Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

~~ Montaż PODGRZEWACZA PALIWA Civic 1,7 CTDI - Manual - zrób to sam ~~

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • ~~ Montaż PODGRZEWACZA PALIWA Civic 1,7 CTDI - Manual - zrób to sam ~~

    Witam wszystkich.
    Specjalnie zamieszczam to w dziale SILNIKI DIESLA gdyż w tej sprawie, więcej w ten dział zagląda osób niż na Dział - manuale.
    Kilka słów o urządzeniu:
    Elektryczny podgrzewacz Oleju Napędowego z termostatem oraz przekaźnikiem 12V.
    Kupiłem to u kolegi pana Tytusa na stronie : https://podgrzewacz.prv.pl/
    Po wielu mękach z paliwem a co za tym idzie z silnikiem i Check Engin'ami i próbach z różnymi urządzeniami postanowiłem w miarę solidnie przygotować się do kolejnej zimy.
    Fotki które zrobiłem są ponumerowane i postępowałem jak w opisie który zamieszczam poniżej - trzeba czytać i zaglądać na Fotki.

    Co potrzebne do zamontowania:
    2 kable wcześniej przygotowane w domu:
    kabelek - Zworka z wyjściem do kabla niebieskiego
    kabelek czarny około 15-20cm do połączenia masy podgrzewacza z karoserią.
    Kombinerki, śrubokręt, nóż, klucze nasadowe na przedłóżce fi 10 szczególnie, przewód gumowy zbrojony do paliwa około 45cm, cybanty 2-3 szt. w rozmiarze przewodu gumowego, opaski zaciskowe, pianka izolacyjna, pancerzyk plastikowy na okablowanie, ciepłą pogodę i 2 godz czasu.

    Co przedstawiają fotografie:

    1. Kabelki - przygotowałem sobie 2 kable ( wszystko LUTOWANE !!!) kabelek krótki - zworka z czerwonym z bezpiecznikiem 15A on będzie lutowany z Niebieskiem wychodzącym od Przekaźnika. Zworka - mozna zrobić dowolnie - np. odrazu wlutowaćsię w zaślepkę tego miejsca gdzie wskazałem na Fotce - jak ją wyjmiecie to - jest to blaszka łącząca 2 PINY - po przekręceniu kluczyka - pojawią się tam 12V - żeby nie ingerować w fabryczną zworkę - zrobiłem sobie swoją - na kabelkach.

    2. Przygotowanie miejsca - moim zdaniem to jest optymalne rozwiązanie - dlaczego ?!
    Zależało mi na tym by ON z podgrzewacza miało jaknajbliższą drogę do Filtra Paliwa ((do tego wykorzystałem istniejący przewód paliwowy tj. wypiąłem go z "gruszki" ręcznej Pompki i wpiąłem do Wylotu z grzałki - by zagrzane paliwo maxymalnie jszybko dotarło do filtra paliwa. o tym później.))
    Odkręciłem zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego od podszybia oraz sam zbiornik od blachy która go trzyma - jest to konieczne bo jest bardzo mało miejsca by swobodnie manewrować elementami.
    Pogdrzewacz wcześniej owinąłem pianką (by go nie obijało o blachę karoserii i sie nie telepał po blasze) oraz odrazu podpiąłem Kable Biały do wtyczki i Masowy czarny do wypustka (który wcześniej przygotowałem) - podłączyłem na cybant przewód gumowy (może byćfi 8 lub fi 10 ja dałem fi 10 – (podgrzewacz ma 2 wymiary przyłacza – ale króciec Gruszki – pompki to fi 8 więc powinno być łatwiej mając przewód fi 8) ale trzeba uważać by nie spłaszczyć przewodów przy zagięciach cały podgrzewacz wpychamy do wnęki za zbiorniczkiem chłodziwa.
    Uwaga – by sobie polepszyć dostęp – trzeba wyszarpać przewód Paliwowy sztywny z kostki która go trzyma (przewód sztywny alu w kolorze khaki) ten przewód idzie od Filtra paliwa do Pompy wtryskowej – ja na ten przewód po wypięciu go z zaczepów założyłem dodatkowo piankę izolacyjną (widoczną na szaro) po to by paliwo po przejściu przez filtr nie wychłodzilo się po drodze do Pompy Paliwa – cel zabiegu aki by utrzymać jaknajdłużej Ciepłe Paliwo od wyjścia z grzałki aż do samej Pompy Wysokiego Ciśnienia.

