Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zalanie benzyny do diesla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zalanie benzyny do diesla

    Witam, mialem ostatnio niespodzianke. Mianowicie zona do naszego Civica Diesel zatankowala benzyne !!!
    W baku bylo 1/4 diesla po czym dolala do pelna benzyne 98. Po przejechaniu ok 10 km Honda stanela noi laweta.
    Na drugi dzien serwis wyczyscil bak pompe paliwowa i przewody. Koszt ok 800 zl. Ale najciekawsze ze pan w serwisie stwierdzil ze juz jest ok i mozna normalnie jezdzic tylko nie wiadomo jak dlugo , ile jeszcze km mozna przejechac przed wymiana elementow ktore mogly ulec ''podtarciu" . Moze ktos z Was mial podobne zdarzenie i moze mi podpowiedziec czego moge sie spodziewac. Z gory dziekuje za wszystkie posty i pozdrawiam
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 22:10.

  • #2
    Odpal google i wyszukaj temat "zatankowanie benzyny do diesla". Będziesz miał sporo tematów omawianych przez podobnych kolegów pokaranych przez żony, ojców itd. Tak pobieżnie wnioskując to jakieś trwałe skutki przejechania aż 10km mogą zostać. Ale jeśli wszystko chodzi ok, to może nie jest tak żle.

    Comment


    • #3
      Nie wiem jak to jest z Hondą ale kolega zalał do VW Golfa 5 PB, przejechał około 10 km i tez stanał, po wyczyszczeniu baku itd nic sie nie dzieje już około rok.

      Comment


      • #4
        Jak za kilka 2-3tyś. nic nie wyjdzie to już tak zostanie. Ewentualnie mogły poprzecierać się wtryski z powodu słabego smarowania. W pompie CR za bardzo nie ma co się stać, ewentualnie może się rozszelnić choć wątpię że benzyna wyrządziła jej krzywdę po tylu kilometrach. Wymień zapobiegawczo filtr paliwa.

        Comment


        • #5
          Witam ,filtr paliwa rowniez mi wymienili jedynie zastanawiam sie nad przytarciem pompy orazi wtryskow. W koncu silnik pracowal na mieszance diesela z benzyna.

          Comment


          • #6
            Idzie zima to zrobi najlepszy przegląd.. jak będziesz miał problemy z zapalaniem, falowaniem obrotów, nadmiernym kopceniem to wtryski wypadało by sprawdzić. Jeśli masz na BOSCH'u CR to od. 50zł w BOSCHu kosztuje sprawdzenie jednego wtrysku.

            Comment


            • #7
              Dzieki jendriu za porady , tak mam na boschu CR i tak sie zastanawiam czy jak szlag trafia wtryski to pojedynczo czy od razu wszystkie bo przeciez mieszanaka ropy z benzyna dochodzila z jednej szyny do wszystkich wtryskow. A co do sprawdzenia to co oni tam sprawdzaja stopien zuzycia , ewentualna elektronike czy jeszcze cos zupelnie innego. Pozdr.

              Comment


              • #8
                Prawdopodobnie trafiło by pierwszego, tego co jest pierwszy na listwie od strony zasilania z pompy. Kompletne sprawdzenie wtrysku łącznie z dawka paliwa w różnych warunkach, szczelność pod wysokim obciążeniem. Niestety jak sprawdzać wtryski to tylko w BOSCH bo "wioskowi" mechanicy zazwyczaj sprawdzają tylko ilość wtryskiwanego paliwa. Wtryski niestety trzeba zdemontować.

                Comment


                • #9
                  Kupiłem civica, który poprzednia właścicielka również zalała benzyną. Serwis wszystko właściwie powymieniał: wtryski + nawet pokrywę silnika, pompę i filtr paliwa. Auto jeździło dwa lata. Kupiłem ją 4 miesiące temu, zrobiłem 15 tyś. km. Do wnętrza samochodu dostawał się smród spalin. Okazało się że z pod dwóch wtrysków wydostają się spaliny. Była jakaś nieszczelność. Serwis zrobił swoje a ja teraz znowu mam auto w serwisie - straciło moc. Z jednego z wtrysków wydostaje się dym i olej, brak mocy, szarpie ją strasznie a teraz już nawet nie zapali.

                  Comment


                  • #10
                    Bo wydmuchało zapewne miedzianą podkładkę pod wtryskiem. Nic dziwnego, że straciło moc bo kompresja ucieka z cylindrów. Jeśli to tylko podkładki to nic kosztownego.

                    Comment


                    • #11
                      Witam , tak sie zastanawiam co jest przyczyna ze w niektorych przypadkach wystarczy czyszczenie ukladu paliwowego i wymiana filtra jak w moim albo wymiana pompy , wtryskow jak w poscie powyzej a i tak to juz nie jest Honda tylko tylko jakis gnojowoz typu tdi. Czy ma na to wplyw styl jazdy po zatankowaniu niewlasciwego paliwa agresywny - spokojny czy tez sklad mieszanki , olej napedowy - benzyna ?
                      Pozdruffka 4 All uzytkownikow Hondy.

                      Comment


                      • #12
                        Raczej próba wykorzystania przez ASO naiwności klienta. Wątpię, że wykonali naprawę w ramach gwarancji. Największym zagrożeniem jest spalanie się benzyny w wtryskiwaczu, co powoduje jego uszkodzenie.

                        Comment

                        Working...
                        X