Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Falowanie na wolnych obrotach 1.7 ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Falowanie na wolnych obrotach 1.7 ctdi

    jako, że jestem dość mocno związany z forum zafiry, a tam mamy te same silniki, tj 1.7 cdti chciałem napisać, że dość często pojawia się awaria zaworu ssawnego pompy regulacji ciśnienia paliwa w pompie CR. Objawia się to falowaniem obrotów, co widać tutaj: https://www.youtube.com/watch?featur...yL9fygre8#t=11

    a tuaj tutorial z wymiany, niestety po angielsku: https://www.youtube.com/watch?featur...yBpMhAqAU#t=30

  • #2
    Falowanie na wolnych obrotach 1.7 ctdi

    Wątek założony po uwadze Kolegi z Forum Zafiry. Może być pomocny.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez kaliope Zobacz posta
      Zafiry(...) mamy te same silniki, tj 1.7 cdti chciałem napisać, że dość często pojawia się awaria zaworu ssawnego pompy regulacji ciśnienia paliwa w pompie CR. Objawia się to falowaniem obrotów
      silnik nie jest zupełnie ten sam, jednolity jest blok i niektóre elementy, technologia ta sama ale jednak honda zastosowała lepsze materiały lub rozwiązania dlatego stabilniej wszystko pracuje. np. układ zarządzania podciśnieniem jest w Zafirze na cienkich plastikowych rurkach w civic na grubszych gumowych.
      Generalnie w civic falowanie obrotów z powodu zaworu ssawnego pompy był u nas 1 przypadek.
      Falowanie w civic usterka najczęściej związana z sprzęgiełkiem alternatora, (po jego wymianie, jak nie zastosowano sprzęgiełka) silnik faluje ale w rytm pracy silnika regularnie.
      Wymiana doświadczeń jest jak najbardziej wskazana , jeszcze raz dzięki za wsparcie.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Witam. Miałem tak samo jak kolega z Zafiry, takie same objawy.
        Przyczyna - nawalał, mechanik określił to jako " Zawór regulujący ciśnienie paliwa do pompy" - koszt wymiany w mojej Hani 1.7 CTDI 700 zł...

        Comment


        • #5
          zabrałeś ten zepsuty czujnik? mógłbyś go wrzucić tu na forum? podać jego Symbol, Producenta ilość pinów i inne szczegóły? chyba że wymieniony został mechaniczny zawór ogranicznika?
          Dobrze by było wiedzieć o który chodzi? mechaniczny czy FRP?
          (jeśli kupiłeś oryginalny czujnik Boscha to może i tyle kosztuje, ale ja bym w to nie poszedł, masaktyczna kasa, wolałbym całą listwę CR wymienić na używaną za 150zł).
          Last edited by rambo7; 11-02-2014, 12:59.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Nie zabrałem tego czujnika niestety od mechanika, numerów też nie mam. opakowanie widziałem z numerami czujnik kupił mechanik Boscha ( nowy z wymianą 700 zł.),
            Honda tania nie jest ale za wygodę trzeba płacić...
            Jutro znajomy jedzie do tego mechanika poprosiłem go żeby zabrał ten czujnik oraz spisał numery. Jak będę wiedział coś więcej dam znać.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez bujan1989 Zobacz posta
              Honda tania nie jest ale za wygodę trzeba płacić...
              nie do końca się zgodzę, bo jeśli kupuje się oryginalne części to każde auto jest drogie.
              Nie wykluczone że czujnik był drogi, ale ja w tym wypadku nowego bym nie kupił. (czujnik wału owszem nowy, tak) Nie piszę by Cię dołować, ale 700zł to dużo za dużo. Ten diesel jest dość "tanim dieslem" i raczej w konstatacji do potocznej opinii że diesel musi być drogi w utrzymaniu, w przypadku civic 1,7ctdi to nie prawda.
              Przy naprawach części zawsze zabieram, przynajmniej widzę co to było jakie rachunki - paragony iel przy tym mechanik wziął itd. Taki czujnik wymieniłbyś sam więc, drogo.
              Bywaj częściej na forum zanim coś dasz komuś do naprawy to możliwe że 400-500zł byś zaoszczędził.
              Last edited by rambo7; 12-02-2014, 15:03.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                No tak, fora samochodowe to podstawa. Tutaj wiele ludzi dobrej woli pomoże bezinteresownie. U nas na forum zafiry, wiele osób ma interfejsy diagnostyczne oraz katalogi elektroniczne. Czyli najpierw sami zczytujemy błąd, a potem szukamy części pod dany vin. Jak już mamy numer części, szukamy gdzie najtaniej w Polsce, żeby nikt nas nie zrobił na cacy w serwisie. A jak jeszcze ktoś ma jakieś umięjętności mechaniczne, to sam wymieni z pomocą kolegów z forum. I tak oto można zaoszczędzić sporo pięniędzy. Samo podpięcie do komputera to przecież jakieś 100zł a w ASO nawet 150. Przykładowo termostat w 1.9 cdti kosztuje 400zł w ASO i do tego chcą 400zł za wymianę. A oryginał można kupić na alle za 150zł i samemu wymienić.