    3. Umieszczenie podgrzewacza zanim poskładamy wszystko do kupy spowrotem - zapinamy sztywny przewód paliwowy do zatrzasków (jeśli ktoś założył piankę - jak ja - w miejscach zatrzasku trzeba wyciąć kawałek pianki - by rurka się wczepiła w uchwyt. Jak wszystko jest na miejscu opaskami zaciskowymi można złapać podgrzewacz i przewód gumowy i lekko ścisnąć wszystko razem na tyle mocno by przewód paliwowy się nie przemieszał a na tyle lekko by go nie zgnieść !

    4. Przewód paliwowy gumowy fi8/fi10 trzeba go tak umiejscowić by nie było załamania przy zgięciach (tu fi 8 lepiej sie nada) jesli masz fi 10 musisz mocniej ścisnąć przy króćcu "gruszki" - ta ma króciec fi8 oraz jeśli to konieczne zamocować 1 dodatkowy cybant w miejscu gdzie u mnie widoczne jest załamanie przewodu paliwowego - założenie cybanta i nieco dokręcenie spowoduje powrót do przekroju okrągłego - tak zrobiłem - bo ten garb mi sie nie podoba jest za bardzo załamany.

    5. Przewód orginalny - profilowany. dokładnie widać jak to zrobiłem - wypiąłem rurkę z "gruszki" i wpiąłem ją do Wylotu z podgrzewacza zamocowałem na 2 cybanty dla pewności (to miejsce będzie się rozgrzewać)

    6. Kable i przekaźnik. po założeniu mechanicznie podgrzewacza trochę estetyki by kalbe nie drażniły oka przy otwarciu maski - trzeba się zastanowić gdzie umieścić przekaźnik i kable. Wybrałem do tego miejsce pod puszką bezpieczników.

    7. maskowanie kabli. puszkę bezpieczników bardzo prosto się odpina unosi do góry i przepuściłem pod nią kable - sam przekaźnik wsadziłem do pojemniczka po gumach do zucia (zrobiłem kilka dziurek w nim by ewentualna woda miała gdzei ujść) te "zabezpieczenie" prowizoryczne miało na celu zapobiegać działaniu na przekaźnik wody i ewentualnego zwarcia przy zetknięciu z jakimś metalem - ale nie jest to konieczne - moje widzimisie.

    8. Puszka Bezpieczników pod maską. Nie udało mi się przepchać okablowania i przkaźnika do środka auta pod wnękę kierownicy - tak mało przelotek i tak ciasno że zrezygnowałem po pół godz szukania dziury. Chciałem pierwotnie podpiąć się w okolice stacyjki i tam znaleźć 12V po przełączeniu kluczyka na zapłon oraz chciałem sobie zrobić przycisk koło regulacji lusterek do wyłączenia głównego zasilania na grzałkę (np. w lato wogóle bym nie używał podgrzewacza) tzn urządzenie ma termostat i sie nie włączy powyżej +5stC ale chciałem sobie tak "to ładnie zrobić" - pomysł upadł bo sie nie przebiłem przez ścainę grodziową.
    Widać miejsce wskazane kluczem gdzie pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka na zapłon - (by wyjąć tę ZWORKĘ-ZAŚLEPKĘ i jej nie zniszczyć trzeba mieć 2 haczyki zrobione z druta lub gwoździa) W to miejsce wymyśliłem sobie zworkę jak na Fotce nr 1. kawałek przewodu zworka - zastąpi orginalną i dodatkowo przewód czerwony z bezpiecznikiem do połączenia się z przewodem NIEBIESKIM z Przekaźnika.
    Przewód czerwony podepnę bezpośrednio do akumulatora do ( + )
    Przewód Zielony podepnę bezpośrednio do akumylatora czyli ( - )

    9. Puszka bezpieczników miejsce przeciągnięcia niebieskiego kabla - bez żadnego wiercenia czy innego demolowania puszki bezpieczników (oczywiście kabel nie może być uszkodzony - bedzie nim płynął prąd 12V) bedzie zlutowany z kabelkiem czerwonym od zworki - którą przygotowałem sobie wcześniej.

