Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy silnik 1,7CTDi i schemat podciśnienia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nowy silnik 1,7CTDi i schemat podciśnienia

    Cześć,
    W mojej Hani byłem zmuszony wymienić silnik na nowy staremu obróciła się panewka, po odbiorze od mechanika wyskoczył check engine po powrocie odczytaliśmy błędy i czytając na forum to standard p1401 i P1237 następnie tryb awaryjny, podmieniliśmy egr ze starego ale niestety nic to nie dało, następnie kierując się innymi tematami na forum wymieniłem pierburg od egr i turbiny, niestety nic to nie zmieniło, wiec zacząłem śledzić węże podciśnieniowe i ewidentnie są źle podpięte znalazłem jeden zaślepiony śruba a drugi wisiał luźno, przeszukałem chyba cały internet i nie potrafię znaleźć schematu wężyków, bardzo proszę o pomoc jeśli kogoś posiada schemat proszę o udostępnienie
    Moja Hania 2002r 1.7 cdti.

  • #2
    Co to się stało, że panewka się obróciła? Jaki przebieg motoru?

    Comment


    • #3
      230 tys, w trasie wjechałem na autostradę i przy 170 motor padł

      Comment


      • #4
        Pierwszy wpis - dział powitań, nie pomijamy regulaminu przy rejestracji. Potem wyszukiwarka tematów.

        Moim zdaniem dość łatwo odnaleźć schemat instalacji podciśnieniowej sterowania turbiny i egr, to popularny temat wpisując "schemat podciśnienia 1,7CTDi" otrzymujemy:
        Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.


        Co przedstawia ten powyższy TEMAT - tłumaczę:

        aby skumać co do czego - który przewód z czym połączyć - potrzebne jeszcze będzie to, co jest na pozostałych zdjęciach w tym temacie tj. foto Pierburgów 1; 2; 3.
        Schemat ten namalowany w Paincie i pomocniczo schemat który ręcznie namalowałem kredkami w pliku PDF - otwórz. na dole pierwszego 1# Wpisu.

        Na moim foto 1 - pokazałem "bajzel przewodów" ale to tylko tak wygląda bo instalacja jest banalnie prosta. Na pewno widzisz równicę u siebie to Pierrburg z zieloną wtyczką - to Pierburg EGR i on jest przykręcony do blachy a ta do korpusu silnika - poniżej FOTO3. Ja ten pierburg EGR z ziel. wtyczką odkręciłem od korpusu bloku silnika (ten w kółku https://www.civicforum.pl/attachment...1&d=1468325017 ) bo chciałem mieć go "pod ręką" tam gdzie siedzi fabrycznie jest bardzo trudny do niego dostęp. Przymocowałem cobie go opaskami a wężyki są łagodnie bez zagięć poprowadzone.


        w innym temacie:
        Błędy P1401 P1237 EGR, Turbo, Pierburgi?

        masz dokładnie opis problemu co dotyczy twojego bolidu.

        W razie problemów nie przeszukuj internetu, tylko forum, cały internet w obszarze 1,7 CTDi czerpie wiedzę z tego forum.

        Co do problemu
        Zamieszczone przez Rusher96 Zobacz posta
        p1401 i P1237
        czy P1236 czy P1237 to jest ten sam obszar problemu. Wiec działania są identyczne.

        Zamieszczone przez Rusher96 Zobacz posta
        zacząłem śledzić węże podciśnieniowe i ewidentnie są źle podpięte znalazłem jeden zaślepiony śruba a drugi wisiał luźno
        bez zrobienia porządku w przewodach podciśnieniowych silnik nie będzie prawidłowo działać, choćbyś wsadził nowe Pierubrgi turbinę i egr. ...nie ma mowy.
        Last edited by rambo7; 10-03-2020, 10:33.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Wielkie dzięki jesteś Wielki, ja tak samo przeniosłem zawór wyżej żeby mieć lepszy dostęp

          Comment


          • #6
            Problem nadal występuje połączyłam wszystkie przewody jak należy jeden zawór musiałem jeszcze wymienić pierburga który idzie do groszki do klap, check znikną na chwilę sam, ale po przejechaniu paru kilometrów znów samochód wszedł w tryb awaryjny
            Edit:
            Skasowalem błędy była cała lista i po kilometrze przy normalnej mocy check kody p1236 i p1237Screenshot_20200324-175641_Torque.jpgScreenshot_20200324-180420_Torque.jpg
            Last edited by Rusher96; 24-03-2020, 18:12.

            Comment


            • #7
              Małymi krokami do przodu....
              bardzo ładna lista, wszystkie kody (czego dotyczą) są opisane tutaj:
              Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II

              każdy kod który na tej liście się znajduje oznacza że istnieje odpowiedni temat opisujący: skąd niedomaganie, z jakiego powodu, co za to odpowiada i gdzie się znajduje i jak naprawić. To jest opisane w tematach w Dziale diesla - trzeba odnaleźć i poczytać.

