Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka silnika 1,6 i-DTEC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka silnika 1,6 i-DTEC

    Witam. Moi drodzy mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Otóż od paru miesięcy jestem posiadaczem Hani civic 1.6 dtec z 2013r. Do tej pory auto sprawowalo się bez zarzutu, jednak ostatnio wyskoczyl komunikat na wyświetlaczu SPRAWDŹ SYSTEM PGM FI a dzień później oswieciła się pomarańczowa kontrolka silnika. Mimo to auto działało normalnie. Pojechałem do serwisu ale mieli dla mnie dosłownie pięć minut i jedynie zrobili diagnostykę. I wyszły następujące rzeczy :
    Zatwierdzone kody etc (trwałe)
    P2199 nieprawidłowa wzajemna zależność napięć obwodów czujnika nr 1/2 temperatury powietrza dolotowego (IAT)
    P0181 niewłaściwa korelacja napięć czujnika temperatury paliwa / czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika (ECT) / czujnika temperatury powietrza dolotowego do silnika (IAT)
    W serwisie błędy wykasowali i przez jeden dzień było ok jednak następnego dnia po uruchomieniu zimnego silnika kontrolka check engine oświeciła się znowu.
    Przyznam szczerze że wASO skasują mnie konkretnie za naprawę i pomyślałem że może ktoś spotkał się z podobnym problemem albo wie na co hania zachorowała. Dodam że ostatnio dość długo jeździłem na rezerwie choć wiem ze nie powinno się tego robić. Tankuje na orlenie wiec kiepskie paliwo raczej odpada. Kable z tego co potrzylem pogryzione przez zwierzata nie są. Więcej póki co nie stwierdziłem. Proszę o rade

    Nie witamy się w dziale technicznym a w dziale powitań nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
    Last edited by rambo7; 18-12-2017, 07:40. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Jak dla mnie przepływomierz masz do wymiany, jeśli jest w tym silniku, ale pewnie jest... nie znam go Na twoim miejscu jechał bym do ASO i niech ci powiedzą co chcą wymienić.. i tak musisz tam wsadzić oryginalną część.. więc tanio nie będzie.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Piszemy w odpowiednim dziale. Wszystkie diesle w jednym miejscu.
      Definicje:
      DTC P2199 - Niewłaściwa korelacja napięcia czujnika IAT 1/2.
      DTC P0181 - Niewłaściwa korelacja napięcia czujnika temperatury paliwa/czujnika ECT/czujnika IAT.

      Czyli wszystko się zgadza. Do tematu wkleiłem pierwsze kody diesla z 9 gen: Najczęściej Generowane Kody błędów - DTC w Dieslach modeli CIVIC - OBD II
      Nie znamy historii twojego auta, jakieś kraksy, warunki użytkowania itd. bo to może determinować przyczyny tych usterek. Samo z siebie rzadko coś takiego wyskakuje.

      Jeśli wskazywany jest DTC P0181, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika temperatury paliwa, podgrzewacza paliwa. Było coś rozpinane? może jest wilgoć? może jest zwarcie? Generalnie w Hondach wtyczki są zabezpieczone dobrze i bez problemu wytrzymują 20 lat, więc jeśli generowany jest problem z połączeniem - to pierwsze co się spytać należy - kto tam grzebał? czy było grzebane.
      Faktycznie jazda regularna z niskim stanem paliwa szczególnie w silniku diesla = kłopoty.
      Definicja mówi o korelacji danych z czujników, niski stan paliwa to dynamiczne warunki dla czujnika dostaje porcje paliwa o rożnych temperaturach, jak go jest mało to się przelewa w baku i chłodzi zbyt dynamicznie. Różnica zbyt szybka nawet jeśli to są 2 stC już jest wyłapywana. W zbiorniku który jest wypełniony, taka dynamiczna zmiana temp. nie występuje.
      Na pewno, i to nie tylko z powodu tej usterki nie powinno się dieslem jeździć z niskim stanem paliwa w zimę. Pamiętaj też o zjawisku kondensacji H2O w baku, częsta jazda z małym stanem = H2O w baku czyli twój odstojnik paliwa pewnie zakomunikuje kolejną informację - odwodnij filtr. Generalnie zrobi się domino usterek, kwestia czasu.
      Zalecam dieslem utrzymuj nie mniej niż 1/3 baku przyjmij to za głęboką rezerwę. jak najmniej ciupciania w stylu: rezerwa +10L , i tak w kółko.

