Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Różna dawka paliwa na wtryskiwaczach w HONDA CR-V 2.2 i-ctdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Różna dawka paliwa na wtryskiwaczach w HONDA CR-V 2.2 i-ctdi

    W piątek miałem okazję być w jednym z ASO Honda, po podłączeniu do kompa człowiek który to ustrojstwo obsługiwał zauważył, że jeden z wtryskiwaczy (ten pierwszy od strony rozrządu) dawkuje większe ilości paliwa niż pozostałe - lecz jeszcze to jak powiedział -dawka jest w normie lecz niebezpiecznie zbliżyła się do max wartości. Nie wiedział czy to jest nieprawidłowość. Moja wizyta w ASO była związana z ciągłym przybieraniem oleju w misce po wypalaniu DPF . Czy ktoś wie na ten temat coś? Może to jest właśnie przyczyna rozrzedzania oleju i jego przyrostu w misce, bo w trakcie dotrysku paliwa w czasie wypalania DPF jest jego prawdopodobnie za dużo w tym cylindrze i spływa po pierścieniach do miski.
    Nadmienię, że od ostatniej wymiany oleju na 40 tys po przejechaniu 3 tys km tego oleju już jest tak około 7 mm nad kreskę max na bagnecie. Gdy HANKA wchodzi w proces dopalania DPF ( średnio co 400 km) wyjeżdzam za miasto 3 tys obr, drugi bieg około 10 km i już jest czysto. Procesu nie przerywam, kontrolka zapchanego filtra się nie zapaliła nigdy, a w misce mieszaniny olejów coraz więcej za każdym wypalaniem. Na tym wtryskiwaczy zawsze jest większa dawka nie zależna od obrotów. Czy to tak ma być? Człowiek z ASO coś mówił o.....wtryskiwacz ten to wtryskiwacz prawdopodobnie zasadniczy do którego reszta wtrysków się dopasowuje- ale nie był przekonany, recepty na olej napędowy w misce nie znalazł!!! POMOCY!!!!!

  • #2
    Nie jesteś sam - problem dot. wszystkich samochodów wyposażonych w filtr DPF. Wymysł francuskiego "Piździota" zaadoptowany przez większośc w celu zmniejszenia zanieczyszczeń i portfeli klientów. Problem był nawet omawiany w TVN Turbo i niestety nie poradzisz. Recepty które są smiechu warte to:
    - zmiana oprogramowania wtryskiwaczy (tzn kompa w aucie) by tego nie dawkował i wycięcie PDF - na razie firmy myslą co z tym zrobić jak poprawić ten system.
    - niektóre aso mają "receptę" (nie mówiąc klientowi) upuszcza olej z miski i dolewa 15W-40 albo radykalnie 80-90 przekładniowy by zagęścić.
    - sprzedać auto i nie kupować z DPF.
    - generalnie nic nie zrobisz - musisz zakceptować status quo.
    - tak że szkoda twojej kasy na dobry olej lej 15W-40 bo i tak po 10tys go tam nie bedzie.
    - oczywiście to tak ma nie być z tym przybywaniem ale tak jest ustawione przez fabryke i nie wim czy ktoś w PL potrafi zmienić program w kompie auta i wyciąć DPF by go system pokładowy nie widział.

    ciekawe że mi mechanik znajomy w aso powiedział że czeka ich udręka z klientami kiedy wejdą silniki z DPF - ciekawe skąd to wiedzial? w żadnym wypadku - zakazał mi kupowania czegokolwiek z DPF. (na szczęście posłuchałem).
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X