Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kod błędu P1238 brak mocy, tryb awaryjny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kod błędu P1238 brak mocy, tryb awaryjny

    Witam wszystkich
    Problem dotyczy: Civic vii, 1.7 Ctdi Sport 2004 r.
    Od jakiegoś czasu- 6 miesięcy mam problem z moim Civik-iem. Zaczeło się od tego że podczas przyśpiesznia przerywał, przyśpieszanie nie było płynne.
    Kolejny problem który się pojawił to spadek mocy na autostradzie (na ciepłym i na zimnym silniku) Obroty max 2500, czyli tryb awaryjny, ale bez Check-a.
    Po zatrzymaniu i odczekaniu chwili problem mijał.
    Ostatnio czyli na początku tygodnia brak mocy się pojawił ponownie z tem, że już z Check-iem, jednak tym razem po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu, problem nie ustąpił. Check nie zgasł, tryb awaryjny cały czas do max 2500 obrotów.
    Wczoraj podjechałem na kompa i wyskoczył błąd P1238 - piszę bo nie mogę na forum znaleźć informacji na temat tego kodu, znalazłem kilka tematów z podobnymi lub takimi samymi objawami jednak bez błędu 1238.
    Proszę o pomoc.

    dziś zaczynasz 2 przygody , jedna przygoda z forum, druga przygoda z autem, dlatego nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji, witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym.
    Last edited by rambo7; 12-01-2018, 13:47. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Z treści wynika że jest to twój pierwszy diesel. Zadane pytania świadczą o tym, (co nie jest nic złego) tylko brakuje Ci nieco poukładania sobie co z czym i dlaczego. Fakt Dział Diesla jest za bogaty w informacje dla kogoś kto zaczyna przygodę z diesel bo tak naprawdę nie wie czego szukać.
    Jak pomóc, po pierwsze bardzo mało wiem o okresie 2004 - 2018. Nie wiemy nic o historii napraw, a to jest kluczowe bo, inaczej się odpowiada dla kogoś kto ma diesla który ma 5 lat a takiego co ma 14 lat. Zazwyczaj już tam pchało łapy tylu ludzi że trudno stosować wytyczne wg servisówki. Chodzi o to że napocimy się z podpowiedziami 6 stron a na koniec okazuje się że uszkodzony jest wężyk podciśnieniowy ze starości. Tak że podpowiadać dla starszych szczególnie diesli jest bardzo trudno. Prócz tego co wynika z niedomagań technicznych dochodzą sprawy które były podejmowane w trakcie eksploatacji auta. Dlatego każda informacja może być kluczowa. Gdybyś miał auto 3do 10 lat z definicji odrzuciłbym 90% zapytań bo wiem że jest ok, a tak trzeba zapytać o wszystko np:
    - jaki przebieg silnika ?
    - czy były jakiekolwiek naprawy czegokolwiek z osprzętu około silnikowego?
    - jakie jest paliwo w baku i ile?
    - jakie masz warunki użytkowania (opisz typowe użytkowanie od pon, do piątku. Jakie odcinki robisz km?, w jaki sposób jedziesz, jak często uruchmiasz gasisz itd itd.)
    - w jaki sposób przyspieszasz i po jakim czasie, ile km robisz i kiedy to się dzieje?
    - czy na autostradzie odcinka jest po ilu km? 5km 50km 300km? (po wyjęciu kluczyka problem mija zawsze, tak jest).
    - kiedy wymieniany był filtr paliwa?
    - czy jest podgrzewacz paliwa a tym modelu? (w opisie 2005 w treści 2004).
    - np:
    Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
    Ostatnio czyli na początku tygodnia brak mocy się pojawił ponownie z tem, że już z Check-iem, jednak tym razem po zatrzymaniu się i ponownym odpaleniu, problem nie ustąpił. Check nie zgasł, tryb awaryjny cały czas do max 2500 obrotów.
    możliwe że za szybko uruchomiłeś silnik nie odczekałeś 1 min lub nie wyjąłeś kluczyka ze stacyjki,
    Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
    wyskoczył błąd P1238 - piszę bo nie mogę na forum znaleźć informacji na temat tego kodu
    To jedyne forum na świecie które ma wszystkie informacje o tym dieslu.
    DTC P1238 -Wysokie napięcie elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki.
    fakt na liście kodów takiego nie było, dodam.

    Zasada jest jedna, 1 kod nie jest powodem aby od razu pchać łapy do silnika a tym bardziej coś wymieniać. Dobrze by było gdyby ten kod powtórzył się tak z 3 razy z rzędu, spróbuj tak sprowokować warunki generowania ale potem odczytać kody ale to w tym konkretnym momencie, nie później czy na 2 gi dzień.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Kod błędu P1238 brak mocy, tryb awaryjny

      założymy nowy temat.

