Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diesel Honda 2,2 i-CTDi - dziwny odglos z dolotu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel Honda 2,2 i-CTDi - dziwny odglos z dolotu

    Witam,
    Moja honda dieselek 2.2 wydaje z okolic obudowy na filtr powietrza dziwny dzwiek. Dziek
    Przypomina ocieranie sie metalowych elementow wprawionych w ruch duzym cisnieniem
    Powietrza i pojawia sie przy naglym puszczeniu gazu po jego szybkim dodaniu w okolicach 2300 do 1700 obrotow. Co to moze byc? Dzwiek jest taki sam jak na ponizszym filmiku:



    Prosze o pomoc. Rura dolotu od puszki filtra do silnika wymieniona na nowa bo ona byla podejrzana ale nie dalo to nic. Filtr oem honda… moze problem z dociskiem filtra w puszce albo dolotem „do” puszki z „zewnatrz”? Nie mam juz pojecia, poddaje sie haha

  • #2
    Kolejny filmik z tym dziwnym dzwiekiem! Prosze o pomoc, to na bank cos w okolicach puszki filtra powietrza, tylko co? moze ktos mial podobny problem... wymienilem ta rure dolotu ale to nie to:

    Comment


    • #3
      to nie jest problem, to tak działa, no chyba, że masz coś z samym mechanizmem który zrobił się głośny.
      Słyszałeś o zmiennej geometrii dolotu IMRC?
      Twoje rozwiązanie jest w tych tematach otwórz wpis #11 i poczytaj 2 tematy:
      Dziwny dzwięk silnika diesla 2,2 i-CTDi podczas jazdy i czary dym..

      ...a cha... i ważne jest jak piszesz w necie, jeśli piszesz "cdti" to nie znajdziesz wiele, bo to oznaczenie Opla, Honda nie posiada takiego silnika . musisz pisać dokładnie "i-CTDi" wtedy rekordy w tym "kluczu"się pojawią.
      Last edited by rambo7; 05-04-2024, 08:25.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Nie mialem pojecia o imrc wiec dzieki za uswiadomienie mnie fajnie ze to jednak nic zepsutego

        Comment


        • #5
          koniecznie wróć z informacją co przejrzałeś co było przyczyna, zwrotna informacja o rozwiązaniu problemu jest bardzo ważna! .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Na razie jestem pewny ze to nie sa elementy dolotu przed i po filtrze powietrza ani wina samego filtra czy obudowy… wszystko rozebralem, wyczyscilem, zamontowalem rowno oryginalny filte powietrza hondy z mokrą stroną wiec cos innego niz opisuje to wlasciciel filmiku na youtubie (ta rura co on mowi zostala u mnie wymianiona na nowa i nadal jest to samo)… na razie zdaje sie na Ciebie i uznam ze to zawor imrc i jego „praca” - szczegolnie ze dzwiek pojawia sie tylko przy duzym obciazeniu np jazda pod stroma góre. Konsultowalem juz 3 mechanikow oraz aso hondy i serwis bosch… mowili ze nie maja pojecia, jedynie co podejrzewali to turbina ale jako ze nie wywala check engine ani nie kopci i przyspiesza normalnie to stwierdzili ze szkoda tego rozbiera tylko zeby nabrac pewnosci i zebym jezdzil dopoki nie zacznie sie dziac cos wiecej o ile w ogole… widze ze problem nie tylko u mnie na youtubie wiec mozliwe ze to cos normalnego - moze imrc, moze spool turbiny, cholera wie… mam nadzieje ze „tak ma byc” i problem sobie uroilem

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez piotrtom Zobacz posta
              zawor imrc i jego „praca” - szczegolnie ze dzwiek pojawia sie tylko przy duzym obciazeniu np jazda pod stroma góre.
              tak, i gdy zaczynasz z niskich obrotów.
              No bo trudno zacząć z wysokich, ale właśnie to tak wymyślili żeby uzyskiwać większy moment oborowy w niskim zakresie obrotów. Okazało się że można to uzyskać zmieniając geometrię dolotu. No i wymyślili takie "usprawnienie".
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                No tak jak gazuje od okolo 1500 i puszcze kolo 2200 to slychac ten dzwiek przy odpuszczaniu ale nigdy nie pojawia sie bez obciazenia tzn jak jade sam po prostym lub lekka gorke, tylko albo pod gorke albo przy full zaladunku przynajmniej 4 grubasow na pokladzie ufo

                Comment


                • #9
                  @piotrtom Ja zauważyłem w UFO w 2.2 I-CDTI, że filtr leży trochę luźno w puszce to raz. Po drugie uszczelka nie jest dopinana ciasno. Ja robię tak, że ściągam uszczelkę z filtra i wokół tego felca na filtrze co trzyma uszczelkę, nawija kilka warstw taśmy izolacyjnej. Gdy ponownie zakładam uszczelkę to jest ciaśniej, w puszce nie lata i pokrywę trzeba mocniej docisnąć, jest szczelniej.

                  Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

                  edit.
                  Honda nie ma takiego silnika CD to w Oplach.. Honda ma i-CTDi.
                  Last edited by rambo7; 22-04-2024, 12:23.