                Comment


                • #9
                  Falowanie silnika i dziwne rzężenie 1.7ctdi

                  Witam
                  Co do falowania w pracy silnika już troszkę poczytałem na forum i dodam ze falowanie pojawia się po odpaleniu, znika po przejechaniu nawet 300m i już na kolejnym postoju nie ma po nim śladu. Wcześniej tego nie było nawet przy silnych mrozach. Pojawiło się po przejechaniu trasy (700km) bez postojów

                  Kolejny problem to dziwne rzężenie. Pojawia się rzadko przy szybkiej jeździe i nagłym puszczeniu gazu. Rzęzi aż do ponownego wdepnięcia w gaz potem już się nie pojawia gdy puszcze gaz.

                  Ostatnio zauważyłem ze mój dieselek czasami głośniej chodzi a czasami pracuje ciszej. Silnik stracił tez równe obroty 1000 na postoju. Wcześniej było równiutko 1000 (zima nie ma na to wpływu bo ostatnio było cieplutko ). Stąd te głośniejsza praca podejrzewam. Gdy dodam więcej gazu jego praca jest przyjemniejsza dla ucha, ale to czasami, gdy nie włączy sie jego głośniejsza praca o której już pisałem (nie chodzi mi tu efekt tzw."krowy" ) Ja wiem że ten silnik do najcichszych nie należy jak to w Hondach

                  Dzięki wielkie za wszelkie porady dotyczące tych dwóch problemów . pzdr

                  Comment


                  • #10
                    Hej. W końcu i ja mam zastrzeżenie/problem ze swoim 1.7 CTDi

                    Dzisiaj rano po nocy przy temperaturze -2 odpalił na tzw "dotyk" ale zaczął lekko falować chociaż prawie nie było tego widać na obrotomierzu. Po ok 10 sekundach ustało. Dodam że paliwa miałem prawie na "rezerwie". Pierwszy raz mi się to zdarzyło. Poprzednia zima bez problemu. Tak myślę, może ilość paliwa ma znaczenie? Skropliła się woda i zassało w układ zasilania? Zobaczę czy problem będzie się powtarzał po zatankowaniu i kolejnych nocnych postojach

                    P.S. żadnych check engine nie było
                    Last edited by Bogus; 26-11-2015, 09:21.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                      W końcu i ja mam zastrzeżenie/problem ze swoim 1.7 CTDi
                      .. .... dobre ! ... mówisz "w końcu" ... czyli nie mogłeś się doczekać? ..no proszę jedni chcą mieć spokój a inni aż nie mogą się doczekać , ale to z powodu tego by sobie pogadać o sprawach technicznych (rozumiem), bo nuda trochę jak się nic nie dzieje .
                      OK, to tak odświeżenie tego Wątku jest nietrafione, bo są lepsze miejsca by się podpiąć, ale może później przeniosę.
                      Zatem idzie zima Dział diesla ...rusza w cuglach
                      Zamieszczone przez Bogus Zobacz posta
                      odpalił na tzw "dotyk" ale zaczął lekko falować chociaż prawie nie było tego widać na obrotomierzu
                      spalanie mieszanki było właśnie wspomagane przez świece żarowe które z pewnością się załączyły, to jest ten moment, wyczuwalne jest trzepotanie silnikiem wygląda to tak jakby dawkowanie paliwo było z problemami... (po części ale za chwile o tym) pierwsze co to spalanie mieszanki, potrzeba chwili by ECU sczytał informacje z czujników ECT, MAF, MAP, oraz na tej podstawie uruchomił świece, jak uruchomił to się silnik uspokoił.
                      Kolejna sprawą jest jeśli się nie uspokaja (najczęściej w silne mrozy) mimo że ECU wszystko już wie (dowiedział się z informacji czujników) to przedlifty które nie mają grzałki paliwa mają problemy z tzw. "zimnym filtrem" którego po wymianie i tak nic nie daje bo nie ma grzałki paliwa, następuje wytrącanie parafin w polskich warunkach występuje to już przy około -12stC nawet jak pisze że paliwo zimowe - to jest po prostu ściema .
                      Brak grzałki w sposób znaczący przyczynia się do trzepotania silnikiem przy mrozach poniżej -10-12stC nawet do unieruchomienia silnika oczywiście z komunikatem CE oraz spirali, zachowanie sinlika identyczne jak przy defekcie czujnika wału, ale przyczyna zupełnie inna.
                      Poziom paliwa w baku ma duże znaczenie w zimę! dlaczego o tym pisałem wielokrotnie.
                      Zatem polecam tematy jak:
                      Witam, jako że temat w zimie zawsze na topie postanowiłem się nieco "wyżyć" - za te męki, za te bule ... W drugim tygodniu lutego 2012 kiedy mrozy jeszcze trzymały do -25stC w niektórych miejscach być może i mniej postanowiłem zrobić test. Podjechałem na stację Schell w mojej okolicy i zatankowałem 2,5L do bańki 5L po wodzie (którą dokładnie suszyłem 2 dni na kaloryferze). Przeszedł spodziewany mrozik w nocy -23stC bańkę postawiłem obok koła przy samochodzie na podwórku i poszedłem spać

