Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dymi na szaro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dymi na szaro

    Ostatnio zauważyłem dziwną przypadłość w mojej EP4. Podczas przyspieszania, auto zostawia za sobą chmurę szarego dymu. Dymek pojawia się nawet przy normalnym przyspieszaniu, ale jak wciśniemy mocniej chmura jest naprawdę spora
    Mocy nie traci, checka nie wywala, oleju nie bierze... więc o co chodzi??? Dodam, że auto dawno temu miało robiony chip, ale do tej pory było wszystko ok.

  • #2
    przypuszczam że to z powodu temperatury i chipa. Ciepłe powietrze to mniej tlenu dlatego są chłodnice powietrza IC a w naszych autach są małe i się grzeje.
    U mnie te żeberka chłodnicy są od kamieni powyginane. Mój nie dymi ale czasami czuje że słabiej ciągnie, zimą śmiga lepiej.
    Zobacz czy jak będzie chłodniej też będzie dymił.

    pozdrawiam
    Last edited by jck; 29-06-2013, 23:16.

    Comment


    • #3
      Tyle, że po chipie wcześniej aż tak nie dymił. A co do IC to mam zmieniony na większy żeby właśnie lepiej chłodziło.
      Kiedyś już miałem taką akcję jak zatankowałem paliwa na nie sprawdzonej stacji, wtedy walił chmurę nawet na postoju na wolnych obrotach. Na codzień tankuję bp ultimate także to chyba nie wina paliwa?

      Comment


      • #4
        Kolego u mnie jest ta sama przypadłość, normalnie wcześniej nie kopcił, nie dymił, ale jak mu się teraz da w piz.... to właśnie puszcza szarego dyma.
        Oleju nie bierze ani grama, brak jakichkolwiek problemów z rozruchem itp.
        Według mnie to diesle po pewnym przebiegu zaczynają puszczać chmurki.
        A z tego co się orientuję masz podobny przebieg do mojego bo wiem kto był poprzednim właścicielem autka

        Comment


        • #5
          Wydaje mi się że przebieg ok 220tys na takim ropniaku nie powinien robić większego wrażenia

          Comment


          • #6
            nie robi, tylko pytanie co jest winowajcą takiego dymienia, ropniak jak ropniak zawsze zarzuci sadza, ale to dymienie jest specyficzne. Brałem pod uwagę lejący wtrysk, ale wtedy kopciłby na czarno...

            Comment


            • #7
              Dymienie na szaro jest zupełnie normalnym objawem, przemawia przez niego wiele czynników i tak jak sam zauważyłeś CEZAR jednym z powodów jest paliwo. Każda dostawa jest inna i nawet z tego samego cpn'u może różnic się zawartością siarki i mimo ze lejesz dobre ulttimatum. Ilość - no tutaj też jest róznie u mnie jest podobnie i było tak nawet przy przebiegu 80tys i tak jest dziś przy przebiegu 150tys. Dodałbym do tego że, prócz paliwa, podkopcywać może jak się zrobi trasę potem pojeździ po okolicy ne za daleko - krótkie odcinki - to se pozwala na większe kopcenie - może to wynikać z niedopalonych frakcji na nieprzepalonym układzie katalitycznym. Jeśli CE nie ma i generalnie jest to reakcja na depnięcie że pierdnie szarego (nie czarnego czy niebieskiego) bąka to jest dobrze. Czasem jest więcej czasem mniej tej szarości. Pewne jest to jeszcze że z czasem człowiek jeszcze więcej widzi i jeszcze więcej poznaje.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                czyli wszystko w normie

                Comment

                Working...
                X