    10. Puszka bezpieczników od spodu po odczepieniu zatrzasków z dołu odczepiamy spodnia pokrywkę - po szarpnięciu dłonią schodzi bez problemu, przeciągamy kablel, układamy go razem z pozostałymi i zamykamy puszkę, zakładamy spowrotem wszystko na zaczepy. Nie muszę dodawać że wszystko precyzyjnie izolujemy! - ja zakładałem podwójne koszulki termokurczliwe.
    UWAGA: konektorki (gniazda) są róznej wielkości jeden większy drugi mniejszy - jest to ważne by łatwo weszły w gniazda konektorki "męskie"

    Reasumując:
    Czerwony >> klema (+)
    Zielony >> klema ( - )
    Niebieski >> do zworki do skrzynki bezpieczników ( 12V po przekręceniu kluczyka)
    Biały >> podpięty do podgrzewacza ( do kostki)
    Czarny (dorabiany) podgrzewacz łączy z karoserią masy.

    Tak zamontowana instalacja z podgrzewaczem jest bezinwazyjna tzn nie został zniszczony żaden element fabryczny - wszystko można przywrócić do stanu fabrycznego.

    KONIEC.

    (na lato najpewniej czerwony zielony i niebieski będę odpinał - nie ma sensu by układ pracował a na podwórku ciepło.)
    ewentualne niejasności lub sprostowania będe aktualizował w miarę na bieżąco, jak to się sprawdzi oczywiście tez opiszę - jak przyjdzie zima.
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 05-08-2013, 13:30.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    System pozwolił na wgranie 5 szt. fotografi. tutaj kolejne działanie.
    (na zdjęciach są drobne błędy literowe - ale wiadomo jak ma być po polsku).
    Załączone pliki
    Last edited by rambo7; 20-09-2010, 08:21. Powód: poprawki
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Żółta strzałka pokazuje że jest wyjęta fabryczna ZWORKA - na tej zworce pojawia się prąd 12V po przekręceniu kluczyka
      zrobiłem zworkę i od niej idzie kabelek poprzez jeszcze jeden bezpiecznik do przekaźnika.
      (jak wspomniałem uwaga jest taka że jeden konektor zworki jest mniejszy - i takie też rozmiary zworek dobrałem.



      Do wszystkich z Was którzy posiadają FABRYCZNY PODGRZEWACZ PALIWA - czy może ktoś potwierdzić że u siebie ma coś takiego ???
      Taki układ fabryczny podobno jest w modelach 2004 - 2005 - POTWIERDZACIE???
      jeśli tak to proszę o foto w tym wątku - by raz na zawsze rozwiać wątpliwości, moje i innych użytkowników.
      ja w rocznikach 2002 - 2003 takiego ukadu nie widziałem - sam również nie posiadam.
      Załączone pliki
      Last edited by rambo7; 20-11-2011, 15:45.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Jeden z forumowiczów - przesłał mi fotkę jak to wygląda w modelu z 2005 roku - czyli wiemy że roczniki 2005 takowy fabryczny podgrzewacz posiadają !


