Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wymiana filtra paliwa w 1.7 ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wymiana filtra paliwa w 1.7 ctdi

    witam będę wymieniał filtr paliwa w mojej hondzie rocznik 2003 jeśli ktoś to robił to bardzo proszę o instrukcje jak to zrobić z góry bardzo dziękuje jaki filtr kupić najlepiej
    Last edited by rambo7; 22-09-2012, 18:49. Powód: pisz kolego polską czcionką bo palce mnie już bolą od poprawiania.

  • #2
    za przeproszeniem to jest proste jak sex po 24tej z zamkniętymi oczami. Klucz nasadowy 10. obok "gruszki" gumowej pompki paliwa - bardziej głębiej są 2 śrubki trzymające całą obejmę w której siedzi filtr - dobrze je widać !
    Należy: odkręcić te 2 śrubki zdjąć gumowy Wlot / Wylot i wyjąć filtr wraz z obejmą! (jeśli coś będzie haczyć przy wyjmowaniu to trzeba pozdejmować z uchwytów np. "gruszkę"-pompkę by było łatwiej.
    Zgodnie z regułą montażu:
    - na deklu filtra jest śrubka odpowietrzająca - przed założeniem filtra popuszczamy ją w celu odpowietrzenia filtra.
    - filtr montujemy w obejmę z odpowiednim ustawieniem wejście wyjście - potem wkładamy Fitr i Obejmę - zakłdamy gumowe rurki
    - kładziemy szmatę pod filtr paliwa - by nie napaskudzić na podwórku
    - nacismay (około 30-40 razy) gumową gruszkę tak długo aż ON przeleje się przez odpowietrznik który po przelaniu - zakręcamy!
    - po całej zabawie dopiero wtedy przykręcamy na sztywno obejmę z filtrem do profilu.

    dodam tylko że filtr np Filtrona do 1,7ctdi kosztuje około 90zł a filtr Filtrona do golfa około 35zł. (jest nieco krótszy) dlatego moim zdaniem filtr od filtra sie nie różni w zasdzie działania. Wymiar obwodu pasuje, budowa - identyko, zastanawia mnie tylko polityka firmy czemu znowu MY do Hondy musimy płacić extra a do "standardgebelsa" 2 x taniej...?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Do Rambo 7
      Mam pyt. masz moze schemat instalacji elektrycznej do naszej hani??
      Bo zastanawiam sie czy nie da sie przelozyc calego filtra wraz z tymi manelami do podgrzewania od opla astry 1.7 cdti. Czy to zda egzamin no i czy wogole jest to mozliwe

      Comment


      • #4
        odpowiadając na pytanie to nie mam, ale to nie jest tak że jest Jeden wielki schemat! Schematy instalacji elektrycznych mam kilka i one są do konkretnego układu elektrycznego.
        Jeśli pytasz czy mam schemat instalacji podgrzewania paliwa to nie mam - niestety.
        Servisówka ASO pokazuje że jest u nas coś takiego jak podgrzewacz paliwa(rysunke tego czegoś) ale, faktycznie go nie ma! i nie ma żadnej pokazanej instalacji do niego nie ma nawet miejsca w skrzynce bezpieczników i nie ma tam nawet opisanego miejsca na bezpiecznik grzałki paliwa.
        Co do adaptacji układu Astry 1,7 to sam się zastanawiałem nad przełożeniem całości bo wygląda to prosto i solidnie. Zrezygnowałem z tego pomysłu ponieważ są nieco inne przyłącza. Zauważ że w astrze rurki ON są mocowane do filtra na śruby (takie jak w siłownikach hydraulicznych w ciągnikach) i sa grube i skręcane, a w Hondzie są nasadzane przewody cienkie Fi 8. Poza tym musiałbyś i tak wpinać się gdzeiś w instalację fabryczną 12V - to też nie jest proste bo jej nie ma .
        Rurki w Hondzie to tak:
        za pojemnikiem wyrównawczym chłodziwa wychodzą ze ścianki 2 krótkie aluminiowe rurki Fi 8, i tak:
        pierwsza - połączona jest profilowanym gumowym przewodem i leci do filtra paliwa
        druga połączona jest gumowym profilowanym przewodem i leci do pompy wys ciśnienia. (a tak naprawde z pompy gumowy przewód do króćca rurki - bo to jest przelew spowrotem do baku).
        jest to tak prosto opłączone że byłoby bardzo trudno poprzerabiać przewody od Astry by podpasować do Hondy.
        jest to tak proste że wóz drabiniasty ma trudniejszą budowę, (rurka metalowa - przewód gumowy - rurka metalowa, i spowrotem to samo)

