Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 CTDi - gaśnie po przekroczeniu 3000 obrotów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 CTDi - gaśnie po przekroczeniu 3000 obrotów

    Witam
    Mam taki problem z moim dieslem. Otóż jak to zawsze bywa na początku wszystko było OK.
    Samochód stał w garażu przez okres jakiegoś miesiąca i całkowicie rozładował się w nim akumulator (wiadomo, mrozy itp)
    Akumulator naładowałem i auto zapaliło bez żadnych problemów. Wyjechałem na drogie i podczas próby przyspieszania, ku mojemu zdziwieniu, samochód zgasł i zapalił się CHECK.
    Gdy chciałem ponownie uruchomić silnik, od razu po jego samoczynnym zgaszeniu - nie dało się, rozrusznik kręcił, ale silnik nie zaskakiwał.
    Poczekałem wiec około 30 sekund i spróbowałem ponownie - auto zapaliło, ale CHECK nie zgasł.
    Podczas próby dalszej jazdy samochód znowu zgasł gdy obroty przekroczyły wartość 3000. I dalej gdy próbowałem odpalić silnik od razu po tym jak zgasł, nie dało się, trzeba było odczekać około 30 sekund, po czym silnik znów odpalił lecz nadal palił się CHECK.
    Wiec po raz kolejny próbowałem jechać i znowu przy 3000 obrotów auto zgasło. Tym razem wyjąłem kluczyk ze stacyjki i poczekałem trochę dużej, bo około 1 minuty. W tym momencie CHECK zgasł i samochód znów odpalił - niestety po przekroczeniu 3000 obrotów znowu zgasł i znów zapalił się CHECK.
    I tak w kolo woj-tek.
    Stanęło na tym, ze autem dało się jechać, ale tak aby nie przekroczyć wartości 3 tys obrotów, bo po przekroczeniu 3 tys auto gaśnie i trzeba poczekać około 30 sek aby znowu odpaliło.
    Nie mam możliwości podjechanie gdzieś na komputer i zdiagnozowania błędu, dlatego prosił bym o jakieś sugestie, co mogę sam sprawdzić z moim mechanikiem.
    Podejrzewam jakąś usterkę elektroniczną, ale jaką i wogole jak to jest ze auto parkuje do garażu sprawne a gdy trochę postoi to samo się psuje ?? ??
    Mozę coś uszkodziłem, gdy wyjmowałem akumulator do ladowania, ale sprawdzałem nic się nie urwało, żaden przewód, itp...
    Proszę pomóżcie.
    Pozdrawiam.
    Last edited by rambo7; 13-02-2012, 22:54.

  • #2
    Uuuuuu, chyba bez warsztatu się nie obejdzie. Miałem ten sam problem u siebie jakieś 2 tygodnie temu. Zaczęło się od tego, że stary aku w największe mrozy padł (po 7 latach od nowości miał prawo) i przez tydzień samochód stał na parkingu do momentu kupna nowego akumulatora (czyli prawie tydzień!). Hania zapalała bez problemu ale już z zapalonym checkiem i po paru kilometrach zaczynały się się problemy jak powyżej. Koledzy zaholowali do mechanika i trzeba było usuwać jakiś błąd (niestety nie spytałem jaki :/) bo komputer podobno zwariował. Po wszystkim auto chodzi w porządku.

    Comment


    • #3
      Usterka jest dość banalna, sądzę że większość użytkowników tego modelu 1.7CTDi za pewne by wiedziała co sie dzieje.
      Nie wiem od kiedy masz te auto ale mam wrażenie że od przedwczoraj .
      Dział Diesla stoi otworem tam jest napisane CO sie Stało? oraz z jakiego powodu! oraz jak sobie poradzić, bo moim zdaniem masz typowe problemy jak dla "świeżego", "zielonego" użytkownika diesla.
      Nie trzeba daleko szukać wystarczy poczytać najnowsze posty w dziale Układ paliwowy i emisji spalin.
      Jeśli miałbyś wynik badania silnika (Skanerem Diagnostycznym) i odczytał Kody DTC (Check Engine) to na 100% dostajesz pewną w 100% informację co "boli twoje auto" i żaden mechanik nie będzie potrzebny, amen.
      Zachęcam do lektury .

      (Dodam jeszcze tyle iż mamy zimę a opis twój pasuje do co najmniej 3-ech typowych problemów tyle że nie ma sensu grzebać w aucie dopóki nie masz informacji w postaci konkretnego Kodu DTC - bez niego nawet nie ma co pchać łap! - Odczyt Check Engine jest w tych okolicznościach warunkiem koniecznym!
      Mówiąc krótko: im szybciej przyniesiesz Kod DTC, tak szybko dostaniesz wyjaśnienie co się dzieje z atutem jakiego nie da ci żaden mechanik na rynku)

      Po to masz system diagnostyki OBDII w tym samochodzie żeby nie zgadywać! a żeby być pewnym! informację podał ci już komputer w postaci Check Engin - Twoje zadanie to go tylko odczytać i poprosić o interpretację na Forum, a jak się zachce czytać to sam sie dowiesz - bo za pewne jest już napisane, opisane, przemielone e'N razy.

      Mamy Dział Diesla na tym Forum i tam piszemy w sprawach diesla, Post zostanie przeniesiony.

      Formalnie zwracam uwagę iż masz dużą niezgodność z Punktem 14. Regulaminu Forum, szanuję Twoje okoliczności, sytuacja, masz problem, potrzebujesz pomocy OK, ale trzymamy się przyjętych zasad, Postu nie usunę, zapis wymaga jednak korekty.

