Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 CTDI - brak ogrzewania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 CTDI - brak ogrzewania

    Witam,
    Od kilku dni, bo dopiero teraz temperatury spadły zauważyliśmy, a raczej córka zauważyła, bo to jej hania, że niestety występuje totalny brak ogrzewania. Wiem zaraz mi napiszecie - na forum jest mnóstwo postów w tym temacie, poszukaj. Poszukałem, niestety nic nie znalazłem. Linki są ok, pokrętło ciepło/zimno ok, zawór nagrzewnicy otwiera się i zamyka, tzn. linka go przełącza, wąż wchodzący do nagrzewnicy gorący, powrót także, płyn chłodzący jest (w zbiorniku rozprężnym pomiędzy min a max). Nie mam pomysłu gdzie dalej szukać. Dodam tylko, że przed ostatnią zimą zrobiłem moda wg opisu z forum, wyciągając jedną zębatkę/trybik przy nogach kierowcy, żeby pokrętło ciepło/zimno chodziło lżej i linka nie spadała. Jest to ponoć trybik poruszający jakąś klapą. Tak jak pisałem, zrobiłem to zgodnie z opisem z forum i tamtej zimy wszystko było ok. Ciepło leciało a pokrętło od temperatury zaczęło działać jak powinno. Proszę pomóżcie, bo coraz zimniej a córa zaczyna śmigać w rękawiczkach.

  • #2
    Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
    wąż wchodzący do nagrzewnicy gorący, powrót także,
    mam wątpliwość czy... piszesz to na podstawie tego co sprawdziłeś po wymianie trybiku? (wtedy gdy go wyjąłeś a było ciepło na polu?)
    czy .... jest to info od córki która zameldowała o tym wczoraj?
    nie bez kozery pytam bo, diesel 1,7ctdi (dodam żaden) nie posiada webasto (chyba że se ktoś założył uniwersalny). Posiada tylko układ dogrzewania układu chłodzenia.
    Dobrze by było gdybyście poczytali by się nie powtarzać;

    Po przejechaniu jakiego odcinka silnik 1.7ctdi.osiąga właściwą temperaturę?

    świece żarowe podgrzewacza wody 1.7CTDi

    Więc wracam do początku twojego wpisu, jeśli wąż wejście i wyjście do nagrzewnicy są gorące (a mamy dziś +8stC) to napisz jak to zrobiliście? ...jak zagrzaliście tego diesla aby te 2 węże były gorące? bo mi (i mało komu) się 10 lat nie udało? chętnie posłucham.
    Zakładam że to co piszesz to sprawdziłeś w lato. Dziś dziewczyna meldowała że zmarzła bo jest pogoda jaka jest.
    Więc jak przeczytacie te wątki to się od razu zorientujesz że jeździmy w tym dieslu w czapce i rękawiczkach, tak do kwietnia.

    Jeśli jednak jak twierdzisz wejście i wyjście do nagrzewnicy są gorące (np w taki dzień jak dziś), w co mi trudno uwierzyć, jest to możliwe jak przejedziesz jakieś min. 50km bardzo ale to bardzo agresywnie, w co wątpię bo kobiety tak nie potrafią jeździć. No le ok.. jak są gorące - to masz zatkaną nagrzewnice.
    Natomiast przypuszczam że ona nie zrobił więcej jak 15 km drogi. A Instrukcja Obsługi mówi że silnik uważa się za rozgrzany minimum po 16 km jazdy w warunkach trudnych gdy będzie poniżej zera to nawet powyżej 20 km.
    W związku z tym że jeździ kobieta, to zakładam że nie jeździ dynamicznie jak facet. Moja żona nigdy w życiu przez 12 lat nie zagrzała diesla w zimę. - tego konkretnie diesla. Ogrzewanie jak jest załączone na MAx we wrześniu tak dopiero wyłączam ogrzewanie w kwietniu. Jak jadę ja, to po wyżej 50 km nieco zmniejszam pokrętło bo potrafię go zagrzać, natomiast niech tylko zwolnię albo jakieś światła temp od razu spada z powrotem daję max.
    No będzie musiała się do tego przyzwyczaić. Dla kobietki diesel to nie bardzo a już na pewno nie na zimę.
    Zaletą tego silnika jest z kolei to że nie da się go przegrzać nawet jak jest +38stC przez 2 miesiące, jak to było ostatnio.
    Jeśli to jej ulży to ja dopiero po 12km zdejmuję czapkę w zimie, a rękawice to czasem w ogóle nie zdejmuję.
    Zerknij na to co pisze Instrukcja Obsługi w zakresie pracy silnika:
    TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