                      oraz
                      Trudno mi pisać o moich problemach z racji doświadczenia ale napisze by dać może komuś wskazówki do tego co robić gdy nie odpala na dużym mrozie, a i chętnie posłuchać Waszych doświadczeń koledzy "kopciuchy". Ferie a zarazem nagły spadek temperatury w przeciągu 24 godz z -6stC zrobiło się -16stC. Jako że pisałem iż -13stC to magiczna temp przy której 1,7CTDi zaczyna "stękać" to 2 słowa co miałem 2 dni temu. 2 tyg tempu padł akumulator, mam nowy. (2 zdania w jakim stanie mam auto) - filtr

                      oraz
                      Witam Was. Schemat w MANUALU https://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20078 instrukcja ASO (3ci post) gdzie znajduje się fabryczny (powinien być) podgrzewacz paliwa i przekaźnik, miejsce pompy paliwa oraz schemat obiegu paliwa. Sami sobie to sprawdzicie u siebie. Zamontowałem u siebie podgrzewacz przepływowy działający na zasadzie przepływu gorącego płynu chłodniczego wokół którego jest spiralka z przewodem paliwowym - które to paliwo podgrzewało się, było bardzo ciasno i bardzo trudno

                      oraz
                      https://www.civicforum.pl/showthread...Odkrycie-roku-!!!
                      oraz
                      https://www.civicforum.pl/showthread...zamarz%C5%82o-!

                      Kto to przeczyta to nie będzie miał problemów w zimę. Kto już ma te problemy to jak się zapozna to po przeczytaniu sobie poradzi.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Ha ha To nie tak , że mi przeszkadza bezawaryjność. Napisałem ten post w sumie na wyrost bo tak jak mówisz trochę nuda w dziale kopciucha. Forum przeczytałem całe i mam świadomość co może powodować takie objawy. Mój klekot jest po lifcie i przy zakupie tylko taki mnie interesował z powodu wspomnianego podgrzewacza. Czytałem forum jeszcze przed szukaniem EP4. Tak jak piszesz paliwa powinno być więcej i ECU trochę myślał nim się zaaklimatyzował. W sumie jeden grzech mam na sumieniu bo jeszcze nie zmieniłem filta paliwa

                        Comment


                        • #13
                          objaw: pierwsze uruchomienie po 5 sekundach kręcenia, potem normalnie chodzi ale czuć że trochę kuleje.
                          Przy przegazowaniu i puszczeniu gazu obroty spadają do 300-400 i wracają do 900 (ale i potrafi zgasnąć).
                          Wkurzony bo już miałem wizję grzebania w listwie CR (brak CE na desce) , naciskam gruszkę a tu mi paliwo sika (wcześniej było sucho).
                          Tak wygląda odcinek wężyka gruszka-filtr paliwa po 14 latach
                          DSC_0989.jpg

                          Warto ten kawałek przewodu za 2 zł wymienić razem z filtrem.

                          pozdrawiam
                          Last edited by jck; 01-08-2016, 23:05.

                          Comment

                          Working...
                          X