Cześć,
Mam pytanie dotyczące prawidłowej temperatury silnika diesla 2.2 w Hondzie Civic VIII.
Auto ma wlany płyn chłodniczy Borygo (normalny, bez rozcieńczania z wodą itp).
Poziom płynu jest do połowy zbiornika wyrównawczego - mniej więcej na poziomie łączenia (łączenie zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej).

Temperatura silnika po rozgrzaniu utrzymuje się na poziomie jak na zdjęciu poniżej.

Powyższe zdjęcie zostało zrobione po ok. 60 minutach od uruchomienia silnika.
Ok. 30 minut auto jechało po mieście+obwodnica (50-90 km/h), kolejne 30 minut auto jechało po autostradzie (140 - 160 km/h).
Temperatura jaka panowała wówczas na zewnątrz to +9 stopni Celciusza.
Jednak temperatura ta utrzymuje się zawsze na tym samym poziomie bez względu czy to autostrada czy jazda po mieście w korku.
Tutaj rodzi się moje pytanie.
Czy temperatura którą wskazuje licznik jest optymalną temperaturą dla tego silnika?
Pytam ponieważ dotychczas jeździłem zawsze silnikami benzynowymi i tam zawsze wskazówka była po środku licznika (90 stopni).
W tym przypadku mam obawy, że temperatura jest za niska dlatego piszę tego posta.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Bartek
Mam pytanie dotyczące prawidłowej temperatury silnika diesla 2.2 w Hondzie Civic VIII.
Auto ma wlany płyn chłodniczy Borygo (normalny, bez rozcieńczania z wodą itp).
Poziom płynu jest do połowy zbiornika wyrównawczego - mniej więcej na poziomie łączenia (łączenie zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej).

Temperatura silnika po rozgrzaniu utrzymuje się na poziomie jak na zdjęciu poniżej.

Powyższe zdjęcie zostało zrobione po ok. 60 minutach od uruchomienia silnika.
Ok. 30 minut auto jechało po mieście+obwodnica (50-90 km/h), kolejne 30 minut auto jechało po autostradzie (140 - 160 km/h).
Temperatura jaka panowała wówczas na zewnątrz to +9 stopni Celciusza.
Jednak temperatura ta utrzymuje się zawsze na tym samym poziomie bez względu czy to autostrada czy jazda po mieście w korku.
Tutaj rodzi się moje pytanie.
Czy temperatura którą wskazuje licznik jest optymalną temperaturą dla tego silnika?
Pytam ponieważ dotychczas jeździłem zawsze silnikami benzynowymi i tam zawsze wskazówka była po środku licznika (90 stopni).
W tym przypadku mam obawy, że temperatura jest za niska dlatego piszę tego posta.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Bartek
Comment