Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7 CTDi - P0101, P0102, P0113 i dziwne piszczenie.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7 CTDi - P0101, P0102, P0113 i dziwne piszczenie.

    Witam. Aktualnie jak widać nadeszły upalne dni oraz potrzeba włączenia klimatyzacji w aucie.

    Przechodząc do sedna, to pojawiły mi się błędy jak w tytule i to dwa razy na przestrzeni tygodnia.
    Za pierwszym razem pojawiły mi się jak zrobiłem 1-2km na A/C by sprawdzić wymienioną pompkę sprzęgła i ponownie uruchamiając silnik - uniosłem maskę i wydostało się dość gorące powietrze. Zostawiłem maskę otworzoną, zeskanowałem OBD2 i wyskoczyły mi owe błędy. Pomyślałem sobie, że może podczas składania filtra powietrza coś źle wcisnąłem, ale - było wszystko dobrze spięte i zakręcone. Odłączyłem na 1-2min czujnik na filtrze, wpiąłem i DTC zniknęło.

    Drugi raz dziś (17.05.2024) jadąc z włączoną klimatyzacją i obiegiem zamkniętym stanąłem obok sklepu po zakupy. Wróciłem, przekręciłem kluczyk i powtórzyły się te same błędy co w tytule. Potem wyłączyłem A/C oraz obieg i pojechałem.

    Wróciłem więc do domu, sprawdziłem dokładnie OBD2, patrzę na temperaturę płynu chłodniczego - 87 stopni, co na moje powinno być OK przy takich temperaturach, tylko że otwierając ręcznie bramę od domu przysłuchałem się dokładniej silnikowi i pierwszy raz usłyszałem żeby wiatraki się w nim załączyły (wcześniej też w takie upalne dni nie załączały mu się). Otwieram maskę i powtórka z rozrywki wraz z przywitaniem gorącego powietrza z pod maski. Nagle zaczęło coś piszczeć w przodzie samochodu - przykładam rękę nie dotykając do klimatyzacji (?) [prowadzą do tego urządzenia rurki L oraz H - także chyba chodzi o klimatyzację] i gorące, na dodatek piszczało do kilku minut. Dotknąłem jeszcze wymienione na DTC czujniki i najbardziej zgrzanym był czujnik na czarnej, plastikowej pokrywce pod rurką z literką L (Nie wiem czy to nie przypadkiem MAF, bo nie mogę na forum znaleźć listy czujników).

    Czy może już chłodnica do wymiany? A może pusta klimatyzacja? W sumie mogę tylko gdybać i gdybać. Wolę się zapytać już doświadczonych
    Last edited by czesiekkk; 17-05-2024, 16:10.

  • #2
    Błędy P0101, P0102 oraz P0113 wskazują na problem z przepływomierzem i od niego bym zaczął diagnostykę, a nie bawił się w klimatyzację, bo ona błędów OBD nie generuje.

    Comment


    • #3
      z uwagi na to co powiedział raybox to wszystko co związane z A/C i pompka sprzegła nie ma związku z sytuacją.
      Związek ma natomiast to zdanie:
      Zamieszczone przez czesiekkk Zobacz posta
      Pomyślałem sobie, że może podczas składania filtra powietrza coś źle wcisnąłem, ale - było wszystko dobrze spięte i zakręcone.
      no, niekoniecznie. naocznie widzisz (bo nic innego oczami nie widać) jest ok. ale nie musi tak być. Auto ma swoje lata i kabelki wtyczki i piny to sprawy elektryczne- wystarczy że to odpinałeś lub składałeś, coś z tym grzebałeś. Nie było kontaktu - przejścia na pinach i sru - DTC.
      Jak wiadomo integralną częścią filtra jest przepływka i wtyczka z 5 kablami w peszlu idąca do niego. To jest - powinno być przedmiotem podejrzeń co do przyczyn.

      Dalej,
      wszystko co opisujesz z A/C i odgłosami itd nie ma zawiązku z kodami ustek od przepływomierza.
      Z tego co opisałeś wynika że:
      - układ chłodzenia masz sprawny temp cieczy prawidłowa. (czujniki cieczy w układzie chłodzenia mają niższą wartość aktywacji wentylatorów chłodnicy.
      - Jeśli chodzi sprężarka - fizycznie pracuje - kręci się sprzęgło sprężarki oznacza jej pracę. Sprawdź. Wtedy rurka L ma być zimna jak lód a H ma być gorąca. Jak obie są gorące - to w układzie A/C nie ma czynnika.
      - jeśli cokolwiek sie będzie działo z czujnikami jak MAF to też będzie komunikat błędu DTC. Nie ma komunikatów - nie ma problemów.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment

      Working...
      X