Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Honda CIVIC VII 1,7 ctdi 2002 - Sterownik ECU - wywala błąd P1104 (przepływomierz)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda CIVIC VII 1,7 ctdi 2002 - Sterownik ECU - wywala błąd P1104 (przepływomierz)

    Witam,
    Mam problem z Hondą CIVIC VII 1,7 ctdi z 2002 roku. Auto świeżo zakupione z palącą się kontrolką silnika (Check Engine). Wywala błąd: P1104 (przepływomierz). Auto gdy się rozgrzeje:
    - traci moc
    - zaczyna kopcić na czarno
    - silny zapach niespalonej ropy
    - wtryskiwacze prawdopodobnie zaczynają 'lać' bo bardzo je słychać - takie klekotanie!
    - po około 5 min jazdy (ledwie jedzie) wywala kontrolne Check Engine - błąd: P1104 (przepływomierz)

    ==> przepływomierz wielokrotnie podmieniany na sprawny, w końcu kupiony nowy NTY. Cały czas to samo!

    ==> czy zatem to sterownik silnika padł?

    Czy musze wymienić zestaw startowy cały? Co wchodzi w skład zestawu? [ ecu/bezpieczniki/immo/zegary ...coś jeszcze ]
    Czy mogę kupić sam sterownik i usunąć immo, gdzie to zrobić? Jakie formy szukać?

    Proszę o pomoc ...

  • #2
    Szukaj nieszczelności w układzie dolotowym. Zrób logi z parametrami pracy silnika i szukaj nieprawidłowości. Jak chcesz to strzelaj częściami w auto jak jesteś bogaty.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
      Czy mogę kupić
      wstrzymaj się... na razie 0 zakupów, nie szalej.
      Na tym etapie diagnoza - kluczowa jest diagnoza !!!
      Znajdź mi na forum temat przy kodzie P1104 ... kto wymienił sterownik? ... NIKT!
      (wyobraź sobie sytuację, np. że 1 z 5 kabli przepływki jest gdzieś przerwany... a Ty wymieniasz Sterownik.... sprawny na sprawny.... i co się dzieje ? jesteś w czarnej d...e i auto chcesz spuścić do rzeki... tak? ...z powodu 1 kabelka?. Diagnoza kolego, najpierw diagnoza, dowody z tej diagnozy a na końcu zakupy).


      Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
      Auto świeżo zakupione
      ... oznacza to że musisz mieć wiedzę. Możesz też mieć kasę - jasne i wydawać ale to niczego nie zmieni. Chcesz iść tą drogą?? to szykuj sporo kasy. Zastanów się.

      Auto masz leciwe, grzebaczy tam było wielu, i wielu poległo z braku wiedzy.
      Jak każdy przed tobą, mało mechaników ma wiedze o tym aucie, więc abyś nie wchodził w koszty i aby Ci bajek nie opowiadano, sam musisz się zaangażować innej opcji nie ma.

      Jeśli kod jest z przepływomierza - a podmiana / zamiana przepływnik nic nie daje - to zastanów się co lub kto ma wpływ na działanie tego procesu który realizuje przepływomierz???
      Komputer ECM? owszem ale jako ostatnia deska ratunku. Po drodze jest wiele obszarów od których zależy prawidłowe działanie procesu w którym uczestniczy przepływomierz.
      Zatem, np. jeśli jest dziura w np. interkulerze albo gdzieś w dolocie to możesz i 20 komputerów wymieniać i da to tyle samo efektu - czyli NIC - żadnego!
      Czy kod P1104 mówi "defekt przepływnki? - nie ! ... to kto wymyślił by ją wymieniać?

