niekoniecznie będzie gorzej, spokojnie będzie dobrze, w większości silników 1,7ctdi można spotkać (wycieki- to duże słowo) ale zapocenia wokoło uszczelniacza wtryskiwacza. Wymieniłbym tylko uszczelkę klawiatury, chyba że z jakiegoś powodu po demontażu mechanik stwierdzi że uszczelniacz sparciał rozerwał się itd. wtedy będziesz się martwił i jeśli już to bym kupił używane.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Uszczelki wtryskiwaczy 1.7ctdi
Collapse
X
-
Wróciłem właśnie z informacjami z opla. Jest tak, że te uszczelki od opla mogą nie pasować, tym bardziej, że opel stosował podobno trzy rodzaje takich uszczelniaczy, więc i tak trzeba by rozebrać i próbować dopasować. Ale to i tak w zasadzie nie ma sensu, bo koszt takiej jednej uszczelki w ASO opla to 85 zł, więc tyle ile w ASO Hondy! Podobno występują na rynku tylko oryginały - tak usłyszałem w jednej z hurtowni, w której byłem zapytać o zamienniki.
Poniżej podaję symbole uszczelek wg katalogu Hondy (niestety wiedza nie pochodzi z ASO Hondy, bo nie umieli ich znaleźć w swoich zasobach !!!!!):
1. uszczelki wtryskiwaczy: 12342-PLZ-D10
2. uszczelki zasilania (bok klawiatury): 12342-PLZ-D00.
W ocenie mechanika (już drugiego) muszę je wymienić, a wyciek powstał dlatego, że przy regulacji zaworów, zamontowano te same uszczelki - czyli wniosek: regulując zawory powinno się zmieniać te uszczelki + uszczelka pod kapą zaworową (tak orzekło dwóch niezależnych mechaników).
Pzdr.
Maciek
Comment
-
WITAM ! Ja również w swojej hondzie miałem podobny wyciek.Było to 2010 roku ,ale robię sobie zapiski .Wycieku pozbyłem się po wymianie uszczelniaczy wtrysku w pokrywie zaworów.Wymieniłem wtedy wszystkie 4szt górne nr.katalogowy 5607490 oraz 4 szt.boczne nr. katalogowy 5607489 - pasowały od opla Cena z 2010 r. za wszystkie 8 szt. 508 zł.Mówię o uszczelniaczach przykręcanych dwoma śrubami .Podaję dla przykładu : www.opel -shop.pl wtryskiwacze i ich uszczelnienia . dotyczy silnika Z17DTL - 74KW
Comment
-
Zamieszczone przez Maciejo Zobacz postaW ocenie mechanika (już drugiego) muszę je wymienić, a wyciek powstał dlatego, że przy regulacji zaworów, zamontowano te same uszczelki - czyli wniosek: regulując zawory powinno się zmieniać te uszczelki + uszczelka pod kapą zaworową (tak orzekło dwóch niezależnych mechaników).
Jednak aby obniżyć koszty informując mnie o ryzyku na które się zgodziłem postarają się tak wszystko poskładać by "było dobrze" - tzn. bez wycieków, gwarancji nie ma ale biorąc po uwagę doświadczenie jest szansa że będzie ok.
Potwierdzam fachowość mechanika aso zrobił to dobrze, mimo że chyba 1 ma lekkie zapocenie ale ono się nie zmienia, dlatego nic nie ruszam.
Zobaczcie tutaj jak to zrobiono u mnie i nie mam praktycznie żadnych wycieków a uszczelniacze są te co były: FOTO nr 2. https://www.civicforum.pl/showthread...C3%B3w-1-7CTDiLast edited by rambo7; 22-05-2013, 08:08.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
kurde to chyba zle uszczelki zakupilem...jeszcze nic nie zmienialem a wygladają one tak..(fotki robione telefonem wiec sorki za jakosc)
20130522447.jpg
No i przypomne ze mam problem z pryskaniem oleju spod wtrysku...Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć którą to uszczelka jest za to odpowiedzialna ? 12342PLZD10 Czy to ta ?Last edited by hunterzmc; 22-05-2013, 16:56.
Comment
-
Uszczelniacz wtryskiwacza (ten z takimi uszami na 2 sruby) pasuje od silnika z OPLA 1.7 CDTI Z17DTH , koszt to jakies 83zl. U siebie wymieniłem juz i mam spokój , sucho nie tryska i mozna smialo jezdzic
Uszczelniacz górny wtryskiwacza. Nowy oryginalny GM
Nr.GM : 97305715.
Nr OPEL : 5607490.
Zastosowanie w samochodach OPEL:
ASTRA G 1998-2009 SILNIKI:
1.7 TDI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
1.7 TDI 16V KM:80; kW:59 Z17DTL
ASTRA H 2004-SILNIKI:
1.7 CDTI 16V KM:80; kW:59 Z17DTL
1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH
CORSA C 2001-2006SILNIKI:
1.7 DI 16V KM:65; kW:48 Y17DTL
1.7 DTI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH
MERIVA A 2003-2010SILNIKI:
1.7 CDTI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH
Comment
-
odnieś się do wpisu #23 czy te 2 uszczelki wykorzystałeś? co z nimi się stało? założone są czy nie?
Zamieszczone przez hunterzmc Zobacz postaUszczelniacz wtryskiwacza (ten z takimi uszami na 2 sruby) pasuje od silnika z OPLA 1.7 CDTI Z17DTH , koszt to jakies 83zl. U siebie wymieniłem juz i mam spokój , sucho nie tryska i mozna smialo jezdzic
r7.Załączone plikiKierownik Działu Diesla
Comment
-
-
Podepnę się. Przy jednym z wtrysków mam delikatne pocenie...zauważyłem że jak zrobiło się zimniej to rano auto zakopci na biało przy odpalaniu na jakieś 5 sek ( nie jest to para wodna !). Oleju nie ubywa, nawet milimetr a zrobiłem 13 tyś km, to samo z płynem. Jak był wlany 13tyś km temu tak jest dzisiaj. Świece wymienione przed minioną zimą....czy może to mieć związek z tym pocącym się wtryskiem że rano zakopci ? NO chyba że jakaś świeca już padła ?
Comment
-
Tylko że świece mają zrobione 13 tyś...jak było ciepło to nic nie puszczał a teraz jak zrobiło się chłodno zaczął trochę kopcić ;/ TYLKO podczas porannego odpalania przez pierwsze 5-10 sek max, w czasie jazdy nic, odpalę za 5 h też zero dymka, tylko rano. Miałem podobną sytuację przed wymianą świec, jedna była upalona, ale teraz sprawdziłem na żarówkę i wszystkie niby grzeją....zauważyłem tylko to delikatne pocenie koło jednego wtrysku, może on coś puszcza ? Nie wiem...w takim razie może przerzuć ten wątek do innego działu Rambo.Last edited by sPiDeK; 04-10-2013, 16:18.
Comment
Comment