        Astra ma to oczywiście zrobione profesjonal fabryka zgodnie ze sztuką - tak jak ma to być i tak ma większość samochodów - nowsze hondy też.
        w Hondzie 1,7 ctdi to jest średniowiecze tak jak w Poleonezie z '83-go - (tzn bez podgrzewacza to działa prawidłowo). ~~ w lato.

        podsumowując ja już wydałem pare złotych na różne patenty i powiem Ci KONIEC ! nie mam już do tego siły.
        Jedyna rzecz która się sprawdza to podgrzewacz paliwa STANADYNE był swego czasu dostępny na allegro - koszt około 200zł. ale nic lepszego do tej pory nie znalazłem, jak działa wypowiem się już niebawem idzie zima.
        to co kupiłem jest cośtakiego https://podgrzewacz.prv.pl/
        w tej chwili jeżdzę na podgrzewaczu przepływowym - działa na zasadzie wymiennika ciepła - i wadą tego rozwiązania jest to że grzeje dopiero jak mi sie zagrzeje silnik, a chodzi o to by grzało zanim odpale auto !
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          koledzy co ile tysięcy powinno wymieniać się filtr paliwa - słyszałem że co 45? może to ktoś weryfikować

          Comment


          • #6
            a po co kupować filtr od wieśwagena jak na rynku pełno tanich zamienników https://moto.autocentrum.pl/sklep.ph...mochodowe.html

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez faber Zobacz posta
              koledzy co ile tysięcy powinno wymieniać się filtr paliwa - słyszałem że co 45? może to ktoś weryfikować
              Ja wymieniam filtr paliwa, powietrza i kabinowy co dwa lata. Średnio jest to co 40 000 km w moim przypadku. Tak też jest w książce serwisowej.
              Olej (wraz z filtrem oczywiście) wymieniam co roku niezależnie od przebiegu. To jak amen w pacierzu wazne.
              Filtry wymieniam przed zimą

              Odnośnie cen filtrów to prawada ze sa zamienniki. I sa one tansze od orginalu.
              Ja komplet wszystkich 4 filtrów kupilem za 110zl + koszty przesylki.
              W serwisie kiedys dalem 4 razy tyle za orginalne filtrony :P po co ? nie widzę jakos sensu :P
              Szkoda przeplacac na czyms... co i tak wymienisz (powienienes wymienic) co roku lub co dwa lata :P

              Comment


              • #8
                Janek7 ma wypracowany czasookres wymian za pewne dostosowany (czyli optymalny, co widać mu się sprawdza) do warunków własnego użytkowania. Popieram takie podejście, bo diesel (też to zauważyłem i tak samo podchodzę do tego) powinien być przeglądany "indywidualnie" czyli nie książkowo a dostosowany do własnych warunków użytkowania.
                Z rozsądkiem podchodzić należy do podstawowych wymian gdy auto użytkowane jest w mieście inaczej gdy na trasie inaczej gdy mieszkamy na wiosce gdzie czasem jeździmy polnymi drogami inaczej, głównie tu chodzi o to że samemu trzeba wiedzieć kiedy dokonać wymian filtrów i olei.

                Zamieszczone przez faber Zobacz posta
                koledzy co ile tysięcy powinno wymieniać się filtr paliwa - słyszałem że co 45? może to ktoś weryfikować
                dobrze słyszałeś ale mam nadzieje żę słyszałeś wszystko a nie część informacji.
                Książka podaje: TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)
                https://www.civicforum.pl/showthread...alne-i-Trudne)


                czyli jest wyraźna sugestia że to na użytkowniku spoczywa odpowiedzialność za stan swojego bolidu.

