Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Prawidłowa temperatura silnika diesla - Honda Civic VIII 2.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Prawidłowa temperatura silnika diesla - Honda Civic VIII 2.2

    Cześć,
    Mam pytanie dotyczące prawidłowej temperatury silnika diesla 2.2 w Hondzie Civic VIII.
    Auto ma wlany płyn chłodniczy Borygo (normalny, bez rozcieńczania z wodą itp).
    Poziom płynu jest do połowy zbiornika wyrównawczego - mniej więcej na poziomie łączenia (łączenie zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej).




    Temperatura silnika po rozgrzaniu utrzymuje się na poziomie jak na zdjęciu poniżej.




    Powyższe zdjęcie zostało zrobione po ok. 60 minutach od uruchomienia silnika.
    Ok. 30 minut auto jechało po mieście+obwodnica (50-90 km/h), kolejne 30 minut auto jechało po autostradzie (140 - 160 km/h).
    Temperatura jaka panowała wówczas na zewnątrz to +9 stopni Celciusza.
    Jednak temperatura ta utrzymuje się zawsze na tym samym poziomie bez względu czy to autostrada czy jazda po mieście w korku.

    Tutaj rodzi się moje pytanie.
    Czy temperatura którą wskazuje licznik jest optymalną temperaturą dla tego silnika?
    Pytam ponieważ dotychczas jeździłem zawsze silnikami benzynowymi i tam zawsze wskazówka była po środku licznika (90 stopni).
    W tym przypadku mam obawy, że temperatura jest za niska dlatego piszę tego posta.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • #2
    U mnie pokazuje tak samo nie zależnie przy jakiej jeździe miasto czy 7godzin autostradą tylko ja mam benzynę ale myślę że nie ma to znaczenia.
    Wcześniej miałem audi i tam zawsze było równo 90 co auto to inaczej.

    Comment


    • #3
      musisz korzystać z wyszukiwarki tematów i poczytać odpowiedzi na swoje wątpliwości:
      Nawiew w dieslu 2,2 i-CTDi nie leci gorące powietrze.

      cd. tutaj:
      Przegrzewanie silnika N22

      na tej podstawie już wnioski wyciągniesz, np takie że zmiana sprawnego termostatu na sprawny niczego nie zmieni.

      można też poczytać to bo zasada działania diesla w zimę jest identyczna:
      Po przejechaniu jakiego odcinka silnik 1.7ctdi.osiąga właściwą temperaturę?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        ogrzewanie

        witam

        czy u was w ufo tez wskazówka temp, płynu chłodniczego nie do chodzi do połowy wskazania ???


        jak u was z ogrzewaniem w dieslu powiem ze trzeba długo czekać zanim dmuchnie naprawdę ciepłym powietrzem ??
        czy w ufo sa jakieś grzałki elektryczne albo co trzeba zrobić żeby szybko dmuchało ciepłym powietrzem

        Comment


        • #5
          U mnie jest ok 1cm poniżej połowy wskaźnika. Mi szybko łapie temperaturę i daje ciepło, tylko u mnie benzyna.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez sparco Zobacz posta
            U mnie jest ok 1cm poniżej połowy wskaźnika. Mi szybko łapie temperaturę i daje ciepło, tylko u mnie benzyna.
            a powiedz mi jak to jest z ta grzałką w diesla która jest żeby ja wlaczyc to trzeba dać HI temperaturę i AC ma być ON czy OFF

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez grypsownik Zobacz posta
              witam

              czy u was w ufo tez wskazówka temp, płynu chłodniczego nie do chodzi do połowy wskazania ???


              jak u was z ogrzewaniem w dieslu powiem ze trzeba długo czekać zanim dmuchnie naprawdę ciepłym powietrzem ??
              czy w ufo sa jakieś grzałki elektryczne albo co trzeba zrobić żeby szybko dmuchało ciepłym powietrzem
              Jest sporo o tym na forum, w 2.2 potrzeba około 5km na złapanie temperatury. Podobno pomaga ustawienie pokrętłem od razu HI, ale osobiście nie zauważyłam i od wielu lat marznę dojeżdżając do pracy - mam 5,1km

              niektórzy mają podgrzewane fotele

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez zozulka Zobacz posta
                Jest sporo o tym na forum, w 2.2 potrzeba około 5km na złapanie temperatury. Podobno pomaga ustawienie pokrętłem od razu HI, ale osobiście nie zauważyłam i od wielu lat marznę dojeżdżając do pracy - mam 5,1km

                niektórzy mają podgrzewane fotele
                Ale HI z AC ON czy OFF

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez grypsownik Zobacz posta
                  a powiedz mi jak to jest z ta grzałką w diesla
                  jaka tam jest grzałka i gdzie? to mnie zaciekawiłeś