      Zapoznałeś się z tym co napisano o tym problemie???
      czytałeś istniejące tematy?
      Od tego zacznij, od czytania

      Część rzeczy możesz darmo sprawdzić sam.
      Honda civic 1,7CTDi nie odpala (P1087, P1104)


      Check i kontrolka świec żarowych, kody P1104 i P1331

      wpis #16 z tego ww tematu

      MAF - Przepływomierz Civic 1.7 diesel
      Last edited by rambo7; 05-02-2024, 09:49.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Dziękuję za porady! jak tylko przestanie padać deszcz ... Oblookam auto ... Jak znajdę przyczynę ...?! Napiszę co było powodem ... Jeszcze raz dzięki!

        Witam ponownie ... zabrałem się za auto. Rozebrałem cały układ dolotowy: filtr powietrza, rure dolotową MAF do turbiny, turbina-->intercooler. Wszystko w porządku, brak uszkodzeń. Z netu sciągnałem PINOUT sterownika, celem sprawdzenia połaczeń ==> wtyczka MAF do sterownika. Co dziwne, sprawdzanie połaczeń nie przyniosło sukcesu. Nie wiem czy kable od MAF idą bezpośrednio do sterownika, bo bezpośredniego połaczenia brak. Sprawdziłem czy prad dochodzi do wtyczki MAF - dochodzi (albo jest 16 V (troche mnie zdziwiło) albo na 2 pinach jest 7v albo na masie (-) nic i nic na sygnałowym. Zatem uznałem, ze wszystko OK.

        ALE! Szukając w necie natchnienia, co moze być z autem (traci moc, dymi mocno, b głosno chodza wtryski - wyrzuca błąd P1104) - natrafiłem na opis w necie, że tn błąd oznacza nie tylko:

        - problem z przepływomierzem
        - problem z mieszanką powietrze/paliwo

        ===> Usterka związana z układem: pomiaru powietrza lub paliwa (mieszanka paliwowo-powietrzna).

        Zatem moje pytania:

        - czy to możliwe, że nie chodzi wcale o MAF (przepływkę)?
        - czy może jest coś z ciśnieniem paliwa na listwie CR (CommonRail)?

        W necie szukałem, że jak ludzie zgłaszają problem z przepływomierzem, to podają inny błąd: P0101 u mnie jest: P1104

        Proszę o pomoc!

        ECU Sterownik Bosh EDC15C7 - Honda Civic VII 1,7 CDTI 2002 rok - PINOUT Nr BOSH : 0281010419

        BOSH EDC15C7 cz1.jpg

        BOSH EDC15C7 cz 2.jpg
        BOSH EDC15C7 cz 3.jpg
        Last edited by rambo7; 09-02-2024, 08:32.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez tek7
          ALE! Szukając w necie natchnienia, co moze być z autem
          Tek7, nie szukaj w necie, bo cały net ..ze wszyskąt ... kieruje do Działu Diesla na tym forum .

          Trochę ciężko z Tobą jest naprawiać, bo zamiast czytać co podałem to gdzieś szukasz i próbujesz po swojemu. Chcesz naprawić to auto.. ? czy nie?
          Jak tak, to niczego nie czytaj innego jak tematy które podpowiadam.

          Zamieszczone przez tek7
          - czy to możliwe, że nie chodzi wcale o MAF (przepływkę)?
          - czy może jest coś z ciśnieniem paliwa na listwie CR (CommonRail)?
          zadając te pytania świadczy to o tym że kompletnie nie przygotowałeś się do zajęć ze mną . To ja Ci podsunąłem już pewne kwestie wczesniej ...sądziłem że do tego dojdziesz ...a ty jesteś dopiero na etapie tych pytań? ... ciezko będzie.
          Jak tak będziesz ronił, to mi się odechce pomagać.
          Dawno dałem Ci do zrozumienia że błądzisz ... nie czytasz.
          W internecie wiedzy o tym aucie nie ma ...czy to rozumiesz? czy nie ? Wszelka wiedza o 1,7CTDi to jest Dział diesla tego forum. Nigdzie indziej.

