Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszczelki wtryskiwaczy 1.7ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    niekoniecznie będzie gorzej, spokojnie będzie dobrze, w większości silników 1,7ctdi można spotkać (wycieki- to duże słowo) ale zapocenia wokoło uszczelniacza wtryskiwacza. Wymieniłbym tylko uszczelkę klawiatury, chyba że z jakiegoś powodu po demontażu mechanik stwierdzi że uszczelniacz sparciał rozerwał się itd. wtedy będziesz się martwił i jeśli już to bym kupił używane.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Powinny być identyczne. Jeśli pasują nominalne płytki zaworowe jak pisał Rambo7, pasuje rozrząd to i uszczelki wtrysków. To ten sam silnik. Nieco inna jest część osprzętu i odmienny soft, ale mechanicznie to ta sama jednostka.
      Pzdr.

      Comment


      • #18
        Spróbuję jeszcze dziś podlecieć do ASO Opla i spytać.

        Comment


        • #19
          Ja w środe będe wiedział wszystko na temat tych uszczelek wtryskiwaczy z opla więc się wypowiem

          Comment


          • #20
            Wróciłem właśnie z informacjami z opla. Jest tak, że te uszczelki od opla mogą nie pasować, tym bardziej, że opel stosował podobno trzy rodzaje takich uszczelniaczy, więc i tak trzeba by rozebrać i próbować dopasować. Ale to i tak w zasadzie nie ma sensu, bo koszt takiej jednej uszczelki w ASO opla to 85 zł, więc tyle ile w ASO Hondy! Podobno występują na rynku tylko oryginały - tak usłyszałem w jednej z hurtowni, w której byłem zapytać o zamienniki.
            Poniżej podaję symbole uszczelek wg katalogu Hondy (niestety wiedza nie pochodzi z ASO Hondy, bo nie umieli ich znaleźć w swoich zasobach !!!!!):
            1. uszczelki wtryskiwaczy: 12342-PLZ-D10
            2. uszczelki zasilania (bok klawiatury): 12342-PLZ-D00.
            W ocenie mechanika (już drugiego) muszę je wymienić, a wyciek powstał dlatego, że przy regulacji zaworów, zamontowano te same uszczelki - czyli wniosek: regulując zawory powinno się zmieniać te uszczelki + uszczelka pod kapą zaworową (tak orzekło dwóch niezależnych mechaników).
            Pzdr.
            Maciek

            Comment


            • #21
              WITAM ! Ja również w swojej hondzie miałem podobny wyciek.Było to 2010 roku ,ale robię sobie zapiski .Wycieku pozbyłem się po wymianie uszczelniaczy wtrysku w pokrywie zaworów.Wymieniłem wtedy wszystkie 4szt górne nr.katalogowy 5607490 oraz 4 szt.boczne nr. katalogowy 5607489 - pasowały od opla Cena z 2010 r. za wszystkie 8 szt. 508 zł.Mówię o uszczelniaczach przykręcanych dwoma śrubami .Podaję dla przykładu : www.opel -shop.pl wtryskiwacze i ich uszczelnienia . dotyczy silnika Z17DTL - 74KW
              Last edited by FLINSTON; 21-05-2013, 22:27. Powód: poprawka

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Maciejo Zobacz posta
                W ocenie mechanika (już drugiego) muszę je wymienić, a wyciek powstał dlatego, że przy regulacji zaworów, zamontowano te same uszczelki - czyli wniosek: regulując zawory powinno się zmieniać te uszczelki + uszczelka pod kapą zaworową (tak orzekło dwóch niezależnych mechaników).
                To jest bezsprzecznie prawidłowo! Tak samo powiedział mi mechanik w ASO Hondy.
                Jednak aby obniżyć koszty informując mnie o ryzyku na które się zgodziłem postarają się tak wszystko poskładać by "było dobrze" - tzn. bez wycieków, gwarancji nie ma ale biorąc po uwagę doświadczenie jest szansa że będzie ok.
                Potwierdzam fachowość mechanika aso zrobił to dobrze, mimo że chyba 1 ma lekkie zapocenie ale ono się nie zmienia, dlatego nic nie ruszam.

                Zobaczcie tutaj jak to zrobiono u mnie i nie mam praktycznie żadnych wycieków a uszczelniacze są te co były: FOTO nr 2. https://www.civicforum.pl/showthread...C3%B3w-1-7CTDi
                Last edited by rambo7; 22-05-2013, 08:08.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  kurde to chyba zle uszczelki zakupilem...jeszcze nic nie zmienialem a wygladają one tak..(fotki robione telefonem wiec sorki za jakosc)

                  20130522447.jpg

                  No i przypomne ze mam problem z pryskaniem oleju spod wtrysku...Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć którą to uszczelka jest za to odpowiedzialna ? 12342PLZD10 Czy to ta ?
                  Last edited by hunterzmc; 22-05-2013, 16:56.