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez samoyeds Zobacz posta
                    jaka tam jest grzałka i gdzie? to mnie zaciekawiłeś
                    W zespole klimatyzacji w kabine jest tzw. "Rdzeń podgrzewacza PTC". To jest elektryczna grzałka która w zależności od parametrów jest odpowiednio sterowana - uruchamiane są odpowiednie sekcje grzałki. Info jest w serwisówce. Być może sterownik tak zasila grzałkę że nie daje to dobrego efektu.
                    Te parametry to;
                    •Silnik włączony
                    •Silnik dmuchawy: włączone
                    •Silnik mieszania powietrza: Pozycja „Max Hot” (maksymalne grzanie)
                    •Niska temperatura zewnętrzna
                    •Liczba działających podgrzewaczy PTC zmienia się w zależności od temperatury płynu chłodzącego silnika

                    Od dłuższego czasu chcę sobie założyć taką grzałkę u siebie.
                    Już ją testowałem na zasilaczu i powiem, że jak podłączy się wszystkie sekcje na raz, to grzeje dość dobrze. Myślę do że odmrażania przedniej szyby spokojnie się nadaje. Nie wiem jak z nagrzewaniem środka auta, bo to da się sprawdzić dopiero po montażu...

                    PS.
                    Grzałka wygląda tak;
                    nagrzewnica UFO.jpg
                    Załączone pliki
                    Last edited by TRAFO; 06-05-2020, 10:53.

                    Comment


                    • #11
                      co to jest za tytuł tematu?? "ogrzewanie"


                      Zamieszczone przez grypsownik Zobacz posta
                      czy u was w ufo tez wskazówka temp, płynu chłodniczego nie do chodzi do połowy wskazania ???
                      na to pytanie jest odpowiedź w bardzo wielu tematach np.: https://www.civicforum.pl/showthread...ka+temperatury


                      zapoznaj się z istniejącymi tematami w obszarze ogrzewania diesla 2,2 i-CTDi np:
                      Nawiew w dieslu 2,2 i-CTDi nie leci gorące powietrze.

                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Wskazówka temperatury u mnie jest na tym samym poziomie co u Ciebie. Ja mojego nieraz pokatuje i ani drgnie. To samo na autostradzie mogę jechać ze prędkościami 180- 200 i też nie podnosi się także się nie przejmuj tylko tankuj i w rurę mu.

                        Comment


                        • #13
                          U mnie było podpięte elm327 i płyn nagrzewa się do max 80 stopni. Widać że termostat otwiera się przy temperaturze 78 stopni,bo +/- temperatura oscyluje o 2 stopnie. Z tego co patrzyłem na necie na nowe termostaty, to do tego modelu producent właśnie przewiduje otwarcie przy 78stopniach.Z wyższymi temperaturami otwarcia nie znalazłem. Dlaczego tak nisko? Nie mam pojęcia. Olej podczas jazdy nagrzał mi się do 85 stopni.

                          Comment


                          • #14
                            Potwierdzam. U mnie nigdy nie widziałem wskazówki temperatury dochodzącej do połowy wskaźnika, bez względu na czas pracy silnika czy temperaturę zewnętrzną. Ten typ tak ma.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez rafi243 Zobacz posta
                              Dlaczego tak nisko? Nie mam pojęcia.
                              Bo to diesel. Diesel sprawność ma wyższą niż benzyniak, czyli straty ciepła mniejsze niż w benzynie. Czyli ze względu na wyższą efektywność termiczną generują mniej ciepła w trakcie pracy, przez co na krótkich dystansach nie są w stanie się rozgrzać. W zimę byś miał non stop zimno nawet po 100km. jazdy.
                              Zamieszczone przez zbiggy11 Zobacz posta
                              Ten typ tak ma
                              dokładnie. A konkretnie mówiąc każdy "D".
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X