      Czekam na Kod DTC co zostało odczytane z (Check Engine) ? i ...wszystko będzie jasne.
      Last edited by rambo7; 13-02-2012, 12:32.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Mi to wygląda na "problem na czasie" pewnie skrzepło Ci paliwo, jak auto stało miesiąc, na stacji było pewnie też dawno, może jeszcze jakaś przejściowa ropa. Tak jak Arek mówi... cieżko nam bedzie wróżyć. Napewno nie zaszkodzi zlać zawartość z filtru. Jak chcesz mieć pewność to wstaw auto do ciepłego miejsca niech sie dobrze wygrzeje. Potem jak jeszcze bedzie miało temperatury nazwijmy to "pokojowe" to powinno latać dobrze.

        To auto ma typowe dwie "wady" sygnalizowane przez komputer. Jedna to blokowanie turbiny, ale od tego auto nie gaśnie i check tez tak łatwo ( po 3x zapłon ) nie znika. Druga to zamarzający filtr i myslę że to tu masz problem.

        BTW
        Jak to usterka "paliwowa" to świecić się też powinny świece żarowe, czego przy turbinie nie ma

        Comment


        • #5
          Witam
          Na wstępie przepraszam za Caps Locka w tytule, próbowałem to wyedytować, ale nie umiałem
          Kolego @DOBRAKU - z tą kontrolką świec żarowych to oczywiście masz racje. Też się świecą i zapomniałem o tym napisać
          Jutro zrobię tak jak radzicie, spuszczę zawartość filtra paliwa a potem pojadę na diagnostykę komputerową.
          Jak już będę znał kod usterki to oczywiście napisze.
          Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.

          Comment


          • #6
            tak ważny szczegół pominąłeś???!!!.... Łomatko zlituj sie nad nami biednymi "pomagaczami" ?! ...
            jeśli już to kolejnośc jest taka:
            - diagnona, pierwsze co to diagnoza !!! zawsze i jaknajszybciej od tego zależy powodzenie tej naprawy oraz pewność co do przyszłych usterek,
            - nie spuszczałbym ON,
            - zrobiłbym jak radzi Dobraku - wsadził auto na 4-6 godzin do ciepłego wystarczy jak będzie nieco na plusie,

            a normlanie powiem tak:
            ...a na cholere bedziesz se brudził łapy albo kase nieporzebnie wydawał - wydawaj kase na siebie ! a nie na darmozjadów, co kase biorą za mędrkowanie.
            Moja rada jest taka:
            jutro ma już być mniej mrozu - dolej do Full ON z wiarygodnej stacji,
            rozważ zakup Skanera Diagnostycznego (około100zł) - będziesz miał własnego Doctora i speca od diesla w kieszeni a na forum przyjdziesz po rozwiązanie darmo. Kase wydasz na siebie i do końca życia 1-den tylko raz i diagnozujesz wszystkie auta z wtykiem OBDII.

            (brawo Dobraku rośnie nam 2-gi Fachowiec ... daltego nie bez kozery wsadziłem Post do poddziału Układ Paliwowy i Emisji Spalin bo to najbardziej podejżana sprawa zgadzamy sie wszyscy .....widać moja krew ).
            Last edited by rambo7; 13-02-2012, 23:00.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              A wiec zrobiłem tak:
              poszedłem do garażu, niestety nie ogrzewanego i podgrzałem filtr paliwa opalarką. Po jakiś 20 minutach grzania filtra opalarka zrobił się on naprawdę ciepły. Następnie odpaliłem samochód i zostawiłem go odpalonego na jakieś 30 minut.
              Po opływie tych 30 minut spuściłem prawi całą zawartość filtra. Ile było tam wody, to ciężko powiedzieć, ale zabieg pomógł.
              Op całej operacji odpaliłem auto i pozwoliłem mu popracować jeszcze kilka min i w tym czasie kontrolka CHECK i ŚWIEC cały czas były włączone. Następnie zgasiłem auto na jakieś 10 sekund i odpaliłem ponownie, wtedy już CHECK i ŚWIECE zgasły, a silnik wkręcił się normalnie powyżej 3 tys obrotów.
              Zobaczymy jeszcze jak będzie jutro rano, gdy auto spędzi noc w zimnym i ciemnym garażu.
              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Kontrolki Ci zgasły nie dlatego, że się naprawiło tylko akurat sterownik silnika na bazie trzech ostatnich uruchomień nie stwierdził błędów, wiec sobie anulował usterkę. Co do zamarzającego filtru ... check wskakuje tylko wtedy gdy ewidentnie braknie ciśnienia. Mi sie potrafiło auto na wolnych obrotach zadusić a kontrolki nie było, dlatego ładnie Ci wszystko gaśnie. Możliwe, że bedziesz miał wiecej szczęścia niż ja .... zlałem filtr i paliwo .... zalałem najlepsze co mogłem w swoim mieście kupić i.... auto spisywało sie pięknie przez równo 100km. Z tego co piszesz to pięknie potwierdzają się nasze wspólne przypuszczenia, jednak musisz sie liczyć z tym, że problem pewnie wróci... poczytaj troche forum - znajdziesz metody jak sobie radzić.

                Comment


                • #9
                  dzięki za wsparcie Dobraku ,
                  przy okazji masz coś do dodania? - https://www.civicforum.pl/showthread...%28i-innymi%29
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X