          Zamieszczone przez tek7
          W necie szukałem, że jak ludzie zgłaszają problem z przepływomierzem, to podają inny błąd: P0101 u mnie jest: P1104
          chcesz mnie irytować ? ...jacy ludzie? co zielonego pojęcia nie mają... i czytasz to Ty co zielonego pojęcia nie ma ... no ekipa przednia

          Zamieszczone przez tek7
          Proszę o pomoc!
          nooo pomagam...a Ty swoje...
          czyli nie chcesz mojej pomocy ... ok.
          Last edited by rambo7; 09-02-2024, 08:32.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Jestem w małym szoku, przeczytałem to co teraz napisałeś ... Nie pytaj lepiej co pomyślałem sobie ... Brr
            Bardzo się mylisz ...wszystko co przytoczyłes i napisałeś czytałem i nawet na głos mojemu kumplowi ... Zatem bardzo uważnie zapoznałem się że wszystkim!
            teraz pytanie ?! co zatem opuściłem i nie doczytałem!? mogę liczyć na wsparcie? auto rozkręcone i stoi i czeka ...ja też
            gdzie błądzę?

            Doczytałem ...faktycznie piszesz z rozmachem ...że to nie błąd przepływomierza, ale na forum, właśnie tym jest opisany ten błąd jako przepływomierza ... Pewnie tym się mocno sugerowałem ... Za-fixowalem ... Oddaje honor ...!

            Ponawiam pytanie, czy ktoś ma jakiś pomysł? - Jak jeszcze szukać przyczyny błędu: P1104?
            Jak pisałem na forum - doloty powietrza sprawdzone, okablowanie - sprawdzone (kable do przepływki), sam sterownik - wymontowany i naocznie sprawdzony - czy jakieś w srodku widoczne wady.
            Skoro to problem z mieszanka paliwa? - gdzie szukać przyczyny?

            Silnik po rozgrzaniu traci moc, kopci, wywala błąd: P1104 kontrolke CheckEngine i przechodzi w tryb awaryjny.
            Last edited by rambo7; 13-02-2024, 08:42.

            Comment


            • #7
              ...dobra .... od początku ...
              na obecną chwilę
              Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
              Auto świeżo zakupione z palącą się kontrolką silnika (Check Engine). Wywala błąd: P1104 (przepływomierz)
              jest tak: ??
              Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
              wywala kontrolne Check Engine - błąd: P1104 (przepływomierz)
              to jest b/z ??
              Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
              ==> przepływomierz wielokrotnie podmieniany na sprawny,
              szerzej i więcej o tym.
              Skąd miałeś/ wziąłeś przepływomierz na podmianke, konkretnie - jaki model?? / numer?? przepływki, jaka konkretnie napisz - to jest moment ważny w tym całym działaniu co robiłeś.

              dalej...

              Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
              w końcu kupiony nowy NTY. Cały czas to samo!
              niedobrze, żadnych zakupów na tym etapie. (trudno, kupione, a rzeczy elektronicznych nie da się oddać do sklepu).
              Przepływki w tej Hondzie działają tylko i wyłącznie OEM oryginalne, albo tylko i wyłącznie te, które sprawdzili inni uzytkownicy jak np.:
              MAF - Przepływomierz Civic 1.7 diesel

              z tego tematu wpis #7

              Zamieszczone przez civic03 Zobacz posta
              Numer przepływki to: 0281002180 (...) Pasuje od Astra II, Meriva,
              Ja osobiście sprawdziłem kiedyś z Merivy, ale musi być z tej z silnikiem 100KM. (bo były też słabsze Merivy).

              Zatem,
              jeśli masz nadal przepływomierz "NTY" nic to nie da, ta przepływka z tym autem nie działa. (oddaj, sprzedaj, wyjmij ją i nie wkładaj).
              Stary przepływonierz skoro nie działa to jest też uszkodzony.

