Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

gdzie kupic nowe części do 2,2 i-CTDi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • gdzie kupic nowe części do 2,2 i-CTDi

    Witam
    Mam taki problem który ciągle się powtarza a mianowicie brak części do hondy civic VIII.
    Jeżdżę po machaniach,hurtowniach i słyszę ze ciężko dostać nowe części.
    Aktualnie chciałem wymienić zawór podciśnienia denso480 i nigdzie niemego go kupić czy jest możliwość zakupu nowego, jeśli tak to gdzie ?
    i druga sprawa mam nadzieje ze nie łamie regulaminu pytając w tym wątku
    chciałem przeczyścić zawór egr w hondzie civic VIII 2.2 obejrzałem filmiki przejrzałem forum i wziąłem się do roboty
    na początku szło gładko aż została jedna śruba od spodu maksymalnie wysunięta w głab po lewej stronie mam dostęp do dużej ilości przedłużek kluczy i kanału próbowałem na 100 sposobów ją odkręcić ale niema dobrego dojścia a śruba mocno się trzyma macie jakie specjalnie narzędzia lub sposoby na śruby z trudnym dostępem ?

  • #2
    Zawór Denso 480 to musisz szukać po numerze seryjnym czyli to jest ważne "101362" lub NEW OE 101362-4800 FRS3 1013624800 480 for HONDA CIVIC MK8 2.2 CTDI
    Tak wygląda NOwy: https://www.picclickimg.com/d/w1600/...onda-Civic.jpg

    faktycznie trudno u nas dostać. https://www.ebay.fr/itm/363267784799...6&toolid=10001
    Bardzo rzadko te zawory ulegają uszkodzeniom są dużo trwalsze niż niemieckie Pierburg i nie sądzę by to było przyczyną twoich kłopotów tu np używka z gwarancją:

    to chyba nowy ale chińczyk i ja tego bym nie kupił https://www.aliexpress.com/i/32997567416.html
    Co do odkręcenia śruby to zazwyczaj trzeba rozebrać inne elementy które są obok i przeszkadzają w dobrym uchwyceniu śruby.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      haparts.pl

      Załatwia każda oem cześć do hondy

      Comment


      • #4
        A co się dzieje że chcesz go wymienić?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez ldogg Zobacz posta
          Załatwia każda oem cześć do hondy
          do benzynowej tak, ale do diesla i taki czujnik, to ani łatwo ani szybko, ani tanio nie będzie. Podpisuję się pod pytaniem, czy czujnik jest uszkodzony że trzeba go wymienić?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Na wstępie dziękuje chłopaki za poświecenie czasu każdy z nas jest zaganiany a jednak poświęcacie swój czas żeby komuś doradzić, a na forum znalazłem mnóstwo podpowiedzi jak rozwiązać inne problemy mojej hondzi

            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            do benzynowej tak, ale do diesla i taki czujnik, to ani łatwo ani szybko, ani tanio nie będzie. Podpisuję się pod pytaniem, czy czujnik jest uszkodzony że trzeba go wymienić?
            to tak auto mam już kilka lat od początku występował problem z przyspieszaniem coś odłączało turbinę i po jakimś czasie wracało do normy
            później trafiłem na to forum i zmieniłem sposób jazdy na bardziej dynamiczny, jeździłem zagranice tak ze turbina miała gdzie się przepalać ale to nic nie pomagało.
            Czasami jak zjeżdżałem z autostrady i stałem na światłach przy ruszeniu turbiny porostu nie było (bez konkretnego schematu raz była za tydzień mogła kilka razy zniknąć na dłużej lub krócej rożne )
            próbowałem znaleźć prawidłowość kiedy odcina turbinę obserwowałem pilnie auto
            i tak turbinę odłącza tylko na mały biegach np ruszanie lub jazda 2-drugi czasami 3-trójka czasami turbina jest ale bardzo słaba i po czasie samo wraca
            bardzo rzadko na biegach 4,5 lub 6 nie pamietam konkretnych sytuacji żeby mnie zawodziła ale mogły wystąpić problem z przyspieszaniem.
            próbowałem ze sposobami przyspieszania np. wolniej mniej gazu wcisnąć gaz puścić znowu wcisnąć po chwili, stanąć na poboczu i poczekać chwile to nic nie daje.
            zauważyłem ze najczęściej jak auto mocno nagrzeje np jak jadę dłuższy czas jadę pod góre to jest pewne ze turbina zniknie tak jak by chciała się ochłodzić nawet jeśli ja oszczędzałem podczas jazdy pod górę .
            Od pewnego czasu zaczął wyskakuje bład p 2004
            który sam pojawia się co jakiś cas i znika (niema to wpływu na prace auta)
            oczywiście zajrzałem na forum w konsekwencji przejrzałem okablowanie i rurki do imrc ( wygląda dobrze )próbowałem tez przeczyścić egr niestety po kilku próbach z odkręcaniem śrub dałem sobie spokój
            poszperałem na forum i postanowiłem wymienić zawór imrc ktoś na forum miał podobne objawy i to pomogło bylem u kilku mechaników to twierdzili ze turbina do regeneracji to dałem sobie z nimi spokój.
            Last edited by darkskorpion; 03-03-2021, 11:37.