                  Comment


                  • #24
                    Uszczelniacz wtryskiwacza (ten z takimi uszami na 2 sruby) pasuje od silnika z OPLA 1.7 CDTI Z17DTH , koszt to jakies 83zl . U siebie wymieniłem juz i mam spokój , sucho nie tryska i mozna smialo jezdzic

                    Uszczelniacz górny wtryskiwacza. Nowy oryginalny GM
                    Nr.GM :
                    97305715.
                    Nr OPEL :
                    5607490.

                    Zastosowanie w samochodach OPEL:
                    ASTRA G 1998-2009 SILNIKI:
                    1.7 TDI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
                    1.7 TDI 16V KM:80; kW:59 Z17DTL

                    ASTRA H 2004-SILNIKI:
                    1.7 CDTI 16V KM:80; kW:59 Z17DTL
                    1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH

                    CORSA C 2001-2006SILNIKI:
                    1.7 DI 16V KM:65; kW:48 Y17DTL
                    1.7 DTI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
                    1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH

                    MERIVA A 2003-2010SILNIKI:
                    1.7 CDTI 16V KM:75; kW:55 Y17DT
                    1.7 CDTI 16V KM:100; kW:74 Z17DTH
                    Załączone pliki
                    Last edited by rambo7; 23-10-2024, 17:49. Powód: uzupełnienie danych r7.

                    Comment


                    • #25
                      odnieś się do wpisu #23 czy te 2 uszczelki wykorzystałeś? co z nimi się stało? założone są czy nie?

                      Zamieszczone przez hunterzmc Zobacz posta
                      Uszczelniacz wtryskiwacza (ten z takimi uszami na 2 sruby) pasuje od silnika z OPLA 1.7 CDTI Z17DTH , koszt to jakies 83zl . U siebie wymieniłem juz i mam spokój , sucho nie tryska i mozna smialo jezdzic
                      ten z takimi uszami na 2 sruby jak w załączniku
                      r7.
                      Załączone pliki
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Odnosię się do wpisu #23. Te uszczelki zwróciłęm do Opla bez problemu i zakupiłem tą uszczelkę co Rambo7 podałeś w wyżej załączonym obrazku .
                        Dziekuje rambo7 za uzupelnienie , jestes nie zastąpiony hehe
                        Last edited by hunterzmc; 23-05-2013, 12:59.

                        Comment


                        • #27
                          Podepnę się. Przy jednym z wtrysków mam delikatne pocenie...zauważyłem że jak zrobiło się zimniej to rano auto zakopci na biało przy odpalaniu na jakieś 5 sek ( nie jest to para wodna !). Oleju nie ubywa, nawet milimetr a zrobiłem 13 tyś km, to samo z płynem. Jak był wlany 13tyś km temu tak jest dzisiaj. Świece wymienione przed minioną zimą....czy może to mieć związek z tym pocącym się wtryskiem że rano zakopci ? NO chyba że jakaś świeca już padła ?

                          Comment


                          • #28
                            przy starcie rano przy 0stC i mniej ma prawo zakopcić na biało, siwo, itd. - normalne, świece co 80-tys km Max więcej nie wytrzymują, najbardziej podejrzane. Wtrysku nie ruszaj.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Tylko że świece mają zrobione 13 tyś...jak było ciepło to nic nie puszczał a teraz jak zrobiło się chłodno zaczął trochę kopcić ;/ TYLKO podczas porannego odpalania przez pierwsze 5-10 sek max, w czasie jazdy nic, odpalę za 5 h też zero dymka, tylko rano. Miałem podobną sytuację przed wymianą świec, jedna była upalona, ale teraz sprawdziłem na żarówkę i wszystkie niby grzeją....zauważyłem tylko to delikatne pocenie koło jednego wtrysku, może on coś puszcza ? Nie wiem...w takim razie może przerzuć ten wątek do innego działu Rambo.
                              Last edited by sPiDeK; 04-10-2013, 16:18.

                              Comment


                              • #30
                                A jesteś pewien ze tam cieknie może z powrotow spływa ropa tylko wtedy caly by był mokry...
                                A wyciągaliście kiedyś cale wtryskiwacze ? w gazecie czytałem ze trzeba demontować caly silnik ale cos nie chce mi się w to wierzyc ;p

                                Comment

                                Working...
                                X