              Zadanie:
              1. znaleźć uzywaną przepływkę z Merivy (tej 100KM) albo Astry II ale tu ryzyko...bo tych Aster było kilka mocy od 70KM bodajże do 125KM. Inie może być to przepływka z wersji poniżej 100KM. Więc jeśli byś znalazł to sprawdzaj że ona tez nadaje się do Merivy 1,7 - 100KM.

              Dla 100% pewności szukaj używanej OEM dedykowanej do Hondy: BOSCH 0 281 002 482
              np:

              tu masz na rozruch 14 dni:


              albo tu:

              https://allegrolokalnie.pl/oferta/pr...-civic-17-ctdi







              Jak najbardziej może być używana z HC i wszystko jedno który rocznik, jeśli będzie OEM ale sprawna - to auto natychmiast będzie maiło moc.

              Zostaw wszystkie rzeczy w spokoju, komputer silnika, etc. w niczym nie grzeb. Sprawdź czy wszystko co wyjmowałeś zostało precyzyjnie z powrotem zamontowane/ założone jak należy!

              Na przyszłość, nigdy nie kupuj do tej Hondy czujników zamienników - jakichkolwiek !
              Last edited by rambo7; 13-02-2024, 09:22.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Witam, dzięki za wsparcie w walce, która trwa ...

                Jak pisałem wcześniej - rozkręciłem cały dolot, łącznie z wymontowaniem intercooler-a. Na chwile obecną już wszystko poskręcane 'do kupy'. Nieszczelności brak.
                Oczekując na odpowiedz, przy pomocy podstawowego diagnoskopu sprawdzałem parametry:
                - temperatura cieczy/silnika
                - doładowanie
                - parametry MAF (g/s)

                Udało się złapać MAF - przepływomierz na 'waleniu błędami), z tego co wyczytałem (tu na forum) to na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku parametry MAF (Mass Air Flow - przepływomierz) powinny być około 10,44 g/s, a u mnie jak się rozgrzał silnik (około 80 st C) - parametry MAF spadały do 4,99,5,99, 6,11 itd .... grubo poniżej wymaganej/zadanej. Wtedy też spadała moc i przechodził w tryb awaryjny. Sterownik sam ustawiał parametry na: 10,44 g/s oraz temperaturę pobieranego powietrza na: 215 stC. Wtedy auto - cytuje klasyka - Stefan batory!

                Kupiłem już sugerowany przepływomierz (oryginalny Hondy). Czekam na przesyłkę. Na pewno nie omieszkam tutaj opisać efekty. Niech Moc Będzie ze mną! Jednak honda popsuła mi trochę 'koniunkturę życiową' ...brrr.
                Myślę, ze to wielki BŁĄD kupować nowe podróbki (przepływomierz NTY) do tego samochodu! Tak jak opisał rambo7. Tego nie wiedziałem.

                Załączam zdjęcie parametrów uszkodzonego mojego starego przepływomierza ...

                maf.jpg

                Witam ponownie ...

                Przyszedł Przepływomierz (MAF) - po rozgrzaniu się silnika do ok 60-70 stC problem powraca!
                - Silnik traci moc,
                - MAF pokazuje 6,00-5,99 g/s a czasem nawet poniżej 5,00 g/s - przepływ powietrza (moim zdaniem powinien być około 10,44 g/s)
                - na zimnym silniku silnik pracuje bardzo ładnie, wchodzi na obroty, NIE dymi! Wskazania MAF - 14-28,00 g/s a czasem nawet wyżej przy dodawaniu gazu...
                - wtryskiwacze zaczynają wysiłkowo pracować (głośno),
                - dymi na czarno
                - temperatura silnika - zaczytywana na diagnoskopie - prawidłowa! - logiczna i rośnie stopniowo
                - temperatura zasysanego powietrza -prawidłowa! Delikatnie wyższa od temperatury powietrza w danym dniu,


                ===> gdy silnik ostygnie - wszystko powraca do normy!CIVIC diagnoskop zrzut.jpg

                Jest jeszcze jedna kwestia, która mnie martwi ...

