Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pobieranie i powrót płynu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pobieranie i powrót płynu

    Witam. Otóż mam taki problem w moim 1.7 cdti że samochód kopci na szaro-niebiesko.
    Zauważyłem również, że jak dam 5k obrotów to znika w tym czasie płyn ze zbiorniczka, a jak puszczę gaz to on wraca (lecz nie tyle ile go było).
    Spaliny ewidentnie śmierdzą przepalonym płynem. W płynie nie ma oznak oleju, jak i w oleju nie ma oznak płynu. Czy może być to uszczelka pod głowicą?
    Jeszcze zaznaczę że ciężko jest nagrzać samochód do 90 stopni. Jeśli w jakiś sposób źle założyłem temat lub czegoś nie napisałem, to z góry przepraszam. Jestem tutaj nowy

  • #2
    w przywitaniu napisałeś "że masz zepsutego" ctdi, ok, ale co konkretnie popsute? rozumiem że chodzi o te sytuację z układem chłodzenia?
    Zacznijmy od tego że to auto po którymś właścicielu? czyli jego historia jest dość bogata w przygodny związane z naprawami lub sytuacjami usterkowymi i próbami ich naprawienia.
    Kopcenie na szaro-niebiesko - z czym jest związane to poczytasz tutaj:
    TABELA przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania turbiny w 1.7 CTDi

    tu są podane potencjalne przyczyny i jaki obszar za to odpowiada (trzeba się zastanowić).
    To obniżanie się płynu w zb wyrównawczym i jego powrót przy odpuszczeniu gazu ma związek z pracą wirnika pompy wody. To co obserwujesz to wymuszony obieg cieczy przez pompę wody. Im większe obroty tym większa wydajność pompy wody, tym w układzie większe ciśnienie i szybszy obieg cieczy. Węże obiegu cieczy w części układu są gumowe, a jak wiesz guma rozszerza się jeśli zwiększasz ciśnienie, zatem gdy ciśnienie spada spuchnięte węże się obkurczają to obserwujesz ten powrót, tego wiele nie ma ale jak sam zauważyłeś widać to. Gdyby cały obieg był w metalowych rurach to by tego efektu nie było widać. Tak ma być.
    Problem polega na tym że po jakimś czasie brakuje płynu w zb wyrównawczym?
    Jeśli tak to są 2 opcje: uszczelka głowicy - bywały takie przypadki albo pęknięcie bloku wzdłuż cylindra takich przypadków na forum może są 2. Jeśli ten właśnie przypadek to jedynym ekonomicznym wyjściem jest kupno innego silnika.
    Co do nagrzewania 1,7ctdi, nie zagrzejesz diesla do 90stC na odcinku krótszym niż 20km w warunkach zimy (okres od jesieni do wiosny). Generalnie diesel nie zagrzeje się jak benzyniak i tu odsyłam do istniejących tematów czy to 1,7ctdi czy 2,2ctdi, poczytaj "diesel słabo grzeje" lub podobne tematy. 1,7CTDi nie ma żadnego dodatkowego urządzenia dogrzewającego jak webasto czy nagrzewnicy elektrycznej PTC jak w silniku 2,2. Dlatego w zimę tym autem się jeździe w rękawiczkach i czapce tak do 20km. Jeśli temp zewnętrza będzie poniżej -12stC to nie zdejmuje się czapki i rękawic, i to nie znaczy że coś nie tak, tylko wszystko jest ok.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam ponownie. Wracam do tematu mojego civica. Otóż wyciągnąłem silnik, rozebralem głowice i na gole oko od rwzu widać ze pęknięta . Kubiłem goły słupek, uzbroilem go praktycznie w 100 % tylko nie jestem pewny co do wężykow podciśnienia turbiny, ponieważ przy starym silniku robił jakiś „majster”. Brakuje w starym silniku dwóch czujników podciśnienia bo się pewnie zepsuły i ten „majster” spiął wszystkie wężyki razem i wpiął w ten jeden czujnik. Moje pytanie brzmi czy posiada ktoś może schemat do podciśnienia żebym sprwdzil czy wszystko dobrze podpiąłem ?

