Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Błąd P1236 czyszczenie pierburga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Błąd P1236 czyszczenie pierburga

    Witam w związku z tym, że mamy juz okres ciepły, nawet bardzo, a u mnie P1236 jest coraz częstszy postanowiłem rozkręcić co nie co.
    Żeby nie było poczytałem na forum dużooooo informacji na temat występowanie błędu itp. rzeczy

    Zdemontowałem od spodu pierwszy pierburg, który podobno jest rozbieralny :
    part000002.jpg

    nie znalazłem niestety fotek z jego czyszczenia...

    nie mniej jednak moim oczom od spodu ukazał się kolejny podobny zawór, który wygląda podobnie a drugi pierburg wg. opisów powinien być znaczie wyżej... koo filtra oleju - więc co to za zawór?



    part000001.jpg

  • #2
    Pierburgi są rozbieralne ... ale lepiej nie rozbierać. Tam do czyszczenia wiele nie ma. I zostaw go ...bo nie on z tego co widzę jest przyczyną problemów.

    Zbierz się za dokładnie czytanie:


    Nie wiem jak czytałeś? ...ale jestem (byłem do tej pory przekonany święcie że każdy użytkownik 1,7CTDi wie że są 3 Pierburgi .... selekta nie załamuj mnie ... 10 lat mojego pisania poszło... w ...
    Procedura naprawy wg Kod Błędu DTC P1236. Schemat układu podciśnienia.

    nie wiedziałeś o tych 3 zaworach....?

    a to:
    Jak się zabrać do demontażu zaworów podciśnieniowych Pierburg


    zawór który jest zagadką steruje klapami dolotu powietrza, czytasz to:
    Diesel - efekt przeciwciśnienia. Tryb awaryjny i brak mocy P1236, P1237, P0238.


    z tego co widzę jest on uszkodzony, rdza go zżera od środka, jak przeczysz uważnie ten temat to będziesz wiedział do czego on służy i za co odpowiada.
    Ten co nie wiesz do czego widze że wygląda podobnie jak tu:
    Check Engine - EGR - Kod P2413 civic 1,7ctdi
    Last edited by rambo7; 21-06-2019, 11:13.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wszystkie wątki które podałeś przeczytałem, jednak nie które zawierają tak wiele informacji, że można naprawdę się pogubić...

      czyli ten którego zrobiłem zdjęcie jest wg. Ciebie uszkodzony i powinienem bezwzględnie go wymienić?

      Swoją drogą ciężko bardzo jest się dostać do tego zaworu obok filtra oleju, jeden kolega pisał o całkowitym demontażu filtra powietrza... tylko po co jak on wg. zdjęć jest zupełnie z innej strony?

      Faktycznie ten jeden jest nieźle rozwalony, czy warto bawić się w używkę czy koniecznie nowy kupić?

      part000001(1).jpg
      Last edited by selekta; 21-06-2019, 20:37.

      Comment


      • #4
        no a wg Ciebie on jest cały?? ...no zobacz jak on jest rozsadzony od wewnątrz ... rdza z niego wyłazi, obudowa spękana - to szmelc. Jest nieszczelny i nie ma szans na prawidłowe zarządzanie podcisnieniem.

        Tak, do zaworu Pierburga tego pod listwa wtryskową obok filtra oleju (w zasadzie pod nim) on ma zieloną wtyczkę - od EGR jest się dzieżko dostać, w Temacie o pierburgach pokazałem jak ja go wykręciłem i zamocowałem sobie już nie na bloku silnika a na grubym peszelu instalacji elektrycznej tak by mieć do niego dostęp od razu, jeżdźi tak 4 rok i nic się nie dzieje a w razie co mam go pod ręką.
        Aby go wyjąć ja zdemontowałem cały EGR łącznie z rura metalową - pokazałem jak... ale nie musisz go wyjmować bo nie on stanoi tu problem. Nie jest to pilne i konieczne teraz.


        Ten z szarą wtyczką jest od klap powietrza zawirowanego w dolocie, co on robi napisałem w temacie o przeciwciśnieniu. To on robi tobie obecne problemy.