                  Comment


                  • #10
                    W moim civicu jest identycznie, to chyba tak po prostu działa. Słyszalne tylko jak sobie pogazuje na światłach, w trakcie spokojnej jazdy jak i ostrzejszej tego nie słychać. Autor drugiego filmiku, który wysłałeś napisał co jest odpowiedzialne za ten dźwięk - turbo . W moim przypadku mechanik powiedział mi że po turbinie widać zużycie, ale śmiga normalnie. Sam w sobie silnik według mnie jest genialny, lepszym dieslem w moim krótkim życiu nie jeździłem
                    Sam silnik w sobie jest bardzo fajnie skonstruowany. Jeżeli będzie się o niego dbać nawet jak po portfelu trzepnie, to odwdzięcza się bardzo ładną i płynną pracą! Właśnie odebrałem swoją Hannę z warsztatu po wymianie kompletu wtryskiwaczy na nowy, więc już pojęcie jakieś mam

                    Comment


                    • #11
                      Zaczelem dalsza diagnoze tego problemu... ktory moze nie byc problemem ale jednak zaczynalo byc gorzej... Dzwiek stawal sie coraz glosniejszy, auto zaczelo mi wiecej palic i wolno sie zbierac ... mechanik zasugerowal intercooler - rozebrali, byl szczelny, ale wyciagneli troszke syfu ktory naturalnie sie tam zbiera (jakies kamienie, bloto itd), na razie jest cisza ale musze go mocno zagrzac i wtedy sprawdze, bede dawal znac czy pomoglo... niektorzy tez sugeruja wlasnie intercooler w komentarzach pod filmami na youtube z tym dzwiekiem. Bede sie umawial tez do znajomego z hamownia drogowa i ma mi sprawdzic cisnienie turbiny i temparature w dolocie, zobaczymy czy wszystko tam gra... co do turbo to watpie ze to jest ona, u mnie nie leje olejem ani nic, jest wszystko w porzadku wg mechanikow z nia, no chyba ze kwestia starosci. bede sie odzywal jak cos znajde, Wy tez dawajcie znac jakby cos bylo na youtubie czy u was w realu nowego na ten temat

                      Comment


                      • #12
                        Ciśnienie doładowanie sprawdzisz byle elm327 itp, nie potrzebna do tego hamowania.

                        Rozumiem że w ic oleju nie było? jak nie to zostawić turbinę w spokoju, zwrócić tylko uwagę czy sztanga od geometrii pracuje.

                        Jak dociśniesz obudowę filtra powietrza to nie zmienia się dźwięk ? sama obudowa filtra nigdzie pęknięta nie jest i ma wszystkie zapięcia? Każda rura od ic obejrzana pod kątem nieszczelności ?

                        Gdyby lewe powietrze to byś widział że doładowanie zadane jest niższe niż oczekiwane przez ecu.

                        Z lewej strony silnika to jest pompa wtryskowa, może po prostu hałasuje napęd pompy na klinie?

                        Warto też kupić do tego silnika zwykły stetoskop warsztatowy, bo ilość dźwięków które wydaje ten silnik spowoduje że osiwiejesz szybko :P potem gdybanie... rozrząd, napęd paska pk, pompa itd itd

                        Comment


                        • #13
                          No wlasnie ciezko jest ten dzwiek wywolac... u mne pojawia sie tylko na bardzo rozgrzanym silniku przy puszczaniu gazu podczas jazdy pod gorke... jakby pod duzym obciazeniem sie cos dzialo... auto wtedy wyraznie slabnie i spalanie idzie w gore dosc znaczaco, jak jezdze po prostym to nie wywolam tego dzwieku, na postoju tez nie wiec ciezko z tym stetoskopem. Polaczenia przy intercoolerze sprawdzone, bylo szczelnie, w ic nie ma oleju... Zastanawiam sie tez czy to po prostu nie jest od zwyklego zuzycia ic, auto ma 200k przebiegu wiec mial prawo juz sie gdzies rozszczelnic czy cos... ciezka sprawa z tym ogolnie. obudowe filtra specjalnie wyciagalem calkiem zeby wsadzic idealnie ten filtr, ma wszystkie zapiecia, filtr siedzi dobrze, wymienilem tez rure od filtra powietrza do silnika profilaktycznie ale w starej nie zauwazylem zadnych pekniec... dzwiek mega przypomina dostawanie sie lewego powietrza gdzies jak dla mnie ale nie moge ustalic gdzie... albo ten ic co by wyjasnialo brak mocy i wieksze spalanie... raczej nic z osprzetu silnika nie objawialo by sie zwiekszonym spalaniem i brakiem mocy w jezdzie pod gorke wiec wykluczam wszystki rolki, paski itd.

                          Comment


                          • #14
                            znalazlem kolejny filmik na youtube z tym dzwiekiem, tutaj gosc rozkminia ta obudowe ale tak jak pisalem u mnie tam raczej wszystko gra chyba ze czegos nie widze, nie wiem

                            Comment


                            • #15
                              Uszkodzony ic było by słychać i na zimnym i na ciepłym silniku i w każdej sytuacja gdy dodajesz gaz.

                              Szybciej bym pomyślał jeszcze o dpfie czyt to nie jego wina / objawy, tylko też nie bardzo się to ma do jazdy pod górkę pod obciążeniem.


                              Nie wywołasz przypadkiem tego dźwięku wrzucając szósty bieg przy niskiej prędkości auta i próbie przyspieszania?? Tak np 1300 obrotów i gaz na szóstym biegu.

                              Comment

                              Working...
                              X