Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka check engine i świec żarowych po zalaniu benzyną - 1,7 CTDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka check engine i świec żarowych po zalaniu benzyną - 1,7 CTDI

    Witam serdecznie

    jest to mój pierwszy wpis na civicforum.pl, dlatego na wstępie chciałbym gorąco przywitać wszystkich forumowiczów. Osobiście wolałbym, aby pierwszy wątek dotyczył zupełnie innej kwestii, ale niestety stało się... :-D
    Otóż siostra na Shellu omyłkowo zalała do wspomnianego w tytule silnika (2002r.) benzynę (nie dużo, mw 30zł). Na szczęście zorientowała się o tym w porę przy płaceniu i nie odjechała. Na stacji obsługa, z faktu - jak się okazuje - cykliczności takich zdarzeń, zadzwoniła do sąsiadującego mechanika, który odholował auto i "wypompował" wymieszane paliwo. Piszę w cudzysłowiu, ponieważ wypytałem siostrę, jak się to odbywało i z jej relacji wynika, że ów mechanik wykonywał te czynności "od silnika" (pod maską). Z góry od razu przepraszam za nieznajomość terminologii.
    Następnie zatankowała ON za 60zł, przejechała kilka kilometrów, zaparkowała i samochód sobie stał przez noc. Aha, po zatankowaniu cały czas świeciła się rezerwa. Następnego dnia przyjechała do mnie kilkaset metrów, samochód stał kilka godzin (nadal rezerwa). Potem pojechaliśmy ok. 15-20 km (rezerwa nadal). Przy uruchamianiu silnika w drogę powrotną rezerwa zgasła. Przyjechaliśmy, nic się nie świeciło, honda stała przez noc. Dziś siostra odpala, przy uruchamianiu świece nie zgasły, dodatkowo check engine + rezerwa. Dojechała do mnie.

    Przeszukałem wątki tutaj zamieszczone, mw we wszystkich porada rambo7 i innych użytkowników, że bez kodu ani rusz?
    Co zrobić w tej sytuacji? Gdzie się udać?


    Po rozwiązaniu problemu przeczytaj proszę Regulamin i postępuj zgodnie z zapisami. Teraz jesteś w potrzebie więc rozumiem pośpiech.
    Last edited by syriuszteam; 24-02-2013, 18:57.

  • #2
    Nie jeździć na takiej ilości ropy z benzyną. Zatankować to pełna ON to na początek to jeszcze rozrzedzi resztki benzyny.
    Kody pewnie dotyczą układu paliwowego, więc po jakimś czasie same znikną jak już będzie czysta ropa w baku.

    Można jeszcze odkręcić zaworek w filtrze paliwa, spuścić wodę i trochę paliwa. Chociaż benzyna miesza się z ropą ale z wodą już nie.
    Last edited by jck; 24-02-2013, 17:50. Powód: filtr

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez gduo Zobacz posta
      Witam serdecznie

      Przeszukałem wątki tutaj zamieszczone, mw we wszystkich porada rambo7 i innych użytkowników, że bez kodu ani rusz?
      Co zrobić w tej sytuacji? Gdzie się udać?
      Witamy. JCK zasadniczo powiedział w czym prawdopodobnie tkwi problem. Pomysł odpompowania "od silnika" to ściągnięcie oleju napędowego z przewodów i zassanie tam benzyny. Potem jeszcze jazda.
      Generalnie niezbyt fortunne i oby tylko tak. Więc pierwsze to udać się na stację z 2 kanistrami 20 litrowymi i olej napędowy na full do baku. Dobrze byłoby wtedy zdjąć przewód paliwowy idący na filtr paliwa i ręczną pompką ( gumowa gruszka znajdująca się przed filtrem paliwa ) przepompować do jakiegoś zbiornika to co jest aktualnie w przewodach paliwowych. Nie jestem jednak przekonany czy teraz ma to jeszcze jakiś głębszy sens. Wymienić filtr paliwa albo przynajmniej przeprowadzić procedurę odwodnienia opisaną na Forum. https://www.civicforum.pl/showthread...iwa-w-1-7-ctdi ,https://www.civicforum.pl/showthread...-usuwanie-wody
      Nieco bardziej ryzykowne jest zaufać szczęściu. Zalać te 40 litrów, wyjąć na kilkadziesiąt sekund bezpiecznik 7,5 A Back Up w skrzynce pod maską ( resetując komputer ) i potem odpalić silnik modląc się o to, by skład mieszanki paliwowej nie zawierał nadmiaru benzyny. Po manewrach jakie zostały wykonane ja teraz poszedłbym już tym skrótem.
      Podstawowy błąd ( oczywiście poza tankowaniem Pb do silnika diesla ) to to, że ten "mechanik" nie kazał Wam zatankować na full tuż po tym swoim odpompowywaniu. Ale to już zaszłość i nie ma co rozpamiętywać. Jeśli to było rzeczywiście nieco ponad 5 litrów Pb, coś tam odpompował, dolaliście ON i teraz uzupełnicie jeszcze do pełna to powinno być OK.
      Pozdrawiam.
      Last edited by syriuszteam; 24-02-2013, 18:55.