                Czasami na postoju auta przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach pojawia się kontrolka (pomarańczowa) wspomagania. A wiem, ze to zazwyczaj problem z ładowaniem. Robiłem wstepne pomiary ładowania - jest OK. Niemniej, zastanawiam się czy problemy z błędem: P1104 nie są związane z wahaniami ładowania?
                Będę jeszcze dzisiaj robić pomiary. Tak aby silnik nagrzać i monitorować ładowanie.
                Last edited by rambo7; 26-02-2024, 07:48.

                Comment


                • #9
                  w związku z tym, że wspomaganie jest w tym modelu pierwszym elektrycznym wspomaganiem w hondzie, to przy słabym ładowaniu, (jak w sieci civia brakuje prądu) to się odłączają po kolei, w pierwszej kolejności najbardziej prądożerne elementy, jak właśnie: wspomaganie.
                  Ładowanie w tym dieslu jest często w okolicach 13,9v ale nie powinno być już mniejsze. Nie przypominam sobie by ktoś miał 14,4v.
                  Z opisu wynika że po rozgrzaniu się silnika, pracuje on głośniej i dymi na czarno.
                  Tak jest?
                  Zerknij co mówi instrukcja:
                  TABELA przyczyn nieprawidłowego funkcjonowania turbiny w 1.7 CTDi

                  czyli lecimy ... druga pozycja: "Czarne spaliny" i lecimy w dół z opisami - sporo rzeczy dot. dolotu, ale na samym dole przedostatnie jest "turbosprężarka uszkodzona".
                  Jest naprawdę spora lista.

                  Zastanawia mnie jedno, czy czarne spaliny wynikają z przyczyny, jakiegoś kłopotu z instalacją elektryczną do przepływomierza, czy z powodu wtrysków czy z powodu turbiny.

                  Generalnie błąd P1104 mówi o przepływomierzy. Wiec tym obszarem trzeba się zająć w pierwszej kolejności.
                  Nie przypominam sobie przypadku aby z powodu turbiny czy wtrysków źle działał MAF. To raczej odwrotnie.

                  Wykluczam komputer silnika bo nie ma ani jednego przypadku, w ogóle to nie przypominam sobie by ktokolwiek wymieniał komputer. Jest dość prosty i solidny.
                  Kody w 99% przypadków wskazywały zawsze na dany obszar czyli P1104 mówi o przepływomierzu. ale, niepewność może też stanowić używka którą zakupiłeś. NTY zakładam że nie będzie działać, bo tak już się zdarzało.
                  Nadal niepewność stanowi - przepływomierz. (masz gwarancję rozruchową , możesz zwrócić kupić inny używany).
                  Można by kogoś dorwać i podmienić z sprawnego 1,7ctdi dla próby, tylko trzeba kogoś znaleźć.


                  Problem stanowi też to, co piszesz:

                  Zamieszczone przez tek7
                  Jest jeszcze jedna kwestia, która mnie martwi ...
                  - wtryskiwacze zaczynają wysiłkowo pracować (głośno),
                  - dymi na czarno
                  zakładam że jeśli jest jak mówisz, to zgodnie z tabelą jest "X" przy "wtryskiwacze". Możliwe że jak zimny pracują inaczej jak gorący inaczej.

                  Tak czy siak, zostaje P1104.
                  Reguła jest z tego co rozumiem z opisu tylko jedna:
                  - jedyną regułą jest brak mocy i Check engine na rozgrzanym silniku wtedy dopiero generuje się kod P1104?
                  (w pracy nie mam możliwości, w domu więcej poszukam co mówi procedura Hondy dla P1104).
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    sprawa rozwiązana ...
                    zamówiłem zestaw startowy, wymieniłem: stacyjkę, bezpieczniki pod kierownicą i moduł w przegrodzie silnika - po prawo od filtra powietrza! dalej to samo! rozgrzany silnik: 71-80 st.C Zaczyna kopcić, traci moc, głośno pracują wtryskiwacze i wywala błąd: P1104 orać Chęci Engine. przepływomierz podaje pobór powietrza: około 4,99 g\s - o połowę za mało! w trybie awaryjnym - jedzie, nie kopci ale brak mocy!