    Last edited by rambo7; 27-10-2018, 12:11.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam,
      Bardzo dziękuję za szeroko rozbudowaną odpowiedź, która nie wniosła nic i ani o krok nie przybliżyła mnie do rozwiązania problemu. Dziękuję też za potraktowanie mnie jak ostatniego kretyna, który niczego nie sprawdził, niczego nie poczytał tylko pytania zadaje.
      Może teraz ja bardziej się uzewnętrznię, choć nie wiem co to zmieni:
      "mam wątpliwość czy... piszesz to na podstawie tego co sprawdziłeś po wymianie trybiku? (wtedy gdy go wyjąłeś a było ciepło na polu?)
      czy .... jest to info od córki która zameldowała o tym wczoraj?"
      W poście wyraźnie napisałem, że trybik został wyjęty w tamtym roku przed zimą, a jeśli chodzi o ścisłość to w połowie zimy (dokładnie w styczniu) więc na dworze były minusowe temperatury. Zrobiłem to tylko dlatego, że pokrętło ciepło/zimno, chodziło mega ciężko. Tak jak napisałem wcześniej było to zrobione zgodnie z instrukcją z forum, czyli pokrętło max na ciepło, nura pod kierownice i wyciągamy trybik. Całą zimę w aucie było ciepło, wszystko działało poprawnie. Latem też było ok. (czytaj regulacja działała)
      "Zakładam że to co piszesz to sprawdziłeś w lato. Dziś dziewczyna meldowała że zmarzła bo jest pogoda jaka jest.
      Więc jak przeczytacie te wątki to się od razu zorientujesz że jeździmy w tym dieslu w czapce i rękawiczkach, tak do kwietnia."

      Nie nie sprawdziłem tego w lato, tylko wczoraj zanim napisałem ten post. Córka zameldowała mi o tym w środę. Jak to sprawdziłem, a tak, wziąłem kluczyki z samochodu córki, zaraz jak wróciła do domu (ok 19:30) sprawdziłem pokrętło ciepło/zimno, sprawdziłem linki, sprawdziłem zaworek przed nagrzewnicą, po czym wyjechałem na autostradę A1 (mam do niej ok 1,5km), przejechałem dwa zjazdy, czyli ok 15 km w jedną stronę, po czy wróciłem do domu i zacząłem sprawdzać co i jak. Dodam tylko że po przejechaniu w kupie ok 30 kilometrów (jestem facetem więc chyba umiem jeździć dynamicznie, a co to dynamiki jazdy to nie jeździłeś z moją żoną, więc proszę nie oceniaj innych patrząc tylko na swoje podwórko) z kratek nie zaczęło lecieć ani trochę cieplejsze powietrze. Węże na wejściu i wyjściu z nagrzewnicy miały mniej więcej taką samą temperaturę i były dość gorące, płynu nie ubywa, jest go tyle ile być powinno, czyli pomiędzy min. a max w zbiorniczku rozprężnym. Dodam tylko ku woli ścisłości, że zabrałem się za to dopiero wczoraj, bo w czwartek studiowałem wszystkie wpisy dotyczące tego problemu, a które udało mi się znaleźć na tym forum i w internecie.
      Także tak jak pisałem na wstępie bardzo dziękuję za obszernie rozbudowaną odpowiedź, choć wydaje mi się, że wystarczyło napisać:
      "Jeśli jednak jak twierdzisz wejście i wyjście do nagrzewnicy są gorące (np w taki dzień jak dziś), w co mi trudno uwierzyć, jest to możliwe jak przejedziesz jakieś min. 50km bardzo ale to bardzo agresywnie, w co wątpię bo kobiety tak nie potrafią jeździć. No le ok.. jak są gorące - to masz zatkaną nagrzewnice."
      Zamiast obrażać mniej doświadczonych Hondziaży
      Pozdrawiam
      Last edited by Moogli; 27-10-2018, 15:33.