        EDIT:
        Uzupełniam Fotke, zmieniłem położenie węża paliwowego który pierowtnie był schowny za zbiorniczkiem wyrównawczym.
        Zmiana polegała na tym że przeniosłem go przed zbiorniczek wyrównawczy i zawiesiłem - wykoryzstałem 2 uchwyty, przez co wąz nie jest tak mocno zagięty (jak było to wczesniej za zbiorniczkiem) teraz bardzo łagodnie paliwko przemieszcza się po łuku.
        Załączone pliki
        Last edited by rambo7; 26-03-2012, 19:51.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Podgrzewaz sterownik

          Zlokalizowałem u siebie podgrzewacz i sterownik. Podgrzewacz koło zbiorniczka, sterownik w kabinie z prawej strony nóg pasażera pod plastikiem.
          Nie zlokalizowałem przekaźnika podejrzewam, że jest w nadkolu.
          Rocznik koniec 2003, model 2004.
          Nigdy nie miałem problemu z odpalaniem ani jazdą nawet przy -25C, natomiast ciągle zapycha się geometria turbiny tak więc podgrzewacz w tym przypadku nic nie pomoże.
          Załączone pliki
          Last edited by Frenk15; 14-04-2011, 09:05.

          Comment


          • #6
            Uzupełnienie Manuala zworka widoczna na FOTO 1 jest włożona do miejsca gdzie była zworka fabryczna FOTO 11/12.
            Żeby była jasność w kolorach - ZWORKA z Foto 1 (czerwony kabelek z bezpiecznikiem) jest zlutowana z przewodem NIEBIESKIM widocznym na Foto 8 / 9 i dopiero włożnona w miejsce fabrycznej (wyjętej) zworki.
            Last edited by rambo7; 20-12-2011, 16:51.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Potwierdzam, mam rocznik 2004 kwiecień i posiadam ta grzałke paliwa tylko niestety cos mi nie dziala bo paliwko marznie przy -10 i mam pytanko gdzie znajduje sie przekaznik od tej grzalki? ponizej fotki tego urzadzonka...DSC02612.JPGDSC02611.JPG co to za przekazniki ze zdjecia?

              Comment


              • #8
                Informacje są w Dziale Diesla w poddziale Układ Podgrzewania - Wpis nr #4 tu: https://www.civicforum.pl/showthread...-2004-1-7-cdti
                jest opis skrzynki przekaźników przedstawionej skrzynki j.w.

                Moduł podgrzewacza i Przekaźnik podgrzewacza dla wersji Fabrycznej jak Twoja jest w tym Poście wpis nr #3.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzieki rambo7 za odpowiedzi na moje pytania, teraz juz wiem gdzie szukac tego przekaznika a ta skrzynke z przekaznikami moge wykluczyc bo juz ja prawie rozebralem (przez moja niewiedze) :P. A wiec rozebralem nadkole i wszystkie kable przesledzilem i niestety nie znalazlem tego przekaznika tylko jakąs wiszaca duza brazowa wtyczke/kostke 4-pinowa(dodam ze auto mialem lekko rozbite z prawej strony i blacharz troche niechlujnie to zrobil)... Przenasze sie do tego dzialu co mi Podałes zeby nie zasmiecac i wstawie fotke tego ustrojstwa ktora jutro juz zrobie. Pozdrowka!

                  Comment


                  • #10
                    gratuluję zaparcia bo w takich warunkach zimowych przy -15stC / -20stC bez podgrzewacza paliwa, to pewne problemy z zamarzaniem/przymarzaniem paliwa.
                    Elementy jak przekaźnik czy moduł w podgrzewa są integralną częścią układu podgrzewania paliwa - bez tego nie będzie działać grzałka.
                    Komunikaty Check Engine + spirala świec żarowych zupełnie możliwe w takich okolicznościach i warunkach.

                    Proszę forumowiczów o pisanie osobnych postów w temacie Tej Instrukcji, po to by MANUAL został Manualem.
                    Powyższe wpisy zostawiam gdyż są konkretne krótkie i merytorycznie ściśle ze sobą związane i dają od razu odpowiedź w przypadku niejasności.
                    Last edited by rambo7; 31-01-2012, 07:28.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Witam!
                      Znalazłem tez w mojej hani seryjny podgrzewacz paliwa.Tak jak wcześniej napisane po lewej stronie pod zbiorniczkiem.Rok prod 2004 ,październik.W związku z tym że auto kupiłem niedawno o tym jak działa podgrzewacz przekonam się za parę miesięcy.pozdrawiam

                      Comment

                      Working...
                      X