      DTC P2199: - ECT SENSOR 1 (CZUJNIK 1 ECT) ponad 80°C. Korelacja, czyli z analizy sytuacji która mówi:
      - jazda na krótkich odcinkach,
      - jazda z niskim stanem paliwa,
      - jazda z niedogrzanym układem chłodzenia korelacja czujnika MAF/czujnika 1 IAT i czujnika MAP/czujnika 2 IAT musiała spaść poniżej 25°C.

      Wszystko to daje obraz jazdy autem na małym dystansie z częstym uruchamianiem i gaszeniem silnika. System diagnostyki komunikuje że coś się dzieje zbyt dynamicznie. Brakuje potwierdzenia wyników dla stabilnej pracy silnika.
      Ledwo się silnik zagrzeje, ledwo się zacznie mieszcząc ciecz w ukłądzie chłodzenia, ledwo się zaczyna otwierać termostat a tu - end, koniec jazdy, i tak w kółko.
      Taki jest obraz sytuacji analizując Kody błędów.

      Trudno tu doszukiwać się usterki, jeśli auto nie miało dzwona, bo jedyne sugestie dla tych kodów to korelacje napięć z czujników. Honda jak pisałem ma dobre kable i izolacja się nie kruszy nawet 20 lat, więc nie ma powodów innych dla aż tylu informacji na raz że są niestabilne. Jedyna dla mnie sprawa to czy takie okoliczności powstają gdy tym autem co 2 dni zrobisz po 300km - bo do tego jest ten silnik przeznaczony.
      Dlatego ASO nie będzie się tym zajmować bo to wymaga dogłębnej analizy i wiedzy, a to jest czas, a godzina robocza w ASO to ze 180zł.
      Sam możesz się dowiedzieć więcej gdy co 2 dni będziesz robił po 300km .. i jak tak po tygodniu nic się nie zmieni ...to wtedy można to rozważać w kategorii problemu. Na razie to jest incydent.
      Taniej wyjdzie zrobić po 300km co parę dni niż jechać na analizę do ASO z której nic nie wyniknie.
      Najpierw zapewnij dieslowi warunki stabilnej pracy, utrzymaj te warunki w ustalonych ramach czasowych (co 2-3 dni po 300km) i można się wtedy odnieść do tej sytuacji. Tak to widzę.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        MAP sensor do wymiany i oprogramowanie ECU do aktualizacji, jest na to biuletyn serwisowy (numerek: SO-03-003-00), znany problem w 9-gen i-DTEC do 2014 roku.
        Wilgoć powoduje korozję elementu odpowiadającego za pomiar temperatury w MAP sensorze. Trzeba go wymienić na nowszą wersję pozbawioną podatności na korozję. Nie zapomnieć o aktualizacji ECU, żeby mógł współpracować z nowszą wersją sensora!

        Numer OEM poprawionej części: 37830-RZ0-G02 - o dziwo kosztuje jedynie w okolicach 14 euro.

        Biuletyn poniżej:
        Symptom

        1. The MIL light illuminates, some customers may experience the vehicle going into limp home mode.
        2. The following DTC may be found.
        • DTC P2199 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor ½ Incorrect Voltage Correlation.
        • DTC P0181 - Fuel Temperature / Engine Coolant Temperature (ECT) Intake Air Temperature (IAT) Sensor Incorrect Voltage Correlation

        Cause
        Natural moisture in the EGR system adversely affects the silver metal of the temperature sensing element which is within the MAP sensor. This affects the sensors voltage, current and resistance capabilities.
        This then illuminates the MIL light, stores the DTC’s and causes the vehicle to go into limp home mode.

        Repair Method
        1. Clear DTC.
        2. Rewrite the engine ECM using software version HDS 3.013.023 May 2014 or later.
        3. Replace MAP Sensor
        Last edited by Lukas; 18-12-2017, 09:52.

        Comment


        • #5
          Last edited by Bartek090; 18-12-2017, 14:35.

