Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1,7 cdti P1236 P1237 Naprawa, kilka pytań

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,7 cdti P1236 P1237 Naprawa, kilka pytań

    Trzy słowa wstępu o sytuacji, 2003 rocznik 3d, auto z charakterystycznym objawem odcięcia turbo(freez rames, warnuki: 2000obr, predkość 75km/h), użytkowane w zły sposób przez kobietę(mamę) tzn. krótkie dystanse(25km do pracy), korki, miasto, nieumiejętna zmiana biegów na niskich obrotach. Pod maską spodziewam się przede wszystkim tony zebranego nagaru w układzie dolotu i zaraz za EGR,+ np. rozsadzonego elektrozaworu regulacji o którym pisał rambo7-przy okazji jego instrukcji wymiany.
    W związku z tym, że jestem dość młodym człowiekiem, mechanik do którego udało mi się dostać kontakt potraktował mnie dość niepoważnie, nie słuchając co mam do powiedzenia o usterce i mojej skromnej znajomości tematu, umawiając się ze mną na przyszły tydzień na oględziny.

    Moje pytanie jest następujące, czy jestem w stanie bez kanału poradzić sobie z usterką w garażu podziemnym, mając do dyspozycji przyzwoite narzędzia, dokumentację +książke Sam naprawiam Honda Civic 2001-2005, jeżeli nie to serdecznie proszę o polecenie innego miejsca do serwisu, mieszkam 20km od Warszawy
    Dodatkowo, proszę o widełki kosztów takich zabiegów

  • #2
    dla porządku, prosiłem o nadrobienie Regulaminu - przewodnika po forum https://www.civicforum.pl/showthread...679#post376679
    korzystamy z wyszukiwarki tematów, bo o ww Kodach jest napisane wiele. Wyszukiwarka google ma problem z hondą cdti, nie ma takiej, jest CTDi. W profilu masz benzyniaka piszesz o dieslu, uzupełnij/popraw dane. Jeśli masz kody to piszemy w odpowiednim dziale diagnostyka. Forum jest pookładane, a dużo roboty zadajesz. Temat przenoszę.

    Zorientowałeś się w potencjalnych problemach wynikających z przedstawionych kodów. Ta naprawa nie nadaje się do mechanika, on nic z tym nie zrobi. Książka "sama naprawiam" w temacie diesla też wiele nie wnosi. Jedyne miejsce z wiedzą to nasze forum dział diesla. Trudno by tutaj się powtarzać na temat definicji kodów i sposobów podjęcia działań bo wszystko jest opisane w tematach, tu nic się nie zmieniło.
    Odniosę się do wpisu:
    Zamieszczone przez asusx54hd Zobacz posta
    Pod maską spodziewam się przede wszystkim tony zebranego nagaru w układzie dolotu i zaraz za EGR,
    nie ma związku z ww kodami, narobisz się a i tak nie rozwiąże to problemu odcinania i generowania tych kodów. Nie ma, bo zawalony dolot i egr nie generuje ww kodów.
    Zamieszczone przez asusx54hd Zobacz posta
    rozsadzonego elektrozaworu regulacji o którym pisał rambo7-przy okazji jego instrukcji wymiany.
    tak, tu się zgadza, zawory Pierburg trzeba sprawdzić pod kątem uszkodzeń, jednak nie dojdziesz do nich z pozycji parkingu - wyłącznie kanał.
    Zamieszczone przez asusx54hd Zobacz posta
    mechanik do którego udało mi się dostać kontakt potraktował mnie dość niepoważnie
    no, wg zasady "nie będziesz ojca uczył dzieci robić" nie martw się, wiedzy możesz mieć więcej niż on w kwestii tego silnika, jak poczytasz forum.
    Zamieszczone przez asusx54hd Zobacz posta
    pytanie jest następujące, czy jestem w stanie bez kanału poradzić sobie z usterką w garażu podziemnym
    nie, nie ma szans.
    Zamieszczone przez asusx54hd Zobacz posta
    Dodatkowo, proszę o widełki kosztów takich zabiegów
    0zł. to nie wymaga żadnych kosztów.
    Za pomocą Książki o naprawie nie rozwiążesz problemów z ww kodami. Mechanik może co najwyżej wyjąc i ocenić fizyczny stan zaworów pierburg, cena za ten zabieg (wyjęcie i ocenę) 20zł. bardziej te 20zł za to że wjedziesz i zajmiesz kanał a nie za naprawę.
    Opisałeś kluczowe sprawy z mamuśką, silnik jest użytkowany w skrajnie trudnych warunkach, to dlatego nie jedzie. Ten diesel musi jechać przynajmniej 1 raz na tydzień trasę a minimum co 2 tyg przez przynajmniej 100km z prędkością 130-150km/h przez 1 godzinę. Kiedy mama tak jechała? bo to są warunki naprawy, tego w książce nie przeczytasz.
    Masz zaczopowaną turbinę sadzą która się wydostaje wylko w określonych warunkach użytkowania diesla, jak się nie wydostaje (nie ma spełnionych warunków użytkowania0 to się czopuje turbo. W garażu nie wyjmiesz turbiny i jej nie wyczyścisz, nawet jak byś to zrobił to daremna robota bo jak nadal nie zmieni mam warunków to po miesiącu ponownie się zatka. Zalecam sprzedać diesla szkoda silnika, mama męczy diesla a diesel męczy mamę. Żadne narzędzia i żadna kasa tu nie jest potrzebna, tu potrzeba radykalnych zmian warunków użytkowania diesla ze świadomością że co się zatykało przez rok to po jednej jeździe się nie odetka.
    Proponuję czytać wszystkie wątki dot. ww kodów, dowiesz się o zależnościach, skąd, co i dlaczego, jak sobie poradzić. Silnik masz generalnie sprawny, do wymiany jest jeździec.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X