        Ten 7.22448 co pokazałeś jest do wywalenia. Możesz kupić uzywkę ale musi być cała nie może mieć najmniejszej szczelinki - musi być w idealnym stanie.
        Podpowiedź taka że taki kupisz z Opla Merivy 1,7CDti tylko pilnuj silnika 101KM, Meriva miała chyba ze 3 wersje mocy silników 1,7. Pilnuj aby Pierburg był z tej z silnikiem 1,7CDTi 101KM.
        Nr będzie inny ale powinien działać jak ten hondowski.

        Kluczowa sprawa:
        - nie wolno pomylić wężyków - muszą być podpięte tam gdzie były !!! (jak się pomylisz lub nie pewny to namalowałem schemat w wpisie co podałem wyżej).
        - nie wolno pod żadnym pozorem zmienić - pomylić wtyczek Pierburgów szara z czarną - NIE WOLNO ~!!

        Szara wtyczka idzie do Pierburga z 2 - króćcami.

        Czarna wtyczka idzie do Pierburga z 3 króćcami.

        Warto oczyścić blachę i gwinty i nasmarować śruby bo zardzewiały jak widzisz.
        Last edited by rambo7; 22-06-2019, 11:45.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Oczywiście, że to jest szmelc, ty widziałeś to od razu, a ja zauważyłem dopiero jak go zdemontowałem, dlatego ty jesteś prezesem forum a ja laikiem:P nie raz mi pomogłeś i pewnie nie raz mi jeszcze pomożesz

          Koszty mechanika mi odeszły, nie zamierzam się pozbywać tego auta więc raczej kupie nowy zawór, masz jakąś sprawdzona markę? Z tego co czytałem na jednym z tematów to zmieniły sie numery tego pierburga, stary nie jest juz produkowany....

          Comment


          • #6
            Przy tym pierburgu 7.22448.00 poniżej jest oznaczenie 12v i 02t022 - czy to "02t022" ma jakieś znaczenie?

            Znalazłem oryginalnego 7.22448.00 jednak poniższe oznaczenie jest inne...

            Comment


            • #7
              Nie ma znaczenia, ma byc nr odpowiedni dla OEM. (nie moglem wczesniej odpisac).
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Ok dzięki, wymieniłem (oryginał za 140zł z przesyłką), teraz pozostaje obserwować jak auto będzie się zachowywać...

                Comment


                • #9
                  Cześć, sorki, że odkopuje ale chciałem się dowiedzieć jak sytuacja? pomogło?
                  Ja mam od dłuższego czasu problemy z P1236 jednak sterownie klapami wydaje się działać prawidłowo, a za to mam dziwne wskazania przepływomierza. Generalnie pokazuje dobrze poza chwilowymi dużymi wahnięciami w górę jak na obrazku. Pojedyncze wahnięcie nie powoduje błędu, ale któreś z kolei już tak - podczas obserwacji pojawił się błąd. Ten pik pojawia się zarówno przy depnięciu jak przy jeździe ze stalą prędkością. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym fantem zrobić?
                  PozdrawiamScreenshot_2020-04-08-08-22-05-083_org.prowl.torque.jpg

                  Comment


                  • #10
                    Hej. Naprawdę nikomu nic nie przychodzi do głowy?
                    Nie miał nikt czegoś podobnego?
                    Please help! [emoji846]

                    Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                      od dłuższego czasu problemy z P1236 jednak sterownie klapami wydaje się działać prawidłowo
                      ten zapis jest dla mnie niejasny.

                      Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                      Ten pik pojawia się zarówno przy depnięciu jak przy jeździe ze stalą prędkością.
                      nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla koncepcji powiązania tego wskazania z kodem P1236.

                      Najlepiej było by podmienić prepływkę. (choć tutaj podpowiadam na podstawie twojej sugestii).

                      Z wykresu wynika jasno że kPa i bar piku nie mają a tylko one mają wpływ na generowanie sie kodu P1236. Ani powietrze w dolocie ani po turbinie nie wykazują wahania.
                      Przepływka nie ma wpływu na P1236.