          Comment


          • #6
            czyli już wiadomo jakiej jakości są części w tym aucie. Skoro MAP sensor kosztuje 14 ojro to jakim cudem to ma działać? skoro taki MAP sensor do 17 letniego auta kosztuje około 300zł. MAP sensory w innych dieslach psują się po 10 latach w UFO, chyba jeszcze nikt nie naprawiał tak twierdzę bo nie ma tematu nawet o tym.
            Ciekawie się zaczyna . Następnym razem nie będe się rozpisywał tylko w pierwszej kolejności zapytam... Lukasa o to czy nie było jakiejś akcji w Biuletynie serwisowym .
            Last edited by rambo7; 18-12-2017, 17:16.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Byłem blisko hehe, ale jak zwykle Lukas musi strzelić w dziesiątkę dobrze, że mamy tutaj takie osoby
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Witam, przyłączam się i ja, otóż w moim egzemplarzu z 2015 roku wyskoczył również błąd pgm-fi. Jako że nie wiadomo czy zwykły komputer wykrył by dokładnie i czy później i tak nie musiałbym jechać do ASO, pojechałem od razu do Hondy w Kielcach i po diagnostyce stwierdzono uszkodzenie trzeciej od rozrządu świecy żarowej... Dodam że u mnie był kontrolka tylko pgm-fi bez żółtego check engine na desce. Oryginalna świeca żarowa do silnika 1.6 i-Dtec 318zl, zamienniki ok. 150zl w Aso. Długo się zastanawiałem czy nie wymienić czterech nowych ale zamienników zamiast jednej oryginalnej, ale że jest to w miarę rzadki temat i ASO też tak doradzała wymieniłem jedną na oryginał. Wszystko zamknęło się w kwocie 778 zł, póki co 50 km na liczniku, silnik chodzi trochę równiej i ciut szybciej odpala i na desce nie pali się już żaden komunikat.

                Comment


                • #9
                  Dzięki za info, jednak po tym co napisałeś trudno wiązać jednoznacznie zależność przyczynowo - skutkową tj.: świecę żarową z komunikatem PGM-FI. Moim zdaniem nie ma to ze sobą związku a czas pokaże co będzie dalej.
                  Sprawność świecy żarowej nie jest nadzorowana systemem diagnostyki w tym silniku. Oznacza to że, gdy świeca jest wypalona, nic tego nie komunikuje. System Diagnostyki monitoruje jedynie połączenie elenktyczne i gdyby coś było nie tak po stronie zasilania świec to byłby komunikat kontrolki w kształcie "Spirali" ewentualnie gdyby proces spalania zachodził nieprawidłowo to byłby komunikat Check Engine. Skoro te komunikaty nie towarzyszyły informacji PGM-FI to nie wiązałbym tych spraw ze sobą.
                  Następnym razem nie męcz się ze świecami i wymień na zamienniki znanej marki, oryginalne świece nie są ze złota, i to nie cudo techniki z promu Columbia i nie muszą tyle kosztować. Z definicji wymienia się wszystkie.
                  ASO sprawdzając świece oceniło jej oporność i wyszło że 3-cia świeca nie grzeje, albo wyraźnie grzeje słabiej niż inne czyli jej opór jest za duży, stąd sugestia wymiany. Generalnie ASO tym się szczyci " że coś zrobi" by klient był zadowolony . No i odczucia są subiektywne bo skoro szybciej odpala to fajnie .
                  Generalnie odpala tak samo, bo System Diagnostyki uruchamia świece poniżej określonej temperatur w tym silniku, najczęściej poniżej +5stC. Common Raill jak ten 1,6 odpala bez świec w temperaturze powyżej +5stC. a świece zaczynają grzać wtedy (w trakcie pracy silnika) gdy komputer uzna że mieszanka spalana jest nieprawidłowo. Czyli w obecnych temperaturach zewnętrznych kompletnie nie ma znaczenia. Ale skoro czujesz różnice to ok . Symbol świecy jesteś w stanie podać? albo foto tej zużytej?
                  Świeca Denso czy NGK to góra 1 szt 70-120zł. (pojechali grubo z ceną).
                  Średnio świece lepiej wymienić co 3-4 lata, w zależności od intensywności użytkowania silnika i klimatu użytkownika lub limit 60tys km góra, potem tracą sprawność. 2015r 6 lat mają? czy już ktoś wymieniał? powinieneś być po wymianie kompletu z definicji.
                  Last edited by rambo7; 10-06-2021, 14:27.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X