            Comment


            • #7
              Jaki jest przebieg km?
              Zamieszczone przez darkskorpion Zobacz posta
              problem z przyspieszaniem coś odłączało turbinę i po jakimś czasie wracało do normy
              czy w momencie odcięcia turbiny generowały sie jakieś informacje Check Engine? czy nigdy nic nie wyskakiwało? Lepiej by było gdyby za każdym razem gdy odcina turbo generował się jakiś komunikat Check Engine.
              Czujnika Denso bym nie kupował. Zrób podmianę tam masz 2 takie same czujniki obok siebie jeden odpowiada za turbo drugi za egr, po prostu zmień je miejscami. Jak czujnik jest popsuty będzie generował usterki egr.
              Last edited by rambo7; 03-03-2021, 18:28.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Jaki jest przebieg km?

                czy w momencie odcięcia turbiny generowały sie jakieś informacje Check Engine? czy nigdy nic nie wyskakiwało? Lepiej by było gdyby za każdym razem gdy odcina turbo generował się jakiś komunikat Check Engine.
                Czujnika Denso bym nie kupował. Zrób podmianę tam masz 2 takie same czujniki obok siebie jeden odpowiada za turbo drugi za egr, po prostu zmień je miejscami. Jak czujnik jest popsuty będzie generował usterki egr.
                Check Engine nigdy się nie pojawiał teraz ostatnio wyskoczył kilka ale nawet na postoju( z włączonym silnikiem) ale szybko znikał czasami następnego dnia po sprawdzeniu okazało się że to błąd p2004 dlatego pomyślałem o wymianie czujnika
                sam brak turbiny nie występuje często dlatego chyba tyle zwlekałem z tematem ale parę razy się naciąłem np. wyprzedzając ciągnik.
                a jakieś pomysły ?
                może na weekend znajdę chwile czasu i sprawdzę te czujniki.