              Ogólnie kody są z przepływki i z obszaru zarządzania turbiną i EGR.
              Kasowanie przeprowadziłeś ok, - i bardzo dobrze bo ECM zapamiętuje wszystkie dane usterek które miały miejsce wcześniej.
              Kasowanie czyści te usterki a jeśli ponownie się pojawiają to tylko te, w których problem pozostał.
              Czyli widać że jest postęp bo zostało tylko
              Zamieszczone przez Rusher96 Zobacz posta
              Skasowalem błędy była cała lista i po kilometrze przy normalnej mocy check kody p1236 i p1237
              no, czyli masz do ogarnięcia tylko obszar P1236 i P1237.
              Jest to bardzo dobra informacja bo oba kody są "od tego samego" czyli turbiny.
              Jak czytałeś kody błędów to wiesz że "za niski/za wysoki sygnał".
              Z czego to się bierze? (te konkretne kody).
              Z tego:
              Zamieszczone przez Rusher96 Zobacz posta
              (...) i po kilometrze (...)
              wiem że przy "normalnej" mocy ale w dystansie do 16km - w praktyce do 20km wszelkie kody błędów należy traktować jako incydent. (link do tabeli warunków trudnych - czytałeś? :
              TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

              to dotyczy nowego auta, a co dopiero 17 letniego!

              Zatem na tym etapie nie ma niczego do naprawiania. Nie wiesz (ja też nie wiem) w jakim stanie jest turbina i inne elementy zarządzania turbiną. Wymieniłeś Pierburga, tu też jest niepewność czy pozostałe są sprawne czy ten co wsadziłeś prawidłowy itd.
              Problem stanowi sama turbina, w jakim jest stanie?
              Kolejna rzecz to warunki jazdy - zimno, diesel nie lubi zimna.

              W związku z tym że masz 2 kody w ściśle konkretnym miejscu (zarządzanie turbo) (nie mylić z usterką), to trzeba się zastanowić, w jaki sposób jest użytkowane auto?
              Warunki użytkowania robią tu dużą różnicę ! i podkreślam to zdanie, dużą różnicę !
              O co chodzi poczytaj w tematach w których jest choćby słowem wspomniane do tych 2 kodach. Jak to poczytasz będziesz wiedział o co chodzi. Potem się zastanowisz co robić?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                pytanie czy zaworek podcisnienia od klap jest taki sam jak od egr,chodzi o to że mam zaworek od klap od opla

                Comment


                • #9
                  czekaj no... bo napisałeś tak, że coś poplątałeś...
                  Zamieszczone przez muzyk411 Zobacz posta
                  czy zaworek podcisnienia od klap jest taki sam jak od egr
                  nie, nie są takie same. Od klap ma 2 króćce. Od EGR ma 3 króćce.
                  Zamieszczone przez muzyk411 Zobacz posta
                  mam zaworek od klap od opla
                  co wiąże jedno z drugim?
                  zaworek od klap od Opla może być, byle by był to zawór od Merivy 1,7 101KM.
                  Zerknij na wpis #35:
                  Elektropneumatyczny zawór podciśnienia PIERBURG 1.7CTDi

                  7.22448 to od klap. obok z 3ma króćcami to od EGR.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    dzieki, a od turbiny jaki idzie?

                    ktoś ma foto jak wygląda górny pierburg?

                    po sobie pisz w trybie Edycji. Menu - edycja masz na to 16 godz.
                    Last edited by rambo7; 29-05-2024, 09:39.

                    Comment


                    • #11
                      identyczny jak od EGR.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        musisz śledzić tematy w których piszesz od początku i linki do innych tematów też warto przeglądać:


                        Zamieszczone przez muzyk411 Zobacz posta
                        ktoś ma foto jak wygląda górny pierburg?
                        wszyscy mają tak samo jak Ty. Tu o dieslu na tym forum jest wszystko. Zanim zadasz pytanie sprawdź, bo zazwyczaj jest.
                        Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.


                        nr 1 i 3 są identyczne. Jeden od EGR drugi od turbo. Jedyną rzeczą na którą należy zwrócić uwagę - jest to bardzo ważne - kluczowe i najważniejsze - aby dany kolor wtyczki do tych Pierburgów były zapięte do odpowiedniego Pierburga.
                        Zielona wtyczka jest tylko i wyłącznie do EGR - i jest na tyle krótka że w nic innego jej nie wepchasz.
                        Natomiast wyjątkowo do dupy i bardzo łatwo popełnić błąd podłączając Pierburgi nr 1 i nr 2. One oba są bardzo blisko siebie i znajdują się na jednej blasze. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo pomyłki podłączenia tych dwóch wtyczek zaworów!! ponieważ wtyczki są identyczne, różnica to tylko kolor i to szary i czarny.
                        Szara wtyczka musi być zawsze podpięta do Pierburga z 2-ma króćcami!!! jest to kluczowe dla działania silnika!
                        TYLKO i wyłącznie w takiej konfiguracji wtyczek z Pierburgami jak na foto silnik działa.
                        Szara wtyczka - 2 króćce.
                        Czarna wtyczka - 3 króćce.

                        Jeśli coś tu zamienisz - silnik odpala pracuje ale NIGDY nie będzie miał mocy. Check Engine i non stop będzie wchodził w tryb awaryjny.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Dziekuję za odpowiedż.kod błędu został 2413 dlatego pytam o zaworek,egr czyściłem ,wymieniłem zaworek od turbo od opla i jeżdzi dobrze tylko błąd egr został,i tak myślę jak zaworek nie pomoże to chyba wyprogramuję ten egr,myślałem że zaworek od egr jest mniejszy https://www.iparts.pl/auto-czesci/za...22-103236.html

                          Comment


                          • #14
                            jest kilka tematów jak wpiszesz w wyszukiwarkę: Kod P2413.

                            Błąd P2413 Zawór EGR i turbodziura

                            błąd może być również z powodu jakiś np. nadłamanych kabelków itp.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment

                            Working...
                            X