                      Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                      Pojedyncze wahnięcie nie powoduje błędu, ale któreś z kolei już tak
                      nie jestem w stanie wyobrazić sobie sytuacji że "wahnięcie w przepływce" wywołuje kod błędu P1236.
                      P1236 może wywołany być przycięciem łopatek turbiny (tu MAF nie ma nic do rzeczy).

                      Wiec to co podajesz - sugerując jednocześnie winnego (przepływkę), to nie klei mi się w obrazie tej sytuacji. Dlatego mówię, tu najlepiej jak byś podmienił przepływkę i będzie tak ...
                      Pika na MAF nie będzie, ale P1236 będzie.
                      i co wtedy?
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Hej rambo7. Dziękuje za odzew!
                        Fakt, że mi też się nie klei to z uszkodzoną przepływką dlatego chciałem zasięgnąć porady
                        Czytając kilka razy w różnych odstępach czasu wątki o błędach typu P1236, albo P0238 to co mi się pokryło to te klapy. Powiązałem to sterowanie klapami->problem z pierburgiem, ewentualnie zapieczone klapy z tym błędem P1236. Czy coś namieszałem? ;/
                        Generalnie fakt jest taki, że aktualnie geometria u mnie stoi (zbyt dużo po miasta, nie ma kiedy w trasę), więc jak przeciągne dłużej to pojawia mi się P0238 (widać to bardzo dobrze na ciśnieniu, że turbo przeładowuje) i to jest jasne. Ale nawet jak przeganiałem hondzinę ostatnimi razy to jak przedmuchało już geometrię i dobrze regulowała ciśnienie P0238 przestał się pojawiać, ale P1236 nadal pojawiał mi się ni stąd ni z owąd. Dlatego zacząłem śledzić parametry bardziej wnikliwie i natknąłem się na te piki wskazań przepływki. Co jeszcze mi się ostatnio udało ustalić to to, ze w zakresie do 3tys. obrotów błąd pojawia się, a powyżej jak trzymam np 3.5-4tys. to nie zaobserwowałem skoku na przepływce i błąd również się nie pojawił.
                        Co do klap: silnik wyłączony sztanga na dole, daje się podnieść po przyłożeniu odpowiedniej (nie jakiejś ogromnej) siły. Po odpaleniu idzie w górną pozycję. Nie miałem z kim poobserwować co się dzieje jak gazuje.

                        Może to jednak nie przepływka tylko coś się dzieje w dolocie przez np. problemy z EGR'em?
                        Próbował ktoś chemicznie czyścić dolot/EGR w naszych hondach?

                        Comment


                        • #13
                          twoja sytuacja nie ma nic wspólnego z EGR, lepiej tego nie dotykaj skoro nie ma komunikatów z tego obszaru.
                          Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                          Nie miałem z kim poobserwować co się dzieje jak gazuje.
                          weź matkę, ojca, kogokolwiek. lepiej tym się zająć, niż rozkminiać inny nie związany z problemem obszar.
                          Zamieszczone przez lmar Zobacz posta
                          P1236 nadal pojawiał mi się ni stąd ni z owąd
                          dlatego sprawdź jak wyglądają parametry bo to ma związek z regulacją klap.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Podjechałem do mechanika przed chwilą i podstawowym z nim o tej sytuacji. Generalnie nie ma pomysłu co z tym fantem zrobić, ale pomógł mi poobserwować i siłownik od klap działa dobrze podczas gazowania i odpuszczania.
                            Generalnie gość jest sensowny i nie zabiera się za robotę, jeśli nie ma powodu. Póki co to jedynie przypuszcza, że albo od tej geometrii, albo przypływka powoli pada... No ale w końcu jak jadę i mam te 3.5-4tys. obrotów to nic się nie dzieje. Jak przegonię auto to przestaje przeładowywać, ale ten problem z p1296 i skokami na przepływce zostaje. Więc wnioskuje, że to ani przepływomierz ani turbina.

                            Wysłane z mojego Redmi 7A przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • #15
                              Też miałem problem z P1236. Dopiero wymiana trzech Pierburgów pomogła. Błąd przestał się pojawiać. Piszę o silniku 1,7CTDI.
                              Last edited by jarek58; 17-05-2020, 21:02.

                              Comment

                              Working...
                              X