      Comment


      • #4
        Dziękuję za odpowiedzi, oczywiście, jeszcze teraz zapoznam się z Regulaminem.

        Mam pytanie co do tego bezpiecznika, czy to ten oznaczony przeze mnie w ramce na zdjęciu?

        Oznaczenia%20bezpiecznikow%201_7ctdi.jpg
        Źródło: https://www.civicforum.pl/showthread...276#post180276 by rambo7

        Rozumiem, że powinienem potem przeprowadzać procedurę opisaną np. tu lub tu (pkt 2)?

        Chcę jeszcze dodać, że wg mnie silnik działa tak samo, jak i przed incydentem, nie gaśnie, nie muli, itd. Na razie... :/ To nie mój samochód, wprawdzie mało nim jeżdżę, ale nie widzę różnicy. Może jednak powinienem na coś zwracać uwagę?
        Last edited by gduo; 24-02-2013, 23:06.

        Comment


        • #5
          Cześć. Tak to ten bezpiecznik który jest w ramce.
          Co do procedury to nie jest konieczna a przy niskich temperaturach dość trudna. Diesel na wolnych obrotach, bez włączonych odbiorników prądu, nie rozgrzeje się tak aby włączył się wentylator. Tak więc nie ma sensu w tych warunkach zaczynać procedury. Honda ma zdolność samoadaptacji i po jakimś czasie dostosuje się do stylu jazdy kierowcy. Wg niektórych opinii to wręcz zbędne.
          Jeśli kontrolka CE nie pojawi się po resecie, to sprawę możecie uznać za szczęśliwie zakończoną.
          Pozdrawiam.

          Ps. Siostra nie zapalając samochodu na stacji, wykazała więcej zdrowego rozsądku i wiedzy niż "mechanik" wypuszczający Ją z warsztatu bez zatankowania znaczącej ilości paliwa. Zapraszamy Ją na Forum.

          Comment


          • #6
            Tak więc po zatankowaniu na full, wyjąłem wspomniany bezpiecznik (nie wiem, czy ma to znaczenie, ale prawie na godzinę, akurat trochę ogarnąłem wnętrze co nieco), po czym przekręciłem kluczyk na przedostatnią pozycję i nadal obie kontrolki świeciły, po uruchomieniu to samo... :/ Już byłem bez nadziei, ale mówię - niech sobie trochę pochodzi, a może nawet się przejadę. Dałem wsteczny i po chwili obie kontrolki zgasły :-). Tak więc z tego postu chciałbym wszystkim zaangażowanym i odpowiadającym bardzo podziękować za pomoc. To tylko dzięki Wam. Jest jeszcze parę spraw z tym autkiem, m.in. centralny zamek, podłączenie radia, klima , ale to sukcesywnie będziemy się radzić Was na forum.

            Dziękuję.

            Dobrze się skończyło. Kontrolki prawdopodobnie nie zgasły dlatego, że w przewodach paliwowych, filtrze, ale głównie w listwie paliwowej nadal znajdowała się nadmierna ilość benzyny i czujniki "czytały" zły skład mieszanki. Potem doszedł "czysty" ON i "stała się Ciemność". Kontrolki zgasły. Yupi.
            Dobrze jest móc pomagać
            Pozdrawiam.

            Pozdrawiam również
            Last edited by gduo; 25-02-2013, 18:11.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez gduo Zobacz posta
              (...)Jest jeszcze parę spraw z tym autkiem, m.in. centralny zamek, podłączenie radia, klima , ale to sukcesywnie będziemy się radzić Was na forum.
              Dzięki
              nie będziemy skromni jeśli powiem, polecamy się .
              wszystkie wymienione nurtujące Was sprawy, były poruszane. Generalnie jak to sie mówi, w problemach trudnych i skomplikowanych pomagamy od ręki w problemach beznadziejnych i niemożliwych na jutro .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X