Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Totalny brak mocy n22a2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Totalny brak mocy n22a2

    Witam,
    Zmagam się z problemem braku mocy w VIII gen z 2008 r 2.2 i-cdti, otóż;
    Problem objawia się tym że auto na ogół bardzo wolno wkręca się na obroty nie ma opcji że wejdzie powyżej 3tyś. ( Ew przy redukcji) . Przy dodawaniu gazu ma około 10/20 sekund zanim Turbo zacznie "pompować" , gdy to nastąpi turbo działa przez może 2 sekundy, obroty dochodzą do 3 tysięcy i jest kaput, jakby odcinało silnik, dodatkowo turbo strasznie gwiżdże przy odpuszczaniu gazu i prędkościomierz nie działa, jedyne co pokazuje komputer to błąd p0502 "niski sygnał wejściowy czujnika prędkości pojazdu". Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź

  • #2
    Możliwe że to wina zaworu imrc , następnie maf oraz map sensor także do wyczyszczenia.

    Do tego świece do pomierzenia oporność.

    Generalnie w tych silnikach psują się w kółko te same rzeczy.

    Całą litanie powtarzalnych problemów z brakiem mocy, szarpaniem, kopceniem, nie odpalaniem w n22a1 znajdziesz tutaj:

    Strona 1 z 26 - Długo kręci, szarpie,kopci, nie odpala,gaśnie,brak mocy itp P2004 2.2 i-ctdi - napisał w Silniki: Witam. W moim accordzie VII 2.2 i-ctdi dzieje się następująca rzecz. Kiedy bak jest pełen paliwa, auto odpala bez żadnych problemów-zaraz po przekręceniu kluczyka. Kiedy w baku paliwa jest mniej, auto zanim odpali bardzo długo kręci. Wygląda jakby cofało się paliwo. Dlaczego tak się dzieje, co jest przyczyną? Zorientowanych proszę o info.



    Czy sam czujnik prędkości będzie robił takie objawy? możliwe że tak, bo wygląda jak by był w trybie awaryjnym po Twoim opisie.
    Zacznij od usunięcia błędu:



    EDIT:

    Nie robił Ci nikt nic przy skrzyni? zmiana sprzęgła/dwumasy?
    Last edited by slepak; 09-07-2022, 14:03.

    Comment


    • #3
      Witam,
      Dzięki za podpowiedź
      Z tego co przekazał mi poprzedni właściciel, od którego kupiłem ten samochód, napominał mi o tym że "magicy z jego okolic" wymieniali mu sprzęgło, czujnik prędkości też był zamontowany na nowy ale podejrzewam że został wsadzony tam jakiś tani zamiennik...
      Przy silniku podobnież była wymieniana pompa wysokiego ciśnienia i to chyba tyle. Jakoś na dniach wjadę nią na kanał i będę patrzył co w trawie piszczy

      Comment


      • #4
        Jak czujnik będzie zamiennik to masz odpowiedź.
        Daj znać co tam zamontowali magicy i czy rozwiązało to problemy z silnikiem, jak nie to masz lekturę powyżej jak działać.

        Comment


        • #5
          moim zdaniem nie w czujniku jest problem. Gwizdanie to nie kwestia silnika, a turbiny, lub czegoś w tym obszarze, brak wskazań prędkościomierza gdu już 2 czujniki nic nie ały to i kolejne 15 czujników nie da rady gdy tam nie ma odpowiedniego i pewnego połączenia elektrycznego.
          Uwaga jeszcze taka że nie ma silnika 2,2i-cdti (to w Oplach), w H jest i-CTDi ..niby to tylko "czeski" błąd ale wyszukiwarka nie działa dobrze.
          Kod DTC P0502 Czujnik prędkości wałka wyjściowego (napędowego). Tak brzmi definicja Hondy.
          Środkowy pin (wtyczki 3 pinowej) z masa nadwozia powinien wskazywać około 5v.
          Po zapłonie ON II - to samo z pinem nr 1 a 3 też powinno być 5v.
          Moim zdaniem masz jakieś kłopoty z ułamanym kabelkiem - czego nie widać ! bo ułamany jest pod izolacją i kłopot stanowi znaleźć to miejsce. Lub wtyczka skorodowana i w niej coś nie łączy.
          Ten kod nie ma związku z odcięciem turbiny i brakiem mocy.
          Ponownie sprawdź kody błędów - metodą "na sreberko" - poszukaj w necie. Oczekiwane są kody zarządzania turbiną lub układem dolotowym.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment

          Working...
          X