Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Filtr paliwa i usuwanie wody

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Filtr paliwa i usuwanie wody

    witam, ostatnio zainteresowałem się filtrem paliwa i jestem ciekaw jak się usuwa wodę z filtra 1.JPG
    co powinienem zrobić aby usunąć wodę odkręcić dużą białą nakrętkę (1) czy powinienem grzebać przy tym wentylu (2) ?? i kolejne pytanie czy podczas tego zabiegu woda się tylko wyleje czy ropa również, przygotować jakieś podstawki albo coś ??
    Last edited by kristo1,7; 08-05-2011, 22:06.

  • #2
    to co zaznaczyłeś (1-2) to jest jeden i ten sam element to jest pokrętło zintegrowane z wylewką - tym "dziubkiem" zlatuje H2o i ON.

    Zabieg jest banalnie prosty.
    Najlepiej jest zdjąć koło (przednie lewe) będzie swobodniejszy dostęp, ale można nie zdejmować i jedynie unieść na lewarku tyle by się zrobiła możliwie duża szpara i ubrać jakąś katankę bo trzabędzie się oprzeć na kole sięgając w głąb ręką.

    Pierwsze co robimy to odkrcamy na wieczku śrubkę (kluczyk 10) tzn. NIE wykręcamy odpowietrznika całkowicie 2-3 obroty tylko tyle by się wyraźnie poluzowała.
    (aby wygodnie sięgnąć do niej można odkręcić 2 śruby trzymające obejmę filtra - Filtr będzie można (wieczko) skierować do siebie by łatwo podejść kluczem 10ką.


    Dopiero wtedy odkręcamy białe pokrętło pod filtrem. Ten "dziubek" który wystaje jest to normalna wylewka - tędy będzie ciekło H2o i ON - pod filtr na elementy drążków kierowniczych dobrze jest połozyć czyściwo (chłonne materiały textylne) i spuszczamy odkręcając - powiedzmy góra 100-150ml max wystarczy cały filtr ma pojemność około 0,5L. (przeważnie dużo wody nie ma )

    Po upuszczeniu pewnej ilości (na oko widać co leci) zakręcamy białą zakrętkę pod filtrem - nie mocno - z czuciem by nie zerwać gwintu ! (czyścimy to co sie upaćkało).
    Następnie pompujemy pompką gumową (czarną) tak długo aż z odpowietrznkia (śrubki na wieczku) będzie lecieć ON jak zacznie lecieć to jeszcze 2-3 pompnięcia i zakręcamy śrubkę z taką siłą by nie dostawało się powietrze mocno ale bez przesady .
    Jeśli pompowanie idzie ciężko luzujemy śrubkę odpowietrznika wykręcając go nieco więcej - gruszka się grobi miękka i będzie pompować łatwiej, po zalaniu i przelewie palcami dokręcamy luz a kluczem oczkowym zakręcamy.

    Koniec operacji.
    Powodzenia.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 10-05-2011, 07:49.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      czyli 1 (ze zdj.) odkręcić całkowicie i położyć obok dobrze rozumiem ? czy też poluzować i 2 będzie ciekło ?

      Comment


      • #4
        odkręcenie tych 2 śrub ze schematu 1. pozwoli łatwiej podejść kluczykiem do odpowietrznika, jak tego nie zrobisz to musisz się "gimnastykować" by tam wsadzać oczkowy jest cisano nie ma wygody pracy - czasem lepiej odkręcić 2 śrubki dodatkowo i mieć o wiele lepszy dostęp. Tak trzeba je odkręcić korpus FILTRA można nim manewrować (nie odpinamy od niego nic więcej) a cały filtr - wieczko nieco do siebie skierować i wtedy klucz 10 na grzechotce i lecisz jak profesjonalista .
        zakręcisz go spowrotem po całej operacji spuszcania wody - jako ostatnie czynności zakręcisz go spowrotem w to samo miejsce.
        Cieknie... kiedy?
        Tzn. cieknie grawitacyjnie kiedy odkręcisz odpowietrznik a potem dolny plastikowy zawór - zleci H2o i ON z filtra.
        jak zakręcisz dolny zawór filtra to przy pompowaniu gruszką będzie lecieć odpowietrznikiem (wsadź koło filtra szmary) przy przeleiwe 2-3 pompnięcia i zakręcasz odpowietrznik.
        Last edited by rambo7; 10-05-2011, 07:44.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X