      Comment


      • #4
        ...nie wiem, co się dzieje, ale wszystkich dziś obrażam. (czy to pokłosie splajtowania ckpl i przychodzą ludzie z jakimiś trudnymi doświadczeniami).
        Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
        Bardzo dziękuję za szeroko rozbudowaną odpowiedź, która nie wniosła nic i ani o krok nie przybliżyła mnie do rozwiązania problemu.
        poświęciłem Tobie czas nie dla chęci obrażania? nie wiem dlaczego taki dobór .
        Czyli mówisz że nic, a nic nie pomogłem, z treści linków też nic nie skorzystałeś?
        hymmm, no to na logikę:
        - gdy pokrętło chodziło ciężko (zanim wyjąłeś trybik) ogrzewanie było dobre.
        - gdy wyjąłeś trybik od tamtej pory (co potwierdzono w obecnych warunkach temp) ogrzewania nie ma.
        - wejście i wyjście do nagrzewnicy sprawdzone (jednakowo gorące) - ta informacja mówi prost że obieg cieczy jest prawidłowy. Jeśli jest wejście cieczy (za zaworem) gorące - to płyn wpływa do nagrzewnicy to jest pewne. Potwierdza to fakt że na wyjściu z nagrzewnicy tez jest podobnie gorące - czyli jest 100% pewności że nagrzewnica jest drożna i płyn krąży w obiegu nagrzewnicy.
        Odpada zatem pomysł na płukanie nagrzewnicy, ta jest na pewno drożna i sprawna.
        W mojej ocenie, na podstawie Twojego opisu, jedyny obszar do sprawdzenia to ponownie założyć z powrotem trybik. (u mnie jest założony nigdy go nie zdejmowałem)
        Mój pojazd działa identycznie jak twój.
        Rożnica polega na tym obecnie że ja trybik mam w twoim nie ma. Reszta pracy układu jest identyczna w moim jak i twoim.
        W związku z ciężką pracą pokrętła poradziłem sobie tak jak tu opisałem, dlatego nie zdecydowałem się na wyjęcie tego trybiku.
        Co co wpisu #2 wrócisz pewnie do niego jak się zrobi jeszcze zimniej.
        Poczucie obrazy przypuszczam wynikało z tego co napisałem w treści #2, bo jak byś poczytał dokładnie tematy co podsunąłem to byś nie czuł sie obrażony tylko byś podziękował za podpowiedzi, bo treści tam zawarte będziesz ..czy się obrażasz czy nie ..ale będziesz przerabiał, jeszcze z miesiąc (idzie zima) i będziesz nie ma od tego odwrotu.
        Tak czy siak, absolutnie i w żaden sposób nie marnuję czasu na obrażanie, nie śmiałbym nigdy osoby której nie znam obrażać z zamiarem. Jeśli taki masz, miałeś odbiór, to jeśli i ja się teraz uzewnętrznię i nie wiem czy to coś zmieni, to uprzejmie i koleżeńsko proszę o wybaczenie. Rozumiem też że "odbiór przekazu" może być pokłosiem frustracji tym niedomaganiem.

        Jak założysz trybik to tu masz (kiedyś opisałem jak sobie z tym radzę) aby nie ułamać pokrętła a tu masz wytłumaczone w jaki sposób kręcić:
        Klapa regulacji powietrza ciepłe/zimne
        Last edited by rambo7; 27-10-2018, 22:25.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dopiero dziś miałem chwilę czasu, "trybek" wsadzony, no i Hania grzeje jak szalona. Tyle tylko, że znów pokrętło ciepło/zimno działa mega średnio, znaczy do wiosny trzeba zostawić na ciepło i nie ruszać. Tak nawiasem mówiąc, a raczej pisząc to cały ten mechanizm to niezłe nieporozumienie, dziś wszystko rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem, łącznie z linkami, a i tak to usrojstwo nie działa, tzn. na zimne powietrze przełączę, ale już z powrotem jest mega ciężko, wręcz nie realne. Dodam tylko, że nic połamane nie jest, linki zamocowane jak trzeba na oryginalnych blaszkach (sam je kupowałem bo wcześniejszy partacz na silikonie zrobił) a linka od ciepło/zimno wygina się jak Ruska gimnastyczka. Jak będę miał chwile czasu, to spróbuję jeszcze wymienić samą linkę (może jest zbyt giętka) i dam znać czy pomogło. Ogólnie to dzięki za chęć niesienia pomocy i wszelkie podpowiedzi.