                    udało się oddać zestaw startowy.
                    Zabrałem się za EGR odłączyłem - wężyk podciśnienia sterujący EGR - mam przedlift. jak ręką odjął, przepływomierz zaczął podawać prawidłowy przepływ powietrza! - około: 10,44 g\s ... Zatem mam✓
                    teraz zabieram się za pierburga ster EGR. masakra z dostępem!

                    Comment


                    • #11
                      walczysz dzielnie, ale niektóre rzeczy brzmią dziwnie, tzn. nie znam tego historii napraw. Odcięcie EGR spowodowało przywrócenie pracy przepływonierza? Czemu potrzebny dostęp do Pierburga EGR? on przecież "nie krzyczy" błędami.
                      Zamieszczone przez tek7 Zobacz posta
                      Zabrałem się za EGR odłączyłem - wężyk podciśnienia sterujący EGR
                      czyli wlazłeś pod auto i od spodu wypiąłeś wężyk "VAC" od Pierburga EGR?
                      (no coś ja tego nie czuję, ale zobaczymy ).

                      No nic, zobaczymy, dla podpowiedzi, ja nie mając kanału odkręciłem rurę EGR i dostałem się od góry, śrubki od egr kręciłem nieco na czuja.
                      Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.

                      tu jeden z użytkowników wyjął Pierburgi ster. EGR i ster. turbo na górę
                      Elektropneumatyczny zawór podciśnienia PIERBURG 1.7CTDi
                      Last edited by rambo7; 26-02-2024, 08:05.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Kolejne wiesci z frontu ...na szczescie NIE z krypty !
                        Zdjecie weza podcisnieniowego z egr i wiszacy wąż meczył mnie, ale auto jezdziło ok ... z forum tego sciagnąłem schemat podciśnień i z wszelka należytą pieczołowitoscia badałem przewody podciśnienia ... 1 x i drugi itd ... dalej nic! Skracajac historie ... zadziałała chyba opatrzność 'świętego mechanika' ... tuż przy filtrze powietrza znalazłem zaworek zwrotny ... 'nasi tu byli' ..ktos zablokował wężyk od cisnienia atmosferycznego idacy do 2 pierburgów - egr i turbina! Usunąłem go ... honda odżyła! SPRAWA DEFINITYWNIE ZAMKNIĘTA ... slynny zaworek na zdjeciu w załączeniu ... pewnie nie chcieli nowstorsko naprawic pierburga ... 20240310_115349.jpg
                        szelka

                        Comment


                        • #13
                          bravo za cierpliwość, a pamiętasz jak chciałeś spuścić go do rzeki .
                          Bez dyskusyjnie to co na foto, nie jest częścią od tej Hondy absolutnie NIE! Grzebaczy psujących auto nie brakuje w samochodach o określonym wieku stąd prawie pewne że "ktoś gdzieś był" sobie nie poradził i sprzedał.
                          Przy filtrze powietrza jest z boku dziura w którą wchodzi wężyk od tzw. ciśnienia atmosferycznego. Wejście do filtra jest w miejscu już po oczyszczeniu powietrza przez filtr silnika, wiec wpychanie tam czegokolwiek mija się z sensem, a już w ogóle by to zatykać to katastrofa.
                          Powodzenia ! .
                          no i przede wszystkim bravo że zechciałeś napisać i podać przyczynę, bo jak widzisz w tym problemie jakoś majsterkowicze/użytkownicy nie wracali by się pochwalić ..co się stało? pewnie nie mieli odwagi napisać że "fachowcy tam byli".
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment

                          Working...
                          X