                Comment


                • #9
                  biorąc pod uwagę to co przedstawiłeś to w mojej ocenie po przemyśleniu to tak,
                  nie podałeś mi nadal przebiegu auta a to też jest składowa do analizy, niem m jej więc jest trudniej zasugerować przyczynę usterki. Przebieg ma znaczenie o tyle dla turbiny że jeśli przebieg nie jest większy niż 250-300km to można zakładać że to nie turbina. Więc nie zgadzam się z mechanikiem który sugerował turbinę, moim zdaniem nie to.
                  Praca silnika i występujące problemy są na niskich biegach 1-3 ta uwaga również nie wpisuje się w usterkę turbiny, bo jeśli by to byy biegi 3-6 i większe prędkości i odcinanie mocy to tu, prędzej bym wskazał turbinę, ale tak nie jest.
                  Dalej, komunikat P2004 jest sporadyczny ale jest, i jest to obszar najbardziej podejrzany. Czujnik Denso 101362-4800 wykluczam go, bo jeśli byłby popsuty komputer generowałby Check Engine cały czas obszar działania dla tego czujnika, a tak sięnei dzieje, ani razu nie było kodu z obszaru pracy turbiny i układu sterowania. Wymiana czujnika dobrego na dobry niczego w tej sytuacji nie zmieni. Tak że jak nie kupiłeś, to oszczędziłeś kasę.
                  Problem moim zdaniem tkwi w IMRC. Ujawnia sie on sporadycznie, nieregularnie i w różnych okolicznościach. Regułą jest tutaj to że na biegach 3-6 tzn przy stabilnej jeździe z prędkościami "przelotowymi" jak już się rozpędzisz i jedziesz nic się nie dzieje. To się prawidłowo wpisuje w tą sytuację bo IMRC gdy są stabilne warunki pracy dolotu już nie bierze udziału (nie pracuje) czyli nie generuje kłopotów. IMRC częściej pracuje na biegach niskich 1-3 jest wtedy więcej warunków zmiennych przyspieszanie, zmiana biegu, przyspieszanie zmiana biegu itd. regulacja długością kolektora dolotowego w tych warunkach ma więcej do roboty niże już w warunkach stabilnej pracy silnika. Stąd czasem jak by nie ma mocy, a czasem ma. Nie ma znaczenia tutaj stan rozgrzania silnika bo IMRC nie ma z tym nic wspólnego czy silnik gorący czy zimny, to cześć układu dolotu i tu ma znaczenie tylko jego praca w tym obsarze, niezależnie od temp silnika IMRC dopasowuje się aby uzyskać jak najlepszy moment obrotowy [Nm] ma za zadanie robić "lepszy dół". Takie warunki częściej zachodzą przy udziale biegów 1-3, czyli miasto, jazda wokoło komina gdzie częściej występuje układ: niski bieg i dodawanie gazu, w warunkach autostradowych lub szybszego przejazdu na 5-6 biegu masz już obroty wyższe i Zmienna Regulacja Długości Dolotu jest mniej aktywna.
                  I tak jak piszesz, z tym się da jeździć, nic się nie dzieje, kodów nie ma, lub sporadycznie P2004, i w zasadzie to tyle, da się żyć.
                  Tak to widzę.
                  W mojej ocenie ja na pewno nie poszedłbym w turbinę ani nie w czujnik Denso to nie to.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    to ma sens i w sumie takie sytuacje też się zdarzały ze po odpaleniu przyspieszenia tez nie było przez jakiś czas
                    ale nie chciał bym odpuścić i jednak ugryźć temat do końca może nie w ten weekend bo jestem zawalony pracą
                    Ale na pewno podzielę się tutaj informacjami jeśli uda się coś zrobić.
                    tylko jeszcze jedno pytanie samo IMRC jestem w stanie sam zdementować, przeczyścić czy wymaga to bardziej skomplikowane regulacji ?
                    i czy dobrze myślę IMRC to jest całość( niebieskie kółko) wiem ze to banalne pytanie ale mechanik zemnie żaden.
                    IMRC 2.jpg
                    Last edited by darkskorpion; 05-03-2021, 20:33.

                    Comment


                    • #11
                      ten temat znasz, i on sporo wyjaśnia: Kilka błędów (dot. IMRC) modelu 2006 wersja UFO 2.2 CTD-i

                      trochę za dużo na niebiesko zaznaczyłeś - ta część bliżej silnika ta "rurowata" listwa to listwa wtryskowa paliwa widzisz że w połowie tej rury jest przykręcony metalowy przewód - to jest listwa wtryskowa, to nie należy do IMRC i tego nie dotykaj.
                      Pod tą listwą jest kolektor dolotowy (nie widać bo zasłania ta listwa) ale w temacie co podałem i widać na schemacie i jest foto.
                      Przeczytaj ten temat, jak sam nie poradzisz to wydrukuj i pokaż to mechanikowi. Moim zdaniem to jest obszar który powoduje że masz odczucie jazdy jakby z "zaciągniętym ręcznym".
                      Moim zdaniem po prostu przycina się klapa IMRC - normalnie mechanicznie ją coś trzyma (na schemacie ją pokazałem).
                      W każdym razie do przejrzenia jest po stronie mechanicznym elektrycznym i pneumatycznym. Jak by było elektrycznie i pneumatycznie to non stop generowałby się Check Engine P2004 a tak nie jest więc zacząłbym od spraw mechanicznych, czyli klapy i jej pracy.
                      Last edited by rambo7; 07-03-2021, 12:48.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        dzięki śliczne, w wolny weekend przysiądę i spróbuje ugryźć temat później wrzucę tu relacje .

                        Comment

                        Working...
                        X