść bo już będzie uwalony ... itd itd.
                      Last edited by rambo7; 12-05-2014, 09:57.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Ciekawe porównanie rambo7 Dokładnie o to mi chodziło, nie o podnoszenie mocy bo to logiczne że nic nie da, tylko przywrócenie go do stanu fabrycznego no ale widzę że nie ma to większego sensu i trzeba czekać do ewentualnego błędu i dopiero ruszać.
                        Napisałem ten wątek bo raz: nie było takiego, dwa to na chyba każdym forum jest taki wątek i PONOĆ wyczyszczenie pomaga, zaleziała sadza którą można usunąć przy czyszczeniu nie zrobi się w 2km ;] To tak jak z turbiną, niby błędu nie wywala, ale jakbyś ją zobaczył rozebraną to zapewne było by w niej pełno syfu który nie zrobił się bo kilku kilometrach, ale już nie wnikajmy.
                        Suma sumarum. Nie opłaca się go czyścić i jak działa to lepiej go zostawić i o taką odpowiedź mi chodziło

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez sPiDeK Zobacz posta
                          widzę że nie ma to większego sensu i trzeba czekać do ewentualnego błędu i dopiero ruszać.
                          tak jest, dooookładnie jak z turbiną, ona jest non stop ufajdana egr tak samo. Ile było wątków (nie tylko na tym forum) że czyszczenie pomogło na chwilę, minął jakiś czas i znowu to samo to i tak jak ktoś ma szczęście bo zazwyczaj to nic nie daje. Jeśli już świeci Się CE i błąd dotyczy EGR to zazwyczaj nie o czyszczenie chodzi ..a o jego usterkę.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Natomiast
                            na chyba każdym forum jest taki wątek i PONOĆ wyczyszczenie pomaga,
                            odnosi się raczej chyba do czyszczenia kolektora za EGR. Jeśli wygląda tak syf-za-klapa-300x225.jpg to czyszczenie niewątpliwie da odczuwalną zmianę.

                            Comment

                            Working...
                            X