                Do czego zmierzam, ja np. podchodzę do tego tak: nie mam "sztywnych" czasookresów wymian tj.: filtr powietrza, wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra paliwa. Wszystko zależy jak użytkuje (w jakich warunkach) auto.
                Najrzadziej wymieniam filtr paliwa co około 2 lata, 99% tankowań wyłącznie na tej samej stacji ale dużo to nie kosztuje i wymienię teraz przed zimą, generalnie przychylam sie do wymieniania co rok przed zimą.
                Filtr powietrza sprawdzam co 2 m/ce - odpinam klamry wyjmuje filtr i naocznie sprawdzam stan. Wychodzi na to że po zimie (tj. w okolicy maja) musze go wymieniać bo jest zawalony max głównie to co leży na ulicach - turbo wciąga wszystko jak odkurzacz i czasem przebiegu nawet nie ma 18-tys.km ! i jemu koniec, wymieniam od razu przy filtrze powietrza to generalnie w ogóle nie trzymam sie żadnego interwału - jak uznam że filtr ma dość wymieniam.
                Olej + filtr oleju do tej pory regularnie co 15tys, ale ostatnio wymieniłem przy 12tys. i okazuje się że po jeździe z przewagą miasta (moje warunki) olej trzeba wymienić wcześniej, dałby rade dociągnąć do 15 tys. ale z uwagi że dostałem w spadku bańke zmieniłem wcześniej.
                Olej wymieniałem sam muszę powiedzieć że miałem na to 2 godz. czasu bo u kolegi w warsztacie sie bawiłem przy okazji konserwując gdzieniegdzie podwozie. Zauważyłem że pomimo 1,5 godz otwartego korka niby ściekło wszystko - ale wziąłem sprężarkę powietrza i wsadziłem króciec do rurki bagnetu, zapodałem tam trochę powietrza pod ciśnieniem - ku mojemu zdziwieniu wyleciao około 0,6L szlamu - to nie był olej to była mazia.
                Tak że nieciekawie to wyglądało, sądzę że olej będę zmieniał przy około 12tys przy moich warunkach użytkowania to jest dobry czasookres.
                Dodam że po tej wymianie weszła cała 5-ka oleju gdzie przeważnie 4,2L to max.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  A co sądzicie o filtrze z 2.2 do 1.7?
                  Wyglada mi na to, że różni się jedynie wysokością, a reszta to to samo, a jest o połowę tańszy. Jakoś nie mogę się przekonać, żeby zamontować ten od golfa, ale może na ten od nowszej hondy bym się zdecydował...szykuje się do tego razem z założeniem stenadyne.
                  Co o tym sądzicie?

                  Comment


                  • #10
                    gdybyś rzucił okiem na Dział Diesla nie zdawałbyś takich pytań bo temat był omówiony .
                    Filtr do 2.2 różni się całkowicie od filtra 1.7
                    W 2.2 filtr jest wkręcany w obudowę grzałki a w 1.7 stanowi całość, no i musisz mieć pojęcie jak to wygląda .
                    troszkę sie rozejrzyj w dziale Dzielsa bo to jest bardzo zwarty i poukładany dział - musisz liczyć się z tym że na tym etapie wiedzy którą posiadasz dostaniesz 99% odpowiedzi na swoje pytania jeśli chodzi o 1.7CTDi.

                    wystarczy byś w dziale Układ Paliwowy I Emisji Spalin przejrzał kilka wątków
                    gdzie się znajduje filtr paliwa w silniku 2.2 i jak go wymienić
                    :confused: skoro Tytuł wyczerpał sprawę dopiszę w trybie edycji: Wymontowanie i zamontowanie filtru paliwa SCHEMAT (klucz). do odkręcenia wymagane narzędzia specjalne - Klucz do filtra paliwa. https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2012/09/6695541800_1348224107-1.jpg


                    Montaż fabrycznego podgrzewacza paliwa od Civic'a VIII-gen do naszego 1.7Ctdi
                    Wątek powstał celem przybliżenia adaptacji podgrzewacza zintegrowanego z filtrem od Civic'a 8gen (UFO) do Isuzowskiego 1.7 CTDi. Witajcie. Dotarł wreszcie do mnie podgrzewacz z UFO. Postanowiłem zobaczyć co tam w trawie piszczy. Demontaż jest łatwy .... filtr nie jest mocowany na ścisk jak VII-gen a jedynie trzyma się na gwincie - odkręcamy zatem podgrzewacz - 2 śruby od góry i juz mamy to co nas interesuje. Całość posiada 3 kostki do podłączenia z instalacją. tj. - grzałka -


                    Filtr paliwa i usuwanie wody
                    witam, ostatnio zainteresowałem się filtrem paliwa i jestem ciekaw jak się usuwa wodę z filtra 8626 co powinienem zrobić aby usunąć wodę odkręcić dużą białą nakrętkę (1) czy powinienem grzebać przy tym wentylu (2) ?? i kolejne pytanie czy podczas tego zabiegu woda się tylko wyleje czy ropa również, przygotować jakieś podstawki albo coś ??
                    Last edited by rambo7; 10-10-2012, 21:14.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Ups...pisałem z pamięci i uprościłem sprawę przez co wyszło jak wyszło :/
                      Myślałem o takim filtrze jak ten:
                      Filtr paliwa ASHIKA 30-0L-L02 w ofercie sklepu internetowego iParts.pl ✓ Darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.