          Comment


          • #6
            Sam to ogarniałem po zakupie swojego. Linka kupiona w ASO za ok. 50 zł + oryginalna spinka za ok. 12 zł. Pokrętło działa idealnie w pełnym zakresie regulacji.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
              znów pokrętło ciepło/zimno działa mega średnio, znaczy do wiosny trzeba zostawić na ciepło i nie ruszać.
              dokładnie tak, tak robię od 13 lat.
              Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
              Tak nawiasem mówiąc, a raczej pisząc to cały ten mechanizm to niezłe nieporozumienie
              tak, Honda przymała się (już na początku) do tego że cały ten projekt jest do dupy. Niestety, za usterki i tak płacił klient jeśli coś ułamał.
              Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
              linka od ciepło/zimno wygina się jak Ruska gimnastyczka.
              jest kilka tematów o samej lince i jej ustawieniu, jeśli się w twoim egzemplarzu wygina, znaczy to że pancerzyk (niebieski) nie jest właściwie zamocowany.
              Zerknij na zbiór tematów: Nie można ruszać pokrętłem od nawiewu
              Zamieszczone przez Moogli Zobacz posta
              Ogólnie to dzięki za chęć niesienia pomocy i wszelkie podpowiedzi.
              miło usłyszeć, ale co mi się dostało... ślady mam do dzisiaj .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam
                Dziś po trasie ok. 80 km ze średnią prędkością 6o km/h silnik nie potrafił się zagrzać tzn. osiągnąć 90°. Temperatura na zewnątrz - 11°
                Czy coś z termostatem czy to normalne w takich warunkach?
                Screenshot_20210117-170424.jpg

                Comment


                • #9
                  wszystko prawidłowo - wzorowo . nie ironizuje. Tak działa diesel z tamtych lat. Obecne mają webaasto , PTC jak 2,2 UFO itd. Ten 1,7 takich udogodnień nie ma.

                  Mam regularnie około 12km jazdy w jedną stronę i tak wydziwiam co zimę by pomóc mu podnieść temp. Jak przygotować DIESLA do zimy.
                  tak naprawdę to jak się przygotować na tęgie mrozy gdy stoi na podwórku.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dzięki za odpowiedź. Właśnie coś mi nie dawało spokoju bo przy niższym mrozie nie było takiej sytuacji by nie potrafił się zagrzać. W kabinie ciepło (jak dla mnie) ale jak ktoś ma kobietę ciepłolubną to wie o co chodzi .

                    Comment


                    • #11
                      no i ten diesel to tylko w lato zagrzewa się do 90stC. Silnik diesla ma wyższą sprawność od benzyny generuje mniejsze straty ciepła, to przekłada się na mniejsze spalanie.
                      Powiem Ci że raz jechałem z Opola do Elblaga w warunkach jak teraz -13stC do -17sC było całą trasę tam i z powrotem i jazda w kurtce i rękawiczkach, dodam że jak jechałem ostro, mało kto mnie wyprzedzał to w miarę coś ciepłego leciało, jak tylko zwalniałem dojeżdżając do miejscowości to się wychładzał, znowu rozpędzałem i ostro to się zagrzewał i tak całą drogę. Wskazówka potrafiła nawet opaść o 1mm.
                      Mój termostat jest sprawny, jak jest około +5 - 0stC to po 30 km zmniejszam ogrzewanie bo za ciepło ale do 30km to tak sobie grzeje.
                      Dlatego w lato jadąc szybka trasą jest 160km/g plus SAE 5W_40 i żaden Focus czy Lancer to po 100km odpada nie trzyma tempa.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X