      Comment


      • #4
        wszystkie węże do jednego czujnika, kabaret
        Zamieszczone przez Patryk cv7 Zobacz posta
        czy posiada ktoś może schemat
        ... no jak myślisz, kto mógł namalować schemat?
        Korzystaj z wyszukiwarki tematów:
        Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Szukałem tego schematu na forum ale nie wiem czemu go nie znalazłem. Sprawdziłem po schemacie i wyglada na to ze wszystko dobrze podpiąłem. W piątek będę miał jeszcze sprzeglo do odebrania, założę, wrzucę silnik i dam znać czy wszystko działa tak jak powinno. Wielkie dzięki Rambo za pomoc

          Comment


          • #6
            Wracam do tematu mojej bestii . Dalej sobie z nia nie poradziłem. Chodzi mi tutaj o brak mocy. Wymieniłem dwa zaworki, ponieważ były uszkodzone (cały czas puszczały powietrze), nowe zaworki podpiąłem zgodnie ze schematem i nawet już próbowałem podpiąć inaczej niż mówi schemat, ale wtedy wyskakiwały błędy. I teraz nie wiem co mam robić. Jak ściągnąłem węża od turba to jest takie ciśnienie na wysokich obrotach że nie da się utrzymać ręki na wężu ponieważ ją mocno odpycha. Jak wąż jest założony to wtedy na wysokoich obrotach on nie puchnie, tylko zasysa. Nie wiem już co mam robić . Rambo pomóż prosze

            Comment


            • #7
              Wszystko jest prawidłowo, tylko potrzebujesz informacji - wiedzy o tym, dlaczego tak się dzieje .
              Zamieszczone przez Patryk cv7 Zobacz posta
              Chodzi mi tutaj o brak mocy.
              Brak mocy zazwyczaj idzie w parze z jakimś kodem błędu. Czyli rozumiem masz non stop P1236 lub P1237 ?
              Zamieszczone przez Patryk cv7 Zobacz posta
              Jak wąż jest założony to wtedy na wysokoich obrotach on nie puchnie, tylko zasysa
              Nie będę pisał po raz kolejny dlaczego, bo pisałem już czemu tak się dzieje.
              Przeczytaj te tematy, moim zdaniem one Ciebie dotyczą, jak je przeczytasz to zrozumiesz dlaczego wąż na wysokich obrotach nie puchnie (szczególnie gdy opisywałem to porównując do jazdy na rowerze) dla Estery raz tłumaczyłem wpis #10
              Check engine, kod błędu P1237

              i tutaj też pisałem wpis #27
              civic 1.7 ctdi 2004r błąd p1237 i p2413

              generalnie oba tematy będą Ci bliskie. Poczytaj i skomentuj.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam ponownie. Pierwsze co to dziękuje bardzo Rambo za pomoc, Honda ma się dobrze i wręcz się zapomina. Przyczyna tego wszystkiego były zaworki podciśnienia turbiny i czujnik doładowania turbiny. Podczas gdy próbowałem naprawić samochód to ten czujnik był przeze mnie wyciągany i czyszczony i dalej miałem problem. Mój Komputer(za 100 zł) pokazywał błąd p1236, który oznacza ujemne doładowanie turbiny. Pojechałem dzisiaj na warsztat gdzie miałem praktyki, wzięliśmy pożądny komputer i pokazał również błąd p1236 ale opis błędu był inny poniewaz było napisane ze jest uszkodzony czujnik doładowania turbiny, wyciągnąłem go znowu, przeczyscilem jeszcze raz jakimś specjalnym preparatem który dostałem od mechaników z warsztatu, wpialem i skasowaliśmy błąd. Po odpaleniu samochodu i dodaniu gazu do 4 tys obrotów Honda puściła mocny czarny dym, już wiedziałem ze coś się zmieniło poniewaz wcześniej nie kopciła wgl. Wyjechałem z warsztatu i od rwzu poczułem moc . Przejechałem około 70 km cały czas na pełnym gazie, Honda przestała cslkowicie kopcić a na desce nie ma żadnego błędu . Jeśli ktoś miałby błąd p1236 to polecam sprawdzić również ten czujnik. Rambo dziękuje jeszcze raz. Temat uważam za zamknięty

                Comment


                • #9
                  No, oby wszystko fungowało. Co do tego puchnięcia węża to już wiesz o co chodzi? kiedy będzie spuchnięty i twardy a kiedy, mimo wysokich obrotów miękki? ok.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Tak tak. Przeczytałem cały tamten temat i jest idealnie tak jak napisałeś . Zazdroszczę Ci wierzy jaka masz o tym samochodzie i pewnie nie tylko tym

                    Comment

                    Working...
                    X