                      który jednak był w dieslach 2.0, a nie w nowszych 2.2
                      Z tego co wiem to niby u nas powinien być taki:
                      FILTR PALIWA HON./ASHIKA/ w ofercie sklepu internetowego iParts.pl ✓ Darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.

                      który skolei niby też jest w 2.2 bez podgrzewacza.
                      W tym sklepie (i innych) przewija się jeszcze najmniejszy filtr:
                      Filtr paliwa NIPPARTS J1334024 w ofercie sklepu internetowego iParts.pl ✓ Darmowa dostawa, profesjonalne doradztwo oraz gwarancja producenta.


                      Moje wątpliwości, które zdaje się źle sprecyzowałem dotyczą właśnie wymiaru - czy robi różnicę?

                      Dzieki za linki, faktycznie przeoczyłem część z nich

                      Comment


                      • #12
                        co do wysokości filtra, faktycznie jest różnica, nie mam pojęcia co wnosi ta różnica? może ktoś się wypowie fachowo, np. pracuje przy produkcji Filtrów.

                        Możliwe że chodzi o powierzchnię roboczą, Olej Napędowy jest gęstszą cieczą niż benzyna to jedno a drugi jest różnica między np filtrem Filtrona jak widać jest dłuższy większy a np Knechtem czy Boschem jest o 1/3 krótszy. Możliwe że jest różnica w samej konstrukcji wkładki.

                        Filtron jak na warunki polskie możliwe że powierzchnię roboczą ma taką samą jak inne krótsze ale ma większy odstojnik na wodę.

                        Tak czy siak moim zdaniem filtr 1.7CTDi jest tak prosty w budowie że jeśli mieści się w obejmę i ma odpowiednie króćce to w zasadzie można wsadzić każdy.
                        Nie wiem jeszcze tego czy wkład filtrujący jest inny dla oleju napędowego a inny dla benzyny.
                        Generalnie jak bym wsadzał to jednak generalnie filtr do diesla byle by pasował w obejmę.

                        Ja używam Filtrona w 1.7CTDi i nie narzekam (cena do jakości jest bdb) miałem też Boscha i też był dobry.
                        Widać różnicę w wielkości Filtrona a Knechta dla modelu 1.7CTDi.

                        Co do Filtrów 2.2 [N22] to większość producentów widzę trzyma jednolity wymiar.
                        Widać różnicę w konstrukcji tych filtrów,
                        2.2 [N22] - posiada czujkę elektryczną - informacja jest wysyłana na deskę rozdzielczą o pojawieniu się wody w filtrze
                        1.7[4EE2] - posiada zwykły kranik - do okresowego upuszczania H2O.


                        _____________

                        Filtron:
                        Załączone pliki
                        Last edited by rambo7; 11-10-2012, 08:58.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Kupiłem filtr paliwa i chciałem zabrać się za wymianę. Zrobiłem wstępne rozeznanie pola operacyjnego i doszedłem do wniosku że mogę mieć problem ze względu na bardzo ograniczony dostęp. Filtr jest wciśnięty na podszybiu między obudowę filtra powietrza a zbiorniczek wyrównawczym płynu chłodzącego, biegną tam też kable. Obawiam się że bez zdemontowana co najmniej obudowy filtra powietrza się nie obejdzie.
                          Czy ktoś wymieniał filtr i podzieli się doświadczeniem ?

                          Comment


                          • #14
                            najwygodniej zdemontować pokrywę filtra powietrza (wymień filtr powietrza dużo nie kosztuje) odkręć też rurę od powietrza aby całkowicie zdjąć pokrywę. Odkręcasz obejmę filtra(klucz 10) i już, uważaj bo wylewa się trochę ropy z rurek. Zakładasz zgodnie ze strzałkami paliwo wchodzi, wychodzi, potem obejmę filtra. Odkręcasz nakrętkę odpowietrzenia i ćwiczysz nadgarstek gruszką do przelania. potem filtr powietrza i odpalamy.

                            Comment


                            • #15
                              puszki filtra nie trzeba ruszać, można odkręcić 2 rzeczy:
                              - 2 śruby trzymające zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej,
                              - oraz kolejne 2 śruby trzymające widełki które będą widoczne po opuszczeniu zb. wyrównawczego.
                              i już wszytko się da wyjąć.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X