      Sugestie wynikające z kodu to:
      • Uszkodzony turbosiłownik lub elektrozawór regulacji doładowania turbosprężarki.
      • Usterka w wiązce przewodów i złączce elektrozaworu regulacji doładowania turbosprężarki.

      co nie oznacza że zawór do wymiany, trzeba zobaczyć jego stan fizyczny, czy nie jest uszkodzony, pęknięty itd.
      W zasadzie wszystkie tematy z zakresu Kodów P1236, P1237 co do zasady działania układu, dotyczą również tego przypadku.
      Last edited by rambo7; 12-01-2018, 14:20.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Poniżej udzielam odpowiedzi na Twoje pytania.
        - Przebieg 300 tys.
        - U poprzedniego właściciela, a właściwie dwóch - niewiele wiem natomiast ja wymieniałem rozrząd po zakupie (w sierpniu)
        - zwykła ropa pół baku, tankowana na Auchan.
        - od pon do piątku dojazd do pracy 20 km autostradą w jedna stronę, do tego 2 km po mieście zanim wjade na autostrade i jak już z niej zjade. Co drugi weekend trasa 150 km w jedną strone, raz na 2 miesiące jakiś wypad pow. 300 km w jedna strone
        - przyśpieszam płynnie, biegi zminiam przy 3 tys. po ok 4,5 km, a na zimnym przy 2,5 tys do 4,5 km. Jezdze głównie trasą z predkością miedzy 100 a 160.
        - odcinka była po ok 3-5km.
        - wszystkie filtry wymienione w listopadzie
        - brak podgrzewacza paliwa


        możliwe że za szybko uruchomiłeś silnik nie odczekałeś 1 min lub nie wyjąłeś kluczyka ze stacyjki,
        - chek i tryb awaryjny pojawił sie we wtorek, od tego momentu sie utrzymuje, nawet po 8 godzinach postoju problem nie ustapił.

        Comment


        • #5
          wszystko jest wypadkową tego jak było użytkowane auto (silnik), i nie jest łatwo ustalić za co się wziać, bo i może być uszkodzony Pierburg i może być zmęczona turbina, i możę być uszkodzony przewód podciśnieniowy - kuna. Kod błędu wskazuje na elektrozawór podciśnienia Pierburg. On może być sprawny a kostka zaśniedziała. Kostka może być dobra, ale w środku zawór zardzewiał.
          analizuję co napisałeś krok po korku ..i od razu komentuję,
          Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
          do tego 2 km po mieście zanim wjade na autostrade
          ... o...i tutaj, niedobrze.
          Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
          - odcinka była po ok 3-5km.
          ...o...aż chciałem to napisać wyjąłeś mi to z ust. (tzn z klawiatury). 3-5km za mało ...minimum 16km.
          Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
          - brak podgrzewacza paliwa
          może mieć wpływ na powyższe i dlatego warto rozważyć. Co do samego stwierdzenia to sprawdź to bo modele po lifcie miały podgrzewacz fabryczny, ale egzemplarze po licie z pierwszego miesiąca produkcji 2004 nie miały więc już się zdarzyła 1 szt. egzemplarz poliftowy że nie maił. Wszystkie generalnie polifty mają. Sprawdź i powiedź. Gdzie jest podgrzewacz znajdziesz na forum.

          Zamieszczone przez hondzi04 Zobacz posta
          chek i tryb awaryjny pojawił sie we wtorek, od tego momentu sie utrzymuje, nawet po 8 godzinach postoju problem nie ustapił.
          sprawdź to teraz gdy świeci jeszcze raz, tak aby na 100% ustalić czy kod jest jeden czy tylko P1238 czy jeszcze jakieś. Im więcej informacji i im bardziej precyzyjne tym szybsze rozwiązanie problemu i mniejsze koszty.

          Co do mojego komentarza wyżej, oznacza że nie zapoznałeś się z instrukcją obsługi, (po niemiecku ja tez nie umiem czytać ani po włosku) w PL te auta nie były dostępne.
          W instrukcji pisze kilka istotnych rzeczy i Ty jest spełniasz dlatego masz problemy. Silnik uznaje się za rozgrzany dopiero po 16km jazdy. Wszystko co się wydarzy w tym okresie to incydenty, nie grzebiemy w silniku.
          Proponuję kilka tematów aby dowiedzieć się o tym silniku więcej:
          Warunki trudne czytamy:
          TABELA przeglądów okresowych CIVIC 1.7 CTDi (warunki Normalne i Trudne)

          mamy zimę, dla Diesla 0stC i niżej to warunki trudne.

          W Dziale DIesla poszukaj tematów (jest ich kilka, bo wszyscy co mieli podobne problemy sprawdzało się to do tego że nie wiedzieli "kiedy można wyprzedzać" robili to za wcześnie. np jeden z wątków,
          civic 1.7 cdti zmiana biegów przy jakich obrotach i przyspieszenie jakieś sugestie?

          ale generalnie każdy temat z odcinaniem mocy jest w którymś momencie sprowadzony do tego że użytkownicy diesla (jak tylko wystartują) traktują diesla jak benzyniaka, a to nie jest właściwe.
          Na razie ja nic bym nie robił, bo wymiana nic nie da, musisz potwierdzić czy po 100km jazdy odcina turbinę i jest kod P1238 jeśli nie ? to 2 km to za mało aby był spokój z dziłaniem Pierburga).
          Last edited by rambo7; 12-01-2018, 21:59. Powód: literówka
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zapoznam się z tematami o których piszesz.
            Bardzo dziękuję za pomoc.
            Pozdrawiam.

            Comment

            Working...
            X