Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik walka rozrządu - diesel Honda 2,2 i-CTDI. Gdzie się znajduje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik walka rozrządu - diesel Honda 2,2 i-CTDI. Gdzie się znajduje?

    Witam, mam pytanie czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik walka zarządu, potrzebuje go zlokalizować, a nie mogę znaleźć nigdzie nic na temat jego położenia. Silnik 2,2 ictdi Honda 8 UFO 2006. Pozdrawiam.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • #2
    ... ja wiem gdzie jest czujnik rozrządu ale nie powiem, bo zakładam że będziesz dodatkowo psuł auto .
    aby w silniku 2,2i-CTDI grzebać przy czujniku trzeba naprawdę mieć sporo komunikatów Check Engine skazujących przez System Diagnostyki Pokładowej OBD na jego awarię, a szczerze wątpię że tak właśnie jest.
    Zeznaj więcej co się dzieje? dlaczego chcesz grzebać w czujniku? skąd wiesz, że czujnik ma z tym, co się dzieje... coś wspólnego?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam, dzięki za odpowiedz, wyskakuje dużo błędów, na kompie pokazuje czujnik wału/walka, przymula go, szarpie na niskich obrotach..


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Akussq Zobacz posta
        wyskakuje dużo błędów
        no ale to nie forum jasnowidzów , wypisz je.
        Zamieszczone przez Akussq Zobacz posta
        na kompie pokazuje czujnik wału/walka
        ale to jest jakaś tajemnica? ...napisz jaki to kod? ..ja Ci powiem od czego on jest. Nie pisz tutaj co wskazuje komputer. Napisz jaki jest kod, a ja Ci powiem co on mówi.
        Bywało że jakieś do dupy urządzenie opowiadało o wielu fikcyjnych kodach.

        Interesuje mnie jakie są kody? a przede wszystkim czym to było diagnozowane? (zastanawiam mnie, czemu kodów nie odczytasz sam (za darmo)?? Honda jest gotowa Ci to wszystko powiedzieć o każdej porze dnia i nocy).
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          56581C5C-B15E-4755-855C-264130BBFF95.jpgD51852D9-4B5C-447C-A6E8-97211E15AEF1.jpg

          Takie błędy wyskoczyły, po usunięciu zostały te 3 na drugim zdjęciu, le po przejechaniu wyskoczyły znowu jakieś nowe, kierownicy świec żarowych i poduszki


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
          Last edited by rambo7; 09-06-2020, 07:41.

          Comment


          • #6
            Definicje:

            P0340 - Brak sygnału czujnika CMP. (Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy przy czujniku CKP i ECM).

            P0344 - Okresowe przerwy w działaniu czujnika CMP. (możliwe przyczyny: płytka impulsatora CMP jest uszkodzona, Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach złączek: Czujnik CMP, ECM, Masa silnika, Masa nadwozia).

            P0652 - Niskie napięcie w obwodzie B napięcia odniesienia czujnika. (DTC P0652, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika CMP, czujnika położenia IMRC, czujnika ciśnienia klimatyzacji, czujnika prędkości wałka wyjściowego (napędowego) i modułu ECM. Pamięć ECM powinna zostać przeprogramowana.

            Te 3 komunikaty się utrzymują?
            Wychodzi na to że są przerwy, nie ma przejścia sygnału z czujników do komputera silnika.
            Skoro się generują te kody mimo kasowania tzn. że nadal są przerwy w połączeniach elenktycznych i dopóki komputer nie będzie maił informacji z czujników tych kodów nie zgasi. (Jak będą zapewnione sygnały z tych czujników to ECM sam zgasi Check Engine, nie będzie trzeba ich kasować).
            Musiało być w tym aucie sporo dziać, i było grzebane skoro tyle jest komunikatów.

            Pozostałe:
            P0113 - Wysokie napięcie obwodu 1. czujnika IAT. (Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika MAF/czujnika 1 IAT)
            Czyli nadal to samo, przepływka była rozpinana, być może piny wtyczki pokrzywione, lub kable połamane?).

            P2016 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika położenia zaworu IMRC. (czujnik czuwający nad pracą zmienną długością kolektora dolotowego, no też był rozpinany, nie dostaje [V] takiego jakie powinien dostać).

            P0532 - Niskie napięcie obwodu czujnika ciśnienia klimatyzacji. (Sprawdzić, czy nie ma luźnych przewodów lub niepewnych połączeń przy czujniku 3-pinowym ciśnienia A/C i module ECM).

            To wygląda tak jakby auto było wyciągnięte z wody, albo był jakiś dzwon i sporo rzeczy z okolic silnika zostało rozpinanych.
            Jeszcze jest kwestia akumulatora, w sieci civica musi być zapewnione stabilne napięcie, czy jesteś pewny że akumulator jest naładowany i w dobrej kondycji?

            Z twoich kodów niewiele wynika i z pewnością pierwszą myślą było/jest wymiana czujników. Jeśli tak myślałeś to niedobrze, nie tędy droga. Wymienić czujnik zawsze zdarzysz. Idzie o to że jak ECM nie widzi czujnika, to co byś tam nie wsadził i to i tak go nie zobaczy. Więc wymiana sprawnego czujnika na sprawny nic nie da.
            Cały czas powiela się ten sam problem, są niepewne połączenia lub ich brak w komunikacji między ECM a czujnikami. To jest sytuacja która mówi ECM nie widzi czujników, i to wielu, a przecież one są, nawet podłączone, ale ECM nie widzi ich, czyli tak jakby nie były podłączone.

            Zamieszczone przez Akussq Zobacz posta
            gdzie znajduje się czujnik walka zarządu, potrzebuje go zlokalizować, a nie mogę znaleźć nigdzie nic na temat jego położenia
            Czyli nie Ty składałeś to auto po dzwonie? Ktoś sporo rozpinał. Nie wiem czy można/czy da się (są tacy) co potrafią pozginać piny we wtyczkach podczas zapinania, ale takie przypadki były. Potrafią też połamać kable przy wtyczkach i nie widać tego bo przewód jest przerwany ale izolacja takie miejsce zakrywa i nie widać uszkodzenia przewodu. Możliwe że same piny są zaśniedziałe? prądy na tych pinach są rzędu 5V i mniej, wiec brak pewnego połączenia (jak sugerują kody) napięcia poniżej wymaganego. Nie wiem, stał długo z odpiętymi kablami na polu i deszcze padały?
            Ok, gdzie jest czujnik? / czujniki?
            CMP - czujnik wałka rozrządu ma wtyczkę na 3 piny. Szukaj wkręcony na śrubę do bloku silnika przy rozrządzie. (zasłaniać go może osłona plastikowa silnika).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              A sprawdz mase (-) bloku silnika. Cos za dużo tych błędów - musi byc wspólny mianownik.
              4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

              If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
              Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


